Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:50

Oh trouwens _Linn_ nog een tip! Ik zoek vaak op internet hoe zwaar iets gemiddeld weegt als je 1 portie eet. Dan kan je ongeveer rond die grammen gaan zitten :j

_Linn_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:54

Aha oke thnx!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:01

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:48

Oeh ziet er apart uit ladybird! Laat je weten hoe het was? :))

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:49

Vanavond eet ik een zelfgemaakte pizza (met tomatensaus, kaas en groente), ben benieuwd hoe dat bevalt!
(Zal zeker wat kcal bevatten, maat minder dan een ovenpizza :Y) )

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:24

Vandaag 3 crackers met kaas gehad en 2 zo'n pakje lu crackertjes/toostjes.

Wel veel te weinig maar totaal geen honger. Was ook wel een erg spannend dagje, denk dat het daar aan ligt.

Straks maar goed avondeten.

Hoe doen jullie dat als jullie totaal geen honger gebben maar het eind van de dan nog maar op 500 cal zitten?

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:15

Wow wieke! Wat weinig! Waarom was het een spannende dag?

Misschien is het handig om een planning te maken wanneer je eet. Zo kan je om vaste tijden eten op spannende dagen bijvoorbeeld, jezelf een soort van dwingen. Kies ook lekkere, maar gezonde dingen uit :) Niet dingen die je eigenlijk niet zo lekker vindt, want als je dan geen hongergevoel hebt, dan laat je het al snel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:21

Ja, ik heb ook wel dagen waarop ik echt geen honger heb. Maar ik laat mezelf nooit maar 500 kcal op een dag eten.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:29

Ik heb juist het probleem dat ik altijd wel zin heb in eten :Y). Een echt vreetzakje.

Hoe komt het dan dat jullie geen honger hebben? Pure spanning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:35

Ik heb het vooral op dagen dat ik heel erg veel te doen heb en dus heen en weer rennen. Eten schiet er dan echt bij in. Merk dan wel dat ik 's avonds als ik op bed lig ineens heel veel honger krijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:45

Als zo'n dag eens voorkomt is dat helemaal niet erg, zeker niet als je er voor het avondeten nog achter komt. Dan kun je de benodigde calorieën met je avondeten opvullen. Het gaat er namelijk om dat je aan het eind van de dag aan je behoefte bent gekomen.

Als je van jezelf weet dat je op spannende dagen geen of minder honger hebt, zou ik inderdaad van tevoren mijn eten klaarmaken en het meenemen en met mezelf afspreken dat ik dat op heb aan het einde van de dag.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:53

Ik meld me ook nog eens (terug van weggeweest), merkte dat ik wat doorsloeg met eten.. :j

Vandaag voor het eerst gaan hardlopen + wandelen. Moet ergens beginnen, voelde me knullig hoor met dat wandelen tussendoor..
3 kwartier weggeweest bijna. Tussendoor 1 minuut lopen - 30 sec. wandelen etc. Wel lang in en uit gelopen.

Ik krijg de indruk dat iedereen hier in het topic steeds fanatieker wordt! merken jullie inmiddels ook verschil in uiterlijk, conditie, gezondheid?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:09

Afbeelding

Misschien interessant, dit wordt mijn voedingsschema voor de aankomende weken. :)
Dit is aangepast op mijn trainingen (5 a 6 x per week kickboksen). En heb het van mijn trainer gekregen.
Mijn doel nu nog is om nog zo'n 4,5 kg af te vallen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:14

Interesante lijst! Ziet er lekker uit! En lijkt me ook goed vullend

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:25

Oh ik miste dit topic al! Stipje per ongeluk weggeklikt denk ik.
Ik heb gister echt een dramatische dag gehad, vandaag wel prima. Tot nu toe nog een beetje mager maar heb niet zoveel bewogen en we eten vanavond bij vrienden dus dan eet ik gedurende de dag liever wat minder.

O: magere yoghurt met banaan en aardbeien (als smoothie)
L: chorizo hash met gegrilde champignon, gegrilde cherry tomaatjes, spinazie en twee gepocheerde eitjes <3
A: waarschijnlijk pasta bolognaise en een paar wijntjes :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:31

Zo, vanochtend de vetjes gemeten en toch daalt het nog iets. 1% in een maand. Als ik in de lange lijn kijk verlies ik 0,2% per maand al maanden en dat is deze maand ook weer zo geweest. Het gaat niet hard, maar er gebeurt iig nog wat.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:02

O ziet er best lekker uit Mies!

Ik ga vandaag echt slecht, dikke stress van deadlines dus vandaag alleen nog 2 beschuitjes op en 1.5 klein broodje uit de oven.. Normaal zit ik de hele dag te eten, maar vandaag niet. Nu nog bedenken wat ik vanavond ga eten..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:26

secricible schreef:
Zo, vanochtend de vetjes gemeten en toch daalt het nog iets. 1% in een maand. Als ik in de lange lijn kijk verlies ik 0,2% per maand al maanden en dat is deze maand ook weer zo geweest. Het gaat niet hard, maar er gebeurt iig nog wat.

fijn hoor, en zolang het geleidelijk naar beneden gaat krijg je ook niet zo snel een schommeling.

Hier gaat het redelijk, morgen weer vetmeting en peptalk, dus ben benieuwd :)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:47

Gisteren voor het eerst alleen van Friesland naar Rotterdam en den haag gereden, dat was onbewust wel heel spannend. S'avond nog flauwgevallen en zo ziek geweest vannacht. Niet echt lekker dus.

Vandaag ook niet echt kunnen eten, alles staat me zo tegen nu!
Morgen weer proberen beter te eten :)

Jullie ontbijtjes klinken altijd wel erg lekker! Kwark met iets, heerlijk! Verder wordt ik op dit moment misselijk van jullie lijstjes haha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:38

Bodan schreef:
gribaldi schreef:
Welkom Florien :)

Hier motiveren we elkaar wel. Dus starten die motor ;)

Lekker je eet lijstje delen zitten hier een aantal meiden tussen die er veel verstand van hebben o.a. secricible.

Hoeveel wil je er af hebben, wat is je doel ?

Hoe groot en hoeveel weeg je nu ?

Jullie gaan snel zeg! Ik ben mijn hele leven al te zwaar geweest. Tot mijn twaalfde is het onduidelijk waarom ik te zwaar was. Door frustraties en pesterijen ging ik uiteindelijk wel te veel eten. Op mijn dieptepunt woog ik 107 -O- . Een paar jaar geleden ging bij mij de knop om en woog ik 78 kg. Een jaar geleden ging het weer mis. Door de opleiding en mijn vermoeidheid at ik meer en sportte ik bijna niet. Ik had er geen zin meer in om constant op mijn eten te letten. Gevolg ik woog 5 weken geleden weer 107. Ik wil niet op de weegschaal staan tot dat ik weer in mijn oude broeken pas. Vanaf 78 kg ga ik weer op de weegschaal om mijn einddoel tussen de 65 en 70 kg te halen.

Ik heb twee uur buitengereden met mijn paard, endomondo zegt dat ik 960 kcal heb verbrand. Dit vind ik wel veel, wat zijn jullie ervaringen met endomondo? Ik mag 1500 op een dag hebben en gisteren heb ik er 1233 gehad (geen ontbijt i.v.m. uitslapen, anders had ik de 1500 gehaald). Ik vind het niet fijn om meer te eten wanneer ik heb gesport.

Gisteren:
O -
T 11.00 - shake > 200 ml lactose vrije melk met 170 gram bananen (2 kleine) (274 kcal)
T 12.00 - sinaasappel (66)
B Paardrijden 2 uur
L 16.00 1 meergranen brood met calve pindakaas (254 kcal)
A Nasi >70 gram zilvervliesrijst, 1 ei, 50 gram varkensfilet, 1/4 paprika, 1/4 prei, rode ui, 50 gr pindasaus, 20 gram cassave (623 kcal)

Het avond eten kreeg ik met moeite binnen, omdat ik geen trek had. Verder vind ik veel dingen op brood niet lekker en kan ik niet goed tegen brood. Ik probeer max. 2 broodjes op een dag te eten. Mijn vervangingen zijn bananen shake en fruit :9 Dit jaar ben ik aangekomen door dagelijks te veel brood te eten met boter en vruchtenhagel. Had er veel last van, maar vond het zo lekker. Ik kon het wel een verslaving noemen. Maarrr... ik eet al 5 weken geen vruchtenhagel meer *\o/*

Het is je al eerder gelukt dus dat komt vast helemaal goed :j
Je lijstje is niet overdreven weinig vind ik, maar komt omdat ik zelf ook niet erg veel eet.

Nieuwe week *\o/*

Las ergens dat iemand vroeg of je al verschil merkt, ik hoor het wel van de mensen om mij heen :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 09:40

ik zal mij zo wegen, dan weet ik het verschil. M'n vriend zag het laatst wel zei ie :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:44

sinds 2 dagen bezig met een nieuwe workout:

40 seconde - touwtjespringen
20 seconde - rust
40 seconde - plank met draai
20 seconde - rust
40 seconde - jumping jacks
20 seconde - rust
40 seconde - op m'n rug liggen en benen optillen tot hoek van 90 graden
20 seconde - rust

en dat 5x, voor de rest fiets ik veel en probeer ik 3x per week 1 uur te wandelen.
helaas is het eten bij mij van emotionele aard; ik word sinds mijn 5e heel erg gepest
en word tegen mij dingen gezegt zoals pleeg zelfmoord en dat ik het niet waard ben om
te leven. ik probeer deze opmerkingen zoveel mogelijk te negeren maar uiteindelijk
ben ik steeds meer gaan eten, ik ben gelukkig als veel afgevallen en zit nu op de 58 kg,
ik zou graag terug willen naar mijn oude gewicht van 51/52 kg dat is opzich wel goed met
mijn lengte

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:56

Dat is vervelend Willemijn! Zulke mensen moeten ze opknopen }:)

Hoe lang ben je als ik vragen mag ?

Je bent goed bezig toch, en wat betreft eten gewoon doen waar je je goed bij voelt :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:00

gribaldi schreef:
Dat is vervelend Willemijn! Zulke mensen moeten ze opknopen }:)

Hoe lang ben je als ik vragen mag ?

Je bent goed bezig toch, en wat betreft eten gewoon doen waar je je goed bij voelt :)

ik ben helaas maar 161 en groei denk niet meer, ben al sinds m'n 11e zo lang ...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 10:14

Herkenbaar Willemijn, ik heb destijds m'n heil gezocht in de paarden. Nu ik dat niet meer heb, ging het alleen in het begin slecht met eten. Ik merk wel dat ik minder eetlust heb, meer normale porties zeg maar. Ik lunchte eerder met 4 boterhammen :=