Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:09

:') :') :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:10

Haha successas you can do it :D

Ik ben zoo blij DAF MN benen het gewicht nu zo easy aan konden.. Dus kon echt sleutelen aan MN techniek!! Ik zal straks wel FF foto maken in welke squat positie ik moer

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:40

Cool! Ik word een beetje dol van al die verschillende dingen die je leest. Je voeten moeten rechtuit, nee hoor je voeten moeten iets naar buiten! Je knieën mogen niet voorbij je tenen, nee dat hangt allemaal af van je bouw dus daar moet je je geen zorgen over maken! Je moet je rug iets hollen anders gaat je kont verkeerd, JE RUG MOET RECHT!!! :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:57

Als je iets met he knieën naar buiten gaar creëer je ruimte om lager te komen met een Rechteren rug zonder dat je kont te ver uitsteekt en je knieën voorbij je tenen komen.. Het is wel een techniek die bepaalde lenigheid vereist.. Dus flink stretchen

Vond wel tof dat ik voor zowel 8 als 9 uur mocht komen.. Aangezien 9 uur de gevorderde training is :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:56

Dat is toch gaaf!

Nu snap ik dus helemaal niks meer van Hollandsnieuwe. Het word met de dag vager....

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:55

Succes morgen!

Hier helaas morgen ook niet sporten. Na vandaag 14uur te hebben gewerkt nu even slapen en morgen om 12uur weer extra werken.
Volgende week maar even x meer gaan

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:48

Poeh Laura, dat gedoe met Hollandsnieuwe is echt wel vervelend!
Ik weet ook nooit zo goed hoe squats nou echt moeten. Als je zonder gewichten doet, is het dan anders dan met gewichten qua houding enzo?
Ik heb deze week weer een soort griepje gehad, dus paar dagen niks gedaan en daar baal ik ontzettend van :(
Uiteindelijk nog wel 2 dagen polefitness gedaan. Volgende week ga ik met mn sportschoolvriendinnetje misschien Insanity proberen, lijkt me heel zwaar maar ook heel erg leuk :)
Vanmiddag na het werk misschien nog even hardlopen, als het weer een beetje meewerkt..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:16

Houding zou hetzelfde moeten zijn, normaal...
Geen Pull ups kunnen doen helaas

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:27

Er zijn echt heel veel verschillende technieken (olympisch/powerliften?) om te squatten, daarnaast heb je ook frontsquats, backsquats, goblet squats enzovoort. Ligt er maar net aan wat je wilt bereiken :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:01

Vandaag toch maar een extra rustdag ingelast. Ik wilde eigenlijk vanochtend gaan sporten maar toch maar lekker in bed blijven liggen. Van 0 x in de week naar 3 x in de week sporten voel ik wel aan mn lichaam. Wil er nu niet té fanatiek ingaan met als gevolg blessures.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:05

secricible schreef:
jongens, wat heb ik gedaan :') De workout voor de open is bekend gemaakt voor deze week en er zitten pull ups in. En die kan ik helemaal niet :')

Mag je geen stiek gebruiken?

Hier weinig in de sportschool geweest.. Abbo ook opgezegd, ga toch liever crossfitten..

Vandaag wel 8,8km gelopen in een uur, tempo mag nog iets omhoog maar qua afstand heel tevreden :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:35

Nee, niet bij de open, wel normaal met trainen. Wonder bleef uit vandaag, na 6 overhead squats was het klaar, haha. Volgende week beter, misschien ligt de workout me dan beter.
Heb dus een workout van wel helemaal 3 minuten gedaan, haha.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:41

Ik heb uiteindelijk twee weken last van mijn rug gehad, in die twee weken een keer wezen sporten en toen was het helemaal mis. Uit puur ongeluk me helemaal volgevreten en flink aangekomen weer. :=
Deze week heb ik echt de moed bij elkaar moeten schrapen om weer naar de sportschool te gaan. Woensdag de syngry meegedaan, maar dat was eigenlijk toch iets te veel van het goede om mee te beginnen. Maar het was wel een hele fijne motivatie om weer verder te gaan! Als ik eenmaal begin dan vind ik het ook altijd wel heel erg leuk om te doen.
Gisteren alle moed bijeengeraapt en een meting laten doen op de weegschaal. Erg van geschrokken, maar ik moet het maar gewoon als motivatie gebruiken! Heb een nieuw schema opgesteld met de trainster en over 6 weken heb ik een nieuwe meting! Ik hoop dan rond augustus op mijn streefgewicht te zitten. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:22

Als jullie het goed vinden ga ik hier ook meelezen en -reageren. Ik ga maandag naar de sportschool om me in te schrijven. Ik ben veel te zwaar en ik ben het zo zat, dat ik nu echt fitter en gezonder wil worden. Misschien helpt dit topic om dit keer wél m'n motivatie te behouden :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:43

Kom op russel, gewoon weer oppakken, je kunt het :D
En renee, welkom.

Zojuist even een mooie bestelling bij de body en fitshop weer gedaan, kast begon aardig leeg te raken. Morgen nog even een goede workout doen, vandaag was niet echt spannend natuurlijk...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:21

Succes russel! Als je de kilo's eraf ziet vliegen motiveert je dat om weer door te gaan je kan je!

Welkom renee!

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:19

Mag ik me ook aan jullie voegen? :)
Ik ga enkel niet naar de fitnes jammer genoeg aangezien ik in een dorpje woon ver van alles, maar doe wel aan sport thuis, momenteel doe ik de Bikini body guide van Kayla itsines.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:24

Welkom!

Het motiveert inderdaad als je vooruitgang ziet! Vandaag niet gesport, maar van 9 tot half 6 gewerkt in de winkel.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:28

Ik ben echt slecht met eten!!

Ik heb vandaag 46% koolhydraten, 38% vet en maar 16% eiwitten...

Ik ben doordat ik even uit de running was ook vooral gegeten uit boosheid.. 2kg er aan.. Vroeger gong dat niet zo snel..

Vandaag dus voeding weer omgeggooid en app geïnstalleerd.. Ik heb mij dan ook wel laten overhalen voor choco soesjes :p

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:52

Mag ik mij ook melden? Mede voor wat extra motivatie.
Soms heb ik weken/maanden dat ik heel fanatiek bezig ben en soms... tja :Y)

Hoe dan ook, ik ga zo'n twee keer per week naar de sportschool en houdt mijn eten braaf bij op myfitnesspal. Ik ben vooral bezig met krachttraining, maar dan met de apparaten (legpress, chestpress etc) en stiekem wil ik toch echt met de gewichten bezig maar ik moet de drempel even over.

Doel: wat minder gewicht (zo'n vijf kilo) en wat meer spieren :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:00

Ik ben blij dat ik wat herkenbaarheid lees, ik durfde het bijna niet te melden. Bijna 3 weken met enkelklachten gelopen, veel pijn gehad en behalve paardrijden niet gesport, kg paaseieren gegeten en elke dag chips en koekjes en gisteren mijn meting gehad.

Ben weer helemaal terug bij af, dezelfde resultaten als in juli, ik startte toen met fitness (daarvoor 4 mnd spinning gedaan, dus gelukkig niet terug in mn oude lijf) maar wat een achteruitgang. Ik moet echt ophouden met snaaien en weer gewoon gezond eten. Gisteren en vandaag funxtion en cardio gedaan en een nieuw apparaat erbij (voor mn bovenbenen, 25 kg phoe). Ik ben wel blij dat ik een aantal oefeningen mag doen bij de 'gewone' apparaten, heb toch het idee dat dit meer effect heeft.

Hopelijk blijft mn enkel nu stabiel (juich het mooie weer echt toe) en kan ik weer lekker sporten.

Nu ik op mn kaart kijk schommel ik steeds tussen de metingen, zodra ik de 60 kg grens heb bereikt lijkt het wel of er zich in mn hoofd iets afspeelt, word ik minder consequent en de volgende meting 2 kg eraan, dan schrik ik weer, volgende meting weer 60 etc. Hopelijk de volgende meting gewoon weer 60 kg en de meting erna 58, 56, dat zou echt fijn zijn.

Al voelt en ziet mn lichaam er nu beter uit als in juli (terwijl de meting hetzelfde was) moet ik echt gewoon weer aan de bak..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:01

Alle nieuwkomers, Welkom! En succes

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:20

Welkom allemaal.

Probeer ook niet teveel op gewicht te letten.
Met sporten komen er ook kilo's aan voor spieren.

Ik val ik cms af met meten en op de weegschaal weeg Ik meer dan voorheen.
Kijk naar Hoe je lichaam veranderd wordt je strakker zie je verschil maak bv foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:47

Mama3, een deel van jouw verhaal herken ik echt enorm. Dat ontzettende snaaien doe ik ook.. Drie a vier stroopwafels op een dag en dan een nieuw pak kopen bij de supermarkt zodat het niet opvalt.. Ik heb dan de mazzel dat ik een nachtbeugeltje in heb 's nachts, als ik écht niet wil vreten, doe ik die gewoon in.

HouvanUtopia, waar meet jij je dan precies? Om je middel oid? Ik vind sporten op zich prima, maar een of andere hersenkronkel zegt dan 'zie je wel, het helpt niet!' als ik dan aankom door spiermassa..

En ja, motivatie is bij mij een groot probleem. De eerste paar maanden ben ik fanatiek en wil ik vaak gaan sporten, maar daarna ga ik nog maar 1x per week en een maandje later helemaal niet meer. Terwijl ik dan nog een eeuwigheid aan dat abonnement vast zit.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:07

Alle nieuwe mensen: welkom:)
Mama3: snaaien herken ik ook ja.. Ik heb mezelf er ook wel op betrapt gewoon uit verveling te eten. Nog best lastig af te leren..
HouVanUtopia: Foto's vind ik ook erg nuttig! Dan zie je verschil. En het helpt als je een vriendje/vriendinnetje/sportschool maatje hebt die het wel opvalt als er iets veranderd. Volgens een aantal mensen ben ik wat kwijt rond m'n ribben en heb ik meer spier gekregen, vooral bij mijn armen en schouders. Zelf zie ik het nog niet zo maar ik vind het leuk dat zij het zien!

Ik heb vandaag hardgelopen met start to run (met de belgische Evy) en dat ging eigenlijk best lekker :)
Nou heb ik besloten dat ik dat ook vaker zou moeten doen, maar me aan voornemens houden is niet mijn sterkste punt..