[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:58

chantalboes schreef:
Om te vieren dat ik ingeloot ben ga ik vanavond een afspraak maken voor mn tattoo! Woehoee, too much excitement!

Gefeliciteerd nog! Was het vergeten te zeggen in het andere topic _o-

Yv_

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:22

Mijn mams komt 's avonds langs met het laatste rondje voor de doggies om te smeren en 's ochtends vraag ik het op het werk aan mn collega. Hij zit echt op het enige plekje van mn rug waar ik nét niet bij kan gewoon.
Vind alleen dat dat bepanthen onwijs plakt, dus heb zoveel mogelijk shirtjes met lage achterkant aan en daaroverheen een bolerootje. Met smeren is-ie echt nog wel heel erg gevoelig, verder merk ik nauwelijks dat-ie er zit. Oh en als ik per ongeluk ineens gestrekt ga op de bank voel ik het wel :').

Gefeliciteerd Chantalboes!!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:39

*kruipt onder meelees staan vandaan*

door jullie berichten krijg ik nog meer de kriebels :-p ik heb volgende week donderdag een afspraak bij point blank in weert voor een zwaluwtje op mijn pols *\o/* Nog minder dan een week *\o/* het word mijn 2de, 9 jaar geleden (god ik word oud :Y) ) heb ik een vlindertje op mijn heup laten zetten.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:28

Dankjulliewel! Afpraak gaat komen rond eind augustus (einde van de zomer) dus nu nog even genieten van de zon!

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:41

Zo ik kon weer aardig wat pagina's bijlezen.

Dit keer heb ik zelf een vraagje.

Ik had afspraak gemaakt bij een (naam noem ik niet) tattooshop. Afspraak staat voor eind augustus. Ik heb hiervoor 100 euro aanbetaald

Nu zijn er wat dingen voorgevallen en kan ik het geld beter voor mn primaire levensbehoefte gebruiken. Ik heb dus netjes contact opgenomen, zeggen ze even doodleuk dat ik mn aanbetaling niet terug krijg!

Ik laat het hier natuurlijk niet bij, maar hebben jullie enig idee hoe het zit?

Ik heb ruim anderhalve maand van tevoren afgezegd. Er is nog geen ontwerp niks!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:44

Je kan helaas je aanbetaling niet terugkrijgen, als je hem terug krijgt zou dat uit coulance zijn. Een aanbetaling is er juist voor dat als de partij waar jij dus een opdracht aan geeft kosten moet maken(Bijvoorbeeld een product bestellen, apart houden of in dit geval een ontwerp maken) dit niet voor niets doet als jij terugkrabbelt. In dit geval zou je dat geld dus niet terug krijgen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:54

Een aanbetaling is idd een soort zekerheid voor hun,dat als jij uiteindelijk toch terugkrabbeld,dat ze dan tenminste nog wat geld hebben voor een gemiste afspraak.
Ze hebben de tijd die ze voor jou gereserveerd hadden voor jou vrij gehouden.
Ze hadden op die plek ook een klant kunnen hebben die wel een tatoo neemt en bijv. 600 euro zou betalen.
Nu hebben ze de zekerheid dat ze 100 euro krijgen.
Ze KUNNEN het terug geven aan je,maar wat heeft de aanbetaling dan voor nut...

Ik heb even gegoogled op het woord aanbetaling,en het is een onderpand op het product/dienst wat je aanschaft.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aanbetaling

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:14

Tja dat geld ben je kwijt. Dat is het hele principe van een aanbetaling. Dat als je niet kunt of niet op komt dagen dat ze in ieder geval nog wat hebben gekregen voor de tijd die ze vrij hebben gehouden. Zodat mensen nadenken voordat ze een afspraak maken. Denk dat het nml best vaak voorkomt dat mensen niet komen opdagen om wat voor een reden dan ook. Nu is jouw reden heel vervelend en misschien als je het uitlegt?

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:04

Ik snap dat als je niet op komt dagn of whatever.
Maar dit gaat om anderhalve maand van tevoren. Ze kunnen hier best iemand nog inplannen lijkt me.
Daarbij hebben ze er nog niks voor hoeven doen.
Ik denk dat het alleen zo in de tattoowereld gaat. Maar ik ga hier wel iemand opzetten.

Ik heb het ze uitgelegd maar het interesseert ze niet.
Als ze er niks mee doen dan hoop ik dat ze het als een soort tegoedbon houden, dan kan ik altijd over een tijdje nog gaan.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:07

Dat is iets heel anders. Opschuiven of afzeggen maakt een heel verschil.
De afspraak verzetten zou geen probleem moeten zijn.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:13

Nee verzetten is geen probleem zeiden ze. Maja het kan zijn dat t dan pas over een jaar wel weer kan.. en wie herinnert zich dan nog dat ik die aanbetaling heb gedaan

Toch lees ik iets over dat de voorwaarden bekend moet zijn mbt aanbetaling.

Naja ik ga het wel zien maar ik vind het wel naar. Op de website staat ook niks namelijk over afzeggen en de aanbetaling. Ik heb ze hier attent op gemaakt.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:32

Ga er langs,en zeg dat je het wil verschuiven.
Vraag dan meteen om een bewijsje/bonnetje dat je een aanbetaling van 100 euro hebt gedaan.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:46

Jaa dat ga ik dan inderdaad maar doen ja! Dankjewel

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:55

Hoi ik had een vraagje, blijven jullie je tattoes insmeren met zonnebrand? Heb die van mij sinds februari maar smeer het eigenlijk niet in met zonnebrand, kan dat veel kwaad? Hij zit trouwens hoog op mijn rug.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:57

Ja, en ik zou het zeker doen als het zo zonnig is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:10

Je smeert je toch sowieso gewoon in met zonnebrandcrème?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:17

IvysToeter schreef:
Je smeert je toch sowieso gewoon in met zonnebrandcrème?

Ik nooit :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:27

Miiej schreef:
Hoi ik had een vraagje, blijven jullie je tattoes insmeren met zonnebrand? Heb die van mij sinds februari maar smeer het eigenlijk niet in met zonnebrand, kan dat veel kwaad? Hij zit trouwens hoog op mijn rug.

Ja. Factor 30 of factor 50. Weet niet wat er met de kwaliteit gebeurt op lange termijn als je het niet doet, maar beter voorkomen dan genezen...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:30

Hoi iedereen,

ik wil ook graag een tattoo, hier onder een link. ik vroeg me af of jullie dit afraden ivm later een baan? Dat is mijn twijfelpunt nog. Ik wil graag een vlindertje, niet zo groot. Ik twijfel nog of ik met kleur wil of niet.

https://www.google.nl/search?q=bovenbor ... B500%3B282

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:35

Op die plek zou ik het ivm werk inderdaad afraden. Ik zou de aandacht tijdens mijn werk niet op die plek willen richten & dat doe je met een tattoo imo wel. Ligt waarschijnlijk wel aan je baan.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:38

Ik twijfelde nog tussen op mijn borst (helemaal boven) maar dat vind ik al helemaal raar over komen, alleen makkelijker te bedekken. Maar volgens mij is die plek opzich ook wel te bedekken..
Ik ga rechten studeren.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:50

Je moet wel wat rekening houden met de plek, mss ergens waar je m kan verbergen met een tshirt. Ik ken een advocaat die volledig vol getattooeerd staat. Geen plekje huid meer te zien, maar wanneer ie zn pak draagt op het werk, merk je er niks van.
En ik had factor 30 gesmeerd voor een middagje zon omdat ik zelf donker ben van huid. Ik verbrand amper en factor 30 is voor mij dan al vrij hoge bescherming. Voelde er trouwens niks van, ook is ie volledig verveld. Alleen wat droge velletjes als ie ff niet ingesmeerd is, ik smeer met uiercreme of gewoon mn favo bodymilk. Nergens last van en hij ziet er nog goed uit :P

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:10

Ik heb gezondigd vandaag..
Ik was met het hele gezin naar een buitenzwembad,en ik heb toch gezwommen.
Ik MOEST even afkoelen.
Daarna meteen ingesmeerd met bepanthen.
Tattoo zit er nu drie weken op.
Ik ga niet in de zon ermee,en ik smeer braaf elke dag twee keer.
Ik ben denk ik in totaal nog geen 10 minuten in het water geweest.
Maar het was echt nodig,ik ging bijna flauw..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:11

Op je sleutelbeen kun je toch bedekken? Shirtje/vestje/jasje erover?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:13

Hey! Zijn er hier mensen die ook ontwerpen voor tattoo's maken? Ik zit te denken om eens een paar neptattoo's te bestellen :) Op papier kan ik mijn idee waarschijnlijk wel redelijk neerzetten, maar op de PC zou het net iets strakker zijn.
Of vraag ik dit beter in het 'aanvraag beeldbewerking topic'?