[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:34

Fijn Lee!!

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik mn helix er weer uitgehaald heb. :o
Zelfs 0.2mm stretchen was kennelijk teveel gevraagd voor mn oor want ik heb er zoveel pijn aan gehad. Ik was gewoon boos van het niet-slapen. Dan maar een gewoon oorbel-ringetje er doorheen hoor.

En dan te bedenken dat ik op een forum las dat je je helix gerust 2 mm per maand kon strechen. Nou mij niet gezien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:13

Aww nee, ik voel je pijn! Ik heb mijn oren vol gehad, het genas zo langzaam. Te frustrerend gewoon.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:40

Heb ik dan zo'n makkelijk lijf? Ik heb echt nog nooit een piercing schoongemaakt.. Onder de douche en that's it.
Met m'n rook ook binnen een dag alweer vergeten dat ik 'm had, geen moment gevoelig geweest behalve de eerste dag. Ik zal wel geluk hebben..

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:54

Ja je hebt geluk..
Mn tong was na een week over, navel na een half jaar pus en vochtbulten over en nu mn tfh bitcht nog lekker door na 3 maanden..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 00:10

Ik heb sinds een paar dagen een navelpiercing en maak hem ook alleen onder de douche schoon. Heb mijn helix toen wel steeds gezeezout, maar die heeft nooit vervelend gedaan. Hij is wel langer gevoelig geweest.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:21

Mijn lichaam is gelukkig ook vrij makkelijk :) mijn navel wel elke dag met unicura gewassen maar ik was toen 14 dus wilde het goed doen en wist niet beter :')
Het enige met mn helixen is dat ik er in t begin nog wel eens last van vochtblaasjes had maar dat heb ik ook al minstens 1,5 jaar niet meer gehad.
Ga vanmiddag kijken of een industrial in mn andere oor lukt.. what a fun.. :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:26

Ik voel me wel een beetje een watje hoor. Kom op! 0.2mm! Maar echt, ik heb het er kennelijk niet voor over. :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 01:18

Geen industrial hier :') eigenlijk wist ik het stiekem al maar mn "lege" oor is een beetje misvormd en daardoor ligt de "omgevouwen rand" "achter" het platte kraakbeen gedeelte van mn oor. Anyway verder is de rand ook vrij smal maar tot je bij een piercer bent geweest kan je nooit zeker zeggen of t kan of niet.
Maarja toch een uur rijden enkele reis en toen liet hij me wat foto's van andere oren zien. Dus uiteindelijk is het een conch geworden :')

https://fbcdn-photos-g-a.akamaihd.net/h ... 11471e65df

Vriendin van mij heeft naast een industrial ook een imo gave dubbele conch (?) gekregen. (Ze moesten eerst een korter staafje steriliseren dus we moesten een tijd wachten dus kreeg ze die gratis :) )
Vond ik ook erg gaaf maar mijn oor ziet er een beetje vreemd uit dus ook hiervoor niet zoveel ruimte en in mn andere oor heb ik al 2 helixen dus dat wordt dan ook weer zo druk bij elkaar.. :)

https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/h ... 7305002dcd

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:32

Deed die conch pijn??

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:01

ladyflame schreef:
Deed die conch pijn??

Heb hem ook, ik vond het heel erg meevallen. Mijn helix deed bij mij meer pijn!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:11

Dreamy schreef:
ladyflame schreef:
Deed die conch pijn??

Heb hem ook, ik vond het heel erg meevallen. Mijn helix deed bij mij meer pijn!

Ik kan het helaas niet vergelijken heb geen helix. Heb alleen een labret en een VCH. Maar vond die conch er mooi uitzien dus vandaar de vraag.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:21

Leuk! Vind een conch altijd leuk. Weer eens wat anders. :D

Ik heb een dubbele conch, pijn viel mee, ik laat liever nog een conch zetten dan een tragus, maar liever een helix dan een conch. :D
Foto's staan tussen mijn berichten.
En dat heet volgens mij een Outer conch die je vriendin heeft Blacky. :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:27

Een dubbele outer conch, errug gaaf! Lijkt mij ook nog wel wat!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:39

Ik heb een inner conch, en die was pijnlijker om te laten zetten dan mijn tepelpiercing :=

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:37

Fijn was zeker anders :') ik denk dat mn vch meer pijn deed, daar ben ik echt van verschoten maar met deze kon ik iig stil blijven liggen lol. Het vervelendst vond ik nog wel het geluid van het kraakbeen dat je hoort wanneer ze er doorheen gaan..

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:49

Blacky94 schreef:
Fijn was zeker anders :') ik denk dat mn vch meer pijn deed, daar ben ik echt van verschoten maar met deze kon ik iig stil blijven liggen lol. Het vervelendst vond ik nog wel het geluid van het kraakbeen dat je hoort wanneer ze er doorheen gaan..

ohhh dan kan ik de conch makkelijk hebben... vond mijn vch amper pijn doen haha

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:35

|( Er is nu ook een vochtbultje aan de voorkant van mijn helix verschenen. Terwijl ik juist weer 1x per dag aan het zeezouten ben.. Daar wel mee doorgaan?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:42

marlies85 schreef:
Ik heb een inner conch, en die was pijnlijker om te laten zetten dan mijn tepelpiercing :=
hell noooo laat dan maar zitten. Ik vind inner conch zooo mooi maar mijn tietje deed zoooo'n pijn ;(

Bij mij geneest alles ook zonder specifieke verzorging. Zowel oppervlakkige als intiem en kraakbeen! Heerlijk hoor haha

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:46

Ik ga een Helix piercing laten zetten en ik heb een aantal vraagjes:

-Wat is de ''standaard'' maat? Ik lees veel over 1,6 mm en 1,2 mm, maar ik word niet echt wijzer van Google. En wat is goed voor een ''beginner''?
-Doet het (veel) pijn (dit zal me zeker niet weerhouden :), maar het is wel handig om te weten)
-Ik heb gehoord dat je het niet moet laten schieten, omdat het kraakbeen dan kan splinteren, maar dat je het echt moet laten piercen. Klopt dit?
-Is ''Queen of Rings'' in Rotterdam, een goede shop om het te laten doen? Ik lees wel goede recensies.
-Is 35,- incl. sieraad de normale prijs? Zo niet, hoeveel dan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 00:04

Ik heb 35 betaald bij Tattoo bob. De grootte weet ik niet sorry.

Ik heb m laten piercen ook door het splinterverhaal. Pijn is bij iedereen anders. Het was bij mij een gemene steek, een soort wespensteek en het bloedde een beetje maar dat was gauw over hoor.

Mijne heeft nu wel een wondje helaas maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik heb een ringetje.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 00:14

Mijn beide helixen zijn nog ouderwets geschoten en het duwt idd het kraakbeen opzij ipv dat het een gat maakt zeg maar. Maar die "guns" worden volgens mij niet meer gebruikt. Iemand anders in dit topic heeft er volgens mij eerder al wel eens een hele uitleg over gegeven (en ik moet zeggen dat ik er verder geen verstand van heb) maar volgens mij wordt alles nu ge stud-ext of zoiets en dat mag ook gewoon door kraakbeen dacht ik hier gelezen te hebben..
Maar mijn oren en neus heb ik al minstens zo'n 5-7 jaar en mn nieuwe heb ik hier in Canada laten piercen dus heb er verder ook geen ervaring mee..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:27

NikkiEnJij schreef:
Ik ga een Helix piercing laten zetten en ik heb een aantal vraagjes:

-Wat is de ''standaard'' maat? Ik lees veel over 1,6 mm en 1,2 mm, maar ik word niet echt wijzer van Google. En wat is goed voor een ''beginner''?
**1.2 mm.

-Doet het (veel) pijn (dit zal me zeker niet weerhouden :), maar het is wel handig om te weten)
**Pijn ervaart iedereen anders. Maar ik vond de helix reuze mee vallen.

-Ik heb gehoord dat je het niet moet laten schieten, omdat het kraakbeen dan kan splinteren, maar dat je het echt moet laten piercen. Klopt dit?
**Jep. Gewoon laten piercen.

-Is ''Queen of Rings'' in Rotterdam, een goede shop om het te laten doen? Ik lees wel goede recensies.
**Geen idee.

-Is 35,- incl. sieraad de normale prijs? Zo niet, hoeveel dan?
**Ik betaalde 25 euro, 35 is nog wel een nette prijs vind ik. Ik raad je wel aan om een staafje te laten zetten, en (nog) geen ringetje. Staafje geneest veel beter. :j

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 06-09-14 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:29

Blacky94 schreef:
Mijn beide helixen zijn nog ouderwets geschoten en het duwt idd het kraakbeen opzij ipv dat het een gat maakt zeg maar.

Bedoel je nou dat die Guns het kraakbeen opzij duwen? Of het piercen? Want kraakbeen piercings worden niet met een holle naald gezet, dus wordt het kraakbeen ook opzij geduwd.. :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:59

Mits het een blade is, is de naald hol.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:05

Mijn piercer heeft mijn helixen en dubbele conch niet met een holle naald gepierct. Tragus weet ik niet, want dat had ik niet gevraagd.