Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tmr001 schreef:En, het zou maar jouw kwetsbare kindje zijn wat ziek word door een ander, niet geent kind.
Nog n mooi stuk in de Volkskrant over het sentiment rondom vaccineren: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ogle.nl%2F
Sizzle schreef:Ik zou niets verplichten. Ik haat verplichten, gewoon beter voorlichten.
Maar ik ben ook geen vaccin expert.
Sizzle schreef:Dan ben ik maar naief, maar verplichten vind ik niet ok. Ik zou uit puur principe dan ergens anders gaan wonen.
Sizzle schreef:Verder vind ik de voorlichting en kennis die een gemiddelde ouder krijgt gemiddeld gewoon bizar slecht te noemen.
BigBen schreef:Sizzle schreef:Dan ben ik maar naief, maar verplichten vind ik niet ok. Ik zou uit puur principe dan ergens anders gaan wonen.
Belachelijk.
Jij doet nu absoluut niets omdat je er toe verplicht wordt ?Sizzle schreef:Verder vind ik de voorlichting en kennis die een gemiddelde ouder krijgt gemiddeld gewoon bizar slecht te noemen.
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België is de voorlichting eigenlijk gewoon prima.
quera schreef:mysa schreef:Die anti vaxxers mogen wat mij betreft best niet vaccineren. Probleem is vooral dat ze op een podium klimmen om de rest van de mensheid te overtuigen van hun gelijk.
Wil je ‘ons’ antivaxxers niet over 1 kam scheren aub
Sharani schreef:Bigben: en je gelooft dat een verplichting wel zou werken? Denk dat je dan pas echt verzet er tegen krijgt.
Sizzle schreef:BigBen, Jij mag me verder prima belachelijk vinden, scheelt me niets
BigBen schreef:Sizzle schreef:Ik zou niets verplichten. Ik haat verplichten, gewoon beter voorlichten.
Maar ik ben ook geen vaccin expert.
Natuurlijk haat je verplichten.
Iedereen haat verplichten.
Maar als je dit hele topic hebt meegelezen, en je gelooft nog altijd dat je met beter voorlichten antivaxxers zo ver kunt krijgen dat ze toch gaan vaccineren, ben je bijzonder naïef.
Sizzle schreef:En beginnen met eerlijke informatie.
Mijn kinderarts: de kans dat u kind dit krijgt is minimaal, maar mocht het net die 1:500.000 zijn zijn de gevolgen vaak wel ernstig.
RIVM: als je niet inent dan gaat je kind vast en zeker dood.
Edit:typos
BigBen schreef:Kijk, het is heel simpel.
Als de huidige evolutie zich doorzet,
gaat de vaccinatiegraad van een aantal ziektes onder de veilige drempel,
voor zover dat nog niet gebeurd is.
Okee, hoe los je dat op ?
Haal je de schouders op, en zeg je jammer ?
Laat die mazelen of polio maar komen ?
Of ga je vaccineren verplichten ?
Anoniem schreef:Ierpier schreef:Ik heb geen zin meer in deze discussie, we gaan elkaar toch niet overtuigen, daarom heb ik hier al een tijdje niks gepost. Ik heb echter een vraag voor de anti-vaxxers in dit topic en het is geen vraag om je 'in de val te lokken' of iets dergelijks. Ik ben gewoon oprecht benieuwd: vaccineren jullie nergens voor? Want ik hoor pmarena steeds over het MMR vaccin dus daar val je duidelijk over, maar vaccineer je wel DKTP bijvoorbeeld? Of als je op vakantie gaat? En ik neem aan dat je de Rabies (hondsdolheid) intenting toch wel zou gaan halen als het nodig was?
Nee.
Ook Rabiës vaccin niet. Het tetanus vaccin ook niet. Nooit.