Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:35

Leuk dat je ook meedoet ChantalSmook, Ik vind het ook altijd heerlijk om 's ochtends meteen te 'shredden' geeft weer energie voor de rest van de dag :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:39

Sporten jullie ernaast ook nog of word dat te intensief?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:15

Ik was een beetje aan het teruglezen en super motiverend om al jullie reacties te zijn en de snelle effecten die jullie boeken!

Ik heb net les 1 achter de rug. Herkende eigenlijk alle oefeningen van de BBB/ABS les bij de sportschool. IVH met die lessen vond ik het niet zo heel intensief, dat is ook een uur en de oefeningen zijn iets minder heftig en ben geneigd om nog iets te doen nu. Maar daardoor kun je het wel elke dag even tussendoor doen dus laat het hier bij voor nu.

Houden jullie je ook aan die 1200 kcal eten? Ik ben niet van plan om 10 kilo kwijt te raken maar wil gewoon mijn spieren versterken en misschien 1,5 kilo kwijt max op den duur, dus ben van plan om gewoon een gezond voedingspatroon aan te houden.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:37

Ik doe vaak nog een extra (andere) workout van Jillian erbij Chantal
Ben wel bezig voor het afvallen, maar houd niet de 1200 kcal aan, dat is voor mijn 1.85 met 2x sporten echt te weinig
De amerikaanse dames zijn meestal wat kleiner
Je kan het beste checken wat je BMR is en daarop de kcal inname aanpassen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:56

Welkom Chantal!

Welke workouts doe je?
Ik heb een tijdje 2 workouts gedaan, maar alle programma's die ik na de shred deed, houden een rustdag in, dus ga ik dan een keertje zwemmen ofzo plan ik het op de rustdag.
1200 kcal is in feite een crashdieet, en Phor gaf eens aan dat dat meer van toepassing is op Amerikaanse vrouwen die én klein zijn (lage BMR) én verder niet uit de zetel komen.
Ik ben net meer moeten gaan eten door te trainen, omdat ik het op 1200-1400 kcal echt niet trok.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:31

Workouts gewoon als bewegingsmomenten? Wat bewegen jullie zo gedurende de week?

Deze week heb ik 2 x spinninglessen gevolgd, volgende week misschien maar 1 spinning les BBB maar misschien skip ik die met het mooie weer en ga naar de waterplas.
Ik fiets in ieder geval wel elke dag minimaal een uur en ga 1 a 2 keer per week een stukje wandelen met lekker weer maar dat is voornamelijk op vrije dagen. Vandaag bv 3 kwartier buiten gewandeld.

Nu met het zomer rooster kan ik amper gaan icm met mijn werkrooster/dingen die gepland heb.
De laatste maanden ben ik meer aan het sporten/gezonder eten. Als het nieuwe sportrooster vanaf september net als vorig jaar is dan wil ik weer in ieder geval 3 keer gaan met 1 uurtje spinningles+ 30 minuten abs en 1 uur BBB + 1 uur spinningles en 1 uurtje zwemmen.
Dus wil dit eigenlijk gebruiken om de tijd tot 1 september te overbruggen :)

Precies :j ik vind 1200/1400 echt te weinig. Ik probeer zelf rond de 1800/1900 aan te houden en afhankelijk van mijn inspanning/honger gevoel pak ik wat extra's omdat ik niet wil diëten maar mijn leefpatroon aan wil passen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:40

Zo doe ik het ook Chantal :) Ik denk dat zo rond de 2000 kcal zit, met hier en daar uitschieters. Mijn doel is om stabiel te blijven qua gewicht en strakker te worden.
De shred is intens en zwaar, maar omdat het zo kort is kan je er eventueel makkelijk nog een workout bij doen, maar langs de andere kant hoeft het niet - ook met de shred alleen (en je gezonde voedingspatroon) zal je een prima resultaat hebben, mits je elke dag traint (want daar is het voor ontworpen).

Vergeet niet om voor en na foto's te maken! Wanneer het meetlint stil blijft staan (en de weegschaal) zie je op de foto's nog wel eens verschil :)

Mijn beweging varieert: tijdens schooldagen wandel ik elke dag een paar km, nu is mijn enige andere beweging de paarden verzorgen/grondwerken/rijden/etc.

Als je geen gewichtjes hebt, kan je trouwens met flesjes water aan de slag van 0,5 a 1 l :) Het gewicht moet het zwaar maken, maar wel haalbaar (zodat je niet dood ligt te gaan te midden van een oefening :') )

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:51

Hallo allemaal, mag ik ook mee komen doen ? :D Ik start vanavond met de 30 day shred :) Deze ga ik 5x per week doen en de overige twee dagen doe ik circuit training in de sportschool (zelfde principe, maar dan een uur en in totaal een half uur cardio). Mijn sportinstructeur is vanaf vandaag 4 weken weg dus dat is mooi mijn kans om alles op alles te zetten en voor de volle 100% te vlammen om verbluffende resultaten te kunnen laten zien als ie terugkomt := Goede stok achter de deur :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:08

Nu ik weer echt aan de bak moet ga ik binnenkort de OP eens grondig bestuderen, want dat klinkt wel goed. Word ook al 3 keer per week grondig gemarteld wanneer ik met mijn lief ga sporten na het werk. (Kan soms bijna niet lopen van de spierpijn, haha)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:04

Welkom Negerzoen en Polivy!

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:39

Fase 1 van BR zit erop!!! Is toch weeral snel vooruit gegaan! Op naar week 5!!!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:09

Hoera!!! *\o/* Goed gedaan!
Ik ben benieuwd wat je van die workouts vindt, ik ben best nieuwsgierig!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:09

Dag 1, level 1. Viel me alles mee :D Zweet me te pletter, maar dat komt meer door de warmte dan door de intensiteit. Was erg goed te doen. Dit hou ik wel 10 dagen vol!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:44

Dag 3 leven 1 shred 30 days net afgerond. Begin toch al spierpijn te krijgen, niet verwacht na les 1! En wat een warmte zelfs om 7.15 al! Maar ik heb het mooi al gedaan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:13

Wow jij bent er vroeg vanaf Chantal! Goed gedaan!

Vanaf dag 4 is de spierpijn bij de meesten over :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:39

Zo, ik heb de video van level 1 gedownload. Denk dat ik vanavond ga beginnen. Heb gewichtjes tot 1.5 kilo. Hoe doen jullie dit eigenlijk in combinatie met andere sporten? Zo sport ik zo'n 3 keer in de week ongeveer 2 uur met mijn vriendje in de gym (cardio (crosstrainer), kracht en weer cardio (crosstrainer) als afsluiting). Is dit er naast te doen (oftewel: op dezelfde dag zowel sporten in de gym als de 30 day shred?
En doen jullie het gewoon in de huiskamer? Voor de tv? Of weet je op een gegeven moment de oefeningen wel en heb je 'm alleen de eerste keren nodig?

Ik heb mooi de aftelkalender die ik ergens in het topic voorbij zag komen opgeslagen en ga 'm uitprinten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:52

Ja hoor, dat is wel te doen :) Zou er alleen wel erg goed voor zorgen dat je voldoende en gezond eet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:21

Ja is het dan over? Merk nu dat ik al minder spierpijn heb dan gister. Heb nu zelfs zin om les 4 te doen nu het afkoelt. Krijg weer energie, maar mag het pas echt morgen doen van mezelf om in het ritme te blijven.

Ik denk dat je de oefeningen wel uit je hoofd kent, maar andrs moet je zelf de tijd bij gaan houden en zij motiveerd ook wel weer als je er bijna doorheen zit vind ik :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:49

Jep, en nadien heb je nooit meer zo'n spierpijn als die eerste drie dagen :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:10

In België is het vandaag iets frisser en aangenamer weer, dus ik heb deze ochtend BR Work-out 3 voor de laatste maal gedaan *\o/* Ik vind dat BR echt vooruit vliegt; ik heb het gevoel nog maar pas bezig te zijn, en ben intussen al 4 weken aan het trainen (+ 1 week niet getraind door omstandigheden). Ik ben helemaal verliefd op dit programma <3

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:21

Dat klinkt goed, bhriseis. Ik wacht met smart totdat iemand hem online zet :+
Ik ben nu bezig met 6w6p afgewisseld met Ripped level 4. Alleen heb ik een spier bij mijn ribben overbelast dus dat is redelijk onhandig en pijnlijk :\

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:08

Ook vanwege het frissere weer vlieg ik er vanavond weer in, wegens weekendje NL en dan maandag en dinsdag de hitte heb ik nu drie dagen niet geshred en ik heb er zin in :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:14

Phoeh klinkt lastig, zeker met al die 6w6p-crunch-varianten...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:00

Ik denk dat je gelijk hebt Bri, vraag me af of ik over mijn spierpijn punt ben getrokken.

Fitzro balen van je spier! Niet overbelasten he..

Laura hoe is het bevallen?

Ik heb vanavond weer meegedaan met een half uur abs les en spinning, vergeleken met die les vind ik die Jillian echt maar makkelijk. Daardoor wel goed vol te houden natuurlijk maar vraag me af hoe effectief het gaat zijn aan het eind! Zou het dan toch de truc zijn met de afwisseling van conditie/spierentraining en elke dag je lichaam in beweging zetten. de abs les ging me best goed af vandaag dus vraag me af of dat komt door de afgelopen 4 trainingen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:03

Ik denk dat er inderdaad gewoon iets magisch is aan haar formules :P

Tijdens de eerste maand van BR ben ik na het trainen ook helemaal bezweet en rood, maar tijdens veel oefeningen ga ik niet zo heel erg 'kapot' (hoewel het allemaal meer dan zwaar genoeg is met 2 kg), omdat ze redelijk basis zijn. En toch zie ik mijn lichaam veranderen, ik snap er niets van...

Neem je foto's Chantal?