Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:37

Dat herken ik wel, dat je door te versnellen door een moeilijk punt heen komt en nog stukken verder kunt rennen, is een heel lekker gevoel ook. :D (niet dat ik de 10 loop, haha!)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:44

Kay, ja heerlijk gevoel :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:44

@horseXX: dat is echt een hele goede tijd hoor! Super gedaan.
@arie: hee, wat goed om jou hier te zien! Dat betekent dat je lichaam ondertussen dus weer meewerkt?

Ik ben weer terug van een week Madeira :) Vrijdag nog een rondje gerend, en vanmorgen een wedstrijdje gelopen, wat een heerlijk weer hadden we erbij zeg! Mijn netto eindtijd was 55 minuten 43 seconden over de 10 km, niet gek na een weekje vakantie :) Volgende keer moet ik alleen niet zover achterin starten, dat inhalen in het begin heeft toch wel wat energie gekost. Aandachtspuntje voor de volgende keer :)
Alhoewel ik trouwens tijdens de vakantie nog wel heb hardgelopen (1x haha) en 3 dagen heb gewandeld. Vakantie betekent dus zeker niet stilzitten :n

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:45

Ja dat buiten rijden is ook echt ons stukje "samen" ieder weekend. Ervaar dat ook als heel leuk amanda!

Nou dan is het helemaal knap horse_xx, was dan zeker een goede dag!

Ben zelf net een beetje "dood" gegaan onderweg. Mijn versnellingen voelden vandaag juist heel zwaar, ik had veel last van slijm dat nu blijkbaar uit de laatste verstopte hoekjes van mijn longen kwam. Moest 8 versnellingen doen met 1 minuut pauze ertussen maar de derde kwam daar alweer na 15 seconden achteraan en dat vond ik echt even heftig. Was nog niet op adem en toen moest ik dus weer. Denk ook dat ik me iets te warm aangekleed had. Gauw eens op zoek naar zo'n band voor mijn telefoon, heb alleen in mijn jasje een zak zitten en anders kan ik hem nergens kwijt.
Maar het zit er weer op voor vandaag, moest mezelf wel even schoppen, maar heb het in ieder geval weer uitgelopen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:48

Jullie laten het wel even weten he als de inschrijving voor the color run amsterdam geopend is he? :=

Zo nu weer gauw mezelf bannen, daaag!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:50

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:09

Die kan ik helaas niet zien op m'n iPad. Kijk morgen wel even op de computer. :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:16

Iemand een linkje om Evy's start 2 run 2011 te downloaden? :o
Lopen jullie trouwens met 2011 of 2006 van Evy? Ik heb namelijk een schema gevonden dat er wel goed uit ziet maar ik heb geen idee of het nou van 2011 of 2006 is. De eerste week is als volgt:

1-1-2-2-2-2-2-2-2-2-1-1
dikgedrukt is dan wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:25

Een ruime week geleden liep ik les 14 van Evy 2011 en ik hield het niet vol. Laatste interval ben ik eerder gestopt.

Week niet helemaal lekker geweest maar met de zekerheid van de Damloop in het vooruitzicht vandaag weer mijn schoenen gepakt voor les 15. Die is hetzelfde opgebouwd als 13 en 14 dus ik verwachtte wel wat problemen.

Niks is minder waar! Het laatste interval van 4 minuten heb ik drie minuten lang het gas opengezet en vaart gemaakt en de laatste minuut op rustiger tempo uitgerend.

Denk dat als ik echt had gewild ik die laatste minuut ook nog had gekund maar ik vond het welletjes zo :')

Nu al zin in woensdag!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:52

Ik heb overigens geen idee of ik evy 2006 of 2011 gebruik. Ik heb evy uit dit topic gedownload iig.

Ik voel een aantal spieren best goed....dus ben wel blij dat ik nu 2 daagjes rust krijg van evy. Woensdag weer lopen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:25

amandananana: Ik denk dat dat Evy 2011 is want ik heb 2006 en daarbij is de eerste les 1-1-2-2-3 qua rennen en dan hetzelfde aantal minuten wandelen tussendoor

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:52

Dankjewel! Heb hem inmiddels gedownload, ga morgen weer lopen. :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:52

Ik lees allemaal 5 en 10 kilometers, lijkt me gaaf om dat te kunnen volhouden! Jullie gaan echt goed!

Ik heb vanmorgen in het waterige zonnetje de 5de thuistraining gedaan van 8-7-6-5 en dat ging best gemakkelijk. Merk wel dat steeds mijn gemiddelde tempo iets daalt per interval. Over alle intervallen loop ik gemiddeld 8.6 km/uur, moet denk ik nog wel iets naar boven, dat loopt ook iets actiever, heb nu het gevoel dat ik slof ipv hardlopen, haha!

Komend weekend staat de 10-10-10 op het programma, ben benieuwd!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:37

Zo te lezen is iedereen hier weer flink goed bezig! Afgelopen week tentamens gehad, dus heel erg druk geweest. Daarna even wat tijd voor mezelf genomen, was ik wel aan toe! Afgelopen woensdag heb ik les 6 gerend en dat ging lekker. Eigenlijk wilde ik vrijdag les 7 doen, maar op de een of andere manier had ik ontzettende last van mijn rechter bovenbeen. De spier die daar vanaf je knie naar boven loopt (tenminste, ik denk dat het een spier is :')) deed ontzettend pijn bij alles wat ik deed. Zaterdag nog wat last gehad en sinds gister niet meer. Dit weekend wel weer veel gewerkt en had vanochtend ook echt even zere kuiten van het vele lopen gister en zaterdag avond op het werk.

Voor vanmiddag dus les 7 gepland, ben benieuwd of ik hem weer op mijn gemak uit ren!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:38

Fijn dat het weer goed gaat Lente! Waarschijnlijk heb je de vorige keer nog last gehad van het virus in je lijf.
Lekker er weer tegenaan nu.

_MG: voor mij helpt het heel erg als ik na het rennen mijn bovenbeenspieren rek door mijn been naar achter op te tillen en mijn voet dan tegen mijn billen en uiteindelijk naast mijn heup duw. Dan rek je precies die spier op en dat resulteert in minder spierpijn.

Ondanks de moeizame training van gister heb ik vandaag gelukkig geen spierpijn (had ik wel verwacht), benen voelen wel iets zwaar. Wil eigenlijk proberen om vandaag mijn max. hartslag vast te leggen, maar dan moeten de beentjes wel een beetje meewerken :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:43

Horse_xx schreef:
Goed bezig iedereen!!

Heb net ook heerlijk gelopen. 10,17 km in 55:04 min.

Echt lekker om met dit weer te lopen :)

daar kan ik alleen nog maar van dromen!! :wow:

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:47

Wendy schreef:
@horseXX: dat is echt een hele goede tijd hoor! Super gedaan.
@arie: hee, wat goed om jou hier te zien! Dat betekent dat je lichaam ondertussen dus weer meewerkt?

Ik ben weer terug van een week Madeira :) Vrijdag nog een rondje gerend, en vanmorgen een wedstrijdje gelopen, wat een heerlijk weer hadden we erbij zeg! Mijn netto eindtijd was 55 minuten 43 seconden over de 10 km, niet gek na een weekje vakantie :) Volgende keer moet ik alleen niet zover achterin starten, dat inhalen in het begin heeft toch wel wat energie gekost. Aandachtspuntje voor de volgende keer :)
Alhoewel ik trouwens tijdens de vakantie nog wel heb hardgelopen (1x haha) en 3 dagen heb gewandeld. Vakantie betekent dus zeker niet stilzitten :n

heb het redelijk onder controle momenteel, mede door (belachelijk) veel te sporten :)

jij ook al zo'n nette tijd! super!!

en iedereen heeeeeeel goed bezig lees ik, keep on going ladies!!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:31

Ik heb geen spierpijn, geen last van wat dan ook... Hoe erg is het om toch extra te lopen? :o

Wil graag op schema blijven voor de Damloop en als het even kan ook even stabiliseren op 5k om mijn tempo omhoog te krijgen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:17

Zolang je aan het opbouwen bent naar de 5 km zou ik zeker geen rustdagen gaan overslaan. :n
Hoe erg het is als je het wel doet? Je vergroot de kans op overbelasting en dus ook de kans op blessures. En als dat gebeurt kan je je schema gedag zeggen... :evaw:

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:18

idd, overbelasting is geen pretje... heb ik gehad en ben 9 mnd uit de letterlijke running geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:44

Okee... Ik ben braaf... ^)

Woensdag en vrijdag dus weer. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:53

Je kan natuurlijk wel wat anders gaan doen, wandelen, fietsen, zwemmen of weet ik wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:54

Fietsen is sowieso een ander doel van me :)

En nu ik me weer goed voel pak ik ook het shredden weer op :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:36

Goed bezig dames! Lekker sportief bezig :).

Ik wilde net les 20 gaan doen, maar kon m echt niet vinden tussen alle evy-lessen op mijn mp3-speler. Toen maar les 21 gedaan. Ik schrok me een hoedje toen ik begon: zegt ze ineens: we gaan 2x 15 minuten lopen. Tot nu toe had ik max 8 minuten achter elkaar gelopen. Maar het ging keigoed! :) Helemaal happy nu :).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:47

zo! 5km op 36 minuten, aan 1 stuk door zonder te wandelen voor het eerst :D
daarvoor ook al 6week6pack gedaan trouwens (jillian michaels) :D