[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:50

Sheran schreef:
Mag ik me ook melden of hoor ik hier niet? Ik wil namelijk graag aankomen! Dus dat is ook 'opletten', toch? En dieten?

Klopt! Pb me maar met wat je momenteel eet dan kan ik aanvullen.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:52

XxLiindsaYxX schreef:
Wow wat een verhalen..

Een boete omdat je je niet aan de cambridge regels houd? is toch stom je doet het toch voor jezelf?

Heb vanavond wel ECHT een dipje gehad..
Vriendin van mij at hier, spek met aardappelpuree en erwtjes en worteltjes.. Zij wilde heel graag dat ik mee zou eten want ik was niet gezellig als ik dat niet deed omdat ik mijn shake al op heb voor zij haar vork in haar vlees heb enzo..
Wou zo graag n stukje kip eten of een eitje.. maar heb het niet gedaan en ben echt trots op mezelf!

Heb met mezelf afgesproken als er 10 kilo af is, mag ik iets eten.. eitje, of kipfiletje wat weet ik nog niet maar in ieder geval iets.:)

Heeft iemand die cambridge doet een tip voor de kerst?
Mijn ouders willen gourmetten.. Ik heb zowiezo mijn eerste eetweek uitgesteld tot de kerst.. maar ja wat kan ik het beste doen?
Mee doen en gewoon een paar kleine stukjes kipfilet en sla eten?
Of een cambridge recept, en zo ja weet iemand dan een lekker cambridge recept?

Succes allemaal, hoeveel wilt iedereen kwijt, is iedereen al kwijt en hoe lang zijn jullie al bezig?

Knap zeg dat je dat volhoudt en dat je je ingehouden hebt vandaag! Ik ben zelf anti Cambridge en andere crashdieëten maar dat terzijde. Ben altijd zo bang dat het er in no-time weer aan zit als mensen normaal gaan eten. Wel respect als je het kan, zou ik echt nooit kunnen! Al een plan hoe je het er na gaat aanpakken?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 05:44

Ik doe ook Cambridge en wij gaan met de kerst gourmetten. Ik snij voor mezelf gewoon kip en kalkoen in stukjes tot aan het gewicht wat ik mag hebben. En verder maak ik een aantal salades en drink gewoon water.
Ik wordt ook dagelijks flink op de proef gesteld wat betreft lekker eten. Kan nu heel goed nee zeggen :) En dat mensen zeggen dat je niet gezellig bent als je niet eet vind ik zo'n onzin! Dus je bent alleen gezellig met je mond vol eten? :roll:

Ik mag morgen weer naar mijn consulente om te wegen. Ben benieuwd! Ben bang dat er niet zoveel af is, aangezien het feestje van de maand weer in aantocht is, en dan houd ik altijd veel vocht vast.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:10

hannahaapje schreef:
X_Michelle_X schreef:
Ik wil minder gaan snoepen en meer gaan sporten (train ik meteen voor de dam tot dam in september waar ik aan mee ga doen)

Ja ik wil ook meer gaan sporten. Met me moeder ga ik zwemmen, alleen nog even uitzoeken wanneer in de week. Wat voor sport ga jij doen?

Hardlopen en buikspieren trainen. Dat ik weer een strakbuikje krijg :)

Mi_Amore

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:37

Gisteren zooo moeilijk gehad hier :')
Er lag een hééérlijke Boule de Berlin in de ijskast (van manlief) die naar me aan het roepen was.
Heb mezelf wel 4x op mijn handen getikt, vlug ijskast dichtgegooid, hond genomen en gaan wandelen tot manlief thuis was om het verrekte ding op te eten!

Ik heb sinds gisterenavond het voedingsschema van mijn diëtiste binnen, wat fijn om EINDELIJK te weten wat ik wanneer mag weten en wat niet.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:14

X_Michelle_X schreef:
hannahaapje schreef:

Ja ik wil ook meer gaan sporten. Met me moeder ga ik zwemmen, alleen nog even uitzoeken wanneer in de week. Wat voor sport ga jij doen?

Ik loop ook hard, heb gister ook een springtouw gekocht. Je schijnt er veel calorieen mee te verbranden. Het is ook best intensief heb ik gister gemerkt! Na 3 minuten was het wel bijna op, terwijl ik een dik half uur kan hardlopen, een uur kan spinnen of op de crosstrainer kan staan.
Als het goed is, is springtouwen ook goed voor je buik, ik voelde het toen ik gister bezig was ook wel een beetje in m'n buik :)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:03

Matsje schreef:
Oh en rustig eten, goed kauwen, stoppen als je voor 80% vol zit en niet drinken tijdens eten. Daarna eventueel kleine beetjes.

Waarom eigenlijk niet drinken tijdens het eten? :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:22

Mijn moeder was vorig jaar met kerst ook aan het Cambridgen.... dat was NIET gezellig... :=

Ik geloof dat ze uiteindelijk wel heeft meegegeten, maar dan niet teveel. Ze had geen zin om met het kerstdiner ook aan shakes of repen of whatever te zitten.

De quinoa... ik weet het nog niet. Ik heb nu zo'n 80 gram gekookt, uiteindelijk hou je dan iets van 180 gram over door het wellen. Heb de helft in de yoghurt gedaan, maar heb de quinoa als maaltijd laten tellen en de yoghurt erbij voor het idee. Ipv veel yoghurt met een beetje quinoa.

Erg lekker vind ik het niet.... en ik weet ook nog steeds niet wat nu een gezonden hoeveelheid is. Moet je de quinoa op zich als maaltijd zien, of moet je het zien als aanvulling zoals de kellogs die normaal in de yoghurt gaan? Geeen idee...

Er was hier toch nog iemand die het spul in de yoghurt at?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:23

X_Michelle_X schreef:

je moet eens naar callanetics kijken, zon boek kun je nog wel vinden op marktplaats denk ik. Ik heb de blauwe, daar staat gewoon een trainingsprogramma in die je in een uur moet kunnen doen, maar als ik alles afwerk ben ik 2 uur bezig haha. de rode is voor 20 min. per dag. je merkt echt snel aan je lichaam dat het werkt.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:27

Drinken tijdens het eten zorgt dat je voedingsstoffen niet optimaal kunnen worden opgenomen omdat het water de zuurgraad in je maag neutraliseert, maar dat zuur heb je juist hard nodig om alles goed te verwerken en op te nemen.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:30

Amaris schreef:
Mijn moeder was vorig jaar met kerst ook aan het Cambridgen.... dat was NIET gezellig... :=

Ik geloof dat ze uiteindelijk wel heeft meegegeten, maar dan niet teveel. Ze had geen zin om met het kerstdiner ook aan shakes of repen of whatever te zitten.

De quinoa... ik weet het nog niet. Ik heb nu zo'n 80 gram gekookt, uiteindelijk hou je dan iets van 180 gram over door het wellen. Heb de helft in de yoghurt gedaan, maar heb de quinoa als maaltijd laten tellen en de yoghurt erbij voor het idee. Ipv veel yoghurt met een beetje quinoa.

Erg lekker vind ik het niet.... en ik weet ook nog steeds niet wat nu een gezonden hoeveelheid is. Moet je de quinoa op zich als maaltijd zien, of moet je het zien als aanvulling zoals de kellogs die normaal in de yoghurt gaan? Geeen idee...

Er was hier toch nog iemand die het spul in de yoghurt at?

Er zit ook niet zo veel smaak aan. Vriendin van me eet het met rijstemelk of sojamelk als ontbijt, die maakt er een soort pap van. (Ze laat het dus wellen en pruttelen in de soja/rijst melk) Ik eet het zelf wel eens door mijn salade, ipv rijst. Bij je ontbijt moet je je niet inhouden qua hoeveelheid, het is de belangrijkste maaltijd van de dag! Gewoon lekker eten tot je vol zit.
Ik neem zelf altijd een grote kom (dus groter dan het chipskommetje van vroeger) en vul die tot 3/4 met ontbijt. Wat ik bedoel te zeggen, ga niet al zuinig doen met je ontbijt. Hoe meer en hoe beter je ontbijt des te minder je de rest van de dag hoeft te eten zonder hongergevoel.

Verder wil ik even zeggen dat ik het echt knap vind van iedereen die al kilo's kwijt is! Super hoor, zeker in deze tijd.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:40

Hmm, hier weeg ik een halve kilo meer dan gisteren, terwijl ik gisteren gewoon een prima dag heb gehad. Raar toch?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:44

Maar daarom moet je ook niet teveel per dag willen kijken. Dat schommelt veel te veel.. Morgen kan het maar zo zijn dat je wel weer kilo lichter bent..

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:50

Oeh die weegschaalterreur!! Kan het zijn dat je bent gaan sporten? Spieren wegen nou eenmaal wat. Of inderdaad zoals hierboven, MAXIMAAl 1x per week wegen op een vast moment en vaste dag en liefst met hetzelfde eetschema. Anders krijg je dus kleine schommelingen. Een halve kilo is absoluut niets om je druk om te maken, je maakt jezelf er alleen maar gek mee!

Damn ik ga toch maar een mobiele praktijk opstarten rijdend door heel nederland haha.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:57

Ik wéét dat ik dat niet moet doen, maar als ik niet elke dag op de weegschaal ga staan durf ik er na een week helemaal niet op te gaan staan, omdat ik bang ben dat ik dan aangekomen ben. Onzin natuurlijk, maar toch.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:59

Je mag er wel elke dag opstaan, maar dan moet je echt kijken naar wat je bv op de maandag weegt en dan moet je daar van uit gaan.. Ik heb zelf ook de slechte gewoonte om er elke dag op te staan, maar ik houd dan wel alleen bij wat ik op de vrijdagochtend weeg..

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:02

Ik weeg mezelf ook dagelijks, gelijk als ik uit bed kom (voor en na het naar de wc gaan). Voor mij werkt dat het beste. Ik baal wel als ik een dag ineens +1 kilo ben, maar dat is dan wel extra motivatie voor die dag :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:19

Hoelang erover doen is reëel om 5 tot 10 kilo af te vallen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:24

Elke maand 1 tot 2 kilo is realistisch en gezond, afhankelijk van je gewicht :)
Ik val ongeveer 25 kilo per jaar af, maar met mijn 95 kilo momenteel mag dat ook wel :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:46

Wat gaan jullie hard allemaal!

Ik houd sinds gister me eerste dingen weer binnen. Bij het avond eten iets te fanatiek geweest dus dat ging er weer uit. Het enige goede nieuws van het moment is dat ik me streef gewicht gehaald heb. In 4 dagen 3 kilo. Niemand aan te raden uiteraard! Wel gister 1 liter gedronken voor het eerst. Dus we zijn op weg omhoog.
Hier mensen nog tips van licht verteerbaar eten wat wel een beetje een vol gevoel geeft waar je niet te hard op hoeft te kauwen?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:42

Leonie licht verteerbaar en voor een vol gevoel zou ik aan eiwit producten denken. Kwark,yoghurt,zacht gekookt eitje hoef je niet al ze veel op de kouwen... en zo heb jen nog wel wat producten.

Ik stond vanochtend op de weegschaal en ben deze week maar 200g afgevallen. Maarja beter iets dan niets. Nu - 2,4 kg

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:55

ik wordt langzaam een beetje enthousiaster over de quinoa. Vanmorgen denk ik te weinig biogarde op teveel quinoa, dan is er niets aan. Nu op het werk echter heb ik meer biogarde erdoor en dan is het prima te doen. Nog geen honger gehad vandaag. Ik zag dat ze bij de tuinen ook gepofte quinoa en quinoa in vlokken verkopen. Lijkt me nog beter voor in de yoghurt (en makkelijker, scheelt koken ed). Ga het experiment eens doorzetten, kijken wat het doet.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:17

Ik ben ook benieuwd Amaris! Wat is je doel en idee achter de guinoa?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:19

Wat is dat precies? Ik ken dat helemaal niet :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:03

http://www.naturecrops.nl/quinoa/wat-is ... 3godIQgAnA
quinoa is zaadjes en wordt gezien als heul gezond.

Mijn doel is dat ik iets gezonders in mijn biogarde eet dan kellogs, en dat ik er langer van vol blijf.
En ik vind het gewoon leuk om nieuwe dingetjes uit te proberen :)

Heel veel meer dan yoghurtvulling zal het nooit worden denk ik, want ik bak nooit (eet dan alles alleen op, en dat is nie goed nie) dus het meel is niet aan mij besteed. En echt koken doe ik ook nooit, dus de quinoa als vervanger van rijst/bamie ed zal er ook niet echt in zitten.

Maar zo in de yoghurt werkt het volgens mij als een tierelier.