ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:19

Misschien moeten we de metro bombarderen met mailtjes :P
Halve gares... Daarom lees ik die dus nooit, staat toch alleen maar onzin in.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:23

Artikel uit de Metro schreef:
‘ADHD-medicijnen werken niet’

Het slikken van medicijnen tegen ADHD is controversieel. Uit sommige studies blijkt dat kinderen de medicijnen veel te snel krijgen of dat ze er verslaafd aan raken. Daar komt nu nog een probleem bij: ze werken in veel gevallen niet of nauwelijks. Het Johns Hopkins ziekenhuis in de VS heeft een proef gedaan met 180 kinderen die 6 jaar aan de medicijnen tegen ADHD waren. De kinderen waren gemiddeld 10 jaar oud.
Van deze kinderen hadden 160 nog steeds onverminderd symptomen van ADHD, bij de overige 20 was er een kleine verbetering te zien. Sterker nog, de kinderen die medicijnen kregen, vertoonden gemiddeld meer symptomen dan kinderen met ADHD in een controlegroep die niets slikten maar een regime volgden van veel sport en gezond eten.
De onderzoekers kunnen niet zeggen of de tegenvallende werking van de medicijnen komt doordat kinderen de verkeerde dosis krijgen, de verkeerde medicijnen slikken of omdat de pillen de verkeerde ingrediënten bevatten. Ze concluderen wel dat ADHD een chronische ziekte is met heftige verschijnselen als drukte, slechte concentratie en impulsiviteit.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:34

Zeg ik... Halve gare wannabe krant...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:36

sja, als die kinderen idd alleen maar medicatie krijgen, zal het echt niet overgaan , of minimaal worden...naast medicijnen zul je toch ook altijd cognitief de boel aan moeten pakken, dus leren omgaan met...de medicatie blijft in mijn ogen een ondersteuning, niet de oplossing.
zeker bij kinderen is het gezond eten en regelmatig leven met duidelijke grenzen noodzakelijk , ook als er meds gebruikt worden :j
ik slik meds en let op mijn voeding, regelmaat enz. als ik alleen meds slik zonder extra's , stuiter ik ook gewoon vrolijk verder .

'dus denk dat er zeker wel een goed punt aangehaald word, maar ja, het word wel lekker kort door de bocht gebracht door de kop van het stukje .

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:58

Kom mij hier even melden als dat mag?

Al zolang ik me kan heugen heb ik last van concentratie problemen, een grote constante stroom van gedachten en prikkels in mijn hoofd, waardoor ik dus ook slecht slaap en 'moe' wakker word. Zeg altijd maar dat ik perfectionistisch en chaotisch tegelijkertijd ben.
Slecht tot dingen kunnen zetten, altijd uitstellen, en als ik dingen niet gelijk doe ben ik ze 5 minuten later alweer vergeten.. Agenda's zijn drama, na een week ben ik dat hele ding alweer vergeten.
Eigenlijk nooit echt verder over nagedacht, want zo ben ik nou eenmaal. Alleen merk ik de laatste tijd dat dit weer extreem is op dit moment.
En ik wordt er zoo moe van.

Nu wil ik niet gelijk een diagnose zetten, want misschien ben ik nu eenmaal wel gewoon zo'n chaoot :') maar kun je voor een gesprek beter langs de huisarts gaan of ergens anders heen?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:30

De huisarts kan je een verwijzing geven voor een onderzoek etc.

De dingen die je noemt zijn wel passend idd.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:25

Stomme Metro. Wel ultraslim van die onderzoekers dat ze kunnen concluderen dat ADHD een chronische ziekte is met concentratieproblemen, drukte en impulsiviteit. Echt een conclusie die wel baanbrekend te noemen is enzo. Want de kop van het artikel, 'medicijnen werken niet', is dus helemaal niet waar, of in ieder geval, niet met zekerheid te zeggen. Maar goed....dat lezen de meeste mensen dan weer niet..gok ik zo.

Hoi Wendy! Jouw tekst lijkt wel ADD' erig. Kan nooit kwaad om het te testen.

Heeft niemand van jullie (naast mij dan) al behoefte aan een HK-topic? Blijf zomaar het idee hebben dat dat misschien wel handig is. Maar ik vind het zo ook prima hoor.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:17

Bedankt voor de reacties! Denk dat ik inderdaad maar een huisartsbezoekje ga plegen.
Eens kijken wat hij er van zegt, kan geen kwaad inderdaad.
En misschien is het wel helemaal niet zo, maar dan heb ik er wel wat meer duidelijkheid over.
Merk wel dat als ik meer als normaal aan mijn hoofd heb dat het erger is, hebben jullie dat ook?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:28

Haha, ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer ik meer of minder aan mijn hoofd heb. Het is er altijd spitsuur :+ . Of ik er last van heb of niet hangt bij mij meer af van de mate waarin ik de chaos op dat moment kan 'handelen'. Als ik lekker in mijn vel zit kan ik met heel veel drukte juist optimaal functioneren, terwijl ik als het niet helemaal loopt al helemaal van de kaart kan raken van onbenullige dingetjes.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:49

Haha ja dat herken ik wel!
Zit op dit moment wat minder in mijn vel, en dat kan ik goed merken.
Ben de afgelopen weken al 2 keer flink gevallen omdat ik zo in de weer ben dat ik gewoon niet oplet waar ik mijn voeten neerzet |o

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:53

Hahahaa... Ik ben de afgelopen dagen ergens heel erg goed in: opstaan van tafel om iets te gaan doen/pakken en vervolgens niet meer weten wat... Gemiddeld twee keer per maaltijd. En ik heb mezelf geprikt met een injectienaald die voor een koe bedoelt was...Hopen dat ik daar niks van krijg. Niet dat dat op zou vallen trouwens :+ .

(Dat laatste was niet tijdens het eten hoor, voordat jullie hele rare ideeën krijgen over mijn eetgewoonten )

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:56

Is dat niet normaal dan, Peppertree? :') Om iets te gaan doen en dan als je de kamer in loopt glad te zijn vergeten wat je er komt doen?
Meestal schiet het me een paar uur later pas weer te binnen :+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:58

Nou.. Het was voor mij al wel een normaal verschijnsel. Het bleef alleen beperkt tot een á twee keer per dag. Nu is het zo zes keer per dag. Het begon op te vallen, zeg maar :') ..

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:00

Haha, zeer frustrerend.
Of een gesprek voeren, halverwege afgeleid worden, en daarna vergeten zijn waar je nu eigenlijk over aan het praten was..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:03

Ik bedenk me regelmatig halverwege college dat ik geen woord van het college gevolgd heb. Soms ben ik in gesprek met iemand en bedenk ik me weer hoe ik me er nu weer uit moet redden dat ik hem iets vroeg maar geen woord van z'n antwoord heb gehoord, en zoals ik al eerder zei, het bekende fenomeen van een keuzemenu op de telefoon waarbij ik me niet op het keuzemenu kan concentreren en na twee herhalingen de verbinding maar wordt verbroken :')

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:05

Oh zo herkenbaar! Ik heb heel vaak dat ik aan het luisteren ben, vervolgens aan bepaalde dingen herinnert word, daar over na ga denken en vervolgens een heel deel van de les mis omdat ik gewoon zo diep in mijn eigen gedachtes zit.

Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts om te praten en die zullen mij dan indien nodig,(wat ik wel verwacht) doorverwijzen naar een psycholoog of iets dergelijks. Ben benieuwd.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:06

Ik belde vandaag m'n vriend in de winkel hoeveel stuks ik moest ophalen van iets. Toen ik opgehangen had besefte ik dat ik het hele antwoord niet geregistreerd had en belde dus nog maar een keer. Om uiteindelijk in de winkel tot de conclusie te komen dat wat ik moest hebben niet verkochten.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:08

Hahaha herkenbaar, zo heb ik dat ook met kijken hoe laat het is. Kan ik wel 10 keer doen af en toe :')...

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:08

Jeetje, klinkt allemaal wel akelig bekend. Keuzemenu's focus ik me puur op datgene waar ik voor bel ( voor mijn werk bijvoorbeeld facturen opvragen/financiele afdeling, dan blijf ik luisteren totdat ik een van die woorden hoor en dan druk ik op die keuze haha) als ik dat niet doe dan krijg ik precies hetzelfde als jij hebt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:13

Poess91 schreef:
Hahaha herkenbaar, zo heb ik dat ook met kijken hoe laat het is. Kan ik wel 10 keer doen af en toe :')...

Ooooh dat doe ik ook :')
"Hoe laat is het?" denk ik dan bij mezelf, dus dan mouw naar achteren, kijken, "ooooh ja, ok", en mouw weer terug.............. "wait what hoe laat is het nou eigenlijk?"

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:54

Ja, dat van de tijd is heel herkenbaar. Of dan kijk je voor jezelf en dan vraagt iemand anders en hoe laat was het? En dan geen idee hebben. Wat ik ook altijd heb, namen van mensen. Ze stellen zich voor en dan denk ik meteen, oliebol wat was die naam nou. Dat ben ik standaard meteen kwijt.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:56

Haha precies, dat merk ik nu ook weer heel erg op de nieuwe stal.
Al onthoud ik 't met dieren wel snel :o

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:39

Namen zijn ook drama bij mij, ook bij mensen die ik al jaren ken, moet ik soms echt graven.

En vragen stellen ook, het antwoord krijgen lukt wel, maar dat registreren ervan dan weer niet.

Iemand die ziek is geweest vragen wat ie had en hoe het nu gaat en vervolgens wat anders gaan doen en niks van het antwoord mee krijgen :')

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:44

Jaaaa oei zo lastig allemaal :(.
Vaak als ze ergens naar toe zijn geweest, vergeet ik ook altijd een keer te vragen hoe het was etc... Mensen moeten er echt zelf over beginnen

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:46

Oh ja namen onthouden :') drama, maar dat heb ik ook met gezichten en met data. Meestal let ik in een gesprek niet op een gezicht omdat ik me focus op het gesprek. Het gesprek kan ik meestal ook niet 1,2,3 terug halen (je komt vaak in de situatie van: ja we hebben elkaar wel ontmoet we hebben het daar en daar over gehad) maar het gesprek komt wel weer half terug in mijn hoofd als er meerdere steekwoorden zijn genoemd haha.

Maar ik schaam me altijd behoorlijk als ik mensen weer eens niet herken of weer een vraag stel die al lang gesteld is of waar iemand het al eerder met me over gehad heeft. Mijn vriend gebruik ik als datum onthouder, maar zolang ik ze maar in mijn agenda zet en die ook check (wat ik bijna dwangmatig doe) gaat het qua afspraken goed.