Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Phylos

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:25

Succes iedereen die vandaag gaan lopen.
Romyv: doelen stellen helpt inderdaad vaak voor de motivatie. Een hogere snelheid aannemen kan er één van zijn.

Ik heb net mijn ontbijt op en even een rondje met de hond gelopen (die is te sloom om mee te gaan hardlopen) Even nog mijn eten wat laten zakken en dan ga ik ook een wat korter rondje lopen vandaag. 4,9 ongeveer. Doe ik zo'n 27 min over

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:57

Voor de mensen die willen afvallen, je kan beter krachttraining gaan doen op de sportschool dan hardlopen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:02

Ben nu drie weken aan het hardlopen en toch al wat kilo's kwijt. Heb al drie keer een abbo op de sportschool gehad, en heb er gewoon een schurfthekel aan. Ik zoek nog iets qua krachttraining voor thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:05

Maar dan moet je dat wel leuk vinden. Ik hou daar totaal niet van. En nog een reden om te gaan hardlopen was dat ik m'n dure abonnement van de sportschool kon opzeggen. Ik zie aardig wat mensen die door hardlopen zeker wel afvallen :j Misschien minder vlot, maar het gaat er wel af..

Zucht ik moet vandaag... maar dat weer!! Ik ben er beetje klaar mee! Moet ook nog bedenken welk rondje ik ga lopen, moet een stukje verder. Kortom totaal geen zin vandaag haha. Ga denk vanavond na het eten, kan ik na het douchen lui op de bank ploffen ipv nog te moeten leren. Dat is wel een fijn vooruitzicht :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:11

Hier is het erg zonnig at the moment :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:32

Hier ook zon. Ben net terug van mijn rondje. Ging niet heel lekker vandaag. Zware benen, erg licht in mijn hoofd, duizelig..maar ik heb het volgehouden en ga nu buiten maar een beetje uitzweten door de stal uit te mesten. Dan mijn eigen kamer een poetsbeurtje geven en dan heerlijk douchen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:34

Ik ben gaan hardlopen ter vervanging van mijn eens per week sportschool. Deed daar pilates op donderdagavond van 8 tot 9. Ik vond het een klotentijd, daarnaast waren er nog wel eens wedstrijden op donderdagavond. Nouja, daar hoef ik nu al niet meer naartoe.
Maar het is gewoon kloten dat je de hele dag bij wijze van moet wachten tot je iets kunt doen. Zo'n verplicht nummer hou ik helemaal niet van. Laat mij maar na het werk een rondje hardlopen, of na school. Of voor school. In ieder geval op een moment dat het mij uitkomt.

Ben op zich niet eens heel vreselijk zwaar op dit moment, maar wil toch wel graag wat afvallen. Ik hoop dat hardlopen en minder snoepen voldoende is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:35

Phylos schreef:
Hier ook zon. Ben net terug van mijn rondje. Ging niet heel lekker vandaag. Zware benen, erg licht in mijn hoofd, duizelig..maar ik heb het volgehouden en ga nu buiten maar een beetje uitzweten door de stal uit te mesten. Dan mijn eigen kamer een poetsbeurtje geven en dan heerlijk douchen

VEEEEEEEEL DRINKEN!!!!!!!!

Heb gisteren de fout gemaakt en niet genoeg gedronken, wat levert dat een hoofdpijn op!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:37

Ik sport ook liever op momenten dat ik er zin in heb, en hardlopen vind ik harstikke leuk nu :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:18

KarinvdM schreef:
Voor de mensen die willen afvallen, je kan beter krachttraining gaan doen op de sportschool dan hardlopen.

En en werkt het beste, maar idd spieropbouw zorgt voor een grotere verbranding dus val je sneller en mooier af :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:40

Ja, maar dan gaat er wel heel veel tijd in zitten Romy. :D

Ik ben net weer een groter rondje gaan lopen, 8 km deze keer. :)
Het begin vind ik altijd het lastigst, als ik eenmaal in m'n ritme zit loop ik makkelijk door.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:50

valt wel mee toch? Ik doe 3x per week krachttraining en 2x per week hardlopen.. Dat is iedere dag ongeveer 3 kwartier tenzij ik langer dan 8 km ga lopen

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:52

Hoi allemaal, ik ben nu sinds 2 weken begonnen met hardlopen.
Probeer ongeveer 3x per week te gaan het liefst meer.

Nu is mijn vraag hoe doen jullie het als het regend? Want ik neem altijd mijn telefoon mee.
Hebben jullie daar een speciaal tasje voor?

Groetjes Nathalie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:01

Ik heb mijn telefoon in zo'n band om mijn bovenarm .. daar bleef die vorige keer goed droog in .. hopelijk bij een flinke stortbui ook :P

Hier zie ik ook al wat zon! Snel middageten, wie weet dat ik dan vanmiddag in het zonnetje even kan gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:10

Diehards die door de regen zijn gegaan! Raar weer inderdaad, hoewel het hier in Drenthe vandaag wel lekker is. Ik heb al 2,5 week niet gelopen -O- Eerst een weekje vakantie gevierd in Italie, daarna een intensieve cursus in Amsterdam gedaan. Nu kan ik weer niet lopen vanwege een griepje.. Ben benieuwd hoever m'n conditie achteruit is gegaan, hihi.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:24

Romyv schreef:
valt wel mee toch? Ik doe 3x per week krachttraining en 2x per week hardlopen.. Dat is iedere dag ongeveer 3 kwartier tenzij ik langer dan 8 km ga lopen

Nou, als je een baan hebt, een huishouden en een paard dat gereden moet worden...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:28

KarinvdM schreef:
Romyv schreef:

Nou, als je een baan hebt, een huishouden en een paard dat gereden moet worden...

en een studie ernaast.. i know :)

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:22

@romyv: mag ik vragen wat jij doet naast het hardlopen aan krachttraining?

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:26

Ik meld mij ook maar;). Ben vorig jaar ziek geweest en sinds dien flink conditieloos. Ik probeer nu 3x per week een rondje te rennen en bouw het wel heel langzaam op. 1 minuut rennen en dan 1 lopen. Ik vind het best moeilijk om vol te houden...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:45

Net nog een keertje les 5 gedaan met m'n zusje. Tempo dr flink op! Ging harstikke lekker :D

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:45

Jeej weer gezeur met school ! Wordt er niet goed van !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:54

School? Nu nog???

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:13

Halloooooo, mag ik even inbreken :D

Ik wil een Start To Run-cursus downloaden..

Maar hij doet het niet :( Als ik dan op een van de lessen klik of allemaal tegelijk wil downloaden, kom ik in een scherm dat zegt: Whoops! That didn't go to well..

Zijn er nog andere cursussen te downloaden voor mp3?? Of alleen deze,, die het niet doet bij mij ? :(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:21

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:25

Thanks!!

Heb nu even de eerste 4 lessen gepakt..
Kijken of ik het iets vind. :)