knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:48

Ja bij mij de aanhechting :j
Ik was even bang dat het mijn heup was (slijjmbeurs drama en zo)
Maar die is prima in orde, ik vermoed dat ik van de week iets te fanatiek aan de gang ben geweest onder het mom van ; die knie gaat echt lekker
Oftewel:doe nou eens rustig aan muts :roll:

Die pezen zijn bij jou nu als kruisband vervanging in gebruik toch?

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:19

Ja, die 2 pezen zijn gevlochten en 2 haken/ schroeven aan gezet en die zijn Door mijn botten geboordAfbeelding

Hier zie je de neppe kruisband heel mooi lopen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:19

Das al een aardig kunstwerk aan het worden zo

Hopelijk dalijk met hulp van de revalidatie arts ook goed functioneel

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:25

Deze foto geeft alles het mooist weer, ik heb altijd een bouwpakket bij me. Je voelt de schroeven ook duidelijk zitten als ik met mijn hand over de knie ga. Ik hoop het ook en anders gaan we gewoon lekker Door met zoeken :Y)
Afbeelding

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:06

Zo weer even bijgelezen, merk dat ik langzaamaan weer in mijn continue-haasten-stress tempo kom. Is niet altijd slim :o

Maar doen die antibiotica spuiten niet erg pijn dan :oo ? Of voelt het net als een normale verdoving chantal? Hoop trouwens zo voor je dat de operatie gewoon goed zal verlopen en dat je (met genoeg spiermassa) weer snel op de been bent. Wat is het lichaam van Hoffa trouwens?

Hahaha hagelslag XD braaf pony heb je, mijne zou hem allang gepeert zijn :')

Fijn dat je knie lekker gaat Sonja! Wel fijn dat het gelukkig alleen dde aanhechting van de hamstring is. Dan heb je vooral rust nodig toch?

Wat naar zeg fientje :(:) , dag in dag uit pijn is zo naar! Zeker als hele zware pijnstilling ook al niet werkt. Welke pijnstilling krijg je als ik vragen mag? zijn mooie duidelijke foto's trouwens, vind je het het niet naar dat je dat onder je huid voelt? mij lijkt het zo eng :o :')

Pijn die ik nu nog heb, komt altijd op verschillende momenten. In de avond als ik in bed lig, is hij vaak wel continue aanwezig. Komt ook wel omdat ik op mijn zij lig en mijn knieën op elkaar laat rusten.
Gelukkig mag ik as donderdagochtend naar de orthopeed en in de middag naar de fysio. Vorige week had hij mijn kaak gedaan, kon ik de avond mijn hele mond weer open doen *\o/* helemaal happy, wilde de fysio al heilig verklaren... 2 uur later trok de kramp er weer in :\ hij gaat nu in ieder geval weer wat open (kan enigzins gewoon eten), maar er zit iets in mijn linkerkaakgewricht niet goed :( lijkt net alsof het gewricht op een bepaald punt uit de kom schiet :\ helemaal recht mond open doen gaat namelijk niet, alleen schuin.
Maar ook goed nieuws, ik heb gister weer eens met zadel op mijn paard geprobeerd te rijden*\o/* beetje jammer alleen dat de bak-kabouters vooral s'nachts werken >;) heb ongeveer 20 minuutjes gereden en toch wel aardig wat spierpijn. maar hey, het is toch aardig gelukt :D

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:43

Mielo,

Mooi plaatje he:D in bet begin voelt het best raar die schroeven,maar als ik ze nu niet meer zou voelen heb ik gele grote paniek.. ik voel iedere dag even of ik ze alle 5 nog voel zitten. Tsja die pijn is echt klote, er zit ook een hele harde krak in mijn knie die geel erg pijn doet, de fysio heeft het laatst voor het eerst gehoord en die schrok er ook echt van. Ik ga maar weer vragen of de revalidatiearts gaat overleggen met mijn orthopeed en laten kijken of ze de cyste nog kunnen vinden ,die kan niet zomaar weg zijn toch; )

Wat Mielo dat je weer even te paard gezeten heb!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 01:25

Hallo, ik kan me helaas melden. :') Moet vooral even ranten. Een maand geleden heb ik tijdens een theaterles (intens spel :D ) een misstap gemaakt en mijn knie tijdens het vallen meerdere keren verstuikt. Pijn bleef aanhouden en na 3 huisartsbezoeken (over 4 weken verspreid) doorverwezen naar het ziekenhuis ivm mogelijk meniscusletsel. Ik loop namelijk nog steeds met krukken :') Nu zei de huisarts dat ik binnen 4 werkdagen terecht zou kunnen, kreeg ik net bericht dat ik in januari (!) langs kan komen voor foto's. Ga morgen gelijk bellen maar he, ik dacht, kan lekker meekletsen hier. Gedeelde smart is halve smart toch.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:38

Hopelijk kun je eerder terecht BB
Januari is toch nog een week of vier minstens ...
Ik was hier heel blij met het ZH, dat ging (toen de verwijzing eindelijk gelukt was) lekker vlot

Mielo, wat rust idd(niet zoveel trappen lopen muts. ~~}> ) en pijnstilling on te helpen met normaal belasten
Want anders ga je natuurlijk weer snel compenseren en vernaggel je weer wat anders

Maar jouw kaak, gebeurt dat met mond open doen of dicht al?
Ik heb wel dat als ik gaap, mijn kaak op slot kan schieten.
Dan moet ik ook een zijwaartse beweging maken om hem los te krijgen
De eerste paar keren was dat semi paniek want toen had ik het truukje nog niet door en zit je daar met je mond op standje garagedeur OPEN :=

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:08

Ik zit net te denken, zou zon back on track kniebeschermer voir somige van ons iets van verlichting kunnen brengen?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:38

een cyste lost niet zomaar op nee. knak is trouwens ook raar, beetje kraken a la, maar een harde pijnlijke knak is niet goed ;( wel een gedoe zeg, hopelijk kan er snel iets gebeuren waardoor je minder/geen pijn meer hebt. :(:)
snap wel dat je er nu aan gewend bent en juist in paniek raakt als je ze niet voelt :P

wow BB, pas in januari terecht voor foto's? ik kon dezelfde dag nog :oo welk ziekenhuis ga je heen? mri wachttijd snap ik wel, maar een foto is zo gemaakt.

Kaak maakt een knak bij het openen en dichtgaan, wel op een bepaald punt (halverwege het openen). als ik het heel rustig doe, heb ik er geen/minder last van trouwens :') heel vreemd. op slot schieten kan hij ook, maar dat is eigenlijk alleen nog maar bij de tandarts gebeurt }:) :o
was wel weer heerlijk om even te rijden, loop nu wel krom van de spierpijn, maar dat was het waard <3

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:13

In januari terecht voor foto's is idd wel erg lang, ik kan ook voor een foto altijd dezelfde dag nog, een MRI of CT scan dezelfde week nog. Ze gaan in mijn ziekenhuis tot half 11 savonds Door net scannen, toen ik verdacht werd van de voorste kruisband scheur kon ik de volgende dag al voor een MRI terecht.

Ja het is niet af en toe eens een knak, het is meerdere malen per dag en ook meerdere knakken achter elkaar die heel hard klinken en echt ontzettend pijn doen, als ik dan een beetje tegen mijn knie aan ga drukken op bepaalde punten is het weer even weg maar t zit er zo weer met een uurtje. Mijn fysio heeft laatst voor het eerst gehoord en die schrok er ook echt van. Daar moet iets voor te vinden zijn.

Vervelend van je kaak Mielo, ik heb al een aantal jaar dat hij bij bepaalde bewegingen op slot gaat en als ik mijn kaak dan wat heen en weer beweeg is hij weer even los :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:21

Foto en mri ging hier allebij vlot
Was bij de orthopeed en moest bij aankomst maar even foto laten maken
Na de afspraak bij de orthopeed moest ik Eem mri afspraak maken
Die ws een week later en de uitslag de week er op
Dat ging allemaal zo snel , stond er gewoon van te kijken

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:44

Ik ben morgen 2 weken geleden voor het laatst naar de sportschool geweest.
Had toen zoveel pijn dat ik dacht van hmm ik ga eens kijken of het sporten weg gaat.
Maar dat was deels, en toen een paar daagjes niet geweest.
En toen zat ik ineens met deels een griepje opgescheept.
Hoop anders Vrijdag en anders volgende week Maandag het weer op te pakken.

Er zit wel een maar aan...in die 2 weken dat ik niks heb gedaan qua sportschool heb ik eerlijk gezegd nog niets gevoeld qua pijn in de knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:50

fientje07 schreef:
In januari terecht voor foto's is idd wel erg lang, ik kan ook voor een foto altijd dezelfde dag nog, een MRI of CT scan dezelfde week nog. Ze gaan in mijn ziekenhuis tot half 11 savonds Door net scannen, toen ik verdacht werd van de voorste kruisband scheur kon ik de volgende dag al voor een MRI terecht.

Ja het is niet af en toe eens een knak, het is meerdere malen per dag en ook meerdere knakken achter elkaar die heel hard klinken en echt ontzettend pijn doen, als ik dan een beetje tegen mijn knie aan ga drukken op bepaalde punten is het weer even weg maar t zit er zo weer met een uurtje. Mijn fysio heeft laatst voor het eerst gehoord en die schrok er ook echt van. Daar moet iets voor te vinden zijn.

Vervelend van je kaak Mielo, ik heb al een aantal jaar dat hij bij bepaalde bewegingen op slot gaat en als ik mijn kaak dan wat heen en weer beweeg is hij weer even los :')

Snap het ook niet helemaal, toen de verwijzing gemaakt werd zeiden ze dat ik binnen 4 werkdagen terecht zou kunnen. Ga zo even bellen in ieder geval! Het gaat echt om een röntgenfoto, dacht eerst misschien ook MRI maar het staat specifiek op de oproep. Het is wel in combinatie met een afspraak overigens, dus kan zijn dat het daar in zit. Maar goed.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:58

Bizzybijtje schreef:
fientje07 schreef:

Snap het ook niet helemaal, toen de verwijzing gemaakt werd zeiden ze dat ik binnen 4 werkdagen terecht zou kunnen. Ga zo even bellen in ieder geval! Het gaat echt om een röntgenfoto, dacht eerst misschien ook MRI maar het staat specifiek op de oproep. Het is wel in combinatie met een afspraak overigens, dus kan zijn dat het daar in zit. Maar goed.

Ik zou ook even bellen hoor. In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:59

woehoe *\o/* *\o/* heb groen licht van de orthopeed om weer te mogen rijden.
De klachten die ik nu nog heb moeten via trainen verdwijnen. ik ben dus heppiedepeppie :D
Mocht het over 8 weken niet minder worden, dan moet ik wel weer terug naar de orthopeed.
herstel duurt wel langer zei ze, omdat er al 2x in gekeken is en best wel wat in gerommeld is.
de buikgriep heeft nu alleen mij ook in zijn greep :( was ook even doorbijten om toch naar het ziekenhuis te gaan vanmorgen, maar ik heb het gered :')

geen pijn is wel even fijn siggis, zodra je weer kan sporten dus heel rustig oppakken.

het kan dus allemaal ook gewoon heel snel lopen Sonja, zo ken ik het eigenlijk ook alleen maar. of hoogstens 2 weken na de mri de uitslag

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:46

Hopelijk verdwijnen de klachten vlot. :j
Ik was vandaag kei op tijd in het ZH voor mijn controle afspraak
Helaas wel op de verkeerde dag ... Dat was dan weer jammer. :')

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:36

dat lijkt mij zo erg Sonja :') Ik bel dan liever 2x om het zeker te weten, dan me te vergissen.
gelukkig krijg ik van mijn ziekenhuis ook een paar dagen van tevoren een email :o
hoeveel had je je vergist in de datum? week?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:17

2 dagen :+
Maar heb een nieuwe afspraak bij de opererend arts
Net zo handig
Die heeft het van binnen gezien :)
En gelukkig gaat het hartstikke goed
Dat helpt ook

(Ik ben best fel op dit soort dingen want ik ken mezelf
Agenda beheer is voor mij nogal een uitdaging, iets met ADHD :')

Maar goed, soms schiet er 1 tussendoor

Detail, de brief lag hier gewoon op de kast )

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:12

Ik heb helaas alweer een paar dagen wat last van mn knie.

En vanmiddag na zo'n 7 dagen ziek zijn ben ik weer gaan werken.
En had een collega die mij wat dingen uitlegde over de Samsung Galaxy S7/Edge..
Ik wil weg draaien/rollen met de bureau stoel, inplaats van te blijven zitten ben ik op de grond gaan zitten.
Stoel glipte weg en die is omgekukkeld en ik zat op de grond ineens. _O-
(Zat op het uiterste puntje van de stoel.)

Ben toen 'eventjes' snel op mn knie gaan zitten om te gaan staan,
en nu doet mn knie meer zeer dan dat ik de afgelopen dagen heb gevoelt..
Maandag weer sportschool!

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:53

Jeetje ik was het topic helemaal kwijtgeraakt! {:)-:(

Hoe gaat het met paardrijden bij de meeste? ik heb al weer bijna 2 jaar niet meer op het paard gezeten. op af en toe is een ritje na dan. En heb dan toch best wel last van mijn knie. nou wil ik rond maart weer graag fanatiek beginnen met rijden en lijkt mij een brace wel een verstandige optie. mensen die hier ervaringen mee hebben?

overigens is doet de kou ook geen goed aan mijn knie. bah bah

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:31

hier ook een adhder, maar wel echt gefocussed op op tijd komen :o 12 uur is bv ook echt 12 uur voor mij, dus niet 5 voor of 5 over 12 :') vandaar ook alle afspraken altijd dubbelchecken, in 2 agenda's zetten etc. heel irritant soms. haha die brief dan ook waar het opstond :') dat zie je altijd achteraf pas. wel fijn dat het goed gaat!

ik zal het al op fb voorbij komen siggis, letterlijk op het puntje van je stoel ja :') nu maar wel even rustig aandoen hoor met je knie! zeker onverwachte beweging kan toch erg vervelend zijn.

dat je het was kwijtgeraakt is alleen maar goed :P knie met rijden doet inderdaad ook hier pijn (zaterdag weer voor het eerst na de operatie echt gereden, dus kan er niet heel veel over zeggen), maar het is ook wel een hele belasting. je hebt natuurlijk de sta/zit beweging (squat) en je benen zitten om de ronde buik heen gebogen (ligt er dan wel weer aan hoe breed je paard is) en je knie leg je natuurlijk tegen het zadel aan voor grip. heel fijn is anders helaas. wat had jij ook alweer precies met je knie? :o
ik wil eerst kijken hoe het zonder brace gaat, maar denk wel zeker dat het kan helpen. de vraag is dan alleen: wat is een goede brace? mij lijkt een verstelbare het fijnste (heb er ooit 1 bij de lidl gehaald, amar dat ding is oerlelijk en doet alleen maar pijn :\

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:42

Och die afspraken ja <<) bij mij wordt altijd alles dubbel op een kalender, telefoon gezet.

Ik heb een paar weken geleden voor het eerst na de operatie even 5 min op mijn paard gezeten, operatie is nu 5 maanden geleden (loop overdag trouwens nog steeds met 1 kruk voor de steun en om de pijn en beetje te beperken) na 5 minuten moest ik er echt vanaf want het deed nog teveel pijn. Iedereen op stal vroeg natuurlijk Hoe het was, nou uhm dat weet ik nog zo goed, een aantal mensen gingen naar mijn moeder toe, en zeiden tegen haar: ze voelt zich nu zeker niet goed want haar gezicht staat echt op huilen. Oeps niks doorgehad maar aan mijn gezicht was het duidelijk te zien dat het niet lekker voelde :Y) :') Ik heb ook dit jaar Juni een nieuw op maat gemaakt zadel gekocht en die is ook gemaakt op mijn knieën. Helaas heeft mijn paard nu een blessure dus mag alleen aan de hand gestapt worden 2x 10 min, dat moet mijn moeder nu allemaal doen. Nou kan ik zelf ook nog niet rijden, maar als ik zou willen mag ik altijd op 1 van de paarden van de stal eigenaresse, het komt eerlijk gezegd nog niet in mijn hoofd op om te paard te gaan zitten want het doet echt nog teveel pijn ;(

Ik heb trouwens een op maat gemaakte brace van het ziekenhuis, maar die doet bij mij alleen maar meer pijn, omdat mij knie dan zodanig gecorrigeerd wordt en dat doet gewoon heel erg pijn omdat hij helemaal verkeerd is vastgegroeid een extreme X stand,het kan zijn dat ze dat ook nog willen opereren :? Ik loop ook altijd met mijn linkervoet heel erg naar buiten omdat mn knie dan niet zo naar binnen staat.

Afbeelding

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:43

hihi en bij onduidelijkheid met afspraken of iemand komt later kan ik al flink in de stress schieten :')

wat een knapperd heb je zeg :wow: <3 balen dat het rijden nog steeds te pijnlijk is, zo frustrerend is dat. Ik heb met mijn barebackpad amper last, vooral omdat er dan geen druk op mijn knieën komt. met zadel bijt ik door de pijn heen, maar echt lekker voelt dat ook niet. scheelt bij mij dat de pijn wel aardig goed te doen is en al 1,5 zo is. je raakt er enigszins aan gewend :o Zo'n op maat gemaakt zadel heb ik ook, maar dat is hier ook een dikke nog go. mijn vz zadel (bates met losse kniewrongen) is dan een stuk beter omdat je daar meer been vrijheid hebt.
balen dat je paard een blessure heeft, waar heeft hij/zij last van?

Ik dacht ik klim er vandaag even op, maar paardlief wil toch wel heel graag naar binnen :') (hebben alleen buitenbak & overdag staan ze lekker buiten)

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:02

Dankjewel Mielo ik ben ook nog steeds sinds de dag dat ik haar heb elke dag verliefd op haar <3 en dit is nog niet eens haar beste foto :o een barebackpad is bij haar alleen helaas geen doen, ze is zo sensibel en talentvol dan gaan we vliegen denk ik _O- je raakt idd aan de pijn gewend, zo weet ik dat ik gewoon veel minder kracht heb in mijn linkerbeen en als ik afstap dat ik gewoon heel veel pijn heb, maarja je moet er wat voor overhebben. Het is wel echt een heerlijk zadel voorderest, mijn instructise die haar rijdt zegt het ook altijd dat ze het zo n fijn zadel vind. Helaas heeft mijn pony een overvult hoefgewricht, mijn moeder wandelt nu al 4 weken en we zijn afgelopen week weer op de kliniek geweest, wel iets verbetering maar nog niet goed, nu is ze ingespoten en weer 4 weken wandelen, controle en dan moet ze weer goed zijn. Gelukkig js het niet meer warm en in stapt loopt ze al niet heel slecht meer, ze heeft ook niet heel kreupel gelopen ik merkte het doordat ze 1 voorbeen wat korter weg zetten dus we waren er optijd bij! :o

Ach gekke paarden zijn het ook he,hier was het vandaag ook geen lekker weer. Gelukkig hebben wij een binnenbaan voor als het slecht weer is