[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:58

Inderdaad, heb me vanmorgen gewogen _O-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:00

Bonjoy schreef:

wij hebben dus dezelfde instelling, na het wegen eerst even eten, en de rest van de week dan zo chips voelen dat je er fanatiek tegenaan gaat :') :') :')

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:18

Mijn eetlijstje van vandaag. Zou ze graag hier willen posten als stok achter de deur.
O: bak cornflakes met halfvolle melk
T: gekookt eitje
L: bak met van die meusli met extra vezels
T: -
A: bak magere kwark methandje rozijnen klein beetje honing.
T: misschien nog een stukje meloen
(geen puf om te koken)
Lijkt misschien weinig maar heb pfeiffer, zit bomvol nu.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:16

hallo, ik heb al eerder in het topic gereageerd maar was het even kwijt. net zoals mijn wil om af te vallen ben in 3 weken 2 kilo aangekomen. en nu heb ik blok (week studeren voor examen) ik zit dus de hele dag stil achter mijn boeken en dan pak ik eens een glas iced tea en dan weer dit... pff ben de moed even verloren, doet mij goed om sommige verhalen hier te horen. te weten dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft.
even een vraagje is iced tea green gezond of beter niet, (water is altijd beter maar na enkele glazen water wil ik toch even iets anders :o )
morgen wordt er chinees besteld dus dat gaat toch even zondigen worden maar als ik tot morgenavond gezond doe dan voel ik mij al wat minder schuldig :+
nog een vraagje welke groenten kun je makkelijk invriezen, paprika? ...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 02:09

Mag ik me hier ook melden? :)

Ben begonnen met de strijd tegen 30 kilo :D

Drink alleen nog maar water, sinaasappelthee en slappe aardbeienranja. Neem 's ochtends één broodje met ham, 's middags twee met ham, 's avonds aardappelen met groente. Tussendoor neem ik een wortel of stuk komkommer.
Bewegen doe ik nog niet zo heel veel, probeer stukjes te wandelen en touwtje te springen, maar heb last van m'n benen met lopen (En dus ook springen).
Binnenkort krijg ik begeleiding om ondanks m'n zere pootjes toch meer te kunnen bewegen, dus hoop dat het dan nog wat sneller gaat :)

Mocht iemand nog aanmerkingen hebben op wat ik eet, hoor het graag :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 06:33

Ketaki schreef:
Bonjoy schreef:

wij hebben dus dezelfde instelling, na het wegen eerst even eten, en de rest van de week dan zo chips voelen dat je er fanatiek tegenaan gaat :') :') :')

Zo denk ik precies _O-

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:02

craiester schreef:
hallo, ik heb al eerder in het topic gereageerd maar was het even kwijt. net zoals mijn wil om af te vallen ben in 3 weken 2 kilo aangekomen. en nu heb ik blok (week studeren voor examen) ik zit dus de hele dag stil achter mijn boeken en dan pak ik eens een glas iced tea en dan weer dit... pff ben de moed even verloren, doet mij goed om sommige verhalen hier te horen. te weten dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft.
even een vraagje is iced tea green gezond of beter niet, (water is altijd beter maar na enkele glazen water wil ik toch even iets anders :o )
morgen wordt er chinees besteld dus dat gaat toch even zondigen worden maar als ik tot morgenavond gezond doe dan voel ik mij al wat minder schuldig :+

Crystal clear zitten ook erg weinig.calorieën in. En heb je toch net een lekker smaakje eraan.
Je kunt bijna alle.groenten makkelijk invriezen. maar paprika is indd makkelijk

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:07

oeps.. ben het weekend helemaal los geslagen met eten:P Ben heel bang dat ik nu alweer 3 kilo ben aangekomen ofzo.. nu maar weer streng zijn. Heb gister rijst gemaakt met kip/pesto lente uitjes en daarbij een salade van komkommer en tomaat, erg lekker, denk dat ik hem vandaag als koude salade eet:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:08

Wie weet er een goed ontbijt wat vult en weinig calorien heeft?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:17

Ik had afgelopen pinksterweekend een meerdaagse wedstrijd en heb daar (ook omdat er nauwelijks gezond eten te krijgen was en je in een tent niet veel eten goed houdt) van alles aan verkeerde dingen gegeten. Patat, pizza enz enz. Ik ging gister met angst en beven op de weegschaal staan.
Ennnn 1 kg afgevallen. Het zal wel van de stress en de hitte komen, maar ik ben er erg blij mee.
Het totaal staat nu op 18,6 kg *\o/* sinds half januari.
Over 4 weken ga ik met vakantie en voor die tijd wil ik er nog 1,4 kg af hebben. En dan na de vakantie beginnen met de laatste 10 kg.

Maar ik ben nu al heel tevreden. Ik moest al een nieuw rijjasje en witte broek kopen en de helft van de zomerkleding kan naar de kleding recycling. Van maat 46+ naar maat 42. Ik ben zo blij :D

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een zwart rijjasje maat 44 of 46, geef een gil. Het gaat allemaal weg.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:08

Echt heel knap Marsu, de rest red je ook wel!!
Hoe heb je tot zover het resultaat bereikt?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:27

zo Marsu gaat lekker :)) mag ik jou als mijn voorbeeld nemen _/-\o_
hier zijn pa en ma op vakantie... wat betekend dat ik wel lekker "gezonde" boodschappen kan doen maar ook dat er erg weinig tijd over blijft om te koken naast het rijden van 4 paarden, werken en nu tijdelijk ook de voogdij over oma... :=

zal ff mijn lijstje van vandaag tot nu toe plaatsen.
O: 2 crackers met kaas
L: Salade van 'n halve paprika, 1 tomaat en 'n stuk komkommer en 3 crackers met kruidenkaas
A: waarschijnlijk Lasagne

zit nu aan mijn Lunch... en heb nu nog geen tussendoortjes gehad maar zal dalijk vast wel wat fruit of groente eten voor ik aan mijn lasagne begin... en neem zo een liga mee naar stal... verder ben ik ondanks het vele bewegen en op letten wat ik eet nog niet echt wat kwijt... drink ongeveer 1,5 tot 2 liter water per dag en afgelopen dagen met de hitte zelfs meer...

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:32

Daphne__ schreef:
Mag ik me hier ook melden? :)

Ben begonnen met de strijd tegen 30 kilo :D

Drink alleen nog maar water, sinaasappelthee en slappe aardbeienranja. Neem 's ochtends één broodje met ham, 's middags twee met ham, 's avonds aardappelen met groente. Tussendoor neem ik een wortel of stuk komkommer.
Bewegen doe ik nog niet zo heel veel, probeer stukjes te wandelen en touwtje te springen, maar heb last van m'n benen met lopen (En dus ook springen).
Binnenkort krijg ik begeleiding om ondanks m'n zere pootjes toch meer te kunnen bewegen, dus hoop dat het dan nog wat sneller gaat :)

Mocht iemand nog aanmerkingen hebben op wat ik eet, hoor het graag :D

Hoi Daphne hier nog wat tips voor je:
Ga liever niet touwtje springen, heel slecht voor je gewrichten en zeker met 30 kilo teveel aan gewicht
Je kunt beter gaan fietsen, wandelen (zoals je al doet), zwemmen, krachttraining van je armen, buikspier oefeningen.
Ook huishoudelijke taken zijn een goede bezigheid ( al zijn ze niet zo leuk :+ )

Qua eten kan ik je aanraden veel te varieren met eten en vooral niet te weinig te eten.

Ananas stimuleert je stofwisseling

Succes ermee

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:35

PFFF onregelmatige dag voor mij. Ik heb echt een super slecht lijstje vandaag :(:)

O: niets
T: niets
L: 2 meergranen broodjes kaas even in de tosti apparaat en een meergranen broodje met kipsate
T: niets
A: patat met een kroket en frikandel en mayo en curry :')

heb vanavond een half uur priveles met mijn knol dus word afgebeuld ~~}>

baal er echt van....hou ook nog eens enorm vocht vast door dit weer :( ik was -4 maar ben nu -1,5 ik baal echt als een stekker het ging zo goed....ik mis gewoon motivatie...gisteren halve liter cola op en 4 lollies.... help me!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:37

@Anne_mieke88: kan je vanavond écht niks anders eten? :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:40

Ik zou misschien wel een gekookt eitje kunnen eten. Dan moet ik me moeder afbellen dat ik niet meeeet. Dat is wel een idee...maar heb ik dan de dicipline om vanavond niet te snoepen...mijn lijstje is verder al zo karrig. heb wel eentussendoortje gevonden voor vanmiddag.....een raketijsje....tis niet gezond maar wel iets om mijn spijsvertering iets op gang te helpen.

Het gekke is ik heb ook gewoon geen honger...tis dat ik tussen de middag iets moest eten van collegas anders had ik echt niet gegeten....maar val ook niet af kom eerder aan :(

edit; gekookte eeiren zijn op :( misschien dan alleen 2 kroketten op een meergranenbroodje met mosterd?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:56

Kom me denk ik ook stiekem melden :o

Sinds ik 4kg ben afgevallen geeft het me motivatie om door te zetten.
Ben vooral bezig met gezond eten en wat meer bewegen.
Zit overgins wel op een gezond gewicht, maar ben er niet helemaal happy mee..
Mijn doel is om voornamelijk centimeters te verliezen.
Ben 2weken geleden op de woensdag begonnen en heb me vanochtend weer gewogen. Er is nu 4 kg af en wil graag nog wat kilo's verliezen. In elk geval een maat kleiner O:)
Was door me examens en winter toch wat aangekomen en dat wil ik er graag af hebben.

Eet overgins al weken geen snoep en chips meer. Taart ben ik ook niet zo fan van, dus dat scheelt weer.

Wat mij overgins wel opvalt is dat sinds ik geen aardappels meer eet en veel minder brood de kilo's ook sneller eraf gaan.
Maargoed snelle koolydraten zijn eigenlijk funest voor mij...
Eet nog wel brood, maar niet meer zo als ik voorheen deed.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:07

@zera: mijn ervaring met werken in de horeca en lijnen tegelijkertijd is nouja slecht, je hebt overal de verleiding om wat te snoepen.

O: bakje mona aarbeien yogurt(150gr)
T:/
M: 2 volkoren boterhammen met appelstroop
T: 2 verse abrikozen
A: iets met rijst (vriendinnetje komt eten en weet een leuk recept

beweging:
30 minuten gefiets naar de uni

wat zijn dingen waar heel weinig koolhydraten inzitten en veel eiwitten?
(behalve eieren :p )

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:29

Ik meld mij ook aan. Ben nu een aantal dagen lid van de sportschool waar ik volledige begeleiding krijg. Mijn reden is dat ik straks met mijn 3 jarige aan het werk wil zonder dat hij of ik hier klachten aan over houd.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:34

@Anne_Mieke88
Waarom is het alternatief wat je noemt direct een snack?
Ik bedoel het niet negatief hoor, maar eerst noem je patat met een kroket en frikandel en mayo en curry, dan wordt het een gekookt ei (goed!) om dan vervolgens weer voor 2 kroketten op een meergranenbroodje met mosterd te gaan.

Laat de snacks en sauzen voor wat het is en neem dat meergranenbroodje met iets wat niet uit de frituur komt er op.
Neem je ook wel iets van fruit of groente, want dat mis ik in het hele plaatje.

@Zerena.
Dank je wel :)
Ik volg het 17 dagen dieet, maar inmiddels hou ik nog wel de periodes aan, maar volg de lijstjes niet helemaal meer.
17 dagen dieet is een 4 fasen dieet van steeds 17 dagen. Fase 1 begint met geen koolhydraten, dit bouw je naar fase 3 steeds weer iets op en fase 4 is stabilisatie. Ik ben de cyclus nu voor de 3e keer aan het doorlopen (fase 1 t/m 3 dus).

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:40

marsu, ik post hier al een tijdje mee en heb al meerdere malen aangegeven dat ik geen fruit lust (dus echt tot kokhalzen aan toe) en dat ik afhankelijk ben van wat de pot schaft.
Ik kan niet ineens wat anders gaan eten, een gekookt eitje zou dan nog een optie zijn maar zoals ik in mijn eerdere post aangaf zijn de eieren op (nadat ik mijn moeder smste dat ik wel een gekookt eitje en en ze dus niet voor mij hoeft te frituren maar ze smste mij dat de eieren op zijn en er verder niets in huis is)

dus ja als ik dan iets kan eten wat ik denk dat de minste kcal bevat is een broodje kroket met mosterd (mosterd zit overigens niets in) en zoals je ziet heb ik vandaag beetje karig lijstje.

ik snap dat je wat mist in groente en fruit maar fruit eet ik niet en groente ben ik afhankelijk van wat er word gekookt.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:03

Pff heb afgelopen week niet heel erg gezond gedaan en weinig bewogen...
Durf nu ook niet op de weegschaal te gaan staan... aankomende week even flink er weer tegen aan..

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:10

@Anne_mieke ik wist niet dat je kwaad werd.....
Ik probeer hier alleen maar advies te geven.
Aan de andere kant, neem in de tussentijd de moeite om naar de winkel te gaan om een doos eieren te halen, zodat je toch je eitje kan eten. En groente hoef je niet perse te koken. Neem eens een tomaat, worteltjes etc.
Als je dan echt verplicht frituurspul moet eten probeer dan de hoeveelheid te beperken, dus 1 kroket ipv 2.
Nogmaals ik probeer alleen advies te geven. Ik snap best dat je afhankelijk bent van wat er uit klaar gemaakt wordt, maar neem zelf het heft in handen. Maak bijvoorbeeld voor jezelf een salade terwijl de rest snacks eet.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:22

Marsu schreef:
@Anne_mieke ik wist niet dat je kwaad werd.....
Ik probeer hier alleen maar advies te geven.
Aan de andere kant, neem in de tussentijd de moeite om naar de winkel te gaan om een doos eieren te halen, zodat je toch je eitje kan eten. En groente hoef je niet perse te koken. Neem eens een tomaat, worteltjes etc.
Als je dan echt verplicht frituurspul moet eten probeer dan de hoeveelheid te beperken, dus 1 kroket ipv 2.
Nogmaals ik probeer alleen advies te geven. Ik snap best dat je afhankelijk bent van wat er uit klaar gemaakt wordt, maar neem zelf het heft in handen. Maak bijvoorbeeld voor jezelf een salade terwijl de rest snacks eet.

Ben niet kwaad probeer je alleen wat dingen uit te leggen.
koude groente of koude sla is hetzelfde verhaal als het fruit....

zodra groente gekookt zijn vind ik ze heeeeeeeerlijk en vreet ik mezelf er dik aan, maar ongekookt nee daar gaan mijn haren recht overeind van staan.
Ik heb vandaag helaas geen tijd om langs de winkel te gaan, ik heb les en dan komt het aardig krap uit.

Ik vind adviezen heel erg fijn, maar gaat vandaag niet meer helpen ben ik bang. :') vandaag is alweer verpest.
ik durf het bijna niet te zeggen maar.....ik ga morgen wel weer beginnen :P

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:31

craiester schreef:

Oh zo herkenbaar tijdens het leren voor tentamens! Het enig waar ik dan aan kan denken zijn zoete en vette dingen haha.
Ik drink cola light, water en groene thee :j

kohtje schreef:
Wie weet er een goed ontbijt wat vult en weinig calorien heeft?

Ik doe magere kwark, wat enorm vult, en dan wat fruit erdoor? Havermout?