De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:58

Meneer draak krijgt trouwens een kuurtje heb ik besloten.
Hij heeft afgelopen jaar zoveel formaline in zijn hoeven gehad dat ik een kruidenmix besteld heb voor zijn weerstand en lever.
Wel iets goedkoper gedaan, ik heb losse kruiden bij pit&pit besteld na wat research bij de paardendrogist.
Een kilo kost ca 30 euro bij de paardendrogist, nu had ik 1800 gram voor 35 euro inclusief verzenden. :)
Ik moet het alleen zelf even mixen. :P

melody7

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:27

Ook voor jullie een gelukkig 2017!! Hopelijk allemaal in een wat betere/verbeterende gezondheid..

Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 03:37

Happy new year mensen. :)
Ik ga het jaar in met antibiotica. :')
Blaasontsteking die ik niet weg krijg, dus nu maar wijs een kuur.
Ik dacht laat ik de huisarts niet pesten, ik pak wel iets verantwoords uit de la. :+
Resistentie kijk ik wel mee uit trouwens, ik probeer altijd alles zonder antibiotica maar dit wordt m niet meer.
Verder ben ik goed begonnen, iets teveel wietolie en mijn hele rug knakt en kraakt los, echt te fijn.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:28

Een gelukkig nieuwjaar met hopelijk voor iedereen een betere gezondheid in 2017!

Moonfish, sterkte met je blaasontsteking! Geen fijn begin van het nieuwe jaar!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:16

Happy new year! Voor iedereen een 2017 ramvol liefde en geluk.

Moonfish beterschap!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:04

En voor jou hoop ik dat je eindelijk jezelf beter gaat voelen. :)
Ik heb net 3 dagen antibiotica gehad voor mijn blaas, nou ik voel me echt waardeloos.
Dan weet je gelijk weer waarom ik het niet wilde. :+
Alle energie lijkt weg te stromen uit mijn lichaam.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:05

Gaat het wel beter met je blaas nu? :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:48

Ja gaat goed.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 02:47

Hoi allemaal ik wens jullie ondanks alles een mooi 2017

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 03:57

Jij ook Franka! *\o/*
Ik ben aan het nachtbraken, mijn blaasontsteking hield zoveel van me en wilde persé voor eeuwig bij mij blijven. :+:
Gut hoef ik niet meer te tinderen. :))
Sorry, heel flauw.
Ik vind trouwens de reactie qua pijn op de azitromycine erg meevallen.
Enerzijds voel ik me echt bah, emotioneel, misselijk soms maar verder nog geen buikklachten of erge pijn.
Beetje vreemd..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:24

Balen Moonfish dat je blaasonsteking je wakker houdt. Hopelijk gaat hij snel weer weg.

Hier gaat het wel oke. De feestdagen met veel moeite doorgekomen en nu nog steeds last van vermoeidheid. Maar verder gaat het goed.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 01:56

Hoe is het met jullie?
Hier net 3 autoloze weken gehad, en daardoor stress en mijn leven gewoon niet op orde door gebrek aan vervoer.
Nu weer een normaal leven hoop ik, de sportschool werd ook niks zonder auto.
Qua lyme gaat het best ok vind ik, ik begin nu te merken dat ik weer darmflora heb na de antibiotica en langzaam weer beter slaap!
Nu dus tijd, en dan ben ik weer de oude hoop ik.
Qua zwemmen is het wel lastig, gauw last nog van mijn benen dus afgelopen weken veel de aps erop gehad, het duurt gewoon lang, maar het verbetert.

Hoe gaan jullie om met stress?
Ik heb door het gedoe met mijn auto veel stress gehad, en ondanks dat ik nu blij moet zijn dat ie terug is ben ik dat dus niet.
Gewoon een reactie op afgelopen weken, en ik wil dat gewoon zo ontzettend niet.
Ik wil genieten maar het is gewoon moeilijk als ik stress heb.
Ook veel pijn gehad door de stress, dus mijn rug is echt een zooitje waardoor mijn hoofd ook niet lekker voelt.
Nu mijn auto terug, en weer mijn leven oppakken.
Maar hét middel of de perfecte methode om stressvrij te worden zou ik graag willen weten. :+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:17

Wat balen dat je zo lang zonder auto zat! Wat was er nu mee, want je had toch een nieuwe?

Ik heb wel bepaalde dingen die mij heel veel stress opleveren, maar dat ontloop ik grotendeels dus ik heb er gelukkig niet zoveel last van. Ik ben ook wel een stuk rustiger geworden dan een paar jaar terug dus dat scheelt een hoop, en nu met die EMDR gaat dat laatste stukje hopelijk ook de deur uit :)

Bij mij gaat het nu weer best prima, vorige week wel even een dag thuis moeten blijven omdat de pijn steeds meer opstapelde maar dat vind ik niet gek met deze kou. Dinsdag ben ik bij mijn arts geweest en we houden voorlopig even hetzelfde + neusdruppels en wietolie aan. Volgens mij wilde hij er zelf ook mee komen dus dat is mooi, nou hoop ik heel erg dat het tegen die zenuwpijn helpt! De rest is in rust redelijk te overzien maar die zenuwpijn absoluut niet, daar kan ik ook vaak echt niet van slapen.

En ik heb deze week 3 muisjes gekocht, ze zijn zo leuk <3 Alleen is 1 van de 3 toch een mannetje dus daar moet ik nu een goed baasje voor vinden.. Hij zat er op school ook al bij dus de kans is vrij groot dat er een babyboom aankomt. Oeps := Ik vind het dom van mezelf dat ik ze niet goed nagekeken heb, maar als er nu baby's komen ben ik tenminste voorbereid en weet ik wie de vader is dus dat is dan wel weer een voordeel..

Dit zijn de vrouwtjes, Lilo & Stitch <3 <3

Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:26

Wat een lieve beestjes Melody! Ik heb niet zo veel met muizen, maar deze zien er wel schattig uit.

Moonfish, wat ontzettend balen dat je zo lang zonder auto hebt gezeten! Ik kan maar kleine stukjes autorijden, maar ik ben ook ontzettend blij met dat ding.

Hier weer flink longproblemen gehad door een verkoudheid. Daarnaast hielp de kou ook niet echt mee. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:17

Gelukkig gaat het nu weer wat beter Sussie!

Ik ben vandaag 3 uur en 3 kwartier op school geweest, in totaal 6,5 uur van huis zonder iets te forceren *\%/* Echt zo onwijs goed, wat een verschil met een jaar terug :D

En ik had een toets, leren lukt ook gewoon weer. Heb een 9,4 :)) Vorig jaar kon ik op een gegeven moment niks meer onthouden, laat staan begrippen naar binnen stampen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:27

Wat goed Melody! Echt fijn dat je weer kunt leren voor je toetsen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:02

Wauw lekker melody!

Fijn sussie! Al dat hoesten wordt je extra moe van.

Moonfish alweer je auto?? Jeetje wat een k u t dingen die elektro's. Duur en snel stuk. Hoe gaat het met je pony zijn voeten?

Hier geen nieuws kwa verandering gezondheid. Wel maandag een mri scan ivm mijn onderrug en SI.
We blijven ploeteren :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 00:04

Lang verhaal, mijn auto is niet schuldig maar vooral het doolhof eromheen.
Succes met de mri, wat verwacht je?

Qua hoeven gaat hij momenteel niet geweldig, er komt weer wat uit gegroeid.
Gelukkig gaat het overall nog steeds vooruit en heeft hij verder goede hoeven.
Toevallig vandaag foto's gemaakt, dit komt er nu uit, alles schoongemaakt al.
Dit zat er waarschijnlijk al, de volgorde van eruit groeien qua hoeven is exact hetzelfde telkens.
Het duurt gewoon echt lang, maarja het was ook ernstig ook.
Het oogt erger dan het lijkt hoor, het zit absoluut niet diep meer.
Áls er wat uitgroeit is het steeds ondieper! *\o/*
Dit is de ergste hoef.
Afbeelding

Ofwel ik smeer het nu in met kopersulfaat, en ik wil er weer 1 a 2x per week formaline op doen icm verband tot dit er weer uit is gesleten. :)
Dan zijn we weer een stapje verder bij gezonde hoeven. :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 01:00

Ik ben voorzichtig positief hier.
Sinds het revalideren blijft het resultaat aardig hangen, door het gekut met mijn auto komt het er nu niet van.
Ofwel ik ben als het kan bezig op stal, en probeer goed te lopen enzo.
Eerder moest ik rond 4 uur zo'n beetje een tweede keer tramadol pakken, dan werd het al snel knap vervelend zonder.
Nu is het 12 uur en ik heb nu pas meer pijn.
Maar gek genoeg dus niet die pijn waarbij ik gelijk snel tramadol wil.
Minder scherp ofzo, lijkt minder op zenuwpijn.
Of in elk geval is dat dragelijker zonder tramadol..
Vandaag had ik mijn pony's hoeven gedaan, en vaak pak ik dan een extra dosis.
Nu heb ik zelfs de tweede nog niet genomen..
Ik geef toe het gaat nu zeer doen, ik denk niet dat ik het tot morgen redt zonder maar hee, het is een verbetering..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:55

Hier ook positief.
Gister weer een half uur meegelopen/gerend met staples en geen last van gehad. Half jaar geleden voor het eerst en ging het "net aan" .
Ga dus goed vooruit!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:27

@hananas: dat was ik idd. tja, hoe gaat het?? ik weet het niet. Lekker 2 weken naar Aruba geweest. Ik merk wel dat mijn lijf in de warmte veel beter meewerkt dan in de kou. Ook een domper; ik ben daar buiten westen geraakt nadat mijn hart 20 sec stil is blijven staan (zonder enige vooraankondiging). Dat is geregistreerd door een soort pacemaker die een poos geleden geplaatst is n.a.v. de hartklachten die ik heb. Zelf heb ik dit weg raken niet als hartklachten herkend, dus ik heb er ook niets mee gedaan. Wel 24 uur total loss gevoeld, dus heel kalm aan een dagje, maar dat ik niet zo moeilijk in de vakantie. Toen we thuis waren zijn de geregistreerde hartfilmpjes met eventuele missers automatisch doorgestuurd naar het ziekenhuis. Tot mijn stomme verbazing werd ik dus afgelopen maandag gebeld met de mededeling dat het dus behoorlijk mis gegaan is. De cardioloog belde direct daarna en er is besloten dat er morgen een pacemaker geplaatst wordt. Tot zover, verder geen bijzonderheden of al verdere acties ondernomen, daarvoor zie ik er teveel tegen op, en wegen voor mijn gevoel de klachten die ik heb (is het wel van de lyme?) niet op tegen het ongemak en de ellende die alle onderzoeken en de bijbehorende facturen weer met zich mee brengen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:34

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:43

Ik heb het net gezien. Krijg er weer de rillingen van. Zelf heb ik het dreigement ook gehad, door de gevolgen van Lyme maar dat wisten we toen niet. Dat gaat je als (jong) kind echt niet in de koude kleren zitten.

Wat heftig Texelse! :(:) Hoe gaat het nu met je?

Wat super Sneeuwpop!

Balen dat het nog steeds niet helemaal goed gaat met zijn hoeven Moonfish.. Wel super dat het met jou weer wat beter gaat natuurlijk!

Hebben ze iets kunnen vinden op je scans Sanne?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:03

Ik ben bijna uit huis geplaatst.
Ze dachten dat ik gek was, en fysiek niks mankeerde.
Mijn ouders zouden zogenaamd niet voor me kunnen zorgen.
Het is dat ik bijna 18 was anders had het mogelijk heel anders afgelopen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:09

Heftig!

Mijn zoontje heeft ook lyme - met de zwangerschap van mij gekregen.
Toen dachten ze dat ik ME had en dat is niet erfelijk.
Vorig jaar ging het een paar maanden slecht met hem. Nu wordt hij ook behandeld waar ik al anderhalf jaar bezig ben.
Het gaat zoveel beter en als het goed is, kom ik er vanaf. Wel zal ik schade overhouden, want heb het al heeeeel lang.
Hopelijk gaat de behandeling bij hem sneller - hij heeft iig veel minder klachten dan ik.