[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:30

Als je je allebei laat testen, zou ik dat wel aandurven :j
Dq, wat spannend!
Als je zo heftig bloed en je je er niet goed bij voelt, zou ik gewoon op mijn strepen gaan staan bij de HA voor een verwijsbrief! Liever 1x te vaak naar het ziekenhuis dan te laat.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:33

we durven ons dus niet te laten testen.. ik heb er heel lang over gedaan om me voor hem ''bloot'' te geven en moet er niet aan denken bij n andere vreemde.. weet wel dat zij ervaring hebben ermee en blablabla maar toch weetje..

EDIT: ik durf t vooral niet!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:43

Dilayla Jeetje zeg.. heel heftig !!! ik kan je verder geen advies geven.. maar knap dat jij je staande kunt houden in zo'n situatie. moet wel zeggen dat je prachtige kids hebt zeg! :D (heb even in je profiel gespiekt)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:47

als je je wilt laten testen op ziektes hoef je je niet bloot te geven, wat bloedmonsters en zelf thuis met een wattenstaafje wat slijm en thats it

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:40

@Marije__ Dank je. Zijn ook mijn 2 engeltjes...
Tja, volhouden moeten we wel ergens... kan helaas niet veel anders doen.

Enige keuze die ik heb is vrees ik toch weer een koperspiraal... al het hormonale valt af dus dan blijft er al niet veel meer over...
Maar ja, of ik ooit echt op een koperspiraal ga durven te vertrouwen weer terug... -O-
Zal het morgen met de gynaecologe er nog een keer goed over hebben.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 02:12

Hallo dames daar ben ik ook weer, ik heb nu sinds een aantal maanden de koperspiraal, en op zich ben ik tevreden, behalve over de bloedingen.
Deze periode wacht ik af, maar als ik weer 2 weken lang ongesteld ben zit ik er toch aan te denken om ergens anders op over te stappen.
Dat hier geen hormonen in zitten staat me erg aan, aan de andere kant, ben het heel erg beu om elke maand maar 2 weken zonder bloedingen te zitten (en dan ook nog eens die 2 weken wel regelmatig gerommel in mn buik te hebben en enorm te schommelen in gewicht).

Ik vroeg me af, als ik een mirena spiraal laat plaatsen, hoe gaat de betaling dan in zn werk?
Moet dat bij de arts vooraf/ na de behandeling of word dat automatisch ingetrokken op je eigen risico?
En de verdere procedure is neem ik aan hetzelfde als bij een koperspiraal? (Niet onder algehele narcose? Ik zou graag een roesje krijgen :o )
En word je dan werkelijk amper tot niet ongesteld of verschilt dat echt heel erg per vrouw?

Ik zie er heel erg tegenop om weer eenzelfde behandeling te ondergaan, maar ik merk gewoon dat naast dat het onpraktisch is (ik moet ieder half uur een tampon super-superplus wisselen), zoveel bloedverlies ook z'n effect heeft op mn ijzertekort.
Ik eet al geen vlees, en ik voel me gewoon heel duizelig en slap in mn periode.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 06:57

Ik moest mijn Mirena bestellen bij de apotheek, deze hadden ze daar niet op voorraad. Toen ik hem op ging halen moest ik hem ter plekke betalen. Procedure van het plaatsen is denk ik wel ongeveer vergelijkbaar, niet prettig maar wel snel gebeurd. Roesje gaan ze je daar niet voor geven :n
Zelf ben ik nog maar 1 dagje ongesteld met een minimale buikpijn en een vriendin van mij wordt het helemaal niet meer. Het verschilt wel wat per lichaam en in het begin kun je nog wat onregelmatig bloeden. Maar over t algemeen kun je wel zeggen dat menstruaties minder hevig worden met de Mirena.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:16

Heeft iemand hier ervaring met de implanon? Ik ga daar volgende week over praten met de gyn.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:02

Ik zit ook met een vraagje waar misschien iemand van jullie een antwoord op weet.
Ik slik ongeveer 2,5 jaar de pil. Een maand geleden heb ik een hersentrombose gekregen dewelke op de pil wordt gestoken. Ik ben dus onmiddelijk moeten stoppen.
Maandag ga ik naar de gyn om te bespreken wat ik dan wel kan nemen van anticonceptie. Maar heeft iemand hier er ervaringen mee? Dan kan ik al een beetje over de mogelijke opties nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:04

Ik zou zeggen een spiraaltje.. volgens mij staan er in dit topic wel berichten van Ayasha die heeft een hersenbloeding gehad door de pil en zocht ook wat anders :j

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:24

Mylady_E schreef:
Ik zit ook met een vraagje waar misschien iemand van jullie een antwoord op weet.
Ik slik ongeveer 2,5 jaar de pil. Een maand geleden heb ik een hersentrombose gekregen dewelke op de pil wordt gestoken. Ik ben dus onmiddelijk moeten stoppen.
Maandag ga ik naar de gyn om te bespreken wat ik dan wel kan nemen van anticonceptie. Maar heeft iemand hier er ervaringen mee? Dan kan ik al een beetje over de mogelijke opties nadenken.

Ik denk dat het spiraaltje je enige mogelijkheid is.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:40

Karlijnxxx schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de implanon? Ik ga daar volgende week over praten met de gyn.

ja ik en ik heb hem na een jaar laten verwijderen...eerste jaar geweldig, daarna een hel...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:15

Karlijnxxx schreef:

3 weken :') tot nu toe beviel hij uitstekend, ik kan normaliter niet tegen hormonen alleen van t spiraaltje en dus de implanon ook alleen slurpte hij echt mijn hele libido op..

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:23

Ik meld me hier ook even!

Heb 13 januari sex gehad met een jongen en slikte toen de pil, nou ben ik niet altijd even stipt met de pil en toen ik sex heb gehad was ik halverwege de pil. De strip gewoon netjes afgemaakt en zou daarna gewoon ongesteld moeten worden.. normaal duurt het zo'n 3/4 dagen en dan word ik ongesteld. Nu dus niet, ik ben tot nu toe niet meer ongesteld geworden en heb al 3 zwangerschaptesten gedaan. Allemaal ( gelukkig) negatief dus niet zwanger, ze waren van clearblue dus dat zijn wel goede testen. Nu heb ik gisteren helemaal onbeschermde sex gehad en heb gisteren een morning after pil genomen, gelukkig niet ziek van geweest.

Ik ben hiervoor al naar de dokter geweest zo'n 3 weken geleden maar die heeft me eigenlijk maar naar huis gestuurd dat ik moest nadenken over een andere pil te gaan gebruiken of een spiraaltje/prikpil of dergelijke. Ik slik vanaf mijn 15/16e levonorgestrel 0.3/0,15 word in mei 21.

Aankomende vrijdag krijg ik een bloedonderzoek of ik niet teveel hormonen in mijn lichaam heb waardoor mijn menstruatie uitblijft. Ik slik namenlijk ook nog seroquel en in de bijsluiter staat dat jong volwassenen er zeer vaak kans op hebben dat de menstruatie onregelmatig word of helemaal uitblijft.

Ben erg benieuwd!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:26

blackflag,
ik ben benieuwd hoe dat afloopt!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:28

Ik had iig bij d apotheek al gevraagd of dan de morning after al uit mijn bloed was dat is binnen 26 uur dus dan vrijdag al helemaal. Anders beinvloed dat die test dus ook lijkt me.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 02:29

Hey Blackflag,
Niet om vervelend te doen, maar Clearblue zijn helemaal niet zulke betrouwbare testen, zoek maar eens op internet :) Nu heb jij er 3 gedaan, dus ik neem aan dat dat wel wat meer zekerheid geeft, maar toch.

Daarnaast is mij verteld dat de morning afterpil geen betrouwbaar product is, aangezien het alleen je eisprong remt, en niet de eventuele bevruchting ongedaan maakt.
En het meest betrouwbaar is het dan ook nog binnen 48 uur en tijdens een bepaald moment in je periode.

Als ik je raad mag geven, neem contact op met het vrouwenhuis in je stad.
(Hier heet dat het mildred-rutgershuis, weet niet hoe dat in andere steden heet?)
Zij kunnen je precies uitleggen hoe te handelen en helpen je, volledig annoniem. :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:10

pff wel vervelend starten met de pil.. ik heb nu al bijna 10 dagen mijn regels. Nu niet veel meer, maar wel altijd als ik plas.. Hopelijk gaat dit snel over!!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:14

Hier gister bij de gyne geweest. Mirena zit er nog in. besloten om het nog 2 weken aan te kijken gezien hij eigenlijk helemaal goed zit (dat na de eerste 3 x dat ding verstoten te hebben... Als over 2 weken mijn klachten niet zijn geminderd gaat hij er alsnog uit en gaan we toch weer een koperspiraal plaatsen.

@ BarbaLala, het plaatsen van een koperspiraal gaat vrijwel het zelfde als het plaatsen van een Mirenaspiraal. Een roesje/narcose geven ze daar niet voor.
Hou er wel rekening mee dat als je gaat wisselen je de mirena ook weer de tijd moet geven om in te werken... Ofwel 3 maanden dat je mag rekenen op bloedverlies.
Betreft de betaling kan ik niets zinnigs zeggen gezien het hier in belgie net weer allemaal iets anders geregeld is.

@ Mylady_E, als ze het op de hormonen in de pil gooien zal je eigenlijk enkel uit gaan komen bij een koperspiraaltje of condoom

@ Blackflag, hoelang slik je al Seroquel? Ik heb het ook een tijd lang geslikt en bij mij bleef de menstruatie er inderdaad door weg... Maar dat effect merk je al redelijk snel en lijkt mij sterk dat je die reactie pas zal krijgen als je het al langer slikt.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:25

Ik slik seroquel al een tijdje, ik gok in totaal 2 jaar! Maar ik heb wel vaak dat ik de pil 3 maanden doorslik en dan weer gewoon ongesteld word. Ik vind t raar, hoop morgen wat duidelijkheid te hebben van de bloedtest

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:27

Blackflag schreef:

Heb 13 januari sex gehad met een jongen en slikte toen de pil, nou ben ik niet altijd even stipt met de pil en toen ik sex heb gehad was ik halverwege de pil. De strip gewoon netjes afgemaakt en zou daarna gewoon ongesteld moeten worden.. normaal duurt het zo'n 3/4 dagen en dan word ik ongesteld. Nu dus niet, ik ben tot nu toe niet meer ongesteld geworden en heb al 3 zwangerschaptesten gedaan. Allemaal ( gelukkig) negatief dus niet zwanger, ze waren van clearblue dus dat zijn wel goede testen. Nu heb ik gisteren helemaal onbeschermde sex gehad en heb gisteren een morning after pil genomen, gelukkig niet ziek van geweest.

Ik ben hiervoor al naar de dokter geweest zo'n 3 weken geleden maar die heeft me eigenlijk maar naar huis gestuurd dat ik moest nadenken over een andere pil te gaan gebruiken of een spiraaltje/prikpil of dergelijke. Ik slik vanaf mijn 15/16e levonorgestrel 0.3/0,15 word in mei 21.

Aankomende vrijdag krijg ik een bloedonderzoek of ik niet teveel hormonen in mijn lichaam heb waardoor mijn menstruatie uitblijft. Ik slik namenlijk ook nog seroquel en in de bijsluiter staat dat jong volwassenen er zeer vaak kans op hebben dat de menstruatie onregelmatig word of helemaal uitblijft.

Ben erg benieuwd!

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je helemaal onbeschermde seks hebt terwijl je opgelucht bent als je test negatief is? morning after pil is alleen maar troep en is tenslotte duurder dan een pakje durex..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:29

@ Dilaya; Ja dat bloedverlies is altijd in de begin maanden anders dan na verloop van tijd natuurlijk, dat snap ik.
De bijkomstigheid van de koperspiraal is dat je menstruatie heftiger (kan) word(en), en daar heb ik dus last van.
Ik wacht het nog 1 a 2 maanden af en dan beslis ik wat ik wil.
Al vind ik het wel echt een voordeel dat hier geen hormonen inzitten moet ik zeggen, want ik was veel meer geremd qua libido, en werd ook dikker van de hormonen destijds met pil.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:29

xDramaQueen schreef:
Blackflag schreef:

Ben erg benieuwd!

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je helemaal onbeschermde seks hebt terwijl je opgelucht bent als je test negatief is? morning after pil is alleen maar troep en is tenslotte duurder dan een pakje durex..

Dat mag, ja weet t zelf ook niet. Slap excuus maar t was n soort roes ofzo die over me lag. Het kon me op dat moment even niks schelen.
Les geleerd iig, nooooit meer!

Nou naar de dokter geweest, had beter in mijn bed kunnen blijven liggen.
Hij wilde geen bloed afnemen, urine ook niet. Hij zei alleen voor de 2e keer dat ik niet zwanger kon zijn en dat ik maar gewoon met de pil verder moest gaan. ZO fijn als dokters je niet serieus nemen. Ga iig opzoek naar een andere!

Iemand ervaring met inflanol (?) een soort inplantaatje die beschermt?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:35

Implanon bedoel je hier onderin aan de linker kant even implanon invullen en dan krijg je een heel aantal posts met ervaringen.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:08

Ik meld me hier ook even.

Zo'n anderhalf jaar heb ik de pil geslikt, de laatste was Jazz, vanwege het ernstige bloeden.
Ik ben ermee gestopt omdat het in het begin echt minder werd maar daarna weer even erg doorging, tijd en geldverspilling en vooral wil ik mijn lichaam niet volproppen met hormonen, zeker niet onnodig.

Ik denk dat ik vanaf november ben gestopt, daarna normaal ongesteld geworden maar nu ineens niet meer.
Zo'n 3 weken geleden had het al begonnen moeten zijn.
Het is 100% zeker dat ik niet zwanger ben.
Maar ik merk gewoon helemaal niets, geen buikpijn, geen hoofdpijn en niet chagrijnig.

Klinkt wel erg positief maar ik begin met nu wel zorgen te maken, hoe kan dit komen?