[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:31

Om de dag eet ik groente. Morgen eet ik lekker broccolli!!
Mag niet elke dag van dr Dukan... ;)

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:33

Oohhh oke wist niet dat je zo'n dieet volgde. Houdt je dat nou goed vol, alleen maar vlees zo ongeveer? (Puur interesse hoor, ik ben niet zo'n vleeseter namelijk :)))

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:00

Over een tijdje ga ik even vega... het is een eiwit rijk dieet. Heel veel eieren en vlees dus.... beetje jammer maar erg goed vol te houden tot nu toe! ik ben 4 Januari begonnen en 6,5 kilo kwijt!!

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:05

Haha Rebecca ik bedacht me net dat ik het een beetje aanstellerij vond om dat van vandaag erop te zetten, te bedenken dat ik zaterdagavond met een vriendin een restje halve zak chips nog at. Haha vind verder dat je wel heftig reageert, maar maak je geen zorgen. Helaas heb ik niet zoveel discipline. Vandaag eet ik inderdaad wat minder. Maar in het weekend gaat het altijd weer moeilijker.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:08

Ik heb mijn crosstraining vandaag nog wat opgedreven, doe nu 35 minuten. Dertig ging vrij goed, dus dan konden die extra 5 er ook nog wel bij! :D Dit weekend beetje gezondigd qua eten, maar dat moet ook kunnen, anders hou ik het toch niet vol.

Morgen ga ik nog eens wegen.

Mars, de tips helpen goed, al veel minder last van lucht op verkeerde plaatsen en zo :+

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:27

O: 1 plak ontbijt koek en een bak thee
L: 2 donker bruine volkoren boterhammen met rosbief en een banaan 1 glaasje cristal clear
T: Sinaasappel, glas spa rood en op stal wat slokken vitamine water
A: Bami met saté en een glas water

En vanavond neem ik nog een stuk of 4 kopjes thee en als ik thuis kom na het werk en ik heb trek neem ik van die kwark yoghurt van optimel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:22

Tieneke schreef:
Mars, de tips helpen goed, al veel minder last van lucht op verkeerde plaatsen en zo :+

Dat is heel mooi, top! :j

Dit heb ik op vandaag:

O: 1 volkorencracker met magere smeerpathe, 1 banaan
T: -
L: bruin pistoletje met philadelphia/kipfilet/komkommer + 1 kiwi
T: snack a jack rijstwafel
A: aardappelpuree, spinazie en vis
T: sultana

Vocht: 2 liter water, 2 bekers thee, 1 cola light

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:25

Mag ik me hier ook melden? :D Er moet weer een paar (2 a 3) kilo af hier, of is dit topic alleen voor mensen die veel willen afvallen..? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:27

Nee hoor, je bent van harte welkom Aranel :j
Hoe ben je van plan het afvallen aan te pakken? :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:28

Welkom Aranel :)

Vandaag kwam ik uiteindelijk rond de 1400 kcal. Toch nog een extra peer gepakt dan gepland. Werd gewoon helemaal misselijk straks van de honger, dus dat vind ik niet gezond. Ben nu nog steeds niet helemaal lekker. Morgen iets meer eten dus, dan ga ik ook sporten namelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:37

Van een extra peer ga je niet verdikken. Als je wil afvallen door ook te sporten, is het zeker belangrijk om erg goed te eten. Veel mensen gaan na een tijdje zelfs meer eten om dan toch af te vallen ;) Als je misselijk bent van de honger, is dat toch niet heel goed. Ik heb het ook soms, maar probeer dan iets caloriearm aan buikvulling te eten. Vaak helpt het van gewoon de maaltijden goed te verdelen + veel kleine beetjes eten + veel water drinken.

Als je jezelf half uithongert, hou je het op lange termijn toch niet vol. En ik spreek uit ervaring.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:45

Ja klopt ;) Scheelt wel dat ik normaal kook voor in mijn eentje en dat is vaak aan de royale kant (al snel 1,5-2 borden), maar voor vandaag had ik nog een restje van gister mee gekregen van mijn ouders. :) Eens kijken hoe ik het morgen aan ga pakken. Anders toch even naar de supermarkt wat meer kopen (gezond tussendoortje of iets dergelijks).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:51

Mars schreef:
Nee hoor, je bent van harte welkom Aranel :j
Hoe ben je van plan het afvallen aan te pakken? :)

Nou, bij mij is het vooral een kwestie van lekkere dingetjes laten staan :') Tussendoortjes, traktaties van leerlingen die jarig zijn.. :9

Ik ben vorig jaar 6 kilo afgevallen door hier echt op te letten; alleen crackertjes/fruit als tussendoortje, geen chips of andere lekkere dingen in het weekend en véél groene thee drinken :j

En toen zat ik ook in een soort topic als dit, dat heeft me toen ook wel geholpen, tips van variatie in verantwoord eten wat toch lekker is, ervaringen enz :j
Dus ik ga eens een poging doen de 91 pagina's door te lezen :))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:52

Heb vandaag ook een zure haring gehad, dat is ook wel goed toch? Vette vis te eten?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:53

Kun je niet dezelfde porties koken en die door 2 delen? Dan eet je en minder, en je hoeft minder vaak te koken :)

Ik ben sinds vandaag weer begonnen aan Sonja. M'n zelfbedachte "dieet" werkt toch niet zo en merkte dat ik toch weer minder gezonde dingen ging eten, te weinig at of te weinig gevarieerd.... dus heb gewoon even nodig dat iemand me precies zegt wat ik moet eten. Heb zaterdag alles opgemeten en gewogen dus ga er keihard tegenaan!

Wat ik wel lekker vind is om naast het avond eten een bakje rauwkost te eten :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:58

Waar ontbijten jullie trouwens mee? :)
Ik eet nu al heel erg lang special K pure chocolade, maar wil ook wel eens wat anders.. :Y) Yoghurt vind ik te zuur voor 's morgens en brood vind ik ook niet lekker op dat tijdstip.. :o

Hebben jullie nog (verantwoorde) tips voor een lekker ontbijtje wat ook nog een beetje vult?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:01

Bolletje bakkers crackers ontbijt ik altijd mee. Vult goed en verantwoord.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:01

Ik ontbijt elke dag met iets anders om mijn lichaam niet teveel aan hetzelfde te laten wennen. Wat dingen die ik 's ochtends eet:
- Brinta
- Afbakbroodje met mager beleg
- Volkoren crackers(meestal 2)
- Yoghurt
- Cruesli/Muesli

Vaak vul ik mijn ontbijt aan met een mandarijntje, kiwi, wat lychees of ander soort fruit :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:13

Ik eet gewoon brood :) Iets van muesli is ook wel fijn vind ik altijd. Cruesli laat ik liever staan, te veel suiker.

Ja ik ga even kijken hoe ik dat het beste op kan gaan lossen met eten. :) Ik kook eigenljijk al vaak voor 2 dagen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:18

Ooh dat is nog wel een goed idee, variatie in het ontbijt. Ga ik ook maar even doen. Ik ontbijt nu eigenlijk elke dag met 2 boterhammen maar wij hebben ook wel brei! :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:44

Als je yoghurt te zuur vindt, kan je het ook wat vanille kwark er in doen. Ik vind namelijk yoghurt zelf ook te zuur en doe daarom 50/50. De vanille kwark vind ik net te zoet en met het zure van yoghurt is het heerlijk!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:05

Aranel, een klein schepje suiker in de yoghurt wil vaak wel helpen. Maakt het wat minder zuur.

Verder kan je heel veel varieëren qwa ontbijt. Smoothies zijn vaak ook lekker en gezond. Alleen moet je hiervoor wel een blender hebben.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:01

ukje schreef:
Aranel, een klein schepje suiker in de yoghurt wil vaak wel helpen. Maakt het wat minder zuur.

Verder kan je heel veel varieëren qwa ontbijt. Smoothies zijn vaak ook lekker en gezond. Alleen moet je hiervoor wel een blender hebben.

Of een schepje zoetstof :), dat neem ik altijd wanneer ik ergens suiker nodig heb :P.
Zo, ben weer bijgelezen :D!
Iedereen heeft volgens mij wel een prima dag gehad. Ik ook :)!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:14

Ik ben weer 1,5kg kwijt, nu 5,2kg totaal! Stomme Cambridge;) en ik ga nu mijn tussenweek in, dus in de avond een warme maaltijd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:12

O: kommetje muesli met magere melk (wat vult dit zeg!)
T: peer
M: 3 sneetjes donkerbruin brood met sla, kippenworst, kipcurry en salami
T: magere fruityoghurt en wat lychees
A: 2 kleine aardappelen, koolvis met brocolli

Afgelopen zaterdag was ik 0.9 kilo af, deze week weeg ik me vrijdagochtend :j
Vrijdagavond ga ik op restaurant en tegen 's ochtends plakken er dan nog wat kilo's aan van het late eten :')