Ik ben alweer te vroeg met mn griepprik Ik denk altijd dat ik die spuit moet hebben zodra het koud wordt
Kentaro
Geplaatst: 28-09-12 09:37
Ik haal hem meestal niet..... Maar vorig jaar ben ik zo ziek geweest (je zult toch nooit weten of dat niet was gebeurd als je de prik wel gehaald had), dat ik nu toch wel heel hard twijfel om hem wel te gaan halen.
Ik haal hem sinds een jaar of 5 denk ik. Daarvoor haalde ik hem ook niet maar ja baat het niet het schaad ook niet. Ook telt voor mij mee dat ik in het ziekenhuis werk en daar adviseren ze het personeel ook om te enten.
Ik haal hem al een paar jaar niet, moest daarvoor al vanwege astma dit jaar ga ik denk toch maar wel je zult het niet geloven, ik prik drie keer per dag zelf in mijn eigen buik en die grieprik probeer ik altijd te ontwijken haha net als bloedprikken trouwens
Ik heb hem vorig jaar ook niet gehaald. Maar ik loop nu stage in een verzorgingshuis dus miss wel verstandig. Daar raden ze hem ook aan.
Hier gaat het niet heel goed. Ben echt even op mijn plaatst gezet dat ik niet met zulke slechte bloedsuikers kan functioneren. Hou stage niet goed vol. Dus dit is wel echt een eye-opener. Ben nu veel meer bezig met mijn bloedsuikers. Ookal gaat het nog niet goed maar ben blij dat ik er weer mee bezig ben!
Mijkee weten ze op stage dat je diabetes hebt? Toen ik bij deze baan werd aangenomen was ik het vergeten te vertellen. Het is wel belangrijk dat ze het weten en dan kunnen ze er misschien ook wat rekening mee houden. Ik werk in een ziekenhuisapotheek dus alle hulp is indien nodig in de buurt, gelukkig nog nooit nodig gehad
mijkee, die ontkenningsfase zit ik nu ook in terwijl ik weet dat als ik er zo laks mee omga het niet goed voor mijn lichaam is het is helaas niet altijd even makkelijk maar met stabielere suikers zul je je snel beter voelen
@margriet: ja ze zijn daar op de hoogte van mijn situatie. Op school ook. Ik word gelukkig goed begrepen en word serieus genomen en dat scheelt heel veel!
ben hier lang niet geweest maar ik moet even mijn verhaal kwijt hoor.. Ik ben die suikerziekte gewoon zat... zo zat.. Weet niet waarom maar zit hier huilend achter mn computer. Ik zat een uurtje geleden op 20.3.. 12 EH novorapid bij gespoten volgens mijn lijstje... en nu zit ik gewoon op 24. Als avondeten een boterham gehad en verder vandaag helemaal geen rare dingen gegeten of wat.
Ik heb hier gewoon zo stront genoeg van... het lijkt wel alsof ik (alweer) resisitent begin te worden voor mn insuline...
Kentaro
Geplaatst: 02-10-12 22:28
Meis, kom op!! Het is ook gewoon echt een klote ziekte!! Het vervelende alleen is dat als je zo gestrest bent, daar bijna niet tegenop te spuiten is! Is natuurlijk heel makkelijk zeggen, maar helaas doet spanning/stress heel veel met je waardes. Vind het persoonlijk wel erg veel wat je bij moest spuiten als je op 20 zit?! Heb je bij jou in het ziekenhuis ook de mogelijkheid om een afspraak te maken met een psycholoog binnen de diabetes groep?? Bij ons (LUMC) zit daar speciaal iemand voor, ik ben daar een paar keer geweest en vind het zeer aan te raden!! Als je op de een of andere manier iets zou kunnen vinden om er iets makkelijker mee om te gaan, zullen waarschijnlijk je waardes ook verbeteren en ga je je automatisch ook beter voelen! Kom op hoor en gooi het er hier maar gewoon uit!!
Bedankt voor je lieve berichtje, doet me goed.. Zit onderhand op 16... en in totaal wel 20Eh bijgespoten. Ben ook heel erg aan het pieken en dalen .. Heb het laatste uur variaties gehad van 13 tot 29.... weet echt niet wat ik hier mee aan moet. Heb ook bij de psycholoog van het team gezeten ja, helaas was dat niet zon heel succes. Er was totaal geen klik en onze ideeën van waar we het over gingen hebben lagen erg ver uit elkaar. Ik wou het over nu en mijn suiker hebben, zij over mij hele verleden....
Heb de laatste weken erg veel stress en vanavond is het er allemaal uitgekomen geloof ik. Mede door mijn andere lichamelijke klachten. Ben nu gelukkig zelf ietsje rustiger maar ga morgen bellen of ik z.s.m terecht kan bij de arts. Nogmaals bedankt, toch fijn om eens met mensen die je wel snappen te praten. Wou dat eigenlijk nooit want ach "ik kan het allemaal heus wel aan hoor" Nou..... dat blijkt.
Kentaro
Geplaatst: 03-10-12 07:50
ZO herkenbaar!! Wat jammer dat het niet klikte! Dat is inderdaad het allerbelangrijkste! Ik had (heb ) veel moeite met spuiten/prikken. Járen terug met m'n diabetesverpleegkundige over gehad. Ze keek me alleen maar aan met zo'n blik.... (ben niet de aller dunste) en zei 'Ik snap eigenlijk niet zo goed wáárom je er moeite mee hebt?!' Nou, dan ging dus niet meer goed komen Heb nu een ander en die is echt super! Wat een verschil kan dat maken! Ik zou zeker een afspraak maken! Zoveel bij moeten spuiten is natuurlijk niet normaal. Het is en blijft een ontzettende rot ziekte. Nadeel is al dat mensen eigenlijk helemaal niets aan je zien en er dus ook lang niet altijd begrip voor hebben... Als kind werd ik erom gepest, puur omdat je'anders' was. Achteraf denk ik dat de leraren er ook anders mee om hadden kunnen gaan, maar ik ben ook zo iemand die het liefst doet of er niets aan de hand is en dat ik het allemaal zelf wel onder controle heb En was het maar zo simpel van 'Ik eet dit, ik doe dat en ik spuit dan zo' Nee, als je drie dagen éxact hetzelfde eet, doet en spuit, zijn alle drie de dagen toch je suikers niet hetzelfde De een heeft daar natuurlijk meer last van, dan een ander, maar dat maakt het zo lastig. Voor 'buitenstaanders' is dat vaak zó moeilijk te begrijpen. Als ik 's avonds naar de pony's ga (en dan is het echt niet super inspannend), zit ik standaard te laag. Ik spuit voor het avondeten al steeds minder, eet goed, maar ik krijg dat maar niet onder controle. Snap daar echt niets van. M'n vriend snapt er nog minder van, maar hoe leg je zoiets uit?!? Weet niet of er bij jullie in het ziekenhuis meerdere diabetesverpleegkundigen zijn?? Anders zou je misschien met iemand waarmee het klikt eens een afspraak kunnen maken!?
Dientje_Yara
Geplaatst: 03-10-12 07:54
Af en toe een dip is ook heel normaal ik heb af en toe ook dat ik in huilen uitbarst en baal en het ineens doordringt dat ik toch echt suiker heb hopelijk kun je snel terecht
ik zit sinds kort bij lumc en ga ook vragen of ik met iemand kan praten suikerziekte is niet altijd makkelijk dus praat hier lekker van je af
Kentaro
Geplaatst: 03-10-12 07:56
verpleegkundige Daphna is echt een aanrader!! En de psychologe (chips, kan zo even niet op haar naam komen ) is ook echt een hele geschikte meid!
Ik zit bij nathalie en de internist moet ik nog heen was vorige keer al zo blij dat er naar me geluisterd werd en met een kleine tip gaat het nu al een stuk beter
Kentaro
Geplaatst: 03-10-12 08:52
Ik denk dat ik weet wie je bedoeld! Weet je ook welke internist je hebt?