Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lafayette

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:32

Mijn paard heeft in het achterbeen vergroeide sesambeentjes. Na 4 maanden rust weer begonnen met rijden dit ging 3 weken goed tot 2 weken geleden de mok naar binnen sloeg met als gevolg einschuss dus pak haar na het weekend weer op. En hopen dat ik haar op kan bouwen. Maar de kans van genezen is onbekend. Het kan zijn dat na een tijdje rijden het weefsel toch weer geiriteerd raakt door de vergroeing dus ff spannend.

En wat betreft carnaval heb vorig jaar voor het eerst carnaval gevierd en ik vind het niet zo heel speciaal dus ga liever een weekendje weg en dan kan ik maandag en dinsdag nog ff carnaval vieren want dan is de school nog gesloten.

WenK kan je morgen wel gaan lopen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:44

Haha nee, morgen moet ik werken en daarna rijden. Ben met een beetje mazzel rond half 8 thuis en dan moet ik echt even wat eten. Maar ik vind het wel jammer, maar niet erg hoor. Ben op het moment een beetje extreem druk met werk, paarden en opleiding, dus hardlopen schiet er wel vaker bij in. Komt vanzelf wel weer goed, als het lukt loop ik, lukt het niet dan niet. Ik hoop nu maandag ff tijd te hebben om te lopen aangezien de cursusavond deze week niet doorgaat ivm theorie-examen donderdag. Dus daarna heb ik ook sowieso al meer tijd, omdat ik dan niet meer hoef te leren.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:01

Marjoleintje.. :(:)
OOk fiona kan wel een :(:) gebruiken
Wat een leed soms he die paarden...
Mondeling examen engels en nederlands geslaagd....theorie weet ik nog niet.
Mondeling nederlands zelfs de maximum score haha engels niet hoor dat was pittig.

Fan wat gek van je hand.
Bom lekker van het weer en uitzicht genoten....geniet van je weekend .
Zo annika dat is mooi mats valt weer mee...heb je er niet gelijk nog 1 gepakt.. :j

Nou morgen lekker vrij dus tijd om te keutelen met mijn vriendinnetje.
Zal proberen wat foto`s te maken.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:11

vandaag helaas niet meer gerend, geen tijd voor gehad. wel 30 minuten gefietst :)
morgen wil ik zeker gaan!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 01:17

Ook ik heb vandaag niet meer gerend, kon de moed even niet opbrengen. Desondanks wel een lekker dagje thuis gehad. Nu zit ik op m'n werk tot 8.00u morgenochtend. T lijkt rustig gelukkig.

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik hoorde vandaag dat Shagoya het been wel kan belasten, dus dat er daarom iets meer goede hoop is op genezing. Maar natuurlijk is dat niet 100% zeker. Vind 't wel lastig allemaal, enerzijds ben ik blij dat ze daar in goede handen is. Anderzijds blijf je je wel heel verantwoordelijk voelen en kan ik 't moeilijk loslaten. Ben veel met m'n gedachten bij haar, nou goed ik ga maandag even weer bij haar kijken.

MrUlbe, ook niet gelopen vandaag? Nou lekker 30min fietsen, is ook goede beweging hoor!

Scoob, lekker een dagje vrij morgen. Geniet ervan en ik ben altijd benieuwd naar foto's, leuk!

Wen, richt je maar lekker even op de dingen die nu belangrijk zijn. Het lopen pak je vanzelf wel weer op, als ik zag hoe actief jij altijd bent!

Lafayette, ook een paard in de lappenmand? Hopelijk mag 't nu weer de goede kant op gaan!

Annika, knap hoor, lekker gelopen!

Bom, fijn weekend!!

Fan, ook al weer een rondje gelopen! Die dikke vingers komen mij niet geheel onbekend voor, na inspanning. Ik had dat na de spinning ook regelmatig. Maar ze tintelden eigenlijk nooit. Weet ook niet zo goed waar 't vandaan komt...

Nou ik ga hier m'n nachtje even voortzetten. Slaaplekker iedereen!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:17

Goedemorgen meiden!

Lafayette: niet niks hoop dat het helemaal goed komt en je idd weer lekker kan gaan rijden :)

Marjoleintje: Ik begrijp het wel hoor loslaten is niet makkelijk!

Zoo hier echt een verschrikkelijke spierpijn zeg haha! Twee paarden lessen en nog rondje lopen is momenteel toch wel iets te veel van het goede voor mijn spiertjes :P

Fijne dag allemaal vandaag!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:21

Annika, goedemorgen! Dan zou ik maar even rustig aan doen vandaag! En ja betreft het loslaten, ik vind dat in alle opzichten moeilijk. Dus dat is een leerpunt voor mij. ;) Nog 40min dan zit m'n dienst er op...krijg nu toch wel een dipje hoor!

Fijne dag iedereen, ik duik zo eerst lekker m'n bed in!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:23

Suc6 nog even de laatste 40 min dan :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:09

Je weet tenminste wel dat je wat gedaan hebt Annika! :j Hier ook iemand met lichte spierpijn :Y)
Marjolein weltrusten! Het klinkt alsof ze in goede handen is. We duimen voor je meisje!

Scoob je mag alleen online komen met foto's! ;)

Ik heb vandaag de hele dag meeting :O geen tijd om te bokken dus. Genieten jullie wel van dit heerlijke weer?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:27

Goedemorgen!
Hier wederom een druk dagje.. ben wel toe aan weekend inmiddels! Hopelijk vanmiddag nog een klein rondje rennen, in ieder geval zondag 6 km run!

Fijne dag allemaal!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:56

Lafayette, veel plezier in Berlijn, mooie stad :j Wat bij mij erg veel indruk heeft gemaakt was het museum: Haus am Checkpoint Charlie. Daar laten ze zien wat men allemaal bedacht om van Oost naar West te komen. Maar ook wat de gevolgen waren als ze gesnapt werden.
En of ik nog wat leuks ga doen.... morgen kinderfeestje van de oudste die 6 is geworden. Vieren het in de ballenbak, nix geen rommel thuis ;)
Balen van je paardje, hoop dat je toch weer wat kunt doen.

Annika, even rustig aan dan maar, spiertjes wat rust gunnen.

Wen, als je eenmaal op een bepaalde afstand/conditie zit, dan is het niet zo erg om een keer over te slaan en je pakt het redelijk snel weer op waar je gebleven was.

Marjo, welterusten, nog wel een rustige dienst gehad? Duimen draaien nog steeds :j

Scoob, gefeli alvast met je mondeling. Wanneer krijg je de uitslag van je theorie? En ik sluit me aan bij Fan... FOTO'S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Noor, sterkte nog even met werken, en succes met de 6 km alvast!!

Fan, wakker blijven!!!!!!! En anders tussendoor maar bokken op de BB, kun je die mooi leren kennen ;)

Zo om 9.30 afspraak bij de ha voor mijn heup, kijken wat hij zegt. En dan naar Snor, die ook maar een beetje aan het werk zetten want hij begint ietwat irri te worden omdat hij energie teveel heeft 8)7 Dan de kids tussen de middag ophalen, die in hun carnavalskleding, elfje en piraat, hijsen want dat vieren ze vanmiddag. Hopelijk daarna nog even een half uurtje lopen, als dat mag

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:41

:wave: Ben ik weer, terug van de dokter. Het is irritatie van de huppeldepup spier aan mijn bekkenkam. Er schijnen 4 spieren in je bovenbeen te zitten, en 1 is vastgehecht aan de bekkenkam, daar zit het niet helemaal goed. Ben doorverwezen naar de fysio, 14 maart een afspraak. Kon aan de schoenen liggen ivm demping, of te harde ondergrond, verkeerd neerzetten van mijn voet, kortom... van alles.

Even voorzichtig aan doen nu, fysio vond het niet handig als ik ging hardlopen >;) Baal baal baal

En wat is het kkkkkkoud buiten :brr: Geen zon en -2, waar blijft het voorjaar???

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:03

Ik heb al bijna een week niet gelopen en niet bijgelezen :oo Heb er even geen zin in.

Vandaag wel eindelijk de echte einddatum voor m'n scriptie afgesproken, maandag moet 'ie af!

Lafayette en marjoleintje, sterkte met jullie paarden :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:27

Balen Bom! Maar neemde tijd hoor.

Hier ook koud zonder zon, stom vind ik dat...

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:06

Ik heb ook weer even gelopen en hoe! *\o/* Het ging echt bijzonder goed! Ik heb (al geloof ik 't zelf nog niet) 6km gelopen in 37 min. Waarvan 5min inlopen en 2 min tussendoor wandelen. Ik liep echt heel snel, geen pijn en op de één of andere manier kon ik ook niet langzamer lopen. T voelde alsof ik veertjes onder m'n voeten had! :D Daarna wel 5min uitgelopen hoor en gestretcht en lekker warm gedoucht. Fijn gevoel! :j

Tara, een weekje rust is niet verkeerd, accepteer 't maar gewoon. Je pakt 't vanzelf wel weer op. :)

Bom, ik hoop dat de fysio iets aan je heup kan doen! Even een tijdje niet lopen dus, dat is wel jammer. Maar goed pijntjes zijn ook niet fijn! Leuk dat je kids carnaval vieren, deden wij vroeger ook altijd. Mijn zusje viert 't nog steeds maar dan met vrienden en haar vriend in de kroeg of op een kar. :Y) Mijn nachtdienst was goed te doen hoor, niet druk geweest in ieder geval. Lief dat je nog duimt...ik hoorde vandaag dat ze wel erg kreupel loopt maar dat het haar eigenaresse nog meevalt gezien de grote verwonding. Maandag ga ik even naar haar toe. (op de één of andere manier vind ik dat best lastig en zie er zelfs een beetje tegenop om te zien hoe ik haar aantref :o ) Doordat ik zelf niet altijd lekker in m'n vel zit, vind ik dit ook erg moeilijk. Anderzijds probeer ik te relativeren en positief te blijven denken.

Noor, succes alvast voor zondag, zet m op!

Fan, dank je! Ik heb vandaag echt wel even kunnen genieten van 't fijne weer. Toen ik in 't bos liep en ik even 2 min tussendoor ging wandelen heb ik m'n MP3 uitgezet, zodat ik alleen de geluidjes in 't bos kon horen. Terwijl de zon door de bomen scheen, wat overigens een heel mooi magisch gezicht gaf, zag ik een hert tussen de bomen naar mij kijken. Gaaf is dat. :j

Nou ik ga even m'n haren doen, ben net gedoucht en heb lekker gegeten met vriendlief. Vanavond gaan we op visite! Gesjellug! :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:39

Sorry....foto`s heb ik gemaakt vanmiddag met mijn foon en toen op de mail naar mijzelf gezet....maar ze zijn nog niet aan gekomen ;(
Zodra ze dat zijn zet ik ze hier..zijn geen rijfoto`s hoor .
Ben vanmiddag voor het eerst in het bos geweest met haar wat een braaf paard heb ik zeg echt super.
nee dat wordt wel wat met ons :D

Doe maar rustig aan Bom lopen komt wel weer eerst die spier maar op orde.
Na het weekend krijg ik de uitslag...hmm rekbaar begrip he >;)

Mooi is de natuur he als je soms even de tijd neemt om echt te kijken he marjolein..kan daar ook altijd zo van genieten.
En fijne avond .

WenK schreef:
Hier ook koud zonder zon, stom vind ik dat...
:D
Succes Tara bijna klaar dus..zal vast heerlijk zijn als je zover bent.
Fanneke schreef:
Scoob je mag alleen online komen met foto's!

Sorry Y;(

Nou terwijl ik dit typ komen de foto`s binnen dus ik zet ze er even bij.
Afbeelding
Afbeelding
Ze bleef zo mooi liggen ze is echt een schatje.
Die andere krijg ik niet geupload te klein zegt ie >;)

Zo ben weer bij nu een bakkie koffie

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:56

Oooh leuke foto's Scooby!

Marjolein heerlijk gelopen, ben jaloers... :=

Heb wel heerlijk gereden met Lis vandaag. Die had brave brokjes op denk ik, want die was superfijn!
Was wel weer wat langer gebleven op werk, wilde echt nog ff wat af maken.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:34

Scoob, leuke pica's van je paardekind <3 Wat is het toch een braverd :j

Wen, lekker druk dus, beter dan je vorige baan, waar je na een uur je neus al leeg had :9 Heb je voor mij ook wat brave brokjes ;) Verwacht dat als Zorro z'n knie weer helemaal dicht is, meneer ook wel wat daarvan kan gebruiken :=

Marjoleintje, dat klinkt super hoor, dat loopje van jou vanmiddag, heerlijk!!!!!!! Koppie ook weer een beetje leeggemaakt en de zorgen wat kunnen vergeten?

Ik ga ook even spammen met *-:) Niet helemaal de juiste positie maar het gaat om 't idee

Afbeelding
Meiske was zo trots als een pauw en Zorro zoooooooo braaf. Hij heeft donders goed in de gaten wie er op zijn rug zit. Helaas niet kunnen draven want dat vind ik nog een te grote belasting voor zijn knie maar dat komt nog wel. Sterre wil wel heel graag :j Zoonlief wilde niet, die was te druk bezig met het helpen van de staleigenaar, hij mocht nog even op de tractor mee en op de heftruck :D Veeeeeeeel leuker dan die domme paarden :')

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:31

Ah gave foto Bom.....mis alleen 1 ding op de foto.....een roze cap.. :j
Mooi paard ook trouwens.

Lekker hoor wenk beetje druk zijn op werk...
Ik ga zo slapen morgenochtend helaas werken..

Truste :Z

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:54

Bom's dochter <3 en haar roze rijbroek? Kan zij mooi rijden voor haar geblesseerde mams! ;) Hoop toch ooit mijn kindjes op Fan te zien zitten, dat is toch wel een droom van mij! :o
Scoob, wat een leuke foto's! :j Nu al om in te lijsten! :D
Marjoleintje, fijn dat je zo lekker hebt gelopen, even het koppie wat leger gelopen. Het hertje was er voor je als steun! ;)

Heb vandaag een tip gehad van mijn wedstrijdmaatje. Zijn spieren hadden van de week ook geen energie meer. Hij liep een rondje van 21km, op het 18 km punt stortte hij in, de laatste 3km heeft hij 3 keer moeten wandelen. 21km, pfoeh, vind het niet raar. ;)
Ik zou het kunnen proberen met een flesje water met ranja mee te nemen, omdat ik nu een uur loop. Ga toch maar eens kijken voor een runningbelt.
Voor de dikke vingers had hij helaas geen verklaring

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 07:12

Hmm dat is een mooie tip Fan....21 km :oo respect zeg voor je loopmaatje.

Zo genieten jullie van jullie vrije zaterdag..ik ga even een poosje werken .
Tot later

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:14

Goedemorgen

Vrije zaterdag hoezo? Huishouden, boodschappen ed :+

Mooi is dat marjolein! Ik zie heel vaak op zondagmorgen hertjes! Ga dan vaak al vroeg wandelen of hardlopen en ik kom ze bijna altijd tegen. Er os trouwens geen bos bij ons in de buurt te bekennen hoor

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:33

Hoi allemaal!

Scoob: Super leuk foto's! Leuk dier!

Bom: Wat schattig!

fan: Handige tip!

Sak: hahah lekker druk!

Hier gister weer bagger nieuws te voorduren gekregen bah! Wil t eigenlijk lekker van me aflopen maar me spiertjes laten het nog niet toe...Ga maar lekker rommelen met me knollie denk :)

Fijn weekend allemaal!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:52

Goedemiddag!
Scooby & Bom: leuke foto's!!
Fan: goede tip, wel vreemd van je vingers hoor!
Annika: :(:)

Net een rustig rondje gejogd, wilde toch nog even lopen voor de 6 km van morgen. Hopelijk kom ik tot een acceptabele tijd ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:02

Sterkte Annika,

Oh wat een leuk stel Bom!

Hmmm, klinkt wel logisch, met de ranja. En herkenbaar ook. Gekke is alleen dat ik het soms wel trek en soms niet. Naja, we zien de komende tijd wel.

Heb net Lis en het ruintje gereden, Lis was weer fanastisch, ruintje had spanning, maar heb er fijn doorheen kunnen rijden. Lis d'r changementen gaan ook stukje bij beetje beter, dus ikke was weer tevreden. Zou vanmiddag nog wat lesgeven, maar kreeg net sms of ik misschien wilde rijden. Ruiter had last van haar lijf. Dus zo nog 2 paardjes rijden. Wel goed voor de lijn zullen we maar zeggen.