Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:25

Even egopost, ben zok blij!

Ik ben opnieuw zooooo verliefd geworden op mn colnago race fiets!!! 4 dagen trainingsweekend gehad in de ardenne, totaal 360km gereden en ruim 8.000 hoogtemeters gemaakt. Steilste klim was 16%, de snelste afdaling 68km/h!

Was 4de vrouw in de klimtest en de enige in de top 6 met een dubbel (er waren maar 4 mensen van de 40 met origineel dubbel compact verzet, begrijp nu ook waarom! Hahaha)

Ik kwam gewoon mee met de beste fietsers tot m'n grote verbazing. Dit was voor mij voor het eerst dus was de grote verrassing voor iedereen, super cool!! Heb mn eigen verwachtingen overtroffen!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:01

Leuk Romy!! :D

Ik ga woensdag naar een 'speciaalzaak'. Daar gaan ze mij opmeten, en dan kijken of deze fiets die ik nu geleend heb, bij mij past, of passend gemaakt kan worden! :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:19

Wauw super Romy!!!

Ell_en... succes woensdag! Kan je die fiets eventueel overnemen dan?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:00

RubyRed: :j, als ie goed is, of voor een redelijke prijs aangepast kan worden aan mij, kan ik de fiets overnemen! :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:55

Wij zoeken voor 2 wedstrijden (hardlopen en triatlon loop parcours) een paar goede mountainbikers die voor fietsen. Het is in den Haag, op 18 en 19 juli... Iemand interesse of weten jullie iemand die dit gaaf zou vinden!? Parcours zijn best heftig, dus beetje ervaring is wel nodig :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:36

Wordt er hier nog lekker gefietst? Wat een prachtig weer de laatste dagen he! Vandaag met Langszij 84 km gedaan, dat was voor mij een record. Ben gesloopt, maar heerlijke tocht.

Gaat er toevallig iemand meerijden met de Jan Jansen classic vanuit Wageningen? Ik denk dat ik me ga inschrijven voor de 65 km.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:38

Ik heb heerlijk gefietst. Heb afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag gefietst. Vandaag een dagje rust en morgen gaan we een rit van 55 km doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:15

Romyv schreef:
Wij zoeken voor 2 wedstrijden (hardlopen en triatlon loop parcours) een paar goede mountainbikers die voor fietsen. Het is in den Haag, op 18 en 19 juli... Iemand interesse of weten jullie iemand die dit gaaf zou vinden!? Parcours zijn best heftig, dus beetje ervaring is wel nodig :)

Ha, daar gaat het fout :o Klinkt wel echt stoer!
Sowieso ben ik weg rond die tijd bedenk ik me nu.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:20

Mijn mountainbike wordt dinsdag op mijn maten afgesteld.
De afstand-stuur-pin moet 4 cm korter! :)
En de rest willen ze dan ook even netjes afstellen, en dan gaan we weer lekker fietsen! :)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:49

Zo ik ben weer terug uit Frankrijk. Ontzettend mooie dagen gehad. Op zaterdag de Mont Ventoux vanuit Malaucene gefietst. Wat een klim, er komt geen eind aan. 21 km aan een stuk klimmen, nergens vlak, gelukkig wel heel mooi weer gehad en de top ook gehaald. Daarna dus terug naar Alpe d'Huez. Wat een geweldig evenement is Alpe d'Huzes. Ben zelf ook een slachtoffer van die vreselijke ziekte, dus het maakt nogal wat emoties los. Kon hier onverwacht meefietsen, maar mijn voorbereiding was niet optimaal dus ik heb het bij 1 beklimming gehouden. Mijn echtgenoot is wel 6x gegaan. Wil eigenlijk volgend jaar wel opnieuw deelnemen en dan een betere voorbereiding en dan ga ik voor 4 x.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:54

Goed bezig! Een kennis van mij is drie keer geklommen. Zes keer!!! Als ik die tijden van haar zag.... :oo Hoe hoog/ver is het? En klopt het dat je de bochten aftelt? Het klinkt zo raar namelijk.. Die bochten zijn ook meer een soort mijlpalen toch?

Vraagje voor de triatleten: hebben jullie een trisuit? En gebruik je die voor alledrie de onderdelen? En zijn die fijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:10

Magrathea schreef:
Vraagje voor de triatleten: hebben jullie een trisuit? En gebruik je die voor alledrie de onderdelen? En zijn die fijn?

Een trisuit gebruik je normaal gesproken voor alledrie de onderdelen; je hebt namelijk geen tijd/privacy om je om te kleding tijdens de transities. Het is vergelijkbaar met een fietsbroek maar dan met dunnere zeem omdat je er ook mee moet zwemmen en rennen.
Er zijn verder weinig alternatieven. Je kan niet zwemmen of rennen met een fietsbroek en je kan niet fietsen met een zwembroek.

Zelfs ben er ik erg tevreden mee: kleine verbetering in de buoyancy tijdens het zwemmen, geen last van mijn achterwerk tijdens het zwemmen, en nooit problemen tijdens het rennen met een dunne zeem.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:14

Sluit ik me bij aan, tip train er van te voren een paar keer mee.. Zwemt toch iets anders en omdat er eigenlijk geen zeem in zit (zit een soort handdoek achtige zeem in,heel dun) moet je beetje zitvlees kweken.

Alle vrouwen die ik ken, inclusief ik zelf, voelen zich ook super naakt erin. Daar moet je ook even aan wennen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:15

Homiafortuna schreef:
Zo ik ben weer terug uit Frankrijk. Ontzettend mooie dagen gehad. Op zaterdag de Mont Ventoux vanuit Malaucene gefietst. Wat een klim, er komt geen eind aan. 21 km aan een stuk klimmen, nergens vlak, gelukkig wel heel mooi weer gehad en de top ook gehaald. Daarna dus terug naar Alpe d'Huez. Wat een geweldig evenement is Alpe d'Huzes. Ben zelf ook een slachtoffer van die vreselijke ziekte, dus het maakt nogal wat emoties los. Kon hier onverwacht meefietsen, maar mijn voorbereiding was niet optimaal dus ik heb het bij 1 beklimming gehouden. Mijn echtgenoot is wel 6x gegaan. Wil eigenlijk volgend jaar wel opnieuw deelnemen en dan een betere voorbereiding en dan ga ik voor 4 x.

Respect!!! Super goed! Held

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:47

Dank voor de tips. :) Ik dacht altijd dat je iets over je zwemkleding aantrok oid, ik moet zeggen dat ik nog nooit op een wedstrijd ben geweest :o Maar zo te horen is het het wel waard om te investeren in een goeie trisuit? Ik kan er een kopen via m'n vereniging voor een zacht prijsje en met ons mooie logo :) Gelijk mezelf maar even op de interesselijst gezet, naar het schijnt komt er een nieuwe leverancier die betere suits levert. Ben benieuwd!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:52

Ik heb er nu ook eentje van de club (het is stiekem toch wel gaaf om herkenbaar tussen alle deelnemers te lopen hoor!!) maar heb het altijd gedaan met eentje van 30 euro. Dat was ook prima! Het hoeft niet heel duur te zijn, als je goed zoekt op internet.

En ik ken wel mensen die gewoon met een fietsbroekje en straks loopshirtje hun wedstrijd doen, je hebt ook trisuits in 2 delen. Je moet dan eentje nemen met niet te dikke zeem, want dan zakt echt je broek af met rennen door het water :+ Iets aantrekken over je zwempak lijkt mij de hell!! Ik denk dat mn kont dan helemaal open ligt na het fietsen := (fiets ook nooit met ondergoed in mn fietsbroekje nl)

Het is uiteraard ook allemaal afhankelijk van welke afstanden je doet. Wanneer je 10 of 20km op de fiets zit, is het al een heel verschil met 40 of 80km

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:26

Vandaag voor het eerst sinds een tijdje weer tijd gehad om lekker een rondje te doen.
De omgeving hier is zo heerlijk en het weer was zo lekker ;)

Sfeerimpressie:
Afbeelding

Weer 32 km's op de teller, gemiddeld 25,6km/u.
Beetje wind tegen op de heen/midden en terugweg :') Haha..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:40

lekker!! mooie fiets ook :D Gaaf die kleur!!!

Moeten we vaker doen, foto's plaatsen!!!

Ikke gisteren kampioen geworden bij de vrouwen op de sprint afstand triatlon, fietsen was echt lastig parcour met super veel haarspeldbochten.. Ga dan vol in de rem en moet daarna weer optrekken, daardoor veel langzamer gereden dan normaal, maar 36km/h gemiddeld was voldoende om iedereen eruit te trappen (want de rest was zeker met lopen veel sneller en kwam ook beter uit het water)

Zondag lekker naar oostenrijk om te trainen, zal dan ook een foto verslag maken!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:32

Leuk! Ik ga morgen mijn nieuwe fiets halen. Heb hem nog niet gezien, dus ben onwijs benieuwd.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:39

nog niet gezien?? je hebt helemaal geen idee wat je hebt gekocht?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:46

Ik zit nu op Texel en heb vanmiddag een lekker rondje gefiets, hopelijk morgen en zondag ook nog.
Morgen ook even hardlopen, maar dat is best lastig op volledig onbekend terrein, om de afstand in te gaan schatten...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:04

Ik weet wat voor frame ik heb, dat is het. :+ Fiets wordt gemaakt door mijn oom en een bevriende fietsenmaker. Morgen wordt alles voor mij op maat gemaakt en daarna gaat ie mee naar huis. Dus nee: ik heb nog niet gezien wat ik krijg, maar ik weet wel dat het goed zit. Het is overigens een cadeau, dat is wellicht ook wat anders dan wanneer je iets aanschaft. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:53

Lekker bezig dames!

Ik heb er weer 110 km opzitten vandaag. 13-heuvelentocht. Was leuk, pas 1 x eerder een tocht met klimmetjes gereden (en toen was ik gevallen...). Het was lekker fietsweer, alleen soms wat druppels.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:27

Wow, ik ben jaloers op jullie lange afstanden!
Ik heb net bijna 50 gemaakt, met op zich prima weer, maar er staat hier behoorlijk wat wind...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:46

Ik heb mijn fiets opgehaald en hij is echt geweldig. Zal als ik thuis ben wat foto's plaatsen.