Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:18

Ik heb Mizuno schoenen. Ik heb heel erg last van dat ik mijn voet naar binnen draai met lopen. Hierdoor loop ik letterlijk naast mijn schoenen.
Deze schoenen vormen daar niet in mee. Zit een ijzeren/ stalen plaat in de zool waardoor de schoen niet mee buigt en daardoor corrigeert. Tevens was dat niet voldoende dus ik heb er nog een corrigerende zool in ook.
Totaal prijskaartje was zo'n 200 euro. Maar ik moet wel zeggen, was het geld wel waard ook. Ze lopen heerlijk, dempen super en ik heb geen last meer van mijn knie gehad.
Ik wil ooit nog langs de podoloog gaan om echt steunzolen op maat te laten maken, maar dan eerst sparen :Y)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:18

Ik heb schoenen van Saucony en die waren 119,- euro. Ben er supertevreden mee, ze zijn van Runnersworld in Rotterdam.

Jeannine

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:33

Ik had die ook altijd, maar nu heb ik new balance en die waren ook iets van 119 euro geloof ik!
Ze lopen ook fijn, maar vond saucony fijner volgens mij.
Ik heb ze ook van runnersworld en had verschillende schoenen geprobeerd en vond deze het lekkerste zitten, maar bij nader inzien toch die saucony's denk ik.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:34

Ja, wij hebben hier ook een winkel waar ze filmpjes maken van hoe je loopt en passen daar je schoen bij aan ..

lauralarissa, het kost inderdaad wat, wel fijn te horen dat je daarna geen klachten meer hebt gehad !

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:36

Dree, dat heb ik ook gedaan inderdaad!

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:47

Ik heb dat ook gedaan. Echt super :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:57

Dat wil ik ook nog doen...
Als ik evy heb uitgelopen ga ik mezelf waarschijnlijk nieuwe schoenen als cadeau geven :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:00

Ik hoop aan het eind van de maand ook nieuwe schoenen te kunnen kopen, maar dat lijkt wel te gaan lukken, financiën gaan goed deze maand.

Gister niet meer gelopen, schop gehad van een paard op mijn kuit. Deed toch wel flink zeer en is dik geworden. Hoop zaterdag weer te lopen.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:15

Ik ben in februari ook begonnen met hardlopen. Zonder Evy oid maar een eigen-inzicht-interval-training.
Ik loop ongeveer 6 minuten over een km en ik loop tussen de 6 en 10 kilometer redelijk gemakkelijk met een paar intervallen van circa 30 seconden. Ben nu bezig met 10 - 15 kilometer en dat doe ik met wat meer en langere intervallen.

Jullie hadden het net over schoenen: ik heb bijna meteen nieuwe, goede schoenen gekocht. Asics. Die lopen echt heeeeeerlijk.
Maar ik heb een ander vraagje: wat voor broek dragen jullie? Ik zag laatst bij de harloopwinkel een kort broekje met daaroverheen een rokje. Ik vond het helemaal geweldig (want ik vind zo'n strak broekje altijd zo de nadruk leggen op mijn toch wel stevige billen :o schaam...) maar mijn vriend vond het echt belachelijk. 'Dat draagt niemand, alleen de mensen die vinden dat ze te dik zijn' Grumpf....
Nu weet ik dus niet meer of ik dat rokje wil of toch maar zo'n strak billen-bloot-broekje...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:18

Ik heb wel twee van die strakke broeken (halflang en een korte), eerst liep ik gewoon met jogingbroek. Ik vind het wel fijn dat je zo'n broek eigenlijk niet voelt tijdens het lopen. Zo een met rokje heb ik nog nooit gezien, maar kan me wel voorstellen dat je dat wel fijn vind. Alles beweegt toch flink als je aan het lopen bent...

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:24

Enneh... houden die broekjes 'de boel een beetje bij elkaar???'

Nike heeft van die halflange dus ook een model mét rokje. Asics heeft een kort broekje met een rokje.

Als die kleding nou lekker goedkoop zou zijn, dan zou ik ze gewoon beiden kopen (broekje én broek-rokje). Maar ik vind ze prijzig, hoor. Poeh! Rokje van Nike kost 55 euri. Rokje van asics was wat goedkoper, maar ik meen ook minsten 40 euri.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:27

Ik vind die broeken echt belachelijk duur. :n
Ik zoek nog steeds iets voor een betaalbare prijs, een capri. Loop nu nog in een joggingbroek maar dat zakt af en erger ik me wel aan :o

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:28

Eerlijk gezegd vind ik zo'n rokje geen porum. Je bent aan het sporten, niet op een modeshow. Heb trouwens zelden iemand zien lopen met een kort broekje wat echt niet mooi was. Ik denk dat dat misschien je eigen onzekerheid is.
Maar ik kan dit wel roepen maar uiteindelijk moet je zelf aantrekken waar je zin in hebt.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:29

Ik heb een hardloop broek bij de AH gescoord voor 7,50 geloof ik en hij doet het prima ;-)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:32

Ik heb ze van de Aldi. Ze zitten wel redelijk strak, maar echt de boel bij elkaar houden, nee, dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:38

tita schreef:
Morgen

Mag ik vragen welke schoenen jullie hebben en wat ze gekost hebben?
Ik ga ook aan het einde van de maand weer naar een winkel voor een loopjes test en even kijken of deze schoenen nog wel geschikt zijn.
Ze hebben speciale verhoging aan de zijkant omdat ik ik tijden het rennen soort van door mijn voet zakt aan de mediale kant.
Tijdens het flimpje schrok ik heftig mijn vorige schoenen gaven totaal geen steun waardoor mijn hele zijkant van mijn voet doorzakt en ik ren als een eend zet mijn voeten wijdbeens neer in soort V vorm :') zag er niet uit

Gisteren gelopen 20-10 hehalingspauze 3 ik was met 35.10 min binnen op de 5km en heb ik ook nog eens 4 min moeten stappen nou dat is best een flink tempe
Vandaag rustdag en morgen moet ik 30 min hardlopen dus zelfde rondje ik verwacht ong 2 min sneller te zijn :D

Ik overproneer ook, dat doen veel vrouwen. Ik heb Mizuno Wave Alchemy's, paarse! Hiervoor had ik de dezelfde alleen dan een eerdere variant en in het blauw. Ik wissel de schoenen nu vaker af. De blauwe zijn al wat meer versleten. Mijn eerste paar heb ik laten aanmeten bij een loopcentrum (incl filmpje, voetafdruk enz.) en die hebben mij 120 euro gekost. Het 2e paar heb ik bij www.hardloopaanbiedingen.nl besteld en daar hebben ze me 90 euro gekost.

Mizuno's zijn over het algemeen wat stevigere schoenen die erg veel steun geven. Je moet er van houden!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:38

Wat bedoel je met bij elkaar houden als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:40

Leeuwnie schreef:
Enneh... houden die broekjes 'de boel een beetje bij elkaar???'

Nike heeft van die halflange dus ook een model mét rokje. Asics heeft een kort broekje met een rokje.

Als die kleding nou lekker goedkoop zou zijn, dan zou ik ze gewoon beiden kopen (broekje én broek-rokje). Maar ik vind ze prijzig, hoor. Poeh! Rokje van Nike kost 55 euri. Rokje van asics was wat goedkoper, maar ik meen ook minsten 40 euri.

Die met rokje is de nieuwste trend, daarom lopen er nog niet zoveel mensen mee! :(:) Echt waar, ik heb het afgelopen maand gelezen in de runnersworld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:42

Lieke schreef:
Eerlijk gezegd vind ik zo'n rokje geen porum. Je bent aan het sporten, niet op een modeshow. Heb trouwens zelden iemand zien lopen met een kort broekje wat echt niet mooi was. Ik denk dat dat misschien je eigen onzekerheid is.
Maar ik kan dit wel roepen maar uiteindelijk moet je zelf aantrekken waar je zin in hebt.

Ach.. Ik liep met mijn 90 kilo toen ook in een runningbroek... Het liep gewoon fijner, en er viel toch niks meer te verbergen.
Ik merk wel dat ik nu met mijn 63 kilo wel makkelijker korte broekjes aantrek, maar dan nog heb ik ze aan omdat ik ze fijn vind. Daar selecteer ik mijn kleding op, ze moeten fijn zitten. Het meeste is overigens zwart wat ik aan heb.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:43

Ik heb even zitten zoeken, maar ik doe dat volgens mij ook, dat overproneren.

Citaat:
Naar verloop van tijd als men ouder wordt, of veel loopt (of vaak hardloopt) beginnen de gevolgen van overpronatie zich te manifesteren. Bijvoorbeeld, veel mensen boven de 50 ervaren diverse voetklachten, zoals hielspoor. Mensen die vaak hardlopen, kunnen last krijgen van Achillespijn of kniepijn. Als men lange tijd moet staan op 't werk, dan ervaart men rugklachten (vooral pijn in de onderrug). Dit alles kan te maken hebben met overpronatie.

Ik heb ook last van mijn knieen en een beetje van mijn rug.
Mijn vriend zegt dat ik ook als een eendje loop. *zucht*
Gelukkig gaan we er wat aan doen haha

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:44

ben alleen nog niet boven de 50 hahhaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:46

Ik heb nergens meer last van sinds mijn schoenen. Ik overproneer niet meer! Maar als ik loop zonder schoenen, doe ik het wel nog.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:51

:wave: Ik kom me ook weer eens melden! Was in t 1e topic ook aanwezig, maar tijd niet geweest.
Ook al aantal weken niet meer gelopen, wel geskate, maar nogal druk met de paarden, en ga nu liever nog ff strandritje maken dan hardlopen.... :o

Ben ondertussen wel op streefgewicht (en dat zonder hardlopen! := ) en heb nu vakantie, dus ga vant weekend weer ns n rondje lopen.

Schoenen: Ik heb Saucony, erg fijne!!!
Wil nog graag zo'n 3/4 hardloopbroek, maar ben voor de Aldi-acties steeds te laat en heb er eerlijk gezegd nog geen 40 euro voor over...Wil er graag dan wel gelijk passen jackje en shirt bij :o Maar goed, wachten ff aanbiedingen af.

Zit iedereen lekker op schema??

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:55

Hey Jaan, tijd geleden :-) Ik was er ook in het eerste topic in het begin.
Wat goed dat je op je streefgewicht bent! SUper!

Over dat verkeerd lopen, misschien doe ik het wel niet hoor, ik weet het nog niet echt. Maar die zere knieeen moeten ergens vandaan komen. De fysio had het wel over gruis in mijn knie. Ik hoor dat wel als ik gehurkt zit en dan weer opsta, echt een vies/eng geluid.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:57

Ik loop ook verkeerd; knik teveel door mijn heupen, als het ware. Moet mn corset (buik en rugspieren) goed sterk houden, zij moeten dat helpen voorkomen...Lastig hoor, maar je gaat er wel bewust van lopen.