abeltje_xx schreef:ik heb trouwens een vraagje aan de benzoylperoxide gebruikers.
ik had aan e huisarts gevraagd of ik nog cosmetica mocht gebruiken. hij zei dat foundation e.d. niet zo'n goed idee was, maar en enkele keer wel kon. ik vroeg hem ook naar verzorgingsproducten, in het bijzonder de lijn van nivea young, dat wist ie niet, dus zei hij maar dat ik het ws niet zou moeten doen. ook vertelde hij dat ik de BP als dagcreme aan zou moeten brengen.
de assistente vertelde mij vervolgens dat ik het alleen op plekjes aan moest brengen waar ik last had, stipjes zetten.
de apotheker vertelde mij dat ik best facewashes en peelings e.d. mocht gebruiken, zelfs dagcreme, maar dat ik nachtcreme moest vervangen met BP, als ik het wilde gebruiken, hoefde niet. nivea young leek haar wel een goede. ook van haar mocht ik de BP als dagcreme smeren, dus over m'n hele gezicht, alleen zei zij er wel bij dat het niet ging om hoe dik ik smeerde maar dat alles bedekt was.
dus nu de vraag, mag je nivea young gebruiken of niet, en hoe moet je het nu smeren?
ik smeer het nu dus als creme, dus over m'n hele gezicht, alleen s'avonds, want dat moest. ik gebruik geen nivea young of maskertjes ( ik heb nog wat dr. van de hoog liggen ) maar ik heb me net gedouched en m'n gezicht voelt iets trekkerig aan.
ik ben alleen bang dat als nivea young gebruik dat ik dan misschien het goede effect tegenwerk of verminder ofzo. ik heb het tijdens mijn minocycline kuur nooit gebruikt, had ik nooit behoefte aan, nooit trekkerig.
wie weet het antwoord?
Ik gebruik dit alleen in de avond, en dan stipjes waar nodig is, heeel dun omdat ik er anders echt,echt niet tegen kan, en het kan bleekvlekken geven op je kleding en b.v zo in mijn haar. Ik gebruik dan juist overdag een goede dagcreme, zodat me huid kan bijkomen van de BP.
Weet niet hoe oud je bent, maar mij is afgeraden om die lijn van niva te gebruiken, omdat ik die leeftijd grens al lang gepaseerd ben, en me huid anders nodig heeft. Gebruik nu die lijn van niva van 'gevoelige huid' Is roze verpakking geloof ik.
Erg fijn, erg tevreden !