Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:53

Duke.. staan Japanse Mix ook op het lijstje? En rijstwafels las ik, dat je die ook mag. Dan ga ik die meteen ff kopen en dan kan ik die als tussendoortje met slankie smeerkaas eten :) Is misschien een goede vervanger voor de ontbijtkoek 's avonds.

Weet je wat ik zo zuur vind aan Nederland? Gezond eten is velen malen duurder dan ongezond eten (een zak patat van een kilo kan je voor 1 euro kopen terwijl 200 gram verse groenten vaak 2/3x zo duur is). Het voorbeeld van goede tussendoortjes zoals cherrytomaatjes e.d... die krengen zijn ook super duur!

Anoniem

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:18

Idd Ladyjoy, het is niet erg motiverend met boodschappen doen.. Ik heb net maar eens een kilo gewone aardappelen gekocht, die zijn even duur dan 400 gram kant en klaar geschilde aardappelen :+ Toch maar zelf schillen dus, hoef ik ook niet zoveel weg te gooien omdat het niet goed meer is.. Heb bij de AH ook diepvriesfruit gekocht, hoorde laatst van iemand dat ze dat hadden. Beter dan in blik op siroop..

Zoetstof mocht ik wel gebruiken, maar idd met mate.. Maar ze had bij mij dus liever dat ik Cola light dronk dan gewone ice tea of jus d orange. Ik had een foldertje gekregen over zoetstoffen en voor het schadelijk is moet je echt wel enorme hoeveelheden gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:19

O ja, vissticks staan bij mij op de afgekeurde lijst trouwens..

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:39

Apart! :P

Maarre.. ik heb ook nog een hele lijst met gezonde, minder gezonde en slechte voeding van een dieëtist allen die is 'al' 3 jaar oud en daar staat dus nog wel ontbijtkoek e.d. op als minder gezond tussendoortje (die wordt dus niet afgekeurd).

Over de boodschappen.. ja, daar word je niet vrolijk van. Je moet echt tijd hebben om naar de markt te gaan voor groenten en fruit, dat scheelt al wel een stuk met de AH. Maar daar heb ik nu dus geen tijd voor.
Ik eet trouwens gemiddeld 3/4 dagen in de week op mijn werk (avondeten) en kan dan ook niet altijd eten wat het gezondste is. Moet gewoon koken + eten wat op het menu staat. Gelukkig kan ik vaak wel aan 150/200 gram groenten komen maar er is wel altijd witte rijst/pasta ipv volkoren, daarom eet ik daar niet zo heel veel van als thuis.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:09

Ik hoop dat ik hier gewoon even een informatieve vraag kan stellen, (normaal praat ik niet mee)..

Vaak is het zo dat ik 's middags gewoon zin heb in soep en daar dan bv een klein broodje bij eet.. hoe kun je dit dan zien? Als een middagmaal want 't is met groentjes, of is het dan de bedoeling dat je 's avonds best nog warm eet (groentjes, vlees en pasta/patatjes)? Dit probleem heb ik ook vaak met belegde broodjes 's middags (student) ..

Wat eten jullie trouwens 's morgens en 's avonds? Altijd boterhammen?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:13

Lunch: 2 vk boterhammen met gebakken eitje.

Magli, als ontbijt neem ik brinta met cruesli of boterhammen..
en savonds eet ik yoghurt

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:47

Las een vraag over japanse mix...
Mijn dietist raad het af omdat dat kunstmatig gezoet word en veel kleustoffen ed bevat, je kon beter studentenhaver nemen

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:49

En duke nog even over dat aspertaan.... ik gebruik het dus blijkbaar best veel...

Zit in mijn light drinken, in mijn optimel drink/kwark/yoghurt, in mijn zoetstof enz....
En die gebruikte ik dagelijks.... en al jaren lang
Moest er maar eens van afkicken hahaha

Moet zedggen gaat goed vandaag heb ook weer een motivatie boost gehad dus nog netjes ana schema gehouden.

Ben erg benieuwd naar die oranje groentensoep hoop dat het smaakt!!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:42

Ik kreeg ook de tip van de dietiste om bij de AH fruit uit de diepvriezer te kopen. Die doosjes zeg maar. Is praktisch net zo goed als vers.

Japanse mix staan ook op de lijst met tussendoortjes, maar is alsnog best kcal-rijk, dus met mate. En niet die waar pinda's inzitten.

@Iris: jouw dietiste is echt anti-zoetstoffen zeg... ook alles waar het dus inzit raadt ze dus af.

Ik drink geen lightdrinken en ook geen optimel. Dus dat scheelt.

@Magli: bordje soep met veel groente is een goed tussendoortje. ;) belegde broodjes als tussendoortje, ligt eraan wat voor brood (wit of bruin) en wat erop zit.

Apart hoe de lijstjes dus erg schijnen te verschillen.

Overigens is het lijstje waar die vissticks op de groene lijst staan van het voedingscentrum.

Vandaag weer lekker actief geweest. Naar stal gefietst (2 x 4 km). Heen flink tegenwind door de polder. Stond niet eens te hijgen toen ik aankwam, dus conditie is echt al stuk verbeterd. Daar nog stallen gemest en paard gereden. Nou, vond mezelf weer sportief genoeg vandaag.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:06

Volgens mij is ze echt anti ja duke hahahaha
Ach ja zolang het gaat werken maakt het mij niet zoveel uit hahahaha

O die soep was trouwens heerlijk.... aanrader voor iedereen!!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:12

Welke soep was dat Iris? Ik heb gisteren die rode gekocht (rode paprika, tomaten, rode ui etc).
Krengen zijn wel duur!

Vriendinnetje van mij heeft net een boek besteld met een dieet. Dat gaat over het minderen van koolhydraten maar ook over het weglaten van zoetstof. Volgens de vrouw die dit boek (ze wist niet meer hoe het heette) geschreven heeft, kom je alleen maar aan van zoetstoffen maar vraag me niet waarom precies :P Nou, ik gebruik wel zoetstof in mijn soja yoghurt en ik houd erg van Crystal Clear! Maar verder.. gebruik ik volgens mij ook niet echt light producten maar ook geen suikerproducten (ik drink verder geen frisdranken e.d. op 1x in de maand ofzo na, maar dan gemixed met drank :P)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:40

Ok, bedankt voor te antwoorden! :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:45

ik had de oranje soep gegeten.
Heb voor vanavond ook nog een kop staan.

Dan heb ik ook nog de rooie en witte gekocht die leken me het lekkerste

Ze zijn best duur ja.... maar je kan ze evt ook zelf maken.
Heb evt wat recepten... maar vind het teveel werk voor mij alleen...............

En je bespaart natuurlijk ook op chips, snoep, chocolade ed dus kunnen een paar zakken soep er best vanaf.
En ik doe 2 dagen met zo'n zak.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:24

Oh dit is het slechte weekeind kwa eten die je je maar kunt bedenken :o dus voor mij geen balans dag maar balans week :')
Je kent t wel..uitgaan, verjaardag ,feesten enz.

studentenhaver vind ik heerlijk, maar wel duur. ik eet als tussendoortje ook vaan cashewnoten.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:29

Op mijn lijstje van de dieetiste staat vissticks niet bij de "goede" kant ;)

Ik kan vrijdag weer heen, houdt nu bij in een schrift wat ik eet en doe (kwa sport), kan ze zien of ik iets fout doe ofzo.

Van de week heel goed bezig geweest, weekend is wat minder. Druk, verslapen dus slecht gegeten, tussen de middag pannekoeken gekregen en 's avonds op stap geweest en lekker aan de drankjes gegaan. Maargoed doordeweeks drink ik geen alcohol. Alleen thee, koffie, water en optimel.

Bij de Action hadden ze trouwens een boek met alle calorieen overal bij!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:33

Goedemiddag.

Gisteren had ik mijn weegmoment. 2.5 kilo afgevallen in 2 week tijd. Ben er erg tevreden mee.
Eten van gisteren nog:
O: drinkmaaltijd
T: mueslireep
L: maaltijdreep
T: mueslireep
A: bami panggang met kroepoek
In de avond nog wat chipies gehad. Niet erg goed, maar wel lekker. :7

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:34

Goeiemiddag. Flink ziek geweest, vrijdag rond t avond eten alles overgegeven... Mijn halve lunch weg, geen avondeten meer gehad, kon niets binnen houden en dat gedurende de nacht. Gister rond de middag een evergreen koek gegeten en met avondeten 1 cracker met smeerleverworst. Verder thee en water gedronken. Gister ook niet meer overgegeven. Gister avond nog 1 cracker met kalkoenfilet. Vanochtend voelde mijn maag stukken beter. 4 crakcers op met leverpaste en 1 met tomaat. En een glas melk. Nu nog niet veel honger, mijn maag nog ff wat rust geven. Vanavond ook maar aan de cracker/boterham. Vanochtend toch ff op de weegschaal gestaan, woog 78,8 natuurlijk op een lege maag. Woog voordat ik begon met oplette een week geleden ong. 82 dus hoop dat dit ook aan blijft. Snap dat het 'veel is' voor een week maargoed aangezien ik ziek was/ben verwacht ik dat ik toch nog aankom als ik weer voldoende eet staks :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:35

ladyjoy schreef:
Duke.. staan Japanse Mix ook op het lijstje? En rijstwafels las ik, dat je die ook mag. Dan ga ik die meteen ff kopen en dan kan ik die als tussendoortje met slankie smeerkaas eten :) Is misschien een goede vervanger voor de ontbijtkoek 's avonds.

Weet je wat ik zo zuur vind aan Nederland? Gezond eten is velen malen duurder dan ongezond eten (een zak patat van een kilo kan je voor 1 euro kopen terwijl 200 gram verse groenten vaak 2/3x zo duur is). Het voorbeeld van goede tussendoortjes zoals cherrytomaatjes e.d... die krengen zijn ook super duur!

Ja, echt stom dat gezonde producten duurder zijn dan ongezonde producten!
Fruit kopen is ook altijd zo duur. Hopelijk komt er in de toekomst een ommekeer in de supermarkten! (ooit) :=
ChantalSmook schreef:
Goeiemiddag. Flink ziek geweest, vrijdag rond t avond eten alles overgegeven... Mijn halve lunch weg, geen avondeten meer gehad, kon niets binnen houden en dat gedurende de nacht. Gister rond de middag een evergreen koek gegeten en met avondeten 1 cracker met smeerleverworst. Verder thee en water gedronken. Gister ook niet meer overgegeven. Gister avond nog 1 cracker met kalkoenfilet. Vanochtend voelde mijn maag stukken beter. 4 crakcers op met leverpaste en 1 met tomaat. En een glas melk. Nu nog niet veel honger, mijn maag nog ff wat rust geven. Vanavond ook maar aan de cracker/boterham. Vanochtend toch ff op de weegschaal gestaan, woog 78,8 natuurlijk op een lege maag. Woog voordat ik begon met oplette een week geleden ong. 82 dus hoop dat dit ook aan blijft. Snap dat het 'veel is' voor een week maargoed aangezien ik ziek was/ben verwacht ik dat ik toch nog aankom als ik weer voldoende eet staks :)

Dat is wel veel voor een week, maar als je ziek bent gaat dat altijd hard.
Beterschap! Hopelijk knap je snel wat op! :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:52

Het ruikt hier heerlijk! Ik heb net zandkoekjes gebakken! jammie!!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:54

Ja en verwacht ook wel dat er weer bijkomt omdat ik natuurlijk vandaag ook nog niet veel gegeten heb. Maargoed goede stimulans voor de fruithapjes enzo :) En mijn maag heeft ook absoluut geen trek in vette dingen nu haha dus dat is handig maar geniet van je zandkoekjes :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:54

lillytjuh schreef:
Het ruikt hier heerlijk! Ik heb net zandkoekjes gebakken! jammie!!!

En hoe past dat in een verantwoord dieet? >;) ... :+ :P

Mijn dagje:
O: croissant met 20+ kaas en jam. En koffie zonder suiker (nog steeds niet echt lekker, maar al beter dan gisteren). Wilde eigenlijk geen croissant eten, maar ik kon de verleiding niet weerstaan.
T: - (heb lesgegeven en zelf paardgereden, dus geen tijd)
L: vk bolletje met 20+ kaas en rode paprika
T: Koffie (zonder suiker), wijntje en handje chips (waren op visite)
A: kop Zuppa, vk tosti met 20+ kaas en ham, 2 cracottes vital met magere geitenkaas

Voor een zondag dus helemaal niet gek. Handje chips voel ik me ook niet schuldig over.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:55

avond eten:
chinese tomaten soep uit blik
3 vk boterhammen met kaas
& sla

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:56

@CS: ik denk dat je niet alles er weer bijkrijgt. Als je nu verantwoord eet, dat er een kilo weer bij komt, want dan wel normaal is. Maar per saldo zou je dan nog 2 kilo zijn afgevallen en dat is al heel goed. Misschien alsnog best veel in een week.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:17

VAndaag:

O: 200 gr biogarde, 4 eetlepels volvezel en een theelepel lijnzaad
T: niets ivm later ontbijt
L: VK tosti met 30 + kaas en ham, beker karnemelk, trosje druiven
T: mineola
D: 125 gr aardappels, 200 gr bloemkool, plak 30+ kaas, tartaartje
T: Handje cashewnoten

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:40

@duke: nou het past gewoon niet in een dieet en daarom is het ook zo lekker! Mijn buik is zo totaal op hol geslagen dat ik even niet dieet geloof ik......... eerst moet dat kreng weer rustig zijn!