Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:48

jeetje anke, dat schiet niet op!

toke, dat hou je toch niet vol zo? al dat gekolf voor je hongerlappie?
sprongetje misschien?

Toke

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:54

Het wordt inderdaad zwaar, dat geef ik toe! Zeker met het gaan werken erbij, zit ongeveer op mijn tandvlees, gelukkig laat Rhune me nu 's nachts wel met rust, en kan ik toch nog wel wat recuperen. Ach, nog 2 weekjes en dan aan de slag met groentenpap, hopelijk is ie daar dan snel mee weg en scheelt me dat alweer een voeding afkolven!

Sprongetje zou vroeg zijn, volgende is normaal op 26 weken...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:58

Hier gisteren volgens mij ook een sprongetje, mevrouw was hangerig/huilerig en heeft bijna niet geslapen overdag. Als ze even indutte en ik haar weg wilde leggen gelijk klaarwakker en huilen. Ik was blij dat haar gisteravond even uit handen kon geven aan manlief zodat ik ook even tijd voor mezelf had. Vannacht gelukkig goed geslapen en nu is ze ook weer vertrokken.

Ninita: dat kan hoor, dat ze op een bepaalde leeftijd ineens weer nachtvoedingen willen. Hoeft niet perse iets met de voedingsstoffen te maken te hebben. Is wel vervelend als je net gewend was dat je lekker door kon slapen.

Toke: uitproberen doen ze nog niet als ze 6 maand oud zijn (oorzaak en gevolg kunnen ze pas onderscheiden vanaf een maand of 8 a 9 meen ik), ik ga mee met BA, kan heel goed met ontwikkeling te maken hebben.

Ankem: dat is niet fijn als je spullen bestelt en ze komen maar niet.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:59

Toke, waarom kolf je eigenlijk 's nachts en niet voordat je gaat slapen en/of 's morgens?

Susan, scheelt dat ik nog niet gewend was aan doorslapen :Y) . Maar 1x per nacht was nog wel te doen, dit is een beetje slopend zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:00

Ik weet het...ik moet ook om 2.00 en 5.00 aan de bak gemiddeld en dan gaat de wekker van mijn man om 6.00 dus echt inslapen kan ik pas weer om 6.30.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:01

@Ninita: ik kolf 's nachts omdat ik nog 140ml moest hebben voor vandaag overdag, en uit ervaring weet ik dat ik dat niet gekolfd krijg, een uur of 2 nadat hij gegeten heeft... Daarom dat ik dan een paar uur langer wacht.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:07

Ah oke dat is wel balen dat je er 's nachts voor op moet staan.

Ik moet er zelf om 6:30 uit. Vandaag gelukkig niet trouwens en hebben we nog tot 7:30 geslapen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:01

Nou, kolven van gisteren was dus abnormaal veel. Vandaag normale hoeveelheden, 100 ml uit twee borsten waarvan 1 borst al uit was gedronken. Toetje heeft Marinde uit de fles gehad, drinken uit de fles gaat heel goed met nieuwe speentje. Van het weekend ga ik een volledige voeding uit de fles proberen te geven kan ik ook gelijk testen hoe ontdooien/opwarmen gaat en of ze melk uit de diepvries ook lust.

Hielp trouwens wel gisteren, linkerborst kolven zorgde er voor dat ze de hele dag normaal uit die borst heeft kunnen drinken zonder over te lopen. Ook spugen viel gisteren erg mee qua hoeveelheid.

Toke: wel vervelend idd dat je er 's nachts uit moet om te kolven.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:14

Toke schreef:
Kan een baby van nog geen 6 maanden je al uittesten trouwens? Ik heb de laatste dagen het gevoel dat dat hier aan het gebeuren is... Is lastiger, en vooral als ik er alleen mee ben, weent veel, ook bij het drinken aan de borst. Hoop dat dit snel over is! Net of hij aan het proberen is hoever hij kan gaan...

Dat kan inderdaad volgens mij niet. Ze zeggen zelfs dat een baby pas met 1,5 jaar echt het woord nee begrijpt. Of hij begrijpt vaak al eerder de intonatie, maar dan kan hij de link niet leggen met bv 'niet aan de dvdspeler komt'. Als je voor die tijd wegloopt, steekt hij dan ook gewoon weer zijn handje uit naar de speler :+

Ninita schreef:
Hier was het vannacht 2 uur en 5 uur. Ik snap er niks van, sinds een week komt hij weer 2 keer 's nachts :?
Ik begin nu onderhand wel te denken dat ik misschien niet meer genoeg voedingsstoffen in de melk heb zitten waardoor hij de hele tijd zo'n honger heeft. Maar ja.. we kijken het nog wel even aan.

Ik heb ook altijd gedacht dat ik magere ipv volle melk had. Maar misschien groeit jouw baby op het moment wat harder? Te kort zal hij niks komen, omdat hij dan gewoon vaker komt.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:18

Ninita schreef:
Jenny wat toevallig, ik ben ook alleenstaande moeder

Hoi wat leuk, na ja ik bedoel dat er iemand in dit forum het ook is. Hoe gaat jou het af? Ze vragen altijd of het niet onwijs zwaar is. Maar ik weet niet beter. Ja het is zwaar, maar zo heel erg de moeite waard. Wat ik wel jammer vind is dat ik niet af en toe tegen man/vriend kan zeggen 'ben jij zo thuis? dan ga ik even naar het paard/kapper/tandarts/hond uitlaten in de regen ect. De kleine moet nu altijd mee. Ik mis soms ik-tijd en voel me af en toe schuldig naar de kleine toe. Straks komt mijn paard terug na 8 weken. Ik had een heeeeeel goed adresje voor haar gevonden, maar helaas. Nu moet de kleine weer in weer en wind mee naar stal. Maar gelukkig wordt het zomer. En ik probeer op die dagen geen andere activiteiten te plannn. Ach zo komen we er wel <3

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 12:23

Nou kinderen onze de 1 snappen wel degelijk iets.

Zo graait Chiara hier telkens in de laadjes. Die trekt ze open en haalt dan de A4 vellen eruit.
Nu heb ik het mooi dichtgeknoopt met een lint maar eerder liep ik naar haar toe, pakte haar bij de arm, zei nee en duwde het loopstoeltje terug de kamer in.
Als ze nu richting het dressoir loopt roep ik: denk eraan hè spook! }>
Waarna ze als een gek 'wegsprint' omdat ze weet dat ik dat niet wil hebben ( omdat ze als ze de bovenste la opentrekt ze er ook nog met der vingertjes tussenzit) :+

Maargoed, Chiara deed eerder al van die dingetjes, snappen zullen ze het niet maar uitdagen kunnen ze zeker :j

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:01

Jenny, ik weet ook niet beter dan het allemaal alleen doen dus dat scheelt. Denk dat het moeilijker is als je het eerst een paar maanden met partner doet en er vervolgens alleen voor staat. Wanneer zijn jij en je ex uit elkaar gegaan?
Bij ons liep het fout toen ik 18 weken zwanger was (ongeplande zwangerschap, hij wilde er in eerste instantie niks van weten en abortus en toen biechtte hij me op dat er al een paar maanden een ander in het spel was waar hij mee verder wilde, inmiddels is dat trouwens ook al lang over) en op dat moment stortte m'n wereld wel in.
Pas 5 dagen voordat Milan geboren werd hebben we het uitgepraat. 1 dag voor zijn geboorte is hij erkend dus het lijkt wel alsof hij erop gewacht heeft :P. Het contact met mijn ex is nu gelukkig heel erg goed. De eerste maanden viel dat niet mee omdat ik nog zoveel woede en verdriet in me had zitten maar we zijn er supergoed uitgekomen.
We hebben dagelijks contact, zijn moeder past altijd op donderdag op (hij woont nog bij zijn ouders) en ik kom daar vaak over de vloer, we eten regelmatig mee daar, komen op verjaardagen of gewoon zomaar even kletsen. Hij (en zijn ouders dus ook) wonen maar 5 min hier vandaan dus hij komt soms ook na het werk/school nog even langs.
Verder is Milan daar het ene weekend op zaterdag en het andere weekend op zondag van 8 tot 5. Als mijn ex vakantie heeft ook nog op dinsdag dus dan 3 dagen in de week maar dan zorg ik er wel altijd voor dat ik geen vakantie heb want anders mis ik Milan teveel.

Veel mensen vinden het ontzettend goed hoe wij met elkaar omgaan. Mijn kraamhulp had zoiets nog nooit meegemaakt in 45 jaar :D en vond het helemaal geweldig dat we dat zo konden en ook onze advocaat die ons geholpen heeft met het ouderschapsplan zei dat het zelden zo vlekkeloos verloopt.
Het heeft me dan in het begin wel heel wat tranen gekost maar nu ben ik wel ontzettend blij met deze situatie en vooral voor Milan dat hij toch zijn papa leert kennen en vaak ziet.

Die dag in het weekend probeer ik zoveel mogelijk me-time in te plannen maar vaak komt het er op neer dat ik dan toch weer allerlei klusjes in huis ga doen (vorige week nog texen) die zonder baby om je heen net wat sneller gaan ;) .

Heb jij nog contact met je ex? En hebben jullie een omgangsregeling?

Hoeveel dagen/uren werk jij? Ik 3 dagen, dus 24 uur. Ik heb wel een paard maar die is al lang met pensioen en staat bij mijn ouders in de wei. Ik zie haar wel veel te weinig op dit moment, vaak nog niet eens 1x per week, maar dat komt later wel weer. M'n ouders wonen ook 35 km verderop dus daar ga je niet even snel heen.

Zwaar, ja dat is het zeker maar dat heeft iedere nieuwe moeder en wij gewoon nog een beetje extra. En vooral 's nachts loop ik toch vaak wel te balen dat ik er alwéér uit kan. Maar het cliché is ook waar dat je er zo ontzettend veel voor terug krijgt. Een blik op m'n ventje en alles is weer goed en vergeten want hij is degene die me overal doorheen (heeft ge)sleept :+: .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:24

wow, wat moet het zwaar zijn voor jullie beiden zeg! kan me zo voorstellen dat het moeilijk is om alle zware maar vooral ook leuke momenten niet direct met iemand die je lief hebt te kunnen delen!
respect hoor, mijn moeder heeft ons ook alleen op moeten voeden en pas nu ik zelf moeder ben snap ik hoe moeilijk dat voor haar geweest moet zijn. mijn vader is overigens compleet uit beeld geweest.

@hier:
vrees echt dat de hoeveelheid voeding gaat teruglopen. tessa komt 's nachts weer iedere 3 uur ipv iedere 5 en wil sinds gisteren ieder uur aan de borst.
probeer tussendoor al extra te kolven om de productie op te krikken, maar krijg er nauwelijks wat uit.
verdikke.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:30

BA, zo'n dagen blijf je regelmatig houden hoor.
Ik heb het nu dus ook dat hij 's nachts ineens weer 2x komt.

Behaalde resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst bij bv :D ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:38

haha, nee dat is duidelijk.
maakt me gewoon onzeker. soms zouden maatstreepjes op je borsten best handig zijn, samen met een kijkvenstertje hihi :Y)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:41

_O-

Ja heel handig! :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 00:37

benangelique schreef:
wow, wat moet het zwaar zijn voor jullie beiden zeg! kan me zo voorstellen dat het moeilijk is om alle zware maar vooral ook leuke momenten niet direct met iemand die je lief hebt te kunnen delen!
respect hoor, mijn moeder heeft ons ook alleen op moeten voeden en pas nu ik zelf moeder ben snap ik hoe moeilijk dat voor haar geweest moet zijn. mijn vader is overigens compleet uit beeld geweest.

@hier:
vrees echt dat de hoeveelheid voeding gaat teruglopen. tessa komt 's nachts weer iedere 3 uur ipv iedere 5 en wil sinds gisteren ieder uur aan de borst.
probeer tussendoor al extra te kolven om de productie op te krikken, maar krijg er nauwelijks wat uit.
verdikke.

En dit kan dus ook zijn omdát je je er juist ( teveel ) op focust cq. gestresst raakt, daardoor loopt je voeding ook terug :j
Heb ik ook een aantal malen gehad, dan dacht ik, nouja so be it, kijk wel waar het schip strand en dan ineens ging het voeden weer beter ;)

En als de kleine ieder uur aan je borst hangt moet je ook niet verwachten dat je liters afgetapt krijgt natuurlijk :Y)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:19

nou, vanochtend had ik weer flinke bollen, dus voeding zat.
ze is gewoon zelf een beetje aan het rommelen, afstellen. voedde altijd maar 1 borst, misschien vanaf vandaag maar 2 borsten proberen?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:25

ba, inderdaad gewoon rustig blijven en niet of fixeren!! Wees blij dat je al iets gekolfd krijgt ondertussen dat je Tessa nog volledig bij jou eet, er zijn moeders genoeg die geen voorraadje aan kunnen leggen!

Een kijkvenstertje zou zeker ideaal zijn!

Hier weer een goed nachtje achter de rug, Rhune lag er om 21u in, en hoor dat ie net begint wakker te worden!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:32

oh, zo'n nacht wil ik ook!

opvoeden is loslaten toch? :Y)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:53

Hier ook een vrij goede nacht! Laatste voeding om 23:45, daarna om 3:45 en om 7:30.
Nu is hij met m'n ex mee :) .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:58

ga je wel even me-time doen dan ipv het huis soppen ofzo?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:07

Ja ja huis soppen heb ik gisteravond al grotendeels gedaan! :D Het enige wat ik nog moet doen is stofzuigen en de was opvouwen maar dat is in een half uurtje gedaan. Hoefsmid komt om 11 uur en daarna even de shet onder handen nemen want dat is net een haarbal op pootjes.
Vanmiddag ga ik nog de stad in want Milan moet nog wat nieuwe kleertjes hebben. Gisteren heb ik z'n kledingkast weer eens uitgeruimd en bijna alles van maat 68 eruit gehaald. Het meeste wat ik van 74 heb liggen is zomerspul en met dit weer nog een beetje te koud.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:00

Kolf is gister eindelijk bezorgd. Net gekolfd en had 140. Moet nog even wennen aan het elektrische. Even de juiste standen weten te vinden. Elianne komt steeds vaker, ook 's nachts. Is behoorlijk intensief. Daarnaast speelt er hier thuis wat, wat mij enorm bezig houdt.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:17

ba, zo'n nachten komen voor jou ook nog :j
(Hij heeft trouwens gegeten en slaapt alweer bijna een uur...)

@Ninita: ik wil nog even zeggen dat ik echt respect heb voor jou en je ex! Geniet dadelijk maar lekker van de paardjes en het shoppen!

@anke: krijg je nu meer gekolfd met de elektrische?