Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:58

Aikon: Positief dat je naar een andere revalidatiearts mag, waar woon jij als ik vragen mag? Ik moet ook naar de revalidatiearts, dan weet ik iig welke ik niet moet hebben :o

Balen dat je die uitstel niet krijgt, heb je al een idee hoe je het op gaat lossen?
En je pony doet die dat vaker?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:00

Zuid oosten van friesland, ik was in heerenveen.
Andere die van mij geld krijgen moeten maar wachten op dat ik mijn vakantiegeld heb, dan kan ik alles weer recht trekken. Ik eerst :Y)
Nee, dit heeft hij nog nooit gedaan, wel druk met naar buiten gaan. Als hij niet rustig mee kwam plante ik hem weer op stal. Maar nu was het echt extreem. Ik hoop dat hij er mee ophoud, anders raakt hij wel zijn kop kwijt. Hij heeft al veel tegen. Een maand te vroeg geboren, met de fles groot gebracht, (wel opgevoed door andere paarden) zware langdurige worminfectie gehad en ondervoed geweest in het land daardoor een groei achterstand, klophengst, late geestelijke ontwikkeling. Ik wil hem een kans geven op een gewoon leven, maar mijn leven wil ik niet op het spel zetten, of dat van een ander.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:23

Dan kunnen wij nog weleens heel dicht bij elkaar zitten :D Ik werk in zuid oost friesland :+

heerenveen ga ik niet heen, scheelt weer :o

Jeetje wat heftig dat die pony zo doet, al hoor je dat wel vaker toch van pony's/paarden die met de fles groot gebracht worden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:58

Heb Dink even op de foto gezet vanmiddag en wil het resultaat even met jullie delen :)
Kruip ik daarna gauw weer op de bank...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb trouwens een heel druk weekend voor de boeg. M'n vriend viert zijn verjaardag. Zaterdagmiddag komt de eerste visite, 's avonds het huis vol en dan zondag ook nog weer visite. Ik zie er zo vreselijk tegenop. En dan straks of vanavond ook nog de boodschappen doen. Heb wel tegen mijn vriend gezegd dat ik er tegenop zie, maar verder dan "Rot voor" en "Ik begrijp het" komt hij ook niet...

Iemand niet nog een adresje waar ik kan onderduiken?? |(

aikon

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:10

Je bent welkom hier, moet de logeer kamer wel opruimen dan.
Sterkte het weekend, ik had ook een heel weekend mensen op mijn verjaardag. Is wel een paar maandjes geleden, maar ik had een week nodig om bij te komen. Mooie foto's van dink. Hij is wel lekker stoer zoals hij bij het water is zeg.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:29

aikon het zou jammer zijn als je je door angst of bedreigingen voor je baas weg laat jagen op een stal waar je goed staat.. Ik hoop maar dat het niet zo ver komt.. maar snap dat dit wel energie vreet..
Wat een rotstreek van je pony! Hij moet wel oppassen inderdaad! Het zit je ook wel tegen he.. klote van de ing..
Wat goed dat je naar een andere revalidatiearts kunt!

JantineS dankje..

Angela Wat een leuke foto's, genieten zeker of niet? ;)

Pollewoppy snap heel goed dat je als een berg tegen dit drukke weekend opziet! Veel succes..
Wat een leuke hond heb je toch, die kop.. doet me erg denken aan onze vorige hond.., vooral die ogen.. geniet er lekker van..

Het nadeel van dat ik gisterenochtend heb zitten janken bij de psych, is dat ik vervolgens bijna de hele dag heb gejankt.. Maar het schijnt een goed teken te zijn, dat mijn emoties naar buiten komen..
Heb het verhaal over de ziekte en afscheid van mijn pony van me af geschreven en merk dat ik het weer opnieuw beleef en dat het weer zo heftig is.. |( Maar het is goed om de confrontatie aan te gaan en lees het verhaal telkens opnieuw.. ik moet toch eens het besef krijgen en door een diep tranendal gaan voordat ik het lege plekje misschien een keer kan accepteren.. maar vind het erg moeilijk..
(voor het verhaal, zie mijn onderschrift)

Hier ook nog geen sneeuw.. maar de zon is wel weg en het is bewolkt..
Heb vanmorgen weer gereden ondanks de spierpijn.. Denk dat ik het maar eens vol ga houden om dit ongeveer 2x per week te blijven doen.. Eigenaar van het paard kan wegens gezondheidsredenen zelf niet, dus geeft me een beetje een drijfveer..
Ben wel erg moe nu en de spierpijn word vast erger.. maar denk dat het wel goed voor me is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:10

ik heb EINDELIJK weer eens lekker gelopen. Was erg lang geleden moet ik zeggen. Ik heb gisteren trouwens in de Flow een leuk stukje gelezen over een boek. The artists way heet het. Over mensen die meer tijd voor zichzelf willen creeren en meer ruimte in hun leven willen maken voor creatieve dingen. Deze mensen moesten verplicht iedere morgen 3 blz volschrijven. In eerste instantie wisten ze niet wat ze moesten schrijven, maar na een paar dagen schreven ze allemaal 3 blz vol over hun zorgen en problemen. Doordat het op papier stond keken ze er ineens heel anders tegenaan en hoefden ze daar de rest van de dag niet meer aan te denken. Ik vond het wel een goede tip die ik zeker eens wil proberen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:13

Wat goed angela dat je weer gelopen hebt. Ik was zelf net weer een beetje aan het sporten, maar ben deze week ook maar twee keer geweest. Nou ja, volgende week maar weer, met een griephoofd heeft ook totaal geen zin.

Mijn vriend is boodschappen doen, hij is alleen gegaan om mij wat te ontzien, omdat de rest van het weekend al druk genoeg wordt. Lieverd.. Maar ik voelde me natuurlijk weer schuldig en heb even snel door het hele huis gevlogen om hier en daar wat op te ruimen. Niet handig :n. M'n hoofd bonkt als een gek, ik heb het bloed heet en m'n hartslag is veel te hoog. En toch stiekem blij zijn dat ik even snel wat gedaan heb :+ Tja, het blijft een valkuil...

Ik schrijf trouwens lang geen 3 bladzijden per dag, maar heb ik mijn slechste periodes ook heel veel van me afgeschreven. Het hielp mij inderdaad ook. Het was voor mij een manier om een beetje orde in de chaos te krijgen en door het op papier te zetten creeërde ik een soort rust in mijn hoofd. Bij mij werkt het in ieder geval goed, al doe ik het in een iet-wat andere vorm.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:24

PW, wat een mooie foto's van Dinky! Knappe jongen. Ben zo blij dat jullie de goede beslissing hebben gemaakt!
Sterkte dit weekend, doe rustig aan en laat je niet gek maken.

Sorry, krijg het verder niet voor elkaar om overal op te reageren, misschien later vandaag..
In ieder geval, doe allemaal rustig aan en een fijn weekend :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:32

Hey Maaike, hoe is het met je?

Stoere hond is het? Hij is echt zo leuk. Is inderdaad een goede beslissing geweest :j

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:34

Hier gaat het niet echt..
Na donderdag de hele dag gejankt te hebben en niks te hebben uitgevoerd, dacht ik gister eigenlijk best een goede dag te hebben door lekker veel te doen, ah voelt goed.. goed bezig geweest en voldaan gevoel naar de dingen die ik eindelijk door kon strepen op mijn toch wel slinkende 'things to do' lijstje.

Echter werd ik 's avonds overvallen door enorme woede (wat ik eigenlijk nog nooit zo gehad heb) ben enorm door het lint gegaan en had een waas voor mijn ogen.. Dacht zelf niet dat ik extreem tekeer ging ofzo(voor mijn gevoel), het enige wat mij opviel was dat ik weinig reactie kreeg (had flink gescheld terugverwacht) en mijn keel pijn deed van het schreeuwen..
dit is een geheel nieuwe ervaring voor mij.. :? :(
Weet dat ik fout zat, maar heb totaal geen zin dit toe te geven, wil er niet eens over nadenken laat staan dat ik sorry kán zeggen. no way.. zelfs een gevoel van spijt of berouw druk ik nu met geweld weg.. wil het zelf niet zien..
Met gevolg dat ik iedereen van me weg heb gestuurd en heb ontlopen.. wilde mezelf niet eens aankijken, laat staan een ander..

Vandaag halve dag op bed gelegen en geslapen, was kapot.. Nu ben ik weer rustig, maar heb het gevoel dat ik weer lekker in mezelf zit opgesloten, en stiekem voelt dit toch best veilig.. Ook heb ik toch weer voor de makkelijkste weg gekozen en me blijkbaar weer afgesloten voor mijn eigen gevoel.. gaat best goed..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:03

Die woedeaanvallen zijn zooo klote. Ik ken het heel erg goed.
Wij hebben het laatst in de groep over je verantwoordelijkheid over je gedrag gehad op het moment van bijvoorbeeld een woede-aanval. Maar in hoeverre ben je verantwoordelijk als je de controle gewoon kwijt bent? Het klinkt nu misschien wat stom, maar het wordt anders een heel verhaal om uit te leggen (als je het wil weten wil ik dat later wel doen). Het komt er op neer dat je jezelf op dat moment niet meer in de hand hebt en je het jezelf ook niet kwalijk moet nemen achteraf.

Dat je iedereen weggestuurd hebt is alleen maar goed, je had even ruimte voor jezelf nodig. Heb ik ook altijd na een woede-aanval. De spanning blijft daarna nog een tijd door je lichaam gieren. Goed dat je die ruimte genomen hebt. Een woede-aanval sloopt je...

Ik heb nu geen tijd, anders wilde ik er best verder op in gaan. Weet hoe rot het is. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:56

Oh Zwelgje.. Wat erg voor je, ik weet ook hoe rot het is om zo'n aanval te krijgen. Helaas hoord het er ook bij..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:17

Inderdaad zijn die aanvallen heel vervelend zwelgje. Je hebt jezelf op die momenten alleen niet onder controle. Je kunt er op dat moment weinig aan doen. Het is zo slopend, dat soort aanvallen. Hopelijk krijg je ze niet zo vaak.
Sterkte, dit hoort er helaas ook bij.. :(:)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:18

Dankje PW, Angela en Maaike voor jullie reactie..
Eigenlijk ben ik niet echt zo'n opvliegend type, maar sprong nu totaal uit mijn vel, eigenlijk om niets, zo gek..
Het is voor mij de eerste keer dat ik het gevoel 'waas voor de ogen' zo ervaren heb... eigenlijk ook mijn eerste woedeaanval.. ik zou nooit zo snel zó tegen iemand tekeergaan.. Dat besefte ik pas toen ik weinig reactie terugkreeg.. dat ik vast een beetje over de grens was gegaan.. :o
En kan eigenlijk niet goed realistisch kijken naar hoe ik op dat moment deed..

Het is lekker weer vandaag.. Vanmiddag ga ik met mijn nichtje weer met mijn shet wandelen.. Zit te twijfelen of ik zo eerst nog een rondje ga rijden op het paard van een kennis.. maar ben bang dat ik dan toch weer de dag zo vol heb, dat ik niet weet hoe ik vanavond ben..
Ik heb nu 2x fijn gereden, de eerste keer heb ik thuis daarna 's avonds zitten janken, de tweede keer kreeg ik de woedeaanval.. Weet niet of het met elkaar te maken heeft, want als ik met het paardje bezig ben heb ik nergens last van en vind ik het wel leuk..
Maar misschien wekt het toch achteraf wel iets van emotie in me op..

PW: hoe is je verjaardagweekend tot nu toe? Laatste dag he.. Succes nog. Gefeliciteerd trouwens met je vriend(weet niet wanneer die precies jarig was)
Hoe is het met de rest? Hopelijk aan het genieten van de zon..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:27

De meeste woede-aanvallen die ik heb gehad (en dat zijn er een hoop) kwamen ook uiteindelijk tot stand vanuit het niets. Om piepkleine dingen.
Waarschijnlijk zit alles dan al zo hoog en ben je zo geirriteerd dat je maar een klein dingetje nodig hebt om te ontploffen.
Ik ben ook absoluut geen opvliegend type. Juist heel rustig en kalm. Er zijn mensen die niet kunnen geloven dat ik uberhaupt boos kan worden.
Maar bij die aanvallen ga je gewoon zo door het lint en heb je jezelf niet meer in de hand. En juist vanuit het niets kan je dan opeens ontploffen.
En dan kan iedereen maar beter weg gaan, zodat je kan uitrazen..
Goed dat je vanmiddag even lekker gaat wandelen. Zeker met dit weer, heerlijk. Lekker even je gedachtes opzij zetten :)

Hier gaat het wel redelijk, voel me "sterk". Kan duidelijk aangeven op dit moment wat m'n grenzen zijn en ik zie welke giga grote stappen er op dit moment gemaakt worden. Ik hoop dat ik dit gevoel nog even vast kan houden :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:28

He hallo, ben weer terug in deze wereld. Was weer erg in mezelf gekeerd.

zwelgje Sterkte meis, die aanvallen zijn geen pretje. Ik zorg met zo'n aanval dat ik alleen in een ruimte zit. Dan kan ik mezelf beter tot rust krijgen. De woede kan goed komen van je gemis. Ik heb je verhaal gelezen op je andere topic, heb flink wat tranen gelaten. Het is nu lekker weer, geniet er van.

maaaike Je gaat goed (hard) voor uit zeg. +:)+ Ik duim voor je dat je dit gevoel altijd mag vast houden.

pw Hoe gaat het? Ben je nog onder gedoken? Of heb je de drukte onder ogen genomen? Ook van deze kant, gefeliciteerd.

Zoals boven gemeld ben ik weer uit mijn eigen wereld. De psych heeft me erg aan het denken gezet. Er moeten heel wat knopen door gehakt worden, da's moeilijk. Ik had in mijn andere topic weer wat mot "Waarom wil je niet naar maastricht? Als het om mijn gezondheid ging dan wist ik het wel" Ze snappen niet dat dat te ver weg is voor mij, zeker als ik 2 á 3 x in de week heen moet. Plus de kosten, denken ze ook niet aan. Maar ja, bij sommigen doe je het nooit goed. Ik moet toch eerst aan de stress werken, daarna heeft werken aan genezing pas zin.
Heb net nog wat fruitboompjes gesnoeid en de blaadjes en zo opgeharkt. Volgende week word de moestuin omgespit en bemest. Ja, het is echt voorjaar. Vanmiddag eens zien hoe mijn jongste hengst zich gedraagt. Ik zit nu al te stress over morgen. Moet dan weer naar de bedrijfsarts, een andere. Weet niet wat ze van me willen.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:27

Maaike Wat goed om te horen dat het met jou steeds beter gaat en dat je dat ook ziet. inderdaad vast houden dat gevoel!
Ik ben ook iemand die je echt niet snel boos krijgt.. Gek dat je dan toch die kant van jezelf te zien krijgt.. had ik niet snel verwacht..

aikon
Dankje voor het lezen van mijn verhaal..
Fijn dat je er weer bent. En goed dat je vandaag lekker bezig bent geweest buiten.. En hoe was het met je hengst vanmidag, heeft ie je heel gelaten?
Wens je heel veel succes morgen bij de bedrijfarts.. kan je helaas geen enkel advies geven op dat gebied.. in ieder geval sterkte.

Ik heb lekker gewandeld vanmiddag en heb ook nog even gereden daarvoor... Ben zelfs op de fiets gegaan :D Ik zou er nu verstandig aan doen om op tijd te gaan slapen, want ben wel weer moe.. dus dat ga ik zo maar eens proberen. Morgen weer vroeg naar DA met hond..

Ik heb dinsdag een gesprek met mijn manager op mijn werk en woensdag heb ik de afspraak bij de bedrijfsarts.. Iemand tips voor me..?
Dit is de eerste keer sinds mijn ziekmelding dat ik weer langs mijn werk ga en vind het best spannend. Hoe ging dat bij jullie? Wat heb je gezegd en wat verwachten ze van je..? Ben bang dat ik me misschien te snel over laat halen om weer te gaan werken.. merk dat mijn kijk hierop naar mezelf toe nog niet echt realistisch is.. maar weet niet of dat de insteek van het gesprek zal zijn..

En de bedrijfarts, hoe zijn jullie ervaringen hiermee..? Is ook de eerste keer dat ik hier langs ga.. wat gaan ze doen op zo'n afspraak?

Als jullie tips en ervaringen willen delen, hoor ik het graag..
Voor nu, slaap lekker..

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:56

hee mensen,

ik ga stoppen met meeschrijven. Vond het gezellig om een tijdje mee te babbelen maar merk dat ik het niet kan volhouden omdat ik geen computer heb. Dan kost het meer moeite als dat ik er plezier aan beleef zeg maar.. Ik wens iedereen veel sterkte en liefs. je mag natuurlijk nog altijd pben.

Blijf positief denken en lief zijn voor jezelf!! :wave: :*

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:57

en dank natuurlijk aan alle goede tips!!!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:26

jantine Jammer dat je stopt. ;( Ik wens je veel sterkte toe. :(:)

zwelgje Ik kwam gister middag wat laat op stal, kwam er een naar me toe van "je pony's zijn al buiten geweest hoor, heb ik voor je gedaan 't was zo mooi weer." Dus ik ze maar voeren, viel me op dat ze niet klammig en zanderig waren (ze rollen altijd), geen natte zanderige hoeven. Het zand buiten was toch echt nat geen blub. En ze kunnen alleen naar buiten, we hebben geen binnen. Dus ik heb zelf toch het idee dat ze niet naar buiten zijn geweest. Ik krijg ze niet bij hun voer weg als ze dat hebben, stel je voor dat een ander het op eet, dus maar laten staan. Vandaag doe ik het zelf, heb ik ook gezegd.

Wat je kan verwachten bij een bedrijfsarts..... ik werd uitgehoord, hoe gaat het net je, wat doe je, hoe lang denk je dat het nog duurt, wat doe om beter te worden... Het verschilt wel per arts moet ik zeggen. Laat het maar over je heen komen, ieder zijn ervaring is weer anders.

Hoe gaat het met de rest???? Het word weer rustig hier, hopelijk de positieve soort.

Hier is het weer wat minder, ben erg misselijk voor vanmiddag. Ik weet niet waarom ik zo snel weer daarheen moet. Het lijkt ook wel of mijn zintuigen vol open staan. Van morgen kreeg ik weer gezeur op stal "mijn vrouw haar handen stonden ook helemaal krom, door wilskracht is ze er weer boven opgekomen" Ja, en? Had zij dystrofie? Nee. Ik word zo gallisch van dat soort geneuzel. Ik ga zo denk ik maar douchen, ik wil nog steeds een bad! :(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:02

Zwelgje± Ik kan je ook niet helpen met tips voor de bedrijfsarts. Ik ben er ook nog nooit geweest en wacht eigenlijk ook op m´n eerste oproep. De vragen die Aikon als voorbeeldvragen geeft, lijken me inderdaad logische vragen. Gewoon afwachten en het maar over je heen laten komen. Snap wel dat je het spannend vind, zou ik ook vinden..

Aikon: Kan me voorstellen dat opmerkingen van anderen je pijn doen. Ik denk niet dat andere mensen zich realiseren hoeveel last je er van hebt en hoeveel pijn (lichamelijk en geestelijk) je dit doet. Waarschijnlijk zeggen ze het om je een hart onder de riem te steken, maar ze doen het tegenovergestelde. Denk dat het voor mensen moeilijk te begrijpen is.
Wat vervelend dat je de mensen op stal niet kunt vertrouwen. Zou je zo kunnen helpen als men je helpt en dat je dat kan geloven. Nu wordt je steeds huiveriger om hulp op stal te krijgen..
Sta je daar wel goed? Hoor je al vaker negatief over de stal?

Jantine: Jammer dat je hier stopt, maar als het voor jou zo veel energie kost, heb je groot gelijk. Doe waar jij je goed bij voelt :). Mocht je de behoefte weer hebben, ben je hier natuurlijk weer welkom.
Sterkte :(:)

Vanmorgen controle bij de HA gehad. Hij was tevreden hoe het nu gaat en hoe het gaat met de medicatie. Zit nu weer onder de vuurrode vlekken en ze voelen erg heet aan. Ziet er niet uit, haha.
Hoe is het met de anderen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:46

Zo, even een poging doen om bij te lezen...

Zwelgje: Bij mij leek het vaak ook om niks te gaan die woede-aanvallen, maar hoe meer inzicht ik kreeg, hoe meer ik ging inzien hoeveel oude pijn en verdriet er achter zat. Het gevoel van onmacht. Het gaat om een klein dingetje en het triggert een oud gevoel dat dan opeens naar bovenkomt. Verder heb ik in de aanloop van een woede-aanval ook altijd al wel spanning opgebouwd wat ik opgepot heb. Het is een combinatie van factoren denk ik.

Het is logisch dat je niet realistisch kan kijken naar hoe je op dat moment deed. Dat heeft ook geen zin, want je hebt jezelf op dat moment niet in de hand. Mocht je hier nou vaker last van krijgen, dan kun je wel gaan kijken naar signalen die aan je woede-aanval vooraf gaan. Zodat je het aanvoelt komen en op tijd een time-out ofzo kan nemen.

Heb je nog gewandeld met je nichtje en je shetje? dat je een paar keer zo lekker gereden hebt en nergens aan dacht, kan best mee spelen in je huilbui en woede-aanval. Het kan dat je daarna even extra hard met de situatie geconfronteerd werd, nadat je er even uit was. Het kan heel goed dat dat de heftige emoties oproept. Laat het je echter niet weerhouden om lekker te gaan rijden hoor! Dat zou zonde zijn!

Hoe is het bij de dierenarts gegaan vanmorgen?
Je hebt een drukke week. Als er dingen zijn die je wil bespreken met de bedrijfsarts, kun je ze op papier zetten. Verder zou ik de eerste keer gewoon over je heen laten komen. Meestal moet je de eerste keer gewoon je verhaal doen. Je zou kunnen aangeven wat je in je post ook aangeeft, dat je nog niet goed voor jezelf op kunt komen en dat dat ten koste gaat van jezelf.

Ik had een hele fijne bedrijfsarts, die echt veel voor me gedaan heeft. Wat belangrijk is, is dat je jezelf laat zien, als je daar begint te huilen, lekker laten gaan. Ik ben wel eens heel kwaad geworden toen hij me weer meer aan het werk wilde hebben. Het was hem toen wel meteen duidelijk dat het nog een beetje te vroeg was. Omdat ik er best vaak kwam, en het een hele aardige vent was, durfde ik me ook echt te uiten. Nogmaals: Gewoon op je af laten komen.

Maaike: Wat een super goed gevoel van gisteren zeg! Echt helemaal goed. Ik werd er dit weekend juist mee geconfronteerd dat mensen nog steeds te makkelijk over mijn grenzen gaan. Ik blijf het erg moeilijk vinden. Maar super dat het bij jou zo goed gaat! Hou dat gevoel vast!!

Wat zei de huisarts van de rode vlekken? Mooi dat hij tevreden was.

Aikon: Jammer dat er in je andere topic zo snel gereageerd wordt. Mensen oordelen te makkelijk, dat is precies waar ik de laatste tijd ook steeds weer tegen aanloop. Het irriteert me ontzettend. Goed dat je lekker in je tuintje bezig geweest bent. Buiten zijn is goed. Hoe ging het met je jonge hengst? Ben je al bij de bedrijfsarts geweest en hoe ging het?

Wat raar dat je pony's waarschijnlijk niet naar buiten zijn geweest. Vervelend dat mensen daar over liegen zeg. Jammer ook dat mensen het altijd beter weten. Je moet proberen er boven te staan, al is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Met mij gaat het niet zo lekker. Het weekend was erg druk en achteraf ook erg beladen. Ik vond de verjaardag vreselijk. Ik ergerde me dood aan familie, ze walsen over mij heen en ik voel me slecht omdat ik het keer op keer laat gebeuren. Daarna voel ik me schuldig dat ik me aan ze erger. Word er echt niet goed van.

De familie-kwestie speelt weer op en dat doet erg veel met me. Het was een beetje op de achtergrond, maar is weer naar bovengekomen. Het is wel duidelijk dat dit echt nog een pijnpunt is bij mij. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet en wat ik er mee wil. Vind het heel moeilijk.

Verder mis ik Droeffie gewoon heel erg en dat lijkt mijn (schoon)familie ook niet te begrijpen. Iedereen is blij dat hij er niet meer is en dat wordt ook hardop uitgesproken. Mijn lieve Droeffie, ik mis hem nog iedere dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:48

Hee meiden, ik zit even in de meeleeshoek maar ik zit me hier nu toch te koken achter de PC :(

Hoe durven ze te zeggen dat ze blij zijn dat Droef er niet meer is? Wat ongelofelijk harteloos en asociaal!!!! Bah!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:54

Omdat ze bang waren voor hem.
Maar ze gaan totaal voorbij aan wat Droeffie voor mij betekende. Ik zou hem zo graag nog even hier hebben, ik blijf momenten huilen om hem...