Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:01

Thnx Pollewoppy :j
En je hebt inderdaad helemaal gelijk!
Huisarts ben ik nog niet geweest, die is op vakantie maar die neemt alles ook met een korreltje zout. En dat laatste houdt me een beetje tegen om te gaan, dan moet ik hem gaan "overtuigen" dat er iets niet goed gaat met mij en dat terwijl ik pas 23 ben en dat kan dus niet. (Ik hoor het hem zo zeggen :n)

Je zit al een behoorlijke tijd thuis dan.. Loop je ook bij een psyg ofzo? Want daar heb ik wel aan zitten denken, maarja dan moet je gaan confronteren en ken het riedeltje inmiddels wel. Alles wordt opgerakeld vanaf je jeugd aan toe en of dat allemaal wel zo nodig is betwijfel ik ...

Bedrijfsarts hebben wij overigens niet, we zijn een 'klein' (maar goedlopend ;)) bedrijfje met 12 werknemers..

Moet misschien wel eens met mn baas gaan praten over tijdelijk minder werken ofzo. Ben alleen erg bang om mn baan te verliezen dus dat houdt me ook weer tegen ofzo..

Een hoop onzekerheden die dus ook niet echt lekker meehelpen :')

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:08

Ik ken het gevoel zo, bang om je baan te verliezen. Maar dat is niet de juiste drijfveer om door te blijven gaan! Je gezondheid is nu het belangrijkst en ik proef uit jouw berichten dat je stiekem wel even wat minder zou willen werken, je bent alleen bang voor de reactie van je werkgever. Hoe lang werk je er al? En heb je een vaste aanstelling? Als ik jou zo hoor lijkt het me verstandig om naar jezelf te luisteren en echt een pas op de plaats te maken. Een grotere pas dan je nu doet en dus inderdaad misschien minder werken. Bijvoorbeeld halve dagen als je dat wel ziet zitten.

Een psych kan wel heel goed zijn hoor. Er zijn er ook bij die echt kijken naar het 'hier en nu', naar de dingen waar je nu tegen aan loopt en hoe je nu met dingen omgaat. Het is helemaal niet nodig om je hele verleden op te rakelen enz. Ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten. Maar kijken naar hoe je met dingen omgaat, hoe jezelf dingen aanpakt, kan heel verhelderend zijn. Mijn ogen zijn daar wel door open gegaan moet ik zeggen. Pas dan kan je er ook echt wat aan gaan doen om het in de toekomst te voorkomen. Volgens mij is het dus wel heel verstandig om hulp te zoeken, anders is de kans op terugval denk ik erg groot.

Ik heb zelf al veel verschillende soorten hulp gehad. Ben begonnen bij de bedrijfsmaatschappelijkwerker, daarna doorverwezen naar een psycholoog en vervolgens bij het GGZ terecht gekomen. Sinds juni dit jaar zit ik in dagbehandeling, omdat ik gewoon niet genoeg vooruit kwam. En pas nu heb ik het idee echt goed aan mijn herstel te werken en ook stappen vooruit te maken. Wil overigens niet zeggen dat het bij jou ook zo lang gaat duren he! Wil je niet ontmoedigen. Bij mij duurt het namelijk wel heel lang...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:10

Moet trouwens even wat boodschappen gaan doen. Ben dus even weg! Sterkte in ieder geval [***] en ik hoop dat je wat aan dit topic zult hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:11

Heel verhelderend Pollewoppy :j Thnx! Ik moet er ook vandoor gaan nu, ben klaar met werken dus ik ga lekker op huis aan.
Ik kom morgen wel weer even buurten :j Senk joe!!

Doeg! :evaw:

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:11

Snap je je baan niet wilt verliezen maar je gezondheid is belangrijker, zou het toch bespreekbaar maken en je angsten aangeven. Als je straks thuis komt te zitten omdat je over je grenzen bent gegaan dan gaat het misschien langer duren. Voorkomen is beter dan genezen, zoals hier net ook al gezegd werd, een burnout heb je liever niet.

Hier gaat t steeds slechter, ben alleen maar aan het huilen en heb het idee dat mn lunch er zo uitkomt. Moet zo bij mn ma gaan eten maar ga zo liever niet. Ze belde net dat ik toch maar even moet komen, dan wil ik toch weer gezellig doen. Hoop dat het een beetje gaat.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:13

[***], ik was 20 destijds dus het is helemaal niet raar. Denk dat we gewoon allemaal in zo'n fase terecht komen. De een heeft het heftiger als de ander, de een ook weer op vroegere leeftijd dan de ander. Een gesprek met een huisarts (die van mij is ook een "mannelijk geslachtsdeel" hoor!!) kan uiteindelijk wel een hoop goed doen, je komt natuurlijk neit voor niks met die klachten aanzetten wanneer je normaal zo fris en fruitig overkomt toch?

Je loopt jezelf KEIHARD voorbij als ik het zo lees, met een drukke baan - scouting - bestuur - enz. Je hebt zelf opgemerkt dat je aan het einde van je latijn begint te raken, luister dan ook alsjeblieft naar die signalen want je lichaam geeft ze niet voor niets. Uiteindelijk is je gevoel echt wel je beste raadgever in deze situaties!!

CIV: Knuffel vanaf hier!! :(:) Misschien ist goed om toch even naar je moeder te gaan, om zo misschien even je gedachten te verzetten en misschien ook over de nieuwsberichten uit Afghanistan te praten? :*

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:15

CIV, je hoeft je toch niet groot te houden bij je moeder?
Kun je niet even praten over je spanning en wat je bezig houdt? Misschien even uithuilen, hopelijk lucht dat wat op. Ik realiseer me ook dat dit heel makkelijk gezegd is van mij. Ik zou er zelf ook moeite mee hebben, je wilt je toch groot houden, maar het is je moeder en die is begaan met je! Ze zal het heus begrijpen. Ze zegt niet voor niks dat je toch maar even moet komen ;)

Sterkte meid! Ik denk aan je.
Misschien spreek ik je vanavond nog even, maar weet nog niet heel zeker of ik er dan ben. Wil misschien even een filmpje gaan kijken met mijn vrined ofzo.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:28

Hier gaat het weer wel, heb even gehuild bij mn moeder, niet te lang maar het luchtte wel op. Huil niet zo makkelijk en voel me altijd schuldig dat ik mn problemen/zorgen bij een ander leg, ook al weet ik dat dit niet nodig is. Voel me minder gespannen nu, neem straks iets in dus dan hoop ik goed te slapen. Hoe is het met jullie?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:32

Goed dat je even hebt kunnen huilen bij je moeder. Fijn dat het wat opluchtte. Ik herken het wel dat je moeilijk huilt en je bezwaart voelt bij anderen.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Net een stuk met mijn vriend gewandeld en daarna nog een groot rondje met de hond gedaan.

Ga zo even schrijven over vrijdag en mijn gesprek vandaag. Wil het graag even van me afschrijven.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:09

CIV: gelukkig gaat het al weer wat beter dan een paar uur geleden. Je krijgt ook veel op je bord de laatste dagen. Zelfs ik moet steeds aan jou en je vriend denken als je het nieuws uit Afghanistan hoort. Krijg dan toch altijd even kippenvel (mijn vriend zijn beste vriend heeft ook in Afghanistan gezeten en die verteld ook hier en daar soms wat) en moet dan even denken aan jou. Sterkte iig meid ! Morgen naar de bedrijfsarts toch ? Hoop dat je even goed kan aankaarten hoe of wat daar.

PW: super dat je je probleem van vorige week zo goed hebt kunnen aankaarten bij je begeleider en succes morgen in de groep. Hoop dat het een verhelderend gesprek voor je wordt en zoals je zelf zegt: wat zij er mee doen achteraf, is hun zaak.
En lekker dat het longeren van het jonge paardje zo goed ging.

Angela: hoe is het met je ? Sterkte met je vriend meid !

Petulan: super dat je luistert naar het gevoel dat je hebt bij je stageplek en hieromtrent direct stappen onderneemt. Sterke actie !!!

[***]: welkom ! En het gevoel dat je HA je niet begrijpt, ken ik volledig. Ik ben ook 2 keer naar de HA gegaan dat ik na 5 min weer buiten was en onbegrepen werd. Toen ben ik met mijn moeder gegaan (als bijna 30 jarige maar kom) en ben toen gigantisch beginnen wenen (hield mij de keren ervoor gewoon te sterk) en toen heeft hij echt meer dan een half uur geluisterd en gedaan... Heb jij mss iemand die je mee kan nemen, die weet dat je er onderdoor aan het gaan bent (en dat kan heus hoor op 23 jarige leeftijd, zeker met jouw werkuren en nevenactiviteiten)

Verder gaat het hier wel redelijk met me. Alleen maar het gevoel erg druk te zijn en moet opletten dat ik mezelf niet voorbij ga lopen. Ik ga met mijn teamleider overleggen of er een mogelijkheid bestaat om 4x 9 u ingeroosterd te worden elke week zodat ik zeker ben van 1 vrije dag per week (dat extra uur maak je anders sowieso als overuur zie ik bij mijn collega's)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:11

:wave: Ik ga even douchen, ik lees zo bij!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:13

Hey Flappie, leuk dat je er weer even bent!
Goed dat je dat bij je teamleider gaat aankaarten. Hoop voor je dat dat een mogelijkheid is. Pas goed op jezelf he!! :(:)

Hey Angela: Hoe is het met jou? Je hebt veel bij te lezen...
(Geeft niet als het niet allemaal lukt hoor!)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:17

Haaiii meiden,

Ik ben weer zover, het was heftig en intens, maar ik denk dat het goed gaat komen...
Voelde me even schuldig dat ik er niet zoveel was hier, heb de eerste dagen bijgelezen, maar ben even gestopt en heb alles even op nul gezet!
Ga even paar paginas terug :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:20

Niet schuldig voelen Pilipa!!
En als het bijlezen niet lukt, gewoon lekker niet doen. Hebben we allemaal wel eens joh! Ik ga je even pben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:50

ok.. Helemaal bijlezen is niet gelukt, maar er is wel wat blijven hangen.

CIV: Wat rot dat je je zo gespannen voelt meid, maar wel ontzettend fijn dat je toch even hebt kunnen huilen bij je moeder. Ik vind die 3 maanden en dan gesprek wel erg 'streng' klinken. Hoe sta je er zelf tegenover? En weet je nu al iets meer concreets? En jeetje, ik kan me heel goed voorstellen dat al dat afganistannieuws je niet goed doet, en veel spanning met zich mee brengt. Heb je het gesprek ivm met die medische keuring al achter de rug. Je had toch laatst vragen lijsten ingevuld? Wel goed dat je overweegt om met de bedrijfsarts te praten.
Over de AD durf ik niks zinnigs te zeggen omdat ik weiger dat in te nemen... Dus ik ben niet zo'n goed voorbeeld wat dat betreft..

Flappie: Hoe bevalt het werkende leven? Ik hoop dat je 4 x 9 mag gaan draaien, lijkt me wel zwaar hoor!

[***]: Welkom! Schaam je alsjeblieft niet, wij zijn allemaal nog vrij jong meen ik. Ik hoop dat je snel de juiste hulp vind en mocht je je verhaal kwijt willen zijn wij er hier voor je, en mijn pb box staat ook altijd open!

PW: Wat ontzettend fijn dat je zo'n positief gesprek heb gehad en je kijkt ook al positief naar morgen! Weer een voorbeeld van die reuze sprongen die je hebt gemaakt. Je kreeg een supergrote tegenslag afgelopen week, en kreeg daardoor een terugval. Zie je hoe snel je weer de positieve lijn te pakken hebt? Echt goed!

Hee Pilipa! :wave: Voor jou staat mijn pb box ook open he?

Petulan: Jeetje wat ben jij gegroeid! Wat een sterke vrouw ben je geworden! Knap hoor!

Hier gaat het inmiddels wel weer goed tussen mij en mijn vriend. Ik heb hem weer eens een brief geschreven, waarin ik hem deze keer een spiegel voorhoud. Hij heeft deze gelezen en we hebben een gesprek gehad waaruit is gebleken dat dit 'probleem' niet bij mij ligt, maar bij hem. Maar dat het mij wel bellemmerd in mijn herstel en in het vinden van mijzelf.

Even korte uitleg, hij is vrij egoistisch ingesteld. Hij wil graag zijn zin hebben en is kwaad als iets niet gaat zoals hij het wil. Na wat doorvragen van mijn kant uit is gebleken dat hij dit niet alleen bij mij heeft geprobeerd maar ook bij zijn moeder deed en bij zijn exen, welke hij vrij snel dumpte als hij zijn zin niet kreeg. Een klein verwend, vervelend jongetje schuilt er in hem. Hij is al eens eerder in therapie geweest omdat hij heel dwingend en claimerig in relaties kan zijn.
We hebben nu afgesproken hij hiervoor ook hulp gaat zoeken. Ik moet aan mezelf weten, maar hij zeker ook! Ik ben erg blij dat hij hiervoor open staat! Ik wil Flappie en PW even bedanken voor het openen van mijn ogen! ;)

Ik heb net hardgelopen, 4 km in een half uurtje. Het gaat de goede kant op. En ook het afvallen gaat lekker, zie onderschrift!
Morgen heb ik een hele spannende dag, ik ga op Garuna rijden. Ik schijt 7 kleuren stront, en ik denk dat ik iets rustgevends ga innemen van te voren.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:52

Nou ik lees wel mee maar zit al een hele avond aan de tel, de een na de andere belt, nu neem ik niet meer op. Is nog best vermoeiend misschien dat ik zo nog even reageer maar eerst even naar het aqarium kijken, de pomp doet het niet zo en de temp ook al niet. Zucht.

Angela, succes morgen, hopelijk valt het mee en kun je er van genieten, lekker hobbelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:56

CIV :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:57

Hey Angela!!
Wat fijn om te lezen dat Pascal wel dingen inziet nu. Daar ben ik wel blij om. Ik hoop dat jullie er uiteindelijk samen sterker uit zullen komen! Goed dat hij ook bereidt is om aan zichzelf te werken.

Wat super dat het hardlopen zo goed gaat! En het afvallen natuurlijk ook. Je bent ook zo ongelofelijk goed op weg! Toppie!!

Heel veel succes morgen. Ik ga aan je denken, het komt helemaal goed, daar ben ik van overtuigd. Je zal achteraf waarschijnlijk een super goed gevoel hebben. Maar logisch dat je het spannend vind!!!

dikke knuf voor je!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:57

Nou ik heb het grof bijgelezen..

Ik schrik maar ben ook trots op jullie…

PW, kanonne er overkomt je iets en je grijpt het gelijk aan, je bent zo sterk, ik wil die schoenen wel eens van je lenen! Je therapien boeken vooruitgang je gaat maar door!
Als ik lees wat er allemaal gebeurd bij je , maanden terug had ik dit niet verwacht als ik je post lees krijg ik zin in morgen om alles aan te pakken wat m eoverkomt!!! Ik ben zo trost op je!!! Je begeleider is wel een goeie steun heb ik het idee, ik hoop dat het morgen allemaal op zijn plaats valt!

Angela ik schrik me kapot zeg, jeetje ik weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen!!!!
Hoe is het nu , misschien mis ik een stukje maar ik heb mijn mening nu even gebouwd op het stukje dat hij niet meer wil omdat hij niet meer met je om kan gaan,.. en nu? Eerst even weten hoe het nu zit voordat ik hier op door ga!

Civ,… jouw posts vond ik erg op en neer, maar ik heb het idee dat het niet goed gaat , je bungelt boven je grens en iedere dag is er weer wat wat je nog meer terug drijft, meid blijf bij jezelf en kijk niet meer achterom! Je bent al zover gekomen, kijk en luister naar jezelf en blijf knokken! Ik zag het nieuws en ik heb aan je gedacht en ik hoop dat je wat rust kan vinden, denk niet zoveel na over alles en nog wat , en de AD doe het als je het zeker weet en anders niet!

Petu.. ik ben tot zover gekomen dat je stage best heftig was ivm met wat ze van je verwachten, kan je wat aangeven hoever je zelf wil? Denk eraan nu is het moment om van af begin goed je grenzen aan te geven!!

Zo ik hoop dat ik niemand oversla en dat ik hopelijk alles beetje goed onthouden heb!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:59

CIV schreef:
Nou ik lees wel mee maar zit al een hele avond aan de tel, de een na de andere belt, nu neem ik niet meer op. Is nog best vermoeiend misschien dat ik zo nog even reageer maar eerst even naar het aqarium kijken, de pomp doet het niet zo en de temp ook al niet. Zucht.

Angela, succes morgen, hopelijk valt het mee en kun je er van genieten, lekker hobbelen

Goed dat je er voor kiest om even de telefoon niet op te nemen. Even rust, pas goed op jezelf!!!
Wat balen van je aquarium, zit niet mee de laatste tijd he? Hopelijk krijg je het gemaakt. Rustig aan he meid, als reageren niet lukt lukt het niet hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:00

Pilipa: Op dit moment wilt hij weer vechten. Ik denk dat je mijn laatste post net boven je gemist hebt. Maar ik heb hem dus een spiegel voorgehouden, dat hij helemaal niet zo perfect is dan dat hij zelf denkt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:02

_Pilipa_ schreef:
PW, kanonne er overkomt je iets en je grijpt het gelijk aan, je bent zo sterk, ik wil die schoenen wel eens van je lenen! Je therapien boeken vooruitgang je gaat maar door!
Als ik lees wat er allemaal gebeurd bij je , maanden terug had ik dit niet verwacht als ik je post lees krijg ik zin in morgen om alles aan te pakken wat m eoverkomt!!! Ik ben zo trost op je!!! Je begeleider is wel een goeie steun heb ik het idee, ik hoop dat het morgen allemaal op zijn plaats valt!

Dank je!
Ik ben voor het eerst ook wel een beetje trots op mezelf denk ik :o

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:03

edit petu ik lees het al , je hebt dus aangegevn hoe of wat ,.. dat vind ik moedig en super van je! ja je gevoel heeft je echt goed bereikt!

Flappie sorry... ik lees dat je werk even wenne is... maar je wil wel aangeven dat je 1 dag vrij wilt, nou dat is positief want je geeft ook weer een grens aan, ik hoop dat ze daarmee akkoord gaan!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:08

Angela ja net gemist, maar ok hij ziet nu dan dat hij dus dit keer ook fout zit, das alleen maar goed dat je nu even echt duidleijk bent geweest dat was wel nodig, het gaat er nu indd om dat hij je ook niet verde rbelemmerd in je herstel maar dat hij nu ook aan zichzelf gaat werken.. ik wou al helmaal gaan schelden op hem sorry was echt even boos na je post!

Pw ja dat mag je zeker zijn!!!

Civ, ik wil je zo graag helpen en je even weer laten lachen. Even vanaf hier een dikke knuffel. Trouwens wat een knap paardje zeg! :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:19

Dank jullie wel voor je lieve woorden, dat jullie met me meeleven en aan me denken, doet me goed. Het lukt me even niet om nog te reageren maar het gaat al beter dan aan het begin van de avond. Het is gewoon even alles bij elkaar, moet dit niet zien als een terugval, iedereen zou dit hebben, even een dipje dat mogen we allemaal weleens hebben.

Heb net even de vragenlijst afgemaakt voor de keuring van morgen, ga gewoon eerlijk zijn en hopen dat het oplucht. Ga zo lekker naar bed, het was een vermoeiende dag. Net nog even uitgebreid met een vriendin gebeld, die ook die paniekaanvallen heeft sinds kort, dat was erg fijn. Kon haar nog wat tips geven dus dat doet me goed. Sorry dat ik er even niet voor jullie ben maar hier toch een digiknuffel :(:)

Ga toch nog reageren :o Pilipa en Flappie, 'leuk' dat jullie er weer zijn, het was even rustig hier maar we gaan nu door naar deel 4 (dat rijmt :D)

Flappie, goed dat je je grenzen aangeeft, was te verwachten dat het weer aan de slag gaan tegen zou vallen maar het lukt je wel, bewaak je grenzen meid!

Pilipa, bedankt voor het compliment, is altijd leuk om te horen. Hoe is het met jou, hier lees ik misschien overheen en alles blijft niet hangen maar ik wilde toch even reageren.

PW, succes morgen, hoop voor je dat het meevalt.

Angela, wat goed dat je je vriend een brief hebt geschreven, vind dat je het altijd wel goed aanpakt en op probeert te lossen.