Heb je helemaal gelijk in hoor trouwens Iris, als je lekker in je vel zit gaat het afvallen een stuk beter. Misschien ben ik daarom wel zo afgevallen ineens. Het lukt weer
Lastig hoor Iris dat inspiratieloze, ik ken het helaas...
Da's dan toch niet zo heel lekker in je vel Miep........ eerst beter worden!! Je lichaam heeft meer energie nodig om beter te worden...
Als je nu gaat lijnen dan krijgt je lichaam minder binnen waardoor er minder energie vrij komt om beter te worden...
kebie
Geplaatst: 22-09-09 13:00
Miep: eerst de boel weer op de rit, en dan pas weer aan afvallen gaan denken. En waarschijnlijk gaat het dan ook nog zonder veel moeite ook
Iris, ik weet niet of van dieet wisselen de oplossing is. Tenslotte moet je met elk dieet jezelf motiveren
Ik heb ook behoorlijk veel moeite om het weer op te pakken. Gelukkig blijft het gewicht goed stabiel. Maar alle vergaderingen met lunch, kortere dagen en dus doordeweeks niet meer rijden etc. helpt bepaald niet mee. Heb me deze week voorgenomen elke avond wat in de tuin te doen. Misschien dat dat me weer een beetje terug in het ritme zet....
Snap wat je bedoelt alleen mijn punt met verandering is dat je dan aan de maaltijd vervangers gaat dus helemaal niets anders mag eten... Lijkt mij op dit moment even makkelijker. En daarbij is de lijdensweg dan iets minder lang als nu zeg maar..... Ook krijg ik dan begeleiding van een consulent.. weer een extra stokje achter de deur ....
kebie
Geplaatst: 22-09-09 16:25
Tja, je mag het van mij doen hoor Het scheelt inderderdaad wel puzzelen met eten. Ik vind al die maaltijdvervangers overigens bijzonder smerig, dus ik doe het je zeker niet na
Trouwens, ik ben gisteren op jacht geweest naar een paar bruine, nette laarzen met hakje voor onder mijn bruine pak. Dat valt nog niet mee Ik heb inmiddels te kleine kuiten voor XXL, pas nu wel in XL maar laat die nauwelijks voorradig zijn En toen had ik een paar te pakken, hadden ze de schacht niet netjes afgestikt
MarryAnneR
Geplaatst: 22-09-09 16:33
Mag ik mee gaan doen?
Afeglopen vrijdag ben ik bij de acupuntuur geweest. Loop nu rond met wat naaldjes in mijn oor en volg een crashdieet met vitaminepillen en begeleiding. Ik zit nu op dag dag 4 en het lijkt iets beter te gaan. Het enige wat ik mag eten is 3 bakjes yoghurt en maximaal 6 opkikkers (van die bouillonsoepjes), als ik het echt niet meer uithoud een stukje fruit. De bedoeling er van is dat ik deze week schoon wordt van alle koolhydraten en dat ik dus vet ga verbranden. Na 2 weken zal ik dan ongeveer 7 kilo kwijt zijn en begint er een koolhydratenarm dieet.
Ik heb het zwaar want ik ben een echte snaaier. Nee ik heb geen honger, maar altijd wel trek in iets zoets.
Wat ik weeg heb ik niet gekeken, durf het niet, ze gaat me aleen vertellen hoveel ik ben afgevallen.
Crashen zou ik niet volhouden en wil ik ook niet. Ga wel deze week dagelijks opschrijven wat ik eet en hoe laat en wat ik drink. Dan ff bij sportschool bespreken met iemand wat ik beter kan en moet doen zegmaar.
Vandaag weer braaf gesport, 2 uurtjes lang. Alleen beetje jammer, heb mn enkel echt weer geblesseert (nouja, oude blessure verergert) dus hardlopen en wave kan nu niet :@ Echt heel iritant, want beide gingen juist zo goed! Dus dan maar extra krachttraining en meer buikspieren en gewoon wandelen... Afgelopen weekeind was zowieso knudde. Flink gezondigt met taart... Dus niets afgevallen. Donderdag mag ik mezelf pas weer wegen van mezelf, dus dan weet ik of ik weer ben aangekomen.
Broek begint wel af te zakken! spijkerbroek zit nu zelfs los als hij uit de was komt! Dus wat dat betreft ben ik wel blij. Mensen vragen me ook of ik ben afgevallen. En een trainer uit de sportschool vond dat ik wel heel goed bezig was met 2 keer in de week. Hmm, en die zei ook nog dat ik verder ook goed bezig ben. En dat het idd wel sneller mag dan 3 kilo in 2 maand :S Dus ik ga mezelf ff goed moeten aanpakken! Ze had iig wel een hele goede tip. Ik drink namelijk best veel icetea. Vind ik erg lekker, en is lekker goedkoop (45 cent voor 1.5 liter). Als ik ipv daarvan water pak, drink ik te weinig. Dus zei ze, ga de icetea verdunnen met water! Gewoon in een lege cola fles ofzo. En dan steeds verder verdunnen. Zo kan ik dan langzaam afkicken zegmaar. Vond het best een goed plan, dus dat ga ik maar proberen! Verder sleep ik nu overal flesje water mee naartoe. Voor mn meds, maar ook zodat ik meer water drink. Nouja, stiekum vind ik het nieteens zo heel slecht gaan eigenlijk Weer eerder op bed, en eerder op moet ook wel helpen denk ik...
en, dit is echt een hele verbetering, ik kan nu studeren zonder te snaaien!!!! Lang leve Ritalin!!!
Ik doe verders ook geen pogingen om af te vallen, maar je zou toch zeggen dat ik toch wel iets kwijd zou kunnen raken tijdens mijn herstel...... ik heb me ondertussen er al een beetje bij neer moeten leggen dat ik voorlopig geen maatje 36 zal passen en al dit extra gewicht voorlopig nog moet meeslepen
IIG staat al vrij definitief vast, besluit van vriendje dat de vakantie niet door gaat, zodat ik me meer op herstel kan richten en als ik hersteld ben, ga ik zeer zeker nogmaals over het afvallen praten met de HA
Ik ben ook even de motivatie kwijt..... Was zo opgefokt toen ik uit mijn werk kwam dat ik totaal geen honger had. Snel stukje vlees en wat groenen naar binnen gepropt (aardappels vind ik vies dus voor het gemak heb ik die lekker weggegooit) en naar stal gegaan! Paardrijden is voor mij de beste manier om even mijn verstand op 0 te krijgen en tot rust te komen! Tja kreeg ik net honger en er is niet zo veel in huis helaas........ dus tja toen maar de mars gepakt die vriendlief van het weekend zo lief voor me op mijn kussen had gelegt...... Ik moest die toch op eten haha je kunt nu bij mars zelf je tekst op de wikkel maken dus ik had een versie gekregen met "slaap lekker schatje XXX" tja daar zet ik mijn tanden dan wel een keer in!
Nu heb ik mezelf een hele grote schop onder mijn kont gegeven en mag ik alleen nog water voor ik ga slapen! Vanaf morgen ga ik er weer voor.......... hoop ik!
Ahhhh das wel lief lillytjuh! Een keertje zondigen mag wel hoor, je kan niet altijd braaf aan de lijn houden toch
arabella2000
Geplaatst: 23-09-09 09:05
hoi hier weer eens een berichtje van mij Ik ben nu ongeveer 7 weken bezig met het atkins dieet. Ik voel me er echt super bij, eet veel groenten en en ehb ehlemaal geen buikpijn meer.
hier een standaart schemaatje van mij:
o: lijnzaadcereal(3 eetlepels lijnzaad, 3 el slagroom, 7el water, beetjes roomboter) t: 100 gram komkommer, 1 bifi worstje, 1 ei m: 100 gram sla of 100 gram witlof met 100 gram ham of kalkoenreepjes en 2 eetlepels mayonaise en bij sla nog 4 tl lijnzaad t: 1 of 2 bifiworstjes en 1 of 2 eieren a: 100 gram gekookte groenten (toegestaan fase 1) of 100 gram sla of 100 gram witlof of 100 gram ongekookte groenten(toegestaan fase 2) met 2 stukken vlees.
Ik drink daarbij minstens 2 liter water en soms een beetje siroop in mijn water(slimpie siroop, zonder suikers).
Ik ben nu in die 7 weken 3,5 kilo afgevallen, dus dat is niet te veel. Ik sta wel telkens stil om dan weer een beetje af te vallen. In omvang zie je er al meer van dat ik af ben gevallen.
Met mijn pfeiffer gaat het op het moment niet zo goed, ik ben sinds 3 weken weer naar school aan het gaan, en sinds deze week moet ik echt weer gaan slapen na school, en heb ik soms echt geen fut meer om nog huiswerk te maken. Die probeer ik dus al op school zo ver als mogelijk af te maken.
ik heb het al een jaar, jammer genoeg... Ik heb niet gevraagt of ik een dieet mag volgen, maar door de pfeiffer heb ik een spastische darm gekregen, en ik kan niet tegen brood etc. daarom ben ik begonnen met dit dieet en ik voel me weer stukken beter.
Mizoan
Geplaatst: 23-09-09 13:23
Jeeeeh een jaar
Misschien toch wel verstandig dit te overleggen met de HA
Sterkte als het bij mij een jaar gaat duren, kunnen ze me wegdragen
Jannepauli
Geplaatst: 23-09-09 13:27
Is er iemand hier die ervaring heeft met Diplan? Voedingsadvies/sporten om af te vallen: http://www.diplan.nl
miep1979: ik ben ervoor naar de internist gegaan. Als ik volgend jaar nog zo vaak moe ben, dan heb ik waarschijnlijk chronische vermoeidheid.... ben ik dus niet zo blij mee....
Vandaag heerlijke beauty verwendag gehad... en wezen shoppen. Weer niets gekocht... zit niet lekker in mijn vel...
Eindelijk een consulent van CB te pakkken gekregen en morgen een intake gesprek. Maandag ga ik de overstap maken en hopelijk komt er snel een eind aan het over gewicht ben het BEU!! (misschien dat ik dan echt voor de kerst min. 10 kilo kwijt ben)
ik ben aangekomen! 1 kg......... stomme celebrationgevallen! heb ze net allemaal opgegeten, buik is er niet blij mee maar ik wel! Nu zijn ze gewoon op! Volgende week gaan we beginnen met zumba! weg die kilo's! 3kg in 3 maanden moet me lukken!