Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:03

PW, ik vind het een goede, duidelijke mail. Je geeft goed aan dat je het moeilijk vind en je vraagt haar om dat te respecteren. Niks mis mee.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:09

Dank je sifra.

@ Flappie: Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben nu aan het leren steeds een beetje meer afstand te nemen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:30

Zo moeilijk he die afstand leren nemen. Ik voelde mij in het begin heel schuldig tov mijn vriend dat ik niet kon opbrengen wat zijn familie eigenlijk van ons verwacht. Hij is zelf er gelukkig ook super goed aan aan het werken en samen komen we er wel. MAar de schuldgevoelens die je er omtrent hebt die moet je wel van je leren afschudden idd want die vreten ook zoveel energie. Energie die bij mij al allemaal werd opgebruikt in mijn werk dus kon het er privé niet ook nog bij hebben.

Ik ga even naar buiten met mijn moeder en een goede vriendin. Spreek jullie later nog.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:33

Pollewoppy schreef:
Pollewoppy schreef:
Had net mijn zusje aan de telefoon en die walst dus compleet over mijn grenzen. Daar baal ik wel gigantisch van. Ze vroeg wanneer ik dan het kennismakingsgesprek had. Eigenlijk wilde ik dat niet vertellen, omdat ik weet dat ze dan weer gaat bellen. Ik voel me dan verplicht om te vertellen hoe het geweest is en daar heb ik nou juist geen zin in. Daarom zei ik er bewust geen tijd bij, maar daar vroeg ze natuurlijk naar. Daarna zei ze: Dan bel ik je 's middags wel om te horen. MAAR DAT WIL IK NOU JUIST NIET. Iedere keer gebeurd me dat weer. Ik weet dat het belangstelling is, maar op mij komt het over al bemoeierigheid en nieuwsgierigheid. Misschien moet ik maar gewoon mijn telefoon niet opnemen als ze belt, al weet ik dat ze dan boos / teleurgesteld is. Famielie en grenzen, ik vind het zoooo moeilijk...

Ik quote mezelf even omdat ik benieuwd ben of jullie dat ook hebben dat familie of andere mensen dichtbij je vaak over je grenzen gaan. En hoe gaan jullie daarmee om? Ik heb echt heel veel moeite met het aangeven van mijn grenzen en nee zeggen naar mijn familie toe. Dat blijkt vandaag maar weer eens.

tijdens het bijlezen kwam ik deze post tegen, ik pik hem er even tussenuit.
wat mij opvalt is dat je je grens ook niet duidelijk aan lijkt te geven.
je zou kunnen zeggen, ik wordt liever niet die dag zelf opgebeld, omdat ik dan even alleen wil zijn.
of iets dergelijks.
dan is het voor de ander ook duidelijk, misschien heeft je zusje helemaal niet door dat ze over je grenzen gaat en bedoeld ze het alleen maar goed, er voor je te willen zijn.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:45

Zo, mijn auto staat bij de garage, ben een hele dag aan het bellen geweest maar het onderdeel is nog niet leverbaar (te nieuw) dus zelf doen was geen optie. Nu scheelde de ene garage wel 200 E met de andere dus dat is mooi verdiend, we hebben hem 25km moeten slepen en als het goed is heb ik hem morgen weer terug :D. Moet het overgens wel zelf betalen want via de verzekering betaal ik hem 4x en garantie is het ook niet. Zo is het een duur weekje, auto, dierenarts. Daar gaat mn 1ste salaris. Voel me verder wel goed, ben wel moe. Nu lekker weekend en rustig aan doen. Hoe is het hier allemaal? edit: mn paardje is zo goed als bultjes vrij, gelukkig, mag ook wel iets meezitten.

Pw, wat fijn dat je iets hebt gehoord, eindelijk actie. Jammer dat het weer iemand anders is maar je leert ervan om steeds je verhaal te doen. Goed dat je je zus hebt gemaild, zag er goed uit, netjes verwoord. Wat was er met het UWV? Heb hier ook wat problemen mee gehad dus misschien kan ik je helpen?

Sifra, hoe is het met jou? Nog iets kunnen regelen mbt de teruggave van jullie geld? (heb hier misschien overheen gelezen) Hoe is het met je hond? Hoe is het met je oma, komen jullie er nog dagelijks en heb je het zelf al een plekje gegeven?

Flappie, was het lekker buiten met je ma en je vriendin? Wij hebben hier weer eens de zon. Dat schuldig voelen herken ik ook wel en mn schoonfamilie zijn niet mn beste vrienden maar we kunnen door 1 deur.

Marigold hoe is het met jou?

Hoe is het met Sam, is het nog iets geworden met je huisje? Met de beeb alles goed en hoe voel je je zelf?

Angela, hoe voel je je vandaag? Nog veel voldoening uit je blog?

En hoe is het met alle andere meelezers, kan weer niet op alle namen komen maar ik leef met jullie mee. Sterkte :(:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:02

CIV: wel balen dat je auto voor eigen rekening is, maar gelukkig heb je toch nog enigzins een 'meevaller' door een goedkopere garage te vinden.
Was best lekker even buiten te zijn. Lekker even een terrasje gedaan in de zon en gewoon wat langs de winkels gestruint. Gewoon even nergens aan moeten denken.

Verder iedereen een beetje een goede dag gehad ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:24

@ CIV: Wat balen van je auto.
Ik heb geen problemen met het UWV hoor.Was meer even benieuwd hoe dat straks gaat. Fijn dat je paardje zo goed als bultjes vrij is. Hoe is het op je werk? Heb je nog wat van je vriend gehoord?

Verder is de sfeer hier gespannen. Heb net weer met mijn vriend gepraat en hij begint toch wel erg moeite te krijgen met de situatie. Merk dat het tussen ons in begint te staan en dat voelt niet goed. Echt balen, weet ook niet zo goed wat ik er aan kan doen. Hij mist de gezelligheid en daar heeft hij natuurlijk ook wel een goed punt. Gisteren zei hij ook al even dat hij me stiller vond. Lastig, ik wil wel anders, maar het lukt me gewoon even niet. Ik hoop echt dat ik me door de dagbehandeling weer wat anders ga voelen. Zo komt het niet goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:24

CIV: Balen van je auto..

Flappie: Gelukkig heb je wel een lekkere dag gehad! Was ook heerlijk weer!

PW: Wat ontzettend klote dat die sfeer zo gespannen is. Ik vind het wel een ontzettend goede brief wat je hebt geschreven.

Ik ben vanmiddag naar de ruitersportzaak geweest en heb me getrakteerd op een Stick met string om te grondwerken. Verder nog even bij de paarden geweest, maar niks gedaan. Alleen even geknuffeld in de wei.

Vriend had een BBQ van zijn werk, en kwam ladderzat thuis. Ik kan dat nu dus echt niet hebben. Ik werd echt laaiend toen hij op bed in slaap was gevallen met zijn kleren en alles nog aan. Ik ben woest weggegaan, in de auto gestapt en naar duitsland gereden, boodschappen gedaan, en naar mijn schoonouders geweest. Ik zit nu nog steeds te trillen van woede, vooral omdat het hem geen zak intereseert. Nu zit hij op de bank nutteloos te wezen. Ik ben echt kwaad, ik kan dronken mensen nu echt niet hebben...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:40

Flappie, dat klinkt goed. Zelf heb ik helaas (en toch ook weer positief) een hele dag gewerkt, ben om 7 uur vertrokken en om 18.00 was ik weer thuis, na mn werk gelijk mn auto weggebracht. Nu geen puf meer om naar mn paardje te gaan, dat is wel jammer.

PW, op mn werk is alles goed, wel erg druk en vandaag was ik niet zo productief want ik moest veel bellen voor mn auto, vond dit zelf wel vervelend. Mn vriend belde net nog en hij was blij met mn actie van van de week. Heb de situatie uitgelegd en hij zou de betreffende collega's wel even bellen. Hij heeft het dus niet zo slecht al gezegd werd, gelukkig.

Hoop dat de dagbehandeling je gaat helpen, mijn vriend zei ook ooit dat hij het niet meer gezellig vond om thuis te komen, dat was even slikken. Tussen ons is het goed gekomen en ik verwacht dat bij jullie ook, eerdere berichten waren positief mbt de relatie. Praat er met elkaar over en toon ook begrip naar hem toe.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:58

Wat jullie aankaarten betreffende jullie vriend daar heb ik ook schrik voor. Dat er een dag komt dat hij zegt sorry je bent niet meer diegene waar ik leuke dingen mee deed en waar ik verliefd op ben geworden. Dat geeft wel extra stress. Wij hebben op korte tijd al zoveel dingen meegemaakt waar we wel sterker uit zijn gekomen maar toch...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:59

CIV: hopelijk ben je een beetje opgelucht dat het toch nog mee valt wat betreft je vriend ? Moet toch ergens een beetje een opluchting zijn niet ?

Ik spreek jullie later nog, ik ga even met mijn vriend naar stal. Laat ik mijn hoofd daar ook nog eens zien, want ik laat hem vaak alleen gaan de laatste tijd omdat ik geen behoefte heb aan drukte.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:04

Angela: is inderdaad minder als je vriend ladderzat thuis komt en zou dit zelf ook niet kunnen verdragen. Ken hem voor de rest ook niet, maar denk wel dat het niet altijd even gemakkelijk moet zijn voor onze partners. Dit laatste mag zeker geen excuus zijn hoor. Praat het echt niet goed.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:26

Angela_ wat vervelend, had dit bericht net niet gezien. Is het al iets rustiger? Waren je schoonouders begripvol, het is toch hun zoon natuurlijk? Misschien dat hij morgen, als hij nuchter is, wel inziet dat dit niet de manier is (om met problemen om te gaan?) Ik heb er zelf ook een hekel aan maar mn vriend in de volgende dag meestal ziek en dan lach ik weer. Nu moet ik wel zeggen dat hij bij ons bijna nooit voorkomt, gelukkig.

Flappie, ben zeker wel opgelucht maar vind het rot dat hij zich nu zo voelt omdat ik iets heb gedaan wat hij niet wilde. Ik had beter na moeten denken maar ze zeiden allemaal dat het zo slecht ging, gelukkig waren mn ma en zijn buddy erbij en kunnen zij dit beamen. Hoe was het op stal? Houdt jou vriend ook van paarden? Zie mijn vriend nog niet dagelijks naar stal gaan. Had jij nou ook een eigen paard of niet, ben het even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:21

Tja.. Hij zei dat als hij de kans kreeg dat hij zich dan lekker liet gaan. Met mij kan dat niet meer..

En dat doet nog het meeste pijn...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:35

:(:) kan dit goed begrijpen maar bedenk wel dat hij onder invloed is. Alhoewel we ook allemaal het spreekwoord, dronken mensen en kleine kinderen spreken de waarheid wel kennen. Dit wil je misschien niet horen maarja zo zeggen ze het nu eenmaal. Is hij alweer een beetje nuchter of ligt hij te slapen? Jij bent jij en je kunt daar niets aan veranderen, ook al zou hij dat willen. Ooit zullen jullie weer samen kunnen feesten maar nu nog even niet, dan doet hij dat alleen. Als het zomaar 1x is dan zou ik hem laten doen, is het vaker dan is het een ander verhaal. Hij probeert misschien op deze manier zich goed te voelen? Praat het niet goed zeker niet maar het is net als Flappie al zei, voor hun is het ook niet makkelijk. Zeg dat je dat ook begrijpt en praat erover. Weet niet goed wat ik er verder van kan zeggen, wil het altijd mooi verwoorden maar op papier ziet het er toch anders uit.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:06

Angela, sterkte meid, weet niet of het door mn vorige post komt dat je niet meer reageert, hoop het niet want ik bedoel het goed. Kan ook zijn dat je er even niet bent maar toch maak ik me zorgen. Pas goed op jezelf.

Ik zal eens naar mn bedje gaan, morgen weer genoeg te doen. Dikke knuffel, slaap lekker en tot morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:15

CIV: Ik was even lekker douchen, en met mijn katten spelen. Vandaar dat ik niet meer reageerde. Niet om jou hoor, je hebt zeker gelijk. Maar het is weer even confronterend. Ik voel me zo rot, dat ik niet die leuke vriendin voor hem kan zijn..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 00:06

CIV: ja mijn vriend heeft zelf ook een paard dus die moet sowieso dagdagelijks naar stal. Mijn ene paard (19 jaar oud en heb ik sinds zijn derde) staat nu bij mijn ouders in België op t land want die heeft in januari zijn kniebanden onherstelbaar beschadigd door zijn bilkoord. Dus die geniet van een welverdiend pensioen, mijn andere paard heb ik vorig jaar januari moeten laten inslapen en dan heb ik nog een veulen van 2 jaar in de opfok (op de stal waar mijn vriend zijn paard staat). Naast zijn eigen paard zorgt hij ook nog voor 1 van de paarden van de familie. Dus ja ik heb een paardenvent :)
Hij zit zelfs meer op stal dan ik dus op dit moment.

Angela: dat laatste wat je zegt voel ik mij ook rot over en ik hoop hier met de nodige hulp zo snel mogelijk uit te komen. Ik hoop dat het met jou ook de goede kant op gaat dat je terug gewoon gezellig van je ventje en je relatie kan genieten.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:21

Dames goeie morgen,...

ik ben ff vroeg aanwezig, wil jullie even wat vertellen.

Ik had gisteren een slechte dag eigenlijk, veel spanning en onrust, mijn lijf gierde vanbinnen, dus ik dacht ik ga een buitenritje doen.

Ik ben gisteren naar buiten geweest met een vriendin, haar paard is nog jong en beetje onervaren, daijano en ik worden altijd gebruikt als airbag buiten... ;) Nou we gingen weg, toen stonden we buiten ik ston tussen beide paarden in en ineens keerde daijno snel en ving een trap op van haar merrie had hiij dit niet gedaan had z emij flink geraakt mijn,verder was hij niet echt van onder de indruk...mister cool. Toen kwamen we bij koeien langs , dat moet hij altijd eerst bestuderen en gaat er vervolgnes gewoon langs.
Tijdje verder kwamen we bij een tuin met een trampoline en 6 kinderen erop, dat was teveel van het goeie dus ik stapte af om met hem er langs te gaan, ze bleven springen en dat vond hij heel eng hij schrok en trok zich los, hij galopeerde weg en mijn vriendin der paard sloeg ook op hol en galopeerde erachter aan, ik maakte me niet zo zorgen om daijano, maar hoopte dat het jonnge paard met haar stopte, was bang dat hun wat overkwam, maar ik bleef rustig en riep daijano rustig terug, meneer hoorde me stopte en kwam terug, hij bleef staan en ik kon naar hem toe rennen en we liepen weer terug.
Mijn vriendin was opgelucht dat mijn airbag stopte en terug kwam, ik weet namelijk niet wat er anders had gebeurd.
Ieder paard had in paniek doorgelopen de weg op, maar daijano kwam terug!
Sorry is best off topic maar ik voelde me gisteren zo sterk met hem verbonden ongeloofelijk! Hier kan ik weer een jaar op teren.
Spanning en onrust weg!!

Ik kan helaas niet reageren op iedereen, moet zo naar denhaag, ff een dagje eruit.

Sorry voor deze ego post.
Ik denk aan jullie en wens jullie een fijne dag!

Dikke knuffel.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:32

Goeiemorgen dames, hoe is het hier, beetje geslapen? Ik helaas iets minder, viel wel in slaap zonder tablet. Was zo moe en ik wilde het wel proberen maar ik werd om 3uur weer wakker dus toen alsnog iets ingenomen. Het was dus een gebroken nacht. Vandaag poetsen etc. en mn auto op halen. Hoop dat ik tussen de bedrijven door nog even bij mn paardje kan kijken, ben benieuwd hoe het met haar is. Hoop echt dat het me lukt straks alles weer te combineren want zo is het ook niks voor haar.

Daijano, wat een mooi verhaal, is ook wel iets voor Verslag van de dag. Lijkt me echt super zo'n band met je paard te hebben wees daar maar trots op! Die kinderen zijn nog wel gestopt met springen? Hoe is het met je vriendin, is ze geschrokken maar toch niet angstig geworden? Waarom ging het eerder die dag slecht? Veel plezier vandaag, jij bent wel druk in het weekend, dat zou ik niet kunnen. Geniet ervan, ga je iets leuks doen?

Angela_ dat herken ik ook. Wij zijn terug moeten komen van vakantie, dat vond ik verschrikkelijk maar vooral voor hem want hij had er een heel jaar naar uitgekeken. Wat bij ons hielp was er veel over praten en wederszijds begrip tonen, wij zijn al bijna 7 jaar samen en hebben al het nodig meegemaakt. We zeiden steeds; dit gaan we ook redden. Nu zeggen we dat weer.... Je komt er wel sterker uit. Hoe is het vandaag met je? Is je vriend al een beetje nuchter, nog plannen?

Flappie, wat leuk een paardenman en -familie. Bij ons is er eigenlijk niemand die paarden leuk vind en dat is weleens jammer. Mn vriend zal me altijd helpen, daar niet van, maar het is niet zijn hobby. Zelf rij jij niet meer? Hoe was het gisteren op stal?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:07

CIV: is inderdaad leuk een paardenman en -familie, maar omdat hier in NL de paarden in een pensionstal staan en je daardoor verplicht bent ze elke dag te gaan mesten en beweging te geven, word je toch ook een soort van geleefd door de paarden vind ik af en toe. Ik heb als kind altijd de paarden aan huis gehad en was toch anders. Maar je hoort me niet klagen hoor. Zelf rij ik op dit moment idd even niet meer, deels door mijn rugproblemen en deels door gebrek aan een rijpaard (mijn senior had ik liefst nog een jaar langer onder het zadel kunnen houden maaar is dus anders uitgedraaid en het paard van mijn vriend is ook maar net 3 dus die geniet dit seizoen nog lekker van het land). Ik had wel een paard van een vriendin die ik ree maar die sukkelt op t moment ook van de ene blessure in de andere en die gaat voor de zomer mijn senior vergezellen bij mijn ouders in België. Aan 1 kant ben ik blij om op dit moment even niet de verplichting te hebben van een paard dat elke dag er uit moet (zou ik niet kunnen opbrengen qua energie), aan de andere kant mis ik hierdoor wel iets wat mij heel erg kan doen ontspannen en even aan niets kan doen denken.

Op stal gisteren was weer even gezellig, nog even gaan kijken of mijn paardje het nog goed doet in de groep en de andere paarden van het land gehaald. Even er tussenuit.

Minder dat je een beetje een gebroken nacht had vannacht. Ik ben zelf veel te laat gaan slapen. bij mij is het zo dat hoe vermoeider ik word, hoe slechter ik in slaap geraak en aangezien ik het gisteren wou proberen zonder slaappil lag ik pas tegen 1 u 30 een beetje te doezelen.

Heb je iemand die zich ook wat bezig houdt met jou paard of sta je er helemaal alleen voor. Als ik je onderschrift zo zie w er op dit moment iet mee gereden of wel ?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:56

Hallo allemaal. Hoe gaat het hier?

Met mij allemaal even wat minder. Kon weer niet slapen vannacht en zelfs na twee oxazepammen had ik er nog moeite mee. Weer maar een paar uur geslapen dus.Verder moet ik vanmiddag naar de dokter voor die koortsblaar die echt enorm is op mn wang. Voel me verder ook gewoon poedersuiker. Zie het gewoon allemaal een beetje negatief vandaag. Bah.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:21

Dag Sifra,

zijn minder positieve berichten van jou kant uit vandaag. Hou de moed erin meid en probeer alles stap voor stap te doen. Succes bij de dokter straks, hoop dat die je kan helpen.

Hoe was het trouwens bij de dierenarts gisteren met je hond ?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:30

De da wil maandag een buisje ochtendurine. En we moeten idd even precies bij houden hoeveel hij drinkt. Suikerziekte had hij iig niet (kon ie heel snel testen met 1 prikje). Hij zei dat hij uit de urine al heel veel kan halen en dat hij met alle liefde een bloedonderzoek zou doen, maar dat dat een beetje zonde is ivm de kosten (wat jij dus ook al zei). Even afwachten dus nog.

Sorry voor mijn egoposts even hoor. Ik voel me gewoon een beetje oliebol, haal me weer van alles in mn hoofd met die stomme koortsblaar, vooral omdat nu iedereen ineens zegt * dat je daar nog niet mee naar de dokter bent gegaan* . Ja , ik wou een keer niet zo paniekerig doen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:48

Moet naar de huisartsenpost idd CIV. Heb al wel flinkt gepaniekt hoor, deze week, was ervan overtuigd dat het op mn ogen ging slaan (en ben er nog steeds bang voor). Wilde alleen niet weer gelijk naar de dokter rennen. Niet zo'n handige keuze dus blijkbaar.