Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jenthe_x schreef:Moiryn schreef:Ik moet vandaag beginnen met de Yaz 24+4, en daar heb ik 'n vraagje over.
Weet iemand of je er van aankomt?
Ik heb em nu 2 maanden, en ik ben er niets van bijgekomen hoor
maar moet wss veranderen van pil van mijn moeder, omdat deze zo duur is..
Kimmey schreef:Eh.. Ik heb sinds een klein jaartje de Mirena, maar de touwtjes zijn ineens foetsie :|
Maandag maar even de gyn bellen. Heeft iemand van jullie dat ook eens gehad?
Berdien schreef:Dat denk ik ook wel, al lag ik eerder met pijnstillers, elektrisch dekentje én een kat op mijn buik op de bank en nog had ik er last van. En dat was met een doodnormale ongesteldheid![]()
Ik denk er in ieder geval nog even goed over, zal anders ook eens contact opnemen met de HA.
Zit er nog een stopperiode tussen de pil en het spiraaltje trouwens?
Berdien schreef:Ik heb al heel wat gelezen hier over het spiraaltje, na een gesprek met een vriendin van mij. Zij heeft hem in oktober laten zetten, in het begin flink last gehad maar nou wil ze nooit wat anders meer![]()
Ik slik de pil vanwege de pijn die ik om de twee weken had; ongesteld zijn en de eisprong zelf. Die voelde ik elke keer, en elke keer weer op dezelfde plek (rechts). Dus aan de pil gegaan. Maar ja, gedoe met niet vergeten, bult hormonen elke keer en als ik mijn stopweek heb ben ik één grote emotionele hormonenbom. Ik denk niet meer rationeel, hang tegen het depressieve aan.. Heel vervelend. Doorslikken kan, maar áls ik dan weer een stopweek doe dan is dat zo ontzettend walgelijk
Dus. Spiraaltje. Ben ik er voor 5 jaar vanaf, nuvaring zie ik zelf niet zo zitten. Heb best een hoge pijngrens, behalve.. daarKomt ook doordat ik een paar jaar om de twee weken daar kramp had, ik heb schijnbaar nogal een woeste baarmoeder
Dus ik zie echt op tegen het zetten. De pijn en de bloedingen. Heb al heel veel goede ervaringen hier gelezen, maar toch..
_Kellyy schreef:ik heb ook een vraagje, ik ben mijn pil in de 3e weel vergeten( was volgens mij wel binnen de 36u maar zekere voor het onzekere), de 5e dag. Ik heb nu dus een stopweek ingelast terwijl dit niet moest. ook heb ik de laatste 2 pillen gewoon ingenomen. ben ik nu na de stopweek gewoon weer veilig en kan het kwaad dat je nu een stopweek inlast?
_Kellyy schreef:Ah, oke.
Ja bij mij staat er namelijk dat je dan geen pil in moet nemen, en gelijk je stopweek in moet lassen, OF strip afmaken en gelijk doorgaan met de nieuwe ZONDER stopweek.
Er staat dus niets in zegmaar als je dan perongeluk wel een stopweek hebt genomen.
@ Yessy, nee ik ben die pil vergeten, en heb gewoon mn strip afgemaakt ( dat waren nog die 2 pillen) heb daarna een stopweek in gelast. Ik heb dus idd niet direct de stopweek ingelast, maar heb wel een stopweek genomen