[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:57

Morningafterpil kost ongeveer 15 euro, kun je bij de apotheek kopen maar ook bij de drogisterij.
Of zwangerschapstesten werken weet ik niet zo.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:41

dat ik een zwangerschap test deed zat ik ook gewoon aan de pil en hij gaf gewoon het goede aan (tenminste ik vond het niet zo goed, maar hij werkte dus wel :P)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:03

Jenthe_x schreef:
Moiryn schreef:
Ik moet vandaag beginnen met de Yaz 24+4, en daar heb ik 'n vraagje over.

Weet iemand of je er van aankomt? :o

Ik heb em nu 2 maanden, en ik ben er niets van bijgekomen hoor :)
maar moet wss veranderen van pil van mijn moeder, omdat deze zo duur is..

Liever een dure pil dan een kind :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:45

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Gisternacht heb ik rond 3 uur 's nachts (denk ik ... ;) Carnaval he haha) de pil geslikt. Vanmorgen moest ik om half 8 ineens enorm naar de wc en heb ik dus diarree gehad (officieel wel buiten gevaarzone maar ik wilde liever geen risico lopen dus:) Om 10 uur heb ik de pil nog eens geslikt, dit was nog binnen de tijd want normaal slik ik de pil rond half 12 's avonds.
Maar om 12 uur kreeg ik weer diarree en heeft die pil waarschijnlijk dus ook minimaal gewerkt.

Wat moet ik nu doen? Nog een keertje een nieuwe pil pakken? (heb inmiddels geen diarree meer)
En hoe zit het met de veiligheid? Ik zit in de tweede week en heb de eerste week gewoon netjes geslikt. Ben ik nu gewoon veilig of moet ik andere maatregelen zoals condooms nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 02:43

Eh.. Ik heb sinds een klein jaartje de Mirena, maar de touwtjes zijn ineens foetsie :|

Maandag maar even de gyn bellen. Heeft iemand van jullie dat ook eens gehad?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:14

Ik heb al heel wat gelezen hier over het spiraaltje, na een gesprek met een vriendin van mij. Zij heeft hem in oktober laten zetten, in het begin flink last gehad maar nou wil ze nooit wat anders meer :))
Ik slik de pil vanwege de pijn die ik om de twee weken had; ongesteld zijn en de eisprong zelf. Die voelde ik elke keer, en elke keer weer op dezelfde plek (rechts). Dus aan de pil gegaan. Maar ja, gedoe met niet vergeten, bult hormonen elke keer en als ik mijn stopweek heb ben ik één grote emotionele hormonenbom. Ik denk niet meer rationeel, hang tegen het depressieve aan.. Heel vervelend. Doorslikken kan, maar áls ik dan weer een stopweek doe dan is dat zo ontzettend walgelijk :=

Dus. Spiraaltje. Ben ik er voor 5 jaar vanaf, nuvaring zie ik zelf niet zo zitten. Heb best een hoge pijngrens, behalve.. daar :+ Komt ook doordat ik een paar jaar om de twee weken daar kramp had, ik heb schijnbaar nogal een woeste baarmoeder :') Dus ik zie echt op tegen het zetten. De pijn en de bloedingen. Heb al heel veel goede ervaringen hier gelezen, maar toch.. :=

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:05

tja is toch iets wat je zelf moet beslissen. En het zetten duurt maar even. Ik kreeg pijnstillers mee om voor dat ik ging te slikken.
Al met al vond ik het wel meevallen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:11

Net het er nog even met mijn mams over gehad, maar zij verwacht bij mij wel heftige krampen omdat mijn baarmoeder 'normaal' ook al zo krampt. Ik kan bijvoorbeeld de eerste twee dagen van mijn ongesteldheid geen tampons gebruiken vanwege de krampen. Mijn lichaam wil álles er dan uit hebben #)

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:18

Ja ik denk dat ze daar wel een punt heeft.. Ik heb zeker de eerste week ook best wat krampen gehad. Was wel op te lossen met pijnstillers dat wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:20

Dat denk ik ook wel, al lag ik eerder met pijnstillers, elektrisch dekentje én een kat op mijn buik op de bank en nog had ik er last van. En dat was met een doodnormale ongesteldheid :=

Ik denk er in ieder geval nog even goed over, zal anders ook eens contact opnemen met de HA.

Zit er nog een stopperiode tussen de pil en het spiraaltje trouwens?

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:21

Nee kan tijdens je bloeding zo ingebracht worden.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:39

Kimmey schreef:
Eh.. Ik heb sinds een klein jaartje de Mirena, maar de touwtjes zijn ineens foetsie :|

Toen die van mij er 2 weken inzat was ik de touwtjes al kwijt. Mocht langskomen. Ze hebben toen een echo gemaakt om te kijken oftie er nog in zat(lijkt me toch wel opvallen als er wat uitgevallen is :P) Echo ding moesten ze wel inbrengen... Lekker fijn. Maargoed hij zat er nog en daar gingen ze verder niks aan doen. Moest het alleen melden als hij er weer uit moest, want dan moesten ze wat meer tijd ervoor uittrekken en trucendoos opentrekken. Normaal verwijderen ze m door aan de touwtjes te trekken(lekker lijkt me dat). Ben wel blij zonder touwtjes trouwens, merk er nu helemaal niks meer van!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:14

Berdien schreef:
Dat denk ik ook wel, al lag ik eerder met pijnstillers, elektrisch dekentje én een kat op mijn buik op de bank en nog had ik er last van. En dat was met een doodnormale ongesteldheid :=

Ik denk er in ieder geval nog even goed over, zal anders ook eens contact opnemen met de HA.

Zit er nog een stopperiode tussen de pil en het spiraaltje trouwens?

Moet je even goed navragen want volgens mij moet er wel een tijd tussen zitten...met de pil dan he.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:38

Kimmey schreef:

Yep kan gebeuren of ze zijn terug getrokken in de cervix(baarmoedermond) of ze om de cervix geslagen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 01:09

ik heb ook een vraagje, ik ben mijn pil in de 3e weel vergeten( was volgens mij wel binnen de 36u maar zekere voor het onzekere), de 5e dag. Ik heb nu dus een stopweek ingelast terwijl dit niet moest. ook heb ik de laatste 2 pillen gewoon ingenomen. ben ik nu na de stopweek gewoon weer veilig en kan het kwaad dat je nu een stopweek inlast?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 01:23

Berdien schreef:
Ik heb al heel wat gelezen hier over het spiraaltje, na een gesprek met een vriendin van mij. Zij heeft hem in oktober laten zetten, in het begin flink last gehad maar nou wil ze nooit wat anders meer :))
Ik slik de pil vanwege de pijn die ik om de twee weken had; ongesteld zijn en de eisprong zelf. Die voelde ik elke keer, en elke keer weer op dezelfde plek (rechts). Dus aan de pil gegaan. Maar ja, gedoe met niet vergeten, bult hormonen elke keer en als ik mijn stopweek heb ben ik één grote emotionele hormonenbom. Ik denk niet meer rationeel, hang tegen het depressieve aan.. Heel vervelend. Doorslikken kan, maar áls ik dan weer een stopweek doe dan is dat zo ontzettend walgelijk :=

Dus. Spiraaltje. Ben ik er voor 5 jaar vanaf, nuvaring zie ik zelf niet zo zitten. Heb best een hoge pijngrens, behalve.. daar :+ Komt ook doordat ik een paar jaar om de twee weken daar kramp had, ik heb schijnbaar nogal een woeste baarmoeder :') Dus ik zie echt op tegen het zetten. De pijn en de bloedingen. Heb al heel veel goede ervaringen hier gelezen, maar toch.. :=

avond voor het zetten 2 paracetamolletjes innemen. :o

dat is mij ook geadviseerd, alleen ik heb er geen last van met zetten.

dit is me 2e.

waar laat je die zetten, gynacoloog of huisarts

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:21

Weet iemand het toevallig?
Want ik kan ook niets vinden op internet
En ben toch best wel onzeker..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:24

_Kellyy schreef:
ik heb ook een vraagje, ik ben mijn pil in de 3e weel vergeten( was volgens mij wel binnen de 36u maar zekere voor het onzekere), de 5e dag. Ik heb nu dus een stopweek ingelast terwijl dit niet moest. ook heb ik de laatste 2 pillen gewoon ingenomen. ben ik nu na de stopweek gewoon weer veilig en kan het kwaad dat je nu een stopweek inlast?

In mijn bijsluiter staat dat je een stopweek in kan lassen als je in de 3e week een pil vergeet en dat je de stopweek nooit langer dan 7 dagen moet houden.
Verder staat er niets over in dat je niet veilig bent, dus neem aan dat dat wel goed zit :j

*Edit; er staat dat als je de pil vergeten bent en je last de stopweek direct in en telt de dag mee dat je de pil vergeten bent als dag 1 en je slikt na 7 dagen weer een pil, dat je dan gewoon beschermd ben*
Laatst bijgewerkt door Davinia_ op 17-02-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:26

Ik snap er eerlijk gezegd niets van, je bent in week 3 een pil vergeten en hebt toen een stopweek ingelast? Maar je hebt na het vergeten van die ene pil nog wel 2 andere pillen geslikt? Dus je hebt toch niet direct een stopweek ingelast?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:26

Ah, oke.
Ja bij mij staat er namelijk dat je dan geen pil in moet nemen, en gelijk je stopweek in moet lassen, OF strip afmaken en gelijk doorgaan met de nieuwe ZONDER stopweek.

Er staat dus niets in zegmaar als je dan perongeluk wel een stopweek hebt genomen.

@ Yessy, nee ik ben die pil vergeten, en heb gewoon mn strip afgemaakt ( dat waren nog die 2 pillen) heb daarna een stopweek in gelast. Ik heb dus idd niet direct de stopweek ingelast, maar heb wel een stopweek genomen
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 17-02-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:27

Ik heb er over nagedacht en voorlopig laat ik geen spiraal zetten. Zou dan eerst willen kijken hoe het gaat zonder pil qua kramp en dergelijke. Ben nogal erg huiverig voor de krampen die je dan krijgt, zeker gezien de krampen die ik 'normaal' al heb en die ook door alle pijnstilling heen gaan.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:28

Ja, je moet ook direct je stopweek inlassen.. Dacht namelijk dat je ook bedoelde dat je dat gedaan had. Ik had niet goed gelezen :o
Ik weet dus niet goed of je wel beschermd ben nu :o

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:30

Ja, dat weet ik idd ook niet.

Want heb natuurlijk niet die stopweek ingelast, maar heb eerst die 2 pillen geslikt, en toen pas die stopweek ingelast, had dus eigenlijk gewoon die volgende strip door moeten slikken.

Kan ook niets op internet vinden erover..
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 17-02-10 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:30

_Kellyy schreef:
Ah, oke.
Ja bij mij staat er namelijk dat je dan geen pil in moet nemen, en gelijk je stopweek in moet lassen, OF strip afmaken en gelijk doorgaan met de nieuwe ZONDER stopweek.

Er staat dus niets in zegmaar als je dan perongeluk wel een stopweek hebt genomen.

@ Yessy, nee ik ben die pil vergeten, en heb gewoon mn strip afgemaakt ( dat waren nog die 2 pillen) heb daarna een stopweek in gelast. Ik heb dus idd niet direct de stopweek ingelast, maar heb wel een stopweek genomen

Als je hem binnen 36 uur na de vorige hebt genomen is er sowieso geen probleem, in andere gevallen zou het dan onveilig kunnen zijn (de bijsluiter geeft niet voor niets 2 oplossingen die je beide niet hebt opgevolgd ;) ). Na de stopweek zal je pil gewoon weer veilig zijn dus dan maar hopen dat er de week ervoor niets is fout gegaan!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:36

Ik dacht zelf idd ook dat de pil gewoon weer veilig was na de stopweek, maar durfde dit niet met zekerheid te zeggen..

Heb hem waarschijnlijk wel binnen de 36 uur ingenomen, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. het zekere voor het onzekere. :)
Als ik in de stopweek gewoon ongesteld word, dan is de kans toch zeer klein dat ik zwanger ben?