me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:22

Hannanas...net een buitje gehad maar hier valt het weer mee hoor ;) lekker even uitrusten nog.Geen Spanje maar wel warm hier :D

:wave: Hallo Hermlijn
Jij mag geen tukje doen :? waar slaat dat nu op? Je lichaam vraagt daar niet om maar schreeuwt het uit :+ Een hele dag plat..nee maar als jij dmv een uurtje slapen de rest van de dag volhoud moet je het gewoon doen.
Je lichaam is in strijd met een virus,dat kost energie....als jij dan ook nog je rust niet neemt die je nodig hebt,pleeg je een aanslag op je lichaam.

Ik heb geen Pfeiffer maar tot nu tot heeft elke arts mij op het hart gedrukt dat ik rustig aan moet doen en goed naar mijn lichaam moet luisteren.Als ik werk dan doe ik zeker een tukje,dat wil mijn lichaam nu eenmaal.Anders rust ik nog steeds elke dag een uur of 4,gewoon lekker bankzaken.De ene dag heb ik daar meer behoefte aan dan de andere maar ik neem mijn rust.
Je moet niet de hele dag blijven liggen,dat is niet goed.Stel voor jezelf een opdracht per dag en vul de rest in zoals je lichaam dat aangeeft.Kan een boodschap zijn,paar uur school/werk op stofzuigen...of wat anders.Zo heb je toch je beweging en afleiding en als je fit bent kun je nog wat anders doen maar dat hoeft niet ;)
Zo kun je zelf kijken hoever je kunt gaan...heel belangrijk om in beweging te blijven maar je mag je lichaam niet overvragen.
Scheeld een hoop stress en energie :j

Mijn vriend zegt dat je een andere vriend moet nemen :o ,als hij geen begrip heeft voor wat jij doormaakt en je niet steunt,is hij je niet waard :n Laat hem eens wat onderzoek gaan doen en kijken wat het precies inhoud.
Jij moet een goede arts zoeken met verstand van zaken en je ouders meeslepen,kunnen ze met hun neus op de feiten gedrukt worden :(
Wat jij hebt is geen klein spierpijntje of een lichte kou...bah wat heb ik er een hekel aan als mensen je niet serieus nemen :(
Sterkte hoor :(:)

Het experimentele programma is voor mij tijdelijk in de koelkast gezet,ik hoor dit donderdag definitief.Zolang ik aan de B12 ben mag ik hier niet aan meedoen omdat dat de eindresultaten zou beïnvloeden.
Als ik besluit weer te stoppen met de B12 ,mag ik alsnog instappen.Ze konden wel begrijpen dat ik nog even doorging met de B12 nu ik resultaat dreig te hebben :D

Ik heb mij vorige week een paar dagen echt heel goed gevoeld,totaal niet moe.Niet elke 5 minuten moeten zitten...niet ziek voelen en niet uitgeput en uitgekauwd,niet misselijk.Had zelfs geen geduld voor mijn verplichte rustuurtjes :D

Wel blij dat die andere optie ook blijft hoor,je weet maar nooit ;)

arabella2000

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 07:42

mijn vriend steunt me wel, de internist had gezegt dat ik niet meer mocht slapen, en daarom maakte hij me de hele tijd wakker, als ik iets gedaan had dat veel vermoeiender is dan wat anders mocht ik van hem ook gewoon slapen.
Ik heb hem gisteravond uitgelegd dat ik als ik moe ben dus gewoon tussen de middag even mag slapen, en nu zal hij dat ook gewoon toelaten.
Alleen of mijn moeder dat toelaat weet ik niet, zij vind dat er teveel rozooi hier op het internet staat en ik niet alles moet geloven..... daar wordt ik soms gek van///

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:03

Nou 1 tip hermelein: wel slapen.

Doe ik ook. Heb net 8 maanden zonder middagtukkies achter de rug (wel in de weekenden) enne daar wordt je niet beter van. Wel valt me op, hoe meer rust hoe beroerder ik mij voel. Heb nu echt, echt ,echt vakantie. Deze week helemaal geen verplichtingen behalve soms een 1,5 uurtje naar stal op een dag. En ik sta al met een kater op. pff..

luister naar je lichaam, zonder alvast rekening te houden met moeheid want je moet je niet bij voooorbaat al aanpassen aan je moeheid. Maar moe is moe. Je weet zelf waarsch wel de gevolgen van het er niet aan toegeven: lamlendig, staren, froggy, hoofdpijn, hangerig, wellicht 's avonds moeilijker in slaap komen, onrustig enz.

Jouw internist is trouwens geen zeldzaamheid, maar eerder de regel, over het algemeen wordt geadviseerd niet te tukken. (let wel, door de deskundigen die niet zoveel kundigheid blijken te hebben over moeheid). Dat zegt al genoeg..

mijn vriend is nu zo geworden dat hij mij soms dwingt om te slapen... als ik begin te staren, vlak en emotieloos kort antwoord of praat enz dan weet hij al hoelaat het is en moet hij mij vaak even laten dimmen. En ook veel leuker voor hem, want na 1,5 uur tukken ben ik 8 van de 10 keer weer wat helderder.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:07

@ tinky 12, wat voor onderzoek in de ijskast gezet vanwege b12?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:13

bij mij zeiden ze in amsterdam (dat is alweer 2 geleden) dat ik gewoon moet slapen als er ik aan toe ben.ik heb natuurlijk de pech dat mijn hart niet goed is en nog eens reuma der bij heb.ik denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren.als je van een paar uur slapen opknapt moet je het gewoon doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:18

Dat zegt leeuwarden ook.

Hermelien, je valt echt in slaap? Begint met je ogen niet open te kunnen houden, ondanks dat je bijv iets leuks aan het doen bent? Eet je suiker?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:18

ik kan echt zomaar in slaap vallen, als ik iets heel leuks aan het doen ben, kan ik wel wakker blijven, maar je ziet dan echt aan me dat het heel moeilijk is voor me. Als ik ergens heen ben geweest val ik meestal in de auto in slaap. Het begint er meestal mee dat mijn ogen beginnen te branden als ik me moe voel, dan weet ik dat het over is en ik even moet gaan slapen.

Op het moment ben ik gestopt met suiker eten. Ik ben net begonnen met het atkinsdieet omdat ik mijn buikpijn echt te erg was. nu heb ik bijna geen buikpijn meer. Mijn moeheid is wel iets erger geworden, maar dat moet snel weer op het oude niveau zijn. Voor de rest heb ik geen problemen met het dieet.

edit: pfff net mijn moeder aan de telefoon gehad... zoals ik al dacht van haar mag ik niet slapen omdat ik in september weer naar school ga. en ik dan ook daarnaast nog moet werken.
maar ik heb het idee dat het dan wel losloopt, ik ben dan de hele tijd bezig. Nu zit ik toch vaak op de bank omdat ik een daggedeelte te zwaar bezig ben geweest (lichamelijk).

ook al maak ik me soms best zorgen , want in maart heb ik een meeloopdag gehad, en daarna ben ik 3 dagen ziek geweest.....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:39

Geen zorgen maken. Het komt zoals het komt.
Vandaag is vandaag en morgen is morgen.
Het is nog geen september, en dan zie je het wel weer.
Wie weet ben je dan opgeknapt, of moeer. Niet vooruit gaan doemdenken hoor. Wellicht dat je het volhoud, makkelijk danwel moeilijk, en misschien loopt het negatiever. Maar dat, kan niemand je voorspellen en ik zou zeggen: positief denken en positief doen.. dan komt derest vanzelf, wat het ook gaat worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:40

zo ff uitpuffen, ben bezig de rattenkooi schoon te maken. Alles is schoon, nu nog afdrogen en dan inruimen. Heb mij vandaag nog niets eens aangekleed! (haha). Dat doe ik maar als alles klaar is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:41

en ik zie zoveel mooie paarden te koop staan... pf de dag dat ik een eigen paard kan kopen..en kan onderhouden, daar kijk ik nu al naar uit!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:41

Inderdaad...je moet echt wel iets doen op een dag,anders voel je je nog slechter.Rust 1 of 2 uurtjes is echt goed voor je lichaam.Was vanmiddag ook niet lekker en nu ik al 2 uurtjes lig,gaat het al veel beter.

Ik snap niet dat iemand je kan dwingen om door te gaan terwijl je compleet instort :n Zowel mijn arts van het revalidatie centrum als mijn therapeut,als mijn huisarts en zelfs mijn bedrijfs arts zeggen dat ik rustig aan moet doen.
Dat jouw internist jouw verteld dat je niet meer mag slapen overdag :? Dat heb je geprobeerd...werkt averechts,dan lijkt het mij toch duidelijk.
Dat van je vriend had ik verkeerd begrepen :o ,als hij om je denkt en lief voor je is mag hij blijven :D ;)
Jouw ouders moeten eens meegaan naar een voorlichtingsdag over CVS/ME,dan kunnen ze daar hun oren laten wassen.Op internet staan vaak dingen die nergens op slaan maar als er wetenschappelijke stukken zijn,kunnen ze dat best eens overwegen.

Dit is een stukje van de officiële CVS/ME stichting....

http://www.me-cvs-stichting.nl/209

Citaat:
Behandeling
De aanpak bestaat uit 4 pijlers:

1 milde lichaamsbeweging
2 medicamenteuze op de klachten gerichte ondersteuning
3 mentale ondersteuning bij leefregels waarvan de belangrijkste luidt: ga niet over je grenzen; zoek naar een combinatitie van rust en activiteit waarbij je je prettig voelt.
4 goed eten
Uitgebreide informatie krijgt u via de patiëntenorganisatie of kunt u nalezen in de Informatiegids van de ME/CVS-Stichting.

Vooral punt 3...je krijgt geen mentale steun,wordt gedwongen over je grenzen te gaan en een combinatie van rust en activiteit is duidelijk niet aan de orde.
Vraag anders een informatie-gids aan,bespreek het met je arts/internist en ga vanuit daar verder :(:) Wie weet kom je er wat verder mee,begrip vanuit je omgeving is enorm belangrijk.

Hannanas...ik ben in aanmerking gekomen om mee te doen aan FatiGo
http://www.rcamsterdam.nl/documents/Fil ... %20RCA.pdf

Omdat ik nu bezig ben met B12 zou dit een eindresultaat kunnen beïnvloeden.Als blijkt dat de B12 toch niet het gewenste resultaat laat zien,kan ik hier alsnog aan deelnemen.

Eigen paard is geweldig...heb al vele jaren eigen paard.Alleen nu is het zwaar...heel erg zwaar.Niet kunnen rijden,weinig activiteiten rond mijn jongens...blegh,erg frustrerend :\ Er zijn tijden dat ik erover gedacht heb om daarmee te stoppen...maar je kinderen schop je ook de deur niet uit als het even wat minder gaat. :\
Het scheeld een hoop kopzorgen als je ze niet hebt...ik heb al ruim 1,5 jaar bijna niet gereden,voor de jongens begint het leven ook saai te worden.Ze zijn enorm toe aan een avontuurtje alleen dat trek ik nog niet.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:25

Ik ben ook weer terug uit Drenthe! Was heerlijk! Hebben best veel gedaan, maar ook op z'n tijd gerust. Gistermiddag hadden we heerlijk weer, dus konden nog lekker zwemmen in het meertje op het park enzo. Ja, ik baal dat ik alweer thuis ben, maarja. Gelukkig nu niet meer moe dan normaal, omdat ik lekker op tijd m'n rust heb gepakt. Alleen zondagochtend ging het beroerd. Hadden stukje gefietst en toen was ik zo moe dat ik gewoon echt misselijk enzo werd. Lekker uurtje gerust en toen kon ik er weer tegen aan :D

Ik zie dat we een nieuwe hebben.. Welkom Hermlein! Wat vervelend zeg, dat jij ook zo'n last van je moeheid heb! Ik hoop dat je toch op tijd je rust kan pakken en dat je school goed gaat! Wat ga je doen voor opleiding?

Tinky, fijn dat je je paar dagen goed heb gevoeld!

Ik moet vanavond weer een pilletje slikken van de homeopaat, hij is er van overtuigd dat dat al mijn moeheid uit m'n lichaam verdwijnt.. Ja, vast.. Maargoed, het eerste pilletje heeft ook geholpen (dit is dus de 2e), dus zal wel fijn zijn als deze ook weer een beetje helpt. Alle kleine beetjes helpen zeggen we dan maar ;)
Ik ga morgen lekker uitpakken enzo, nu echt geen zin meer in! Zometeen nestel ik me lekker op de bank achter de tv en lekker op tijd naar bed!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:39

Marilla...Lekkere tijd gehad zo te horen...en niet te gek moe +:)+ ga zo door :j

Lekker onderuit zakken op de bank...heerlijk :) geniet van de avond!!

Wat voor pilletjes slik je?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:46

Het zijn maar 2 pilletjes.. De ene heb ik 9 weken geleden geslikt en die andere moet ik vanavond slikken. Het is de bedoeling dat het m'n lichaam aanspoort om die vermoeidheid aan te pakken. Van die vorige ben ik flink ziek geweest, wat ook de bedoeling was. Sindsdien kan ik wel wat meer. Of het is pure toeval of het komt idd door dat ene pilletje. Het klonk zo raar, maar ik voel me idd beter! Maar verder weet ik niet hoe die pilletjes heten, heeft zo'n lastige naam.

Ik was trouwens in de sauna geweest. Kwartier in 60 graden gezeten.. Geen druppeltje zweet! :\
Maar het bubbelbad was wel heerlijk ontspannend!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:58

Wil graag je ervaring verder horen hierover en hoe het heet,werkt enz enz :D

Sauna...blegh,niks voor mij :n heb geen sauna nodig om te zweten :+ bubbelen is wel heeeeerlijk :j :D
Als ik later groot ben wil ik ook een bubbelbad...of een jacuzzi met jetstream :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:01

Nee sauna is ook niets voor mij... blegh!

We hebben een bubbelbad maar heb het in bad ook al snel te warm.. doe mij maar een douche! Alleen zoals nu ben ik zo moe dan wil ik wel een stoeltje er in :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 19:09

Ik had een homeopaat aan huis, via mijn schoonmoeder. Die had er ook goede ervaringen mee.
Hij kwam aan huis en toen moest ik (en m'n moeder) alles vertellen vanaf m'n geboorte. Al m'n ziekten, ook die niets met m'n vermoeidheid te maken hadden. Ook stelde hij veel vragen over m'n gezondheid en m'n karakter. Alle dingen bij elkaar duidden op een bepaald type mens. Daar had ik alle symptomen van, van dat type. Ik weet alleen de naam niet meer. Toen kreeg ik een pilletje die mijn klachten moesten verminderen. Het was maar 1 heel klein pilletje met een bepaald stofje dat mijn lichaam eerst extreem moe maakte (en alle andere symptomen zoals huiduitslag, keelpijn etc, die ik ook vaak had) en zette daarna mijn lichaam aan het werk om de vermoeidheid enzo aan te pakken. 1 pilletje was voldoende zei hij, omdat meerdere pilletjes juist een slechtere werking geven. Telkens als je een pilletje slikt wordt dat pilletje ervoor stopgezet. Dus als je 's ochtends om 8 uur een pilletje neemt, die gaat na een paar uur werken en dan om 1 uur neem je het volgende pilletje. Maar dan word de werking van dat 1e pilletje weer stopgezet. Vervolgens gaat je 2e pilletje werken en neem je het 3e pilletje in, waardoor het 2e pilletje stop word gezet. Dus zodoende moest ik maar 1 pilletje slikken. Na ongeveer een week werd ik goed ziek. Heb paar dagen de kracht niet gehad om uit bed te komen, maar ben daar vandaan weer opgeknapt. Ga nu iedere avond een uur later naar bed (om half 11) en word ook fitter wakker. Verder hou ik steeds meer dingen vol. Zoals zondag heb ik 6 km gefietst en daarna later die dag 2 km gewandeld. Een hele prestatie voor mij ;) Ook slaap ik stuk beter en eet meer.
Nu is de homeopaat 2 weken geleden terug gekomen. En omdat afgelopen weken was gebleken dat ik Pfeiffer en toxoplasmose heb gehad (dit wisten wij nooit), heeft hij mij een pilletje gegeven om die laatste restjes pfeiffer en toxoplasmose uit mijn lichaam te halen, zodat ik nog minder moe word.
Dus ik ben benieuwd!
Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn dat het nu beter gaat (wat ik stiekem zelf denk, omdat ik het nog steeds raar vind dat 1 pilletje je al een stuk fitter kan maken), maar we wachten dit pilletje nog maar af dan :)

Zo hee, heel verhaal :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:19

Och...de moeite waard om te proberen hoor vind ik :j hopelijk doet het 2e pilletje zijn werk.
Heerlijk dat je weer zoveel kan doen :D

Toxoplasmose ben ik ook mee besmet :+

MP...gelukkig heb ik daar niet zo'n last van.Vind heerlijk om boekje te lezen of tukje te doen (in het verleden vaak na lange reis in hotel in bad maar viel iedere keer is slaap.Niet fijn als je bibberend wakker wordt omdat er inmiddels ijsschotsen drijven in bad :+ heb dat toen ook maar afgeschaft :P )

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:26

Jullie praten veel te hard, ik hou morgen even een bijleesactie. :D
Heb net mijn energie verspilt aan de meest stomme verjaardag ooit (wat ben ik blij dat ik niets van computers/spellen afweet, wat een bullshït gepraat zeg, allemachtig), wat had ik daar een leuke dingen van kunnen doen maar goed. Nu even wachten totdat broerlief terug is en dan kan ik eindelijk naar bed (slimpie heeft z'n sleutel vergeten).

Ik las trouwens al wel iets over school, ik zie er zo gigantisch tegenop. Ik wil helemaal niet meer, ik weet niet of ik wel verpleegkundige wil worden, ik weet niet of die opleiding nou wel zo goed bij me past en bovenal; wéér dat eindeloze over m'n grenzen gaan, doodmoe zijn, en 24/7 te uitgeput zijn om ergens van te kunnen genieten. Nu kan ik weer leuk met mijn beesten rommelen en dáár word ik gelukkig van. Dat mis ik gewoon als ik naar school moet. Kan er ook met niemand over praten want ze proberen het wel te begrijpen maar snappen kunnen ze het niet, want ik snap mijzelf niet eens. Volgende week donderdag een herkansing en als ik die niet haal heb ik een groot probleem. En ik weet nu al dat ik die waarschijnlijk toch niet haal, vorige keer ook ruim niet gehaald en er valt niets aan te leren of wat dan ook. Lange termijn geheugen, ja dat heb ik niet door die @!@@## vermoeidheid.
En dat in die lessen zitten, gadverdarrie. Weer dat voor mij uit gestaar en de vragen die ik mis. Hoorcolleges die langs mij heen gaan. Elke dag die er zo uitziet; Lijf uit bed slepen, half bij zinnen ontbijten, op de fiets naar station, treinen, stationstrap op slepen, wandelen/stukje fietsen en we zijn uitgeput op school. Daar de tijd uitzitten, hopen dat je niet te froggy bent om weer de feedback te krijgen; 'Paula wat ben je stil', in de pauzes je beste smile opzetten en dan zo snel mogelijk weer naar huis. Daar op de bank neervallen om eerst die hartkloppingen weer te boven te komen en het slechte zicht en dan mezelf achter de laptop heisen om maar iets te doen. Huiswerk maken met het laatste stukje energie waardoor ook m'n verstand gehalveerd is, ergens nog eten en hopelijk douchen, beesten snel voeren en naar bed. :r En laten we het maar niet over de stage hebben.
Goh, wat ga ik graag weer naar school.

Ik hoor wat dus volgens mij kan ik gaan slapen, morgen hopelijk weer wat optimistischer. Stomme verjaardagen doen m'n humeur geen goed volgens mij. ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 06:57

Moeilijk hoor Paula...je bent wel nog heel jong,kun je er niet een jaar tussenuit piepen?Paar uurtjes per week werken en eens rustig nadenken wat je wilt,uitrusten en genieten van leuke dingen.
Na het jaar kijken hoe je er voorstaat en dan een opleiding beginnen,misschien een opleiding doen in gedeeltes zodat je het beter kunt behappen.
Je woont nog thuis begrijp ik,kun je hier met je ouders over praten...misschien met een (revalidatie) arts.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:21

bij mij ging het gisteren echt helemaal niet.
Ik had na mijn middagdutje even gewerkt aan mijn sollicitatiebrief en mijn C.V.
Daarna snel wat sla gemaakt met gehakt en ei. En daarna door naar de manege.
Daar moet ik altijd 45 minuten meelopen in de eerste les. Na 15 minuten had ik het eigenlijk al gehad, na 30 minuten liep ik enorm te sloffen, en was ik niet echt meer op aan het letten, en na 45 minuten heb ik het opgegeven. Deze keer gingen ze nog 15 minuten door omdat ze 2 lessen samengevoegd hadden.
Beginnen ze eerst te zeuren dat ze dus omdat ik stopte niet konden gaan draven, komt daarna een van de hoogste mensen die toevallig daar was, of ik niet toch nog kon gaan lopen. Ik zei nee, want ik kon echt niet meer, dus moest mijn vriend maar helpen.
ik ben toen na een paar minuten (en 2 zakjes ascal tegen de hoofdpijn) in slaap gevallen (zijn ze wel gewend van mij daar).
Toen na 3 kwartier moest ik zelf rijden. Gelukkig mag ik van die instructrice doen wat ik wil als het niet gaat, wil ik niet lichtrijden, dan hoef ik dit niet, wil ik niet galopperen, dan hoef ik dit niet. Gisteren heb ik dus een half uur alleen maar gestapt.
en daarna de hele avond kapot geweest totdat ik thuis was en eindelijk naar mijn bed kon.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 08:24

Paula, ik heb precies hetzelfde gehad! Al mijn energie stak ik in school en huiswerk. Sociaal leven en leuke dingen doen kon ik niet meer, ik moest huiswerk maken of rusten voor school. Verder ging het op school ook niet, mistte veel dagen en haalde veel toetsen niet, omdat ik alle lessen van dat onderwerp had gemist. Ook aan m'n stage uren kon ik beslist niet komen. Toen ben ik naar een andere school gegaan die dichterbij was (de ene was 1,5 uur reizen om er te komen en deze maar 20 minuten) en daar een lagere opleiding gaan doen. Ook daar had ik besproken dat ik maar halve dagjes mocht komen en mocht stagelopen. Ook dit ging niet. Kon nog niet iedere dag naar school, nog niet iedere keer stagelopen en zelf werd m'n gezondheid er ook totaal niet beter op, ik ging alleen maar achteruit.
Na veel gepraat en gedacht te hebben had ik besloten om er mee te stoppen halverwege het jaar en een half jaar rust te nemen. Dit deed me heel goed, maar in september was ik nog niet goed genoeg om een opleiding te volgen. En dat is inmiddels alweer 1,5 jaar geleden dat ik gestopt ben.
En ik heb er vrede mee! Soms vind ik het nog moeilijk, maar het is absoluut het beste voor mezelf.
In de omgeving kreeg ik goede dingen en slechte dingen te horen. De mensen van mijn leeftijd snapten het niet, wantja, een opleiding is zooo belangrijk! Zonder kom je niet ver! Maar de oudere mensen, van m'n ouders leeftijd, stonden volop achter m'n keuze. Die zeiden 'Een opleiding is wel belangrijk, maar niet het belangrijkste! Het moet niet ten koste gaan van je gezondheid. Want wat heb je aan een opleiding als je daarna nooit meer kan werken omdat je telkens over je grens heen bent gegaan?! Je gezondheid is het allerbelangrijkste!'. En daar hebben ze gelijk in! Ook al was het een erg moeilijke beslissing, het was wel het beste beslissing die ik in jaren gemaakt had! Nu ben ik wel volledig afgekeurd, dus ik zoek niet naar een baantje. Ik kan nu meer genieten van het leven, want ik heb nu wèl iets energie voor de leuke dingen. Ik heb zoveel moeten missen en nu hoef ik niet zo heel veel meer te missen.
Dus denk er heel goed overna! Een opleiding is belangrijk, maar absoluut niet het belangrijkste!! Je gezondheid staat in alle tijden voorop! Succes! Lang verhaal, maar hoop dat je het gelezen heb.

Hermlein, wat vervelend dat je dat niet volhield zeg! Al moet ik eerlijk bekennen dat ik dat ook nooit vol zou kunnen houden zeg! Is het geen optie om er mee te stoppen, want ik denk dat het zo ook niet echt werkt voor je gezondheid. Telkens over je grens heen gaan word je alleen maar zieker van. Je moet proberen binnen je grenzen te blijven zodat je niet telkens uitgeput raakt, maar gewoon op een 'rechte' lijn zit de hele dag door, met heel soms iets minder, maar niet van die diepe dalen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:01

@miss_kippie; Welke onderzoeken heb jij nu nog? Nog steeds voor je hart? En is dat gezwel in je hals helemaal weg? Heb jij trouwens ook nog de diagnose CVS of niet? Want het lijkt mij 'logisch' dat jij puur moe bent van én je reuma én je hart of niet?
@Tinky12; Super dat die B12 injecties lijken te werken! Krijg je nog een keer een bloedcontrole om te kijken hoe hoog je waarde nu is?
@Hermlein; Welke opleiding ga je doen? Kun je geen verzorgster/bijrijder krijgen voor je paarden? Snap dat het echt frustrererend kan zijn. Ik heb een Shetlander dus ik hoef niet te rijden, dat scheelt al een boel.
@Hannanas; Staan je ratjes er weer mooi bij? :D Lijkt me echt super leuk om zo'n kooi weer in te richten, bij de konijnen probeer ik er ook altijd wat moois van te maken.
@Marilla; Lekker dat Drenthe zo leuk was! Hopelijk doet dat 2e pilletje ook z'n best.

Een jaar er tussenuit piepen zie ik niet zitten omdat ik weet dat ik na dat jaar waarschijnlijk toch niet fitter ben dan nu. En mijn ouders vinden ook dat ik het gewoon moet proberen. Zij zien ook mijn cijfers en die zijn gewoon goed, dus dan gaat het toch prima? ;) Met een arts hierover praten heeft niet zoveel nut, revalidatieprogramma heb ik afgeslagen en de HA weet het ook allemaal niet (en ik wil er in geen 100 jaar meer naar toe eigenlijk :o ) Opleiding half volgen of vakken laten vallen kan niet, ik moet er óf een jaar tussenuit of alles volgen. Sowieso is het belangrijk dat ik mijn P haal (dan sta ik veel sterker) maar die heb ik op 3 punten na niet door die ene toets. Stage kan ik wel verschuiven maarja, mis ik weer een boel praktijkervaring en dan maak ik het mijzelf niet makkelijker. Maargoed dat kan eventueel wel. Het liefste zou ik keuzemodules laten vallen (blok 1 heb ik er 2 dit jaar, help :\ ) maar dat kan ook niet. Er kan vrij weinig op die school.
Als ik stop begin ik waarschijnlijk ook niet meer. (naast dat mijn ouders dit nooit goed vinden) En dan zit ik thuis. En dan? Zit ik daar met een enorme studieschuld, opleidingsloos en zonder inkomen. Nu doe ik alles van mijn stufi. Ik wil niet stoppen maar ik vraag mij af wanneer het punt komt dat ik wel moet.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 09:08

Ik hoop ook dat dat 2e pilletje werkt! Ik moest hem laten smelten onder m'n tong, maar hij was zo klein dat ik hem heel heb doorgeslikt. Ik hoop dat dat niet erg is!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:12

Oeps, bij sommige medicijnen is het dan zo dat je er niets van opneemt.