Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:19

kitty_gomez schreef:
ik ook, ik kam mijn haar niet onder de douche, ik spoel het zo geod mogelijk uit en kam het als ik het nog nat is.

toen ik nog krullen had en lang haar mocht ik het echt niet kammen onder de douche, het is misschien makkelijk maar je haalt er meer uit dan je wilt Nagelbijten / Gniffelen dan kan je het idd beter doen zoals jij doet Ja

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:37

2x wassen nodig? Andere shampoo kopen! ik heb haar tot op mijn kont en ik kan in 7 min wassen, shampooen, doucheschuimen en mijn benen en oksels scheren.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:41

dan heb ik hierbij een heilig respect voor je caira, want ik heb het vandaag geprobeert maar red het dus ECHT niet Haha!

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:41

Tussendoor de kraan gewoon dicht doen. Dat kan dan makkelijk Ja
En zeg ook tegen je ouders dat je die ook dichtdraait als je shampoo, crèmespoeling of zeep in je haar/op je lichaam doet. Je hoeft dan alleen maar water te gebruiken als je het af moet spoelen Lachen

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:48

Pfff. wat een regeltjes....
Ik mocht zo vaak en zo lang douchen als ik wilde.
Al moet ik wel zeggen dat ik nooit uren onder de douche stond.
Maar een kwartiertje moet toch wel kunnen vind ik.
Elke keer dat ik bij de paarden ben geweest douche ik me gelijk en het ligt eraan hoe lang het duurt. Als ik me alleen effe was incl haren lukt het me makkelijk in 7 minuten maar als ik me ook wil scheren en echt effe goed poedelen dan ben ik wel een kwartier bezig...
Ik vind eigelijk 2x per week 15 minuten douchen wel redelijk en alle andere keren dat je doucht 7 minuten. (dit bedenk ik nu zo terplekke haha)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:49

nee hoor, gewoon vaste routine aanhouden: haar natmaken, wassen, uitspoelen, cremespoeling erin, scheren, jezelf wassen en dan de hele zooi, inclusief cremespoeling eruit wassen. Pas de problem

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:50

Tussendoor de kraan nog uit Huilen van het lachen

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:51

wat een idiote regel.. je moet toch gewoon lekker kunnen douchen? er zijn zoo veel mogelijkheden om te besparen ( die hier ook al genoemt zijn ) die paar minuten dat jij een keertje meer doucht maakt geen verschil hoor.

ik vind het redelijker dat je gewoon kort doucht de ene keer zal dat 5 min zijn en de andere keer 15 minuten.. maar een vaste regel van 7 min.....

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:52

Tussen door de kraan uitdoen vind ik zo naar...En van tevoren je haar natmaken en inzepen vind ik al he;lemaal onhandig en armoedig.
Douchen is voor mij een geniet moment van de dag en dat wordt op deze manier lelijk verpest als alles zo snel mogelijk moet. Genieten is er dan niet meer bij...

Ik zit wel eens samen met mijn partner een half uur onder de douche. Niet vaak maar het gebeurt zo af en toe wel.
Is toch effe genieten met z'n tweeen? Goedkoper als de film haha

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:57

Tja, ik douche kort en niet dagelijks ivm huidproblemen, dus ik krijg nooit te horen dat ik te veel/lang douche (maar mijn broers wel Nagelbijten / Gniffelen )

Kun je niet voor een paar euro waterbespaarders voor douche en kraan bestellen op http://www.handigbesparen.nl? Die dingen schijnen erg goed te werken.
Even uitrekenen hoeveel water je daarmee bespaart en hoeveel langer je dus mag douchen Knipoog

Kijk uit, op de site staat ook een zandloper om de douche-tijd bij te houden. Voordat je je ouders op ideeën brengt...

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:03

Haha de kleine lettertjes van superlotje, geweldig!

Gewoon tussendoor de kraan uitdoen, en de ene dag haren andere dag lichaam. Anders eens héél serieus om de tafel gaan zitten. Mijn douche moment is ook een geniet moment. Vooral op de hele koude en hele warme dagen. Heerlijk lekker schoon eronderuit, maar niet te lang. Net als in bad, ik háát gruwelijk een bad. Word daar helemaal lamlendig van!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:06

MandyL schreef:
wat een idiote regel.. je moet toch gewoon lekker kunnen douchen? er zijn zoo veel mogelijkheden om te besparen ( die hier ook al genoemt zijn ) die paar minuten dat jij een keertje meer doucht maakt geen verschil hoor.

ik vind het redelijker dat je gewoon kort doucht de ene keer zal dat 5 min zijn en de andere keer 15 minuten.. maar een vaste regel van 7 min.....

Nou het gaat niet alleen om TS als er 5 mensen binnen een gezin zich houden aan deze regel moet je kijken wat je bespaart. Zowel voor het milieu als in je portemonnee

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:11

Ik snap echt niet dat meer mensen niet aan de natuur denken, een half uur tot een uur onder de douche per dag. Naja, mijn ouders hebben me nooit gezegd: "jij moet kort douchen" (alhoewel een bad wel verboden is, en geef ze geen ongelijk). Dat deed ik vanzelf uit principe. Voor één keer ben ik blij dat ik een moraalridder ben, en geef ik ts haar ouders groot gelijk. Wij kennen de situatie niet dus weten ook niet in wat anders ze uitsparen Lachen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 01:56

Ik lees dit topic met kromme tenen. Wat een gezeur. Waarom Afrika e.d erbij halen? Waarom is een probleem ineens niet meer erg omdat je een overtreffende trap kunt verzinnen?
"Mn oma ligt in het ziekenhuis"
"Ach man zeur niet, die van mij is dood"
Misschien een overdreven voorbeeld, maar zo gaat het hier wel.

TS; ik snap heel goed dat je ouders kosten willen besparen, en dat doe jij ook volgens mij, maar ik vind het onredelijk van ze dat ze geen compromis willen sluiten waar iedereen beter van wordt.

Jij om de dag 14 minuten en zij elke dag 7 vind ik al heel redelijk. Een paar euro per maand betalen en voorstellen om met zn allen te gaan besparen dmv spaarlampen,de vaatwasser die minder vaak draait en de waterbespaarknop op het toilet te gebruiken zou ook al een hoop oplossen.

Wat een onzin dat er van onze moraalridders niet meer over dergelijke kleine problemen geklaagd mag worden. Ik durf te wedden dat we dat hier allemaal doen, terwijl we eigenlijk allemaal hardstikke gelukkig moeten zijn en niet moeten zeiken, 'want in Afrika.....'

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 02:09

hihi

Ik kan mijzelf en mijn 3 kinderen, met 1 douche muntje = 5 minuten (op de camping) douchen.
Ook hebben ik en mijn 2 dochters lang haar.
Gewoon in polonaise.... Haha!

Eerste nat, en dan de volgende , dan kan de eerste zich inzepen/shampooën.
Als de laatste nat is dan de eerste er weer onder om uit en af te spoelen.
Ik gebruik dan geen crèmespoeling maar crèmevoeding die hoef je nl. niet uit te spoelen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 02:16

ik woon op me eigen dus kan zo lang douchen en in bad gaan als ik zelf wil. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders zoiets bedenken. Het is niet alleen water/gas wat je moet betalen maar aan een huishouden zitten veel enb echt veel meer kosten. Dus alle beetjes die ze kunnen besparen helpen. En zolang je nog onder hun dank woont zul je jezelf daar aan moeten houden en anders kun je maar beter op jezelf gaan wonen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:37

ninja2 schreef:
ik woon op me eigen dus kan zo lang douchen en in bad gaan als ik zelf wil. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders zoiets bedenken. Het is niet alleen water/gas wat je moet betalen maar aan een huishouden zitten veel enb echt veel meer kosten. Dus alle beetjes die ze kunnen besparen helpen. En zolang je nog onder hun dank woont zul je jezelf daar aan moeten houden en anders kun je maar beter op jezelf gaan wonen.

AMEN! Haha!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:08

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:14

@Tenshi
Het gaat niet over moraalridders maar mensen die gewoon er anders tegen aan kijken.
Het gaat niet over een overtreffende trap...maar als wij vroeger met ons eten zaten te vertzakken zei mijn moeder ook dat ze in afrika honger hadden.
Zei ze dat als moraalridden met een overtreffende trap?
Nee dat zei ze omdat het gewoon zo was en we wel mochten leren dat we het gewoon goed hebben.
Dat wel eens even beseffen als we ergens over aan het grommen zijn.

En klagen over je douchetijd...das wel erg puberaal...
Als er nu gezegd werd je mag maar 2 keer in de week douchen en daar werd over geklaagt....groot gelijk, maar niet om doe tijd die ruim voldoende is.

En ben je het daar niet mee eens, dan verander je dat toch als je op jezelf woont.
Dan heb je je eigen regels. Ga je dan lekker een half uur douchen...prima toch Ja

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:21

Dat is ook wel zo Kawa, maar ze mag niet langer douchen, bijbetalen mag ook niet, maar wel 3 keer per de vaatwasser aanzetten?? Dit lijkt me toch niet over het geld gaan dan, al iemand aanbied om bij te betalen. En over enorme verspilling gesproken, die vaatwassers gebruiken wat hoor. En dan 3 keer per dag. Daar kan ze wel een uur van onder de douche staan. Ik denk dat hier gewoon wat anders speelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:23

Op zo'n moment zou een berichtje van de ouders ook wel eens fijne aanvuling kunnen zijn Lachen
Niet dat ik denk dat ze liegt, maar gewoon de andere kant/kijk van het verhaal.

Overigens, hoe krijg je een vaatwasser 3x vol?
Dat lukt toch gewoon niet?
Je kookt 1x per dag, ja daar staat hij best vol mee, maar de rest van glaasjes krijg je dat ding toch geen 2x vol?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:32

Nou bij mijn nicht, die hebben 4 kinderen dan heb je de vaatwasser elke dag vol hoor! Sochtends leeg, eerst ontbijt, smiddags lunch, bordjes of bekers van wat lekkers tussendoor en dan avondeten, met soep en pudding, om de pannen er daarna nog maar bij te proppen omdat dat eigenlijk al niet meer past. Dus die vaatwasser is elke dag vol. En dat is besparender dan 4x per dag afwassen!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:32

oh lees fout, nee indd een vaatwasser 3x per dag vol, is best knap tenzij je zn kleintje hebt., Dromen tis nog vroeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:33

Ja 1 keer per dag..maar 3x?
Desnoods 2x, 1x van koken en de andere keer van overdag ,mensen zijn toch ook naar school en werk, dus dan vind ik dat nog veel.

edit, zie nu je volgende bericht Haha!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:36

Dat is indd best knap ja, maar als mijn ouders zouden zeggen je moet besparen op het water maar ze willen geen deal maken dat ik elke week een bedrag bij leg, dan zal het wel meer om milieubeweegredenen gaan dan om geld..
Mijn moeder is sinds een jaar of 2 ook wat zuiniger op het milieu. Ze eet alleen biologisch, ze eet geen vlees meer. Als ze vlees kookt voor mn stiefvader dan is dat ook biologisch. Dus die doen het ook niet voor het geld maar echt omdat ze denkt dat ze de natuur helpt. Zo kunnen de ouders van de ts ook denken natuurlijk.

Zal er eigenlijk maar niet bij zeggen dat ze een groot bad in de badkamer aan het bijbouwen is Vork maar dat vind zij niet de belangrijkste prioriteit!