Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blommen

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:53

nee idd. Mijn zus heeft dat ze soms een week niet kan.
Je zou misschien iets kunnen nemen wat minder krachtig is. OF vette vis eten? Veel bewegen schijnt ook goed te zijn.
Lastig eigenlijk want ik heb het tegen overgestelde dus misschien heb je niks aan mijn tips.

Vroeger kon ik ook nooit en nu moet ik alleen maar.

ALs jij nou een beetje van mij neemt en ik een beetje van jouw? Bloos Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 01:05

ja zou wle handig zijn hehehhe

maar beweging gheb ik volgens mij genoeg, werk in de horeca, ik loop alleen de hele dag Lachen

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 01:12

Ja idd dan beweeg je idd genoeg ja. offt... Leuke fjord heb je zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 01:48

dank je wel Lachen
Is ook mijn grote trots Lachen

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:12

Ja dat geloof ik ja, Echt een knapperd.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:46

wino, ik vind dat wel zeer interessant!
Heb jij die test gedaan van 50 euro? Of nog andere dingen?
Hoe ben je er precies achter gekomen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:45

Scheve mond dat HPU klinkt toch wel ernstig mijn richting op...
Heb al lang in het ziekenhuis gelopen met allerlei vage klachten zoals vermoeidheid, gewrichtsklachten en menstruatieklachten Verward

Heb de internist meerdere malen gevraagd of er geen andere aandoeningen waren waarmee die darmen in verband konden staan... Boos!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:52

_Micha_ schreef:
Het klinkt nu wel allemaal heel heftig maar in zekere zin belemmert het me toch echt.
Ik durf niet uit eten te gaan omdat ik bang ben dat ik buikpijn krijg, durf bijna niet bij andere mensen te eten.
Uitgaan vind ik vreselijk, omdat ik bang ben dat ik buikpijn krijg. Terwijl ik het super leuk vind en echt een feestbeest ben, maar die buikpijn verpest het gewoon. Net zoals nu ik heb besloten eindelijk weer een keer uit te gaan, maar zit al te stressen voor mijn buikpijn -> Gevolg jaja van stressen krijg ik buikpijn dus já ik heb buikpijn.
Ga weer zitten twijfelen of ik wel mee moet gaan, bla bla bang dat mijn vriend eerder naar huis moet voor mij [ he geeft er geen fiets om, maar ík wel] Makkelijke oplossing -> niet mee gaan, maar dat vind ik ook weer oliebol want hallo weer een avond verpest door mijn buik.
Onbekende nieuwe dingen vind ik eng, uitstapjes vind ik eng. Op vakantie gaan éng.
Ik word er echt zo scheitziek van.
Mijn buikpijn 'verpest' gewoon heel mijn leven.
En ja ik weet dat ik me er overheen moet zetten, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan.
Ik moet leren niet te stressen, want dan is het altijd mis. Maar ik ben gewoon sowieso bang voor nieuwe dingen, dus dat is al moeilijk.
Ik zal er toch mee moeten leren leven want over gaat het toch niet Scheve mond
En ik wil niet een of andere kluizenaar worden.

Ik weet niet wat ik hier mee wil bereiken eigenlijk, gewoon even van me af typen. Misschien mensen die hier ook last van hebben, ik hoop van niet Nagelbijten / Gniffelen

ik had geen zin om het hle topic te lezen dus ik reageer even zo....
ik heb ook PDS enhet is inderdaad heel erg lastig. Acupunctuur heeft mij van mijn ergste klachten afgeholpen. Ik lig nu niet meer te kreperen van de koliekbuikpijn na het eten, ben hooguit een beetje winderig........

Er zijn wel een aantal dingen die ik gewoonweg niet moet eten om buikpijn te voorkomen:
- KAAS
- melkproducten
-VET eten
- AARDAPPELEN (en dan mn friet dan heb ik dus echt wel weer hele erge buikpijn)
- heet eten
Als ik dat vermijdt en een scheutje gembersiroop door de salade gooi dan gaat het eigenlijk heel goed

Misschien is het een idee om psychotherapie te gaan doen om van je somatische klacten af te komen als je je druk maakt. Want vanje druk maken krijg je weer buikpijn, maar als je daar al last van krijgt als je er aan denkt... dan zou ik daar echt psychologische hulp voor zoeken, klinkt zwaar, maar dan kan je wel beter leren met je probleem om te gaan.

Je zult het er mee moeten leren doen, dus zoek goede hulp, en geniet vooral lekker van alles wat je wel kunt!!!
bij vragen mag je altijd pb sturen!!!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:54

ArlandoO schreef:
Ik meld me ook met spastische darm.
Ik heb er nu denk zo'n jaar of 5 ECHT last van en slik verschillende medicijnen omdat ik steeds van obstipatie naar diaree ga...
Het is supervervelend, als ik uit eten ga durf ik amper iets te nemen wat gekruid is o.i.d.
Overigens zit ik dan al op de wc voordat ik het helemaal op heb. Boos!

Heeft iemand ervaring met een darmonderzoek?
Bij ons in de familie komen veel poliep-klachten voor. Bij mijn moeder zijn er al een aantal verwijderd, en het was gelukkig goedaardig.
Nu willen ze bij mij ook een onderzoek doen, maar ik zie er zo ontzettend tegenop... Die brief ligt hier al maanden, maar ik durf echt niet Bloos

ook hier kan ik uit ervaring over meepraten, onderzoek is niet leuk... maar gewoon gaan. Het onderzoek zelf gewoon met roesje laten doen, dan hoef je alleen maar dat rottige laxeer middel te gebruiken, dat is erger dan het onderzoek zelf, en als het onderzoek geweest is dan ben je zo weer in orde hoor! Binnen twee uur zelfs!

Nou je kunt je beter nu laten onderzoeken schoon zijn en dan gerust verder leven, dan nu maar tegen dat onderzoek op te zien en daar weer buikpijn van te krijgen!

sterkte met je beslissing he!!!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:29

Hallo allemaal.

Ik heb mijn urine opgestuurd en dan heb je na paar weken de uitslag. Je kan dan precies zien hoe het met je is... Vervolgens kan je dan medicijnen kopen via de rode roos. Zijn ook aangesloten bij het Keac.

Ook heb ik de allergietest gedaan. Nu ik weet wat ik wel en niet kan eten ben ik al opgeknapt. Drie jaar geleden kon ik niet eens lopen van de moeheid. Dus deze combinatie van de HPU test en de allergie test is dus zeker een aanrader.

Ik zal even aan mijn moeder moeten vragen wat de kosten zijn.( Niet bepaald goedkoop. Misschien dat het op www.KEAC.nl staat.

10 procent van de vrouwen heeft deze ziekte. Ze zijn bezig om deze ziekte als erkende ziekte te gaan zien. Mijn dokter is er zwaar van overtuigd en heeft nu meerdere pacienten met deze ziekte....

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:33

Ziekenhuizen willen het HPU verhaal niet horen. Nu geloven ze mij wel natuurlijk. Het ziekenhuis kan nooit wat vinden. Maar academische ziekenhuizen hebben veel betere apparatuur als gewone ziekenhuizen.

Ik heb blaastesten en lactose tollerantie testen gedaan. Ik werd zwaar ziek van de lactose test en het ziekenhuis zag dat er wat mis was en wist niet wat. Net zoals met de blaastesten.

Toch zeggen sommige ziekenhuizen al wel van test je op HPU en sommige dokters ook. He word steeds meer een erkende ziekte.

EN ik ben het levende bewijs(en duizende andere) dat hpu wel degelijk bestaat. Als ik die testen niet had gehad dan had ik geen leven meer. Nu word mijn leven weer beetje bij beetje terug gegeven en sta weer positief in het leven.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:07

vandaag ben ik voor het eerst thuis en ziek ervan, eerder heb ik daar nog niet aan toegegeven, maar gisteren was het zo erg dat ik op school heb overgegeven, terwijl ik alleen maar zuur had. Ik wist echt niet waar ik heen moest met mijn misselijkheid. En nu ben ik zo verdomd bang om naar de wc te moeten, want dan komt de misselijkheid pas.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:15

_Micha_ schreef:
Oke Lachen ik heb wel eens zakjes gehad die mijn oom ook altijd had maar die dingen waren SMERIG Scheve mond echt niet normaal.

Haha, ik heb idd ook volcolon suikervrij gehad. 3x per dag, verschrikkelijk smerig. Ik ben daar vrijsnel mee gestopt omdat ik het niet naar binnen kreeg. Ik deed een heel klein laagje water in een beker, daarhing ik een theezakje in die ik een beetje plette, dan gooide ik er samen met dat zakje een heleboel suiker en caneel bij. Het was beter maar het bleef smutzig, omdat het zo snel stijf wordt en dan glijdt er echt zo'n warme massa je keel in.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:30

He Alexx, wat vervelend Ach gut ik heb de laatste tijd ook meer last Verdrietig

Ben sinds zondag aan de Darmocare begonnen, maar nu helemaal opgeblazen, maar dat stond ook in de bijsluiter, dat dat meestal na een week minder wordt. Normaal heb ik 's avonds zo'n ontzettend opgeblazen buik, maar nu ook als ik 's morgens wakker wordt... en krampen en winderig.. blehh Huilen zo vervelend.. maargoed, ff doorzetten....

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:46

Vroeger had ik ook zon opgeblazen buik. Dan deed ik mijn broek open en dan kreeg ik hem later niet meer dicht. Ik kon amper zitten. Heeel vervelend.

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:11

auw... ik heb deze week ineens weer veel meer pijn..
en vandaag is het wel weer heel erg kan bijna niet lopen van de pijn....

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:57

Ik heb er ook verschrikkelijk last van. Ik word altijd zenuwachtig als ik een lange autorit moet maken en met de bus of zo ga ik al helemaal niet. Ik ga ook niet vaak uit eten of op visite omdat ik bang ben dat ik daar naar de wc moet. En als ik dan last van krampen duurt het wel even voordat ik er weer af ben. En als je aan de diaree bent dan heb je ook wel eens last van nare bijgeluiden die door sommige wc's alleen versterkt worden Bloos .
Nee dan maar liever thuis blijven bij mijn eigen wc. En je hoeft geen medische hulp te zoeken want ze kunnen toch niks voor je doen. Alleen jammer dat ik er in de loop van de jaren alleen meer last van heb gekregen. Huilen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:57

Lynske78 schreef:
Ik heb er ook verschrikkelijk last van. Ik word altijd zenuwachtig als ik een lange autorit moet maken en met de bus of zo ga ik al helemaal niet. Ik ga ook niet vaak uit eten of op visite omdat ik bang ben dat ik daar naar de wc moet. En als ik dan last van krampen duurt het wel even voordat ik er weer af ben. En als je aan de diaree bent dan heb je ook wel eens last van nare bijgeluiden die door sommige wc's alleen versterkt worden Bloos .
Nee dan maar liever thuis blijven bij mijn eigen wc. En je hoeft geen medische hulp te zoeken want ze kunnen toch niks voor je doen. Alleen jammer dat ik er in de loop van de jaren alleen meer last van heb gekregen. Huilen

inderdaad... dokters kunnen helaas weinig tot niks doen. Mijn dokter ziet me weer aankomen Scheve mond ik kom daar zo vaak, uiteindelijk word je niet eens meer serieus genomen....

Ik heb de laatste maanden naast een spastische darm, ook last van mijn menstruatie, ik slik de pil, en in mijn stopweek wordt ik ongesteld, maar meestal een weekje/1,5 week later ben ik wéér ongesteld... echt zó vervelend...
zou dat ermee in verband kunnen liggen??

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:34

Ik heb eens een zeer aardige en meelevende interniste gehad, met zelf ook een spastische darm.
Die is helaas naar een ander ziekenhuis over gegaan. Maar zij vertelde dat last tijdens menstruatie en spastische darm heel goed met elkaar te maken kunnen hebben.
Tijdens je menstruatie rommelt het daar in de buurt natuurlijk sowieso al, wat weer anders is dan normaal.
Hier reageren je darmen weer op, want die kunnen slecht tegen verandering... cirkeltje weer rond..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 09:58

Misschien hebben vrouwen daarom ook veel vaker PDS ?

Ik heb dalijk een fotoshoot, met visagie enzo. Allemaal super leuk maar ik stress 'm dood Nagelbijten / Gniffelen bang dat ik buikpijn krijg en alles. En we moeten ook nog eens lang in de auto zitten.

AAAAAH Huilen van het lachen
Nouja het komt goed!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:17

Pfoeee ik ben bang dat ik ook wel heel dicht in de buurt kom van HPU.
Ik heb mijn moeder ook al ingelicht:P en die dacht dat ik meedeed aan een gevaarlijk expiriment Nagelbijten / Gniffelen
Haha, maar ik zat deze lijst eens in te vullen en te bekijken wat er allemaal stond, en er vallen veel puzzelstukjes op zijn plaats.
Maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet Bloos

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:43

ik heb net ook dat testje op internet gedaann ik had 10 punten dus waarschijnlijk HPU....
nu nog maar een keer het testje doen met mijn ouders en dan maar even verder kijken........

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:16

Def schreef:
Ik heb eens een zeer aardige en meelevende interniste gehad, met zelf ook een spastische darm.
Die is helaas naar een ander ziekenhuis over gegaan. Maar zij vertelde dat last tijdens menstruatie en spastische darm heel goed met elkaar te maken kunnen hebben.
Tijdens je menstruatie rommelt het daar in de buurt natuurlijk sowieso al, wat weer anders is dan normaal.
Hier reageren je darmen weer op, want die kunnen slecht tegen verandering... cirkeltje weer rond..

hmm.. daar zit inderdaad wel wat in, ik heb tijdens mijn menstruatie idd veel meer last.

micha; succes!!! en veel plezier, laat je vooral niet gek maken door je (angst voor je) darmen Ach gut

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:18

halloo bokkers!

Ik heb ook telkens zo'n buikpijn, naja niet echt pijn maar meer echt een opgeblazen gevoel en daar door word ik soms ook echt misselijk Verdrietig ik moet ook vaak boeren..
ik ben daar voor oook naar de huisarts geweest en die zij ook dat ik een Spastische darm heb.. ik heb er geen medicatie voor gekregen..
nou was het een tijdje wat minder, maar nu ik weer nieuw werk heb is het erger dan ooit Boos! .
ik heb het ook vooral als ik uit m'n bed kom (zo'n opgeblazen buik) zijn hier nog meer mensen die dit herkennen?
ik weet verder ook niet goed hoe ik er mee om moet gaan..
ik wil ook wel zo'n dieet test doen dat je weet wat je wel en niet kan eten, mischien dat dat help..
het belemmert mij ook in veel dingen je druft idd niet alles te doen omdat je dan denkt dat je bijv misselijk word of pijn in je buik krijgt. erg vervelend allemaal en ik hoop dat ik er van af kom!

groetjes Denise

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 16:34

s ochtends kan ik ook echt niet eten als ik vroeg op moet staan (7 uur) heb ik ook een ontzettend opgeblazen gevoel. Ik zoek nog steeds het ideale middel Nagelbijten / Gniffelen

Ooh mijn fotoshoot was súper en heb de foto's al ik mag jullie wel spammen met een he Haha!