[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 00:04

Ik heb er 125 voor betaald, niks vergoed, maar voor 5 jaar vind ik dat peanuts. Van de consultaties heb ik alles samen nog iets van een 25 euro zelf betaald.

Die prik kan altijd zin hebben. Hij heeft slechts zin als je het virus nog niet hebt, maar je hoeft het virus niet van de eerste seks te hebben natuurlijk.
Zeker als er risico is in je familie kan hij dus altijd zin hebben.

Alleen heb ik er geen 400 euro voor over helaas...

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 02:15

Ik slik al best lang de microgynon30,
nou wil ik vanavond stoppen omdat ik me er al een tijdje niet meer fijn bij voel. Mn ongesteldheid klopt niet meer etc.

Weet iemand een goede vervanger, wil zoiezo even langs de dokter..

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 05:06

Diamante schreef:
nou wil ik vanavond stoppen omdat ik me er al een tijdje niet meer fijn bij voel. Mn ongesteldheid klopt niet meer etc.

Ik slikte die ook, werdt ongesteld wanneer mijn lijf dat wilde en vooral niet in de stopweek, dus een week niet en 3 weken wel ongesteld enzo... Boos!
voor 3 maanden de MG 50 gekregen en toen ging het goed, maar in het verleden bleek wel dat de MG 30 toch niet werkt bij mij, dus mijn HA wilde mij weer op de MG 30 zetten , maar na overleg heb ik nu een 3 fase pil en die gaat zowaar al 3 maanden goed.

Heb ook de prikpil gehad maar was continu ongesteld, niet zo heftig maar toch vervelend, de implanon door mijn HA laten zetten die bleek na onderzoek(wel meteen na plaatsing) er toch niet in te zitten Clown
spiraaltje werd afgeraden omdat ik nog geen kinderen heb gehad en dus pijnlijk zou kunnen zijn met inzetten, maar ik lees dat daar de meningen over verdeelt zijn...maar ik ben bang dat ik met spiraaltje ook continu ongesteld ben....

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:28

_WenDy schreef:
Diamante schreef:

Ik slikte die ook, werdt ongesteld wanneer mijn lijf dat wilde en vooral niet in de stopweek, dus een week niet en 3 weken wel ongesteld enzo... Boos!
voor 3 maanden de MG 50 gekregen en toen ging het goed, maar in het verleden bleek wel dat de MG 30 toch niet werkt bij mij, dus mijn HA wilde mij weer op de MG 30 zetten , maar na overleg heb ik nu een 3 fase pil en die gaat zowaar al 3 maanden goed.

Heb ook de prikpil gehad maar was continu ongesteld, niet zo heftig maar toch vervelend, de implanon door mijn HA laten zetten die bleek na onderzoek(wel meteen na plaatsing) er toch niet in te zitten Clown
spiraaltje werd afgeraden omdat ik nog geen kinderen heb gehad en dus pijnlijk zou kunnen zijn met inzetten, maar ik lees dat daar de meningen over verdeelt zijn...maar ik ben bang dat ik met spiraaltje ook continu ongesteld ben....

Het spiraaltje verminderd bij 50% van de vrouwen de menstruatie aanzienlijk en bij heel veel vrouwen blijft de menstruatie helemaal weg. Ik heb het spiraaltje nu 2 maanden en heb (afgezien van het vloeien na het plaatsen) 2x een dagje menstruatie gehad en dat was ook heel erg licht. Met pil was ik altijd 4 dagen ongesteld en zonder anticonceptie 5 dagen en dan ook zwaarder.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:31

Nou het is bijna een week geleden dat ik de Mirena liet zetten. Af en toe nog stekende pijnen, als er een scheermes in mijn buik zit, dat is wel heel vervelend!!
Ben benieuwd hoe lang dit blijft. Mijn collega vertelde al, zijn vriendin heeft na 6 maanden Mirena eruit gehaald omdat hij niet beviel en ze pijn in haar buik bleef houden. Hoop niet dat ik dat heb.

Het vloeien na het zetten valt gelukkig mee, dat had ik erger verwacht.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:25

Oei dat klinkt niet zo prettig Ach gut

Ik heb nu sinds vrijdag de eerste nuva ring er uit, komende vrijdag moet de nieuwe er weer in. Alleen de laatste week dat de ring er in zat verloor ik steeds wat bloed, heel vervelend. Had vrijdags de ring er uit gehaald en dacht dat ómdat ik al bloedde dat ik wel snel ongesteld zou worden. Maar tot nu toe verlies ik af en toe wat bloed en houdt het dan weer ff op, heel vervelend, want het zet gewoon niet door en voel me er helemaal niet lekker door Scheve mond

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:28

Marchador schreef:
Nou het is bijna een week geleden dat ik de Mirena liet zetten. Af en toe nog stekende pijnen, als er een scheermes in mijn buik zit, dat is wel heel vervelend!!
Ben benieuwd hoe lang dit blijft. Mijn collega vertelde al, zijn vriendin heeft na 6 maanden Mirena eruit gehaald omdat hij niet beviel en ze pijn in haar buik bleef houden. Hoop niet dat ik dat heb.

Het vloeien na het zetten valt gelukkig mee, dat had ik erger verwacht.

Vervelend zeg Ik hoop voor je dat het snel over gaat. Ik heb gelukkig geen last gehad van mijn buik, alleen 1,5 week last gehad van mijn onderrug (niet de gehele dag hoor) maar af en toe dacht ik ook wel; ik haal dat ding er weer uit.Maar gelukkig was dat snel over. Ik zal duimen dat het voor jou ook zo over is.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:08

Vraagjeeeee..

Ik ben nu al een aantal jaar aan de pil en wil over op de nuvaring of implanon... Moet ik hiervoor een afspraak maken bij de HA of kan ik naar de spreekuur?

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:20

ik ben gister mn pil niet gehad en heb vanmiddag seks gehad met mn vriend. Als ik hm vanavond alsnog pak (telaat dus) .. is ht risico dan groot?

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:29

volgends mij niet Diamante, ik ben gestopt wordt er zo moddervet van!!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:50

Diamante schreef:
ik ben gister mn pil niet gehad en heb vanmiddag seks gehad met mn vriend. Als ik hm vanavond alsnog pak (telaat dus) .. is ht risico dan groot?

Ik heb gelezen dat je veilig bent als je de pil voordat je hem vergeten bent minimaal 7 dagen achter elkaar hebt doorgeslikt. Ik had het laatst ook (gebeurt me anders nooit!) en heb het even opgezocht.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:39

Demone schreef:
Vraagjeeeee..

Ik ben nu al een aantal jaar aan de pil en wil over op de nuvaring of implanon... Moet ik hiervoor een afspraak maken bij de HA of kan ik naar de spreekuur?

spreekuur, je moet toch eerst overleggen met je arts en die besteld het bij de apotheek en dan volgt de vervolgafspraak

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:26

Oké dankjwel! Haha!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:27

Hey

Ik heb net een afspraak met de dokter gemaakt. Ik ga voor het eerst de pil slikken. Hebben jullie nog tips welke pil een aanrader is? Wil beginnen met een pil die je gewoon elke dag slikt, die nuva ring lijkt me niet echt iets namelijk Vork
Enne wat gaat die dokter eigenlijk allemaal vragen bij zo'n gesprek Bloos

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:42

ik heb jullie raad nodig, me moeder heeft een achterlijk idee, me moeder wil één week pil van mij voor me 13jarige zusje, zodat ze niet ongesteld is op vakantie, daarna weer stoppen, is dat niet ontzettend gevaarlijk? ik weet nog dat ik 11 was, en toen eens gestopt ben, ik moest 8 maanden!!! wachten tot ik in me normale ritme was (slik hem nu overigens gewoon weer). ik heb gezegd bel gewoon de dokter en ga op gesprek, maar ik moest volgens haar niet zo moeilijk doen, heb haar dus me oude strip toegesmeten en veel plezier gewenst. met 7 dagen pil terwijl we 14 dagen weggaan, en meer pillen heb ik niet helaas dus krijg ze niet..
jullie mening, kan je een week de pil "misbruiken" omdat je even op vakantie gaat?
ze heeft nog nooit de pil gebruikt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:52

Dat heeft toch geen zin dacht ik?
Er moet toch ritme in komen? Mijn huisarts vertelde me dat ik op de dag van mijn ongesteldheid moest beginnen met de pil. ze zei als ik het een keer over wilde slaan ik gewoon een nieuwe strip kon beginnen als de oude op was.
Maar niet eerder, dus stel dat ik ongesteld zou worden en ik begin dan nog met de nieuwe pil zou het geen nut hebben.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:18

xDramaQueen, volgens mij heeft dat echt totaal geen zin. Je lichaam moet ten eerste wennen aan de hormonen, dus de kans dat ze doorbraak bloedingen krijgt is volgens mij vrij groot. Plus als je je cyclus wilt regelen dmv de pil, moet je ook een cyclus slikken. Toch? Misschien dat iemand me kan verbeteren als ik het fout heb...

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:04

Best dringen vraagje (a):
Wegens de vakantie moest ik mn 'pilritme' wat aanpassen; ik heb 2 strips achter elkaar genomen (dus doorgeslikt) daarna een stopweek en nu weer doorgeslikt (dus weer 2 strips achter elkaar). Ben je dan nog wel goed beschermd??
Ik slik de pil nog niet zo heel lang, inclusief het doorslikken ben ik nu aan mijn 5e strip bezig, weet niet of dat uitmaakt Bloos

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:39

als ik een tijd gestopt ben.. (2 weken) en ik begin nu is de pil gelijk veilig/beschermend?
is de morning afterpil gewoon bij de apotheek?
mn vriend komt onverwachts dit weekend bij me haha Knipoog

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:04

mensen wakker worden, ik heb hulp nodig Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:06

Zover mij verteld is, ben je dan niet beschermd. Pil zou dan niet helpen.
Maar staat er niets over in de gebruiksaanwijzing?

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:08

daar kan ik niets vinden. hoelaat duurt het voordat hij beschermt dan?

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:13

@ Annepoes: als je meer als 7 dagen geen pil hebt geslikt duurt het 7 dagen voordat de pil weer gegarandeerd veilig is... dus ik zou je aanraden extra maatregelen te nemen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:15

Ik ben even gaan zoeken.

Als je op de eerste dag van je menstruatie de pil inneemt, dan direct wordt er gezegd.
Als je op een andere dag de pil inneemt wordt er geadviseerd om 7 dagen lang naast d epil een condoom te gebruiken Lachen

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:16

oke. thanks!! dus als je 1e van de menstrutie wel de pil neemt is hij wel veilig?