ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:26

Ik heb ook wel eens gedacht "bweuh ik ga naar huis".

maar dan dacht ik "ja maar dan kan ik natuurlijk ook niet paardrijden"

E dan ben ik toch maar blijven zitten, was het blijkbaar toch niet zo erg Knipoog

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:29

Ik heb het ook weleens gedaan, had 2 dagen achter mekaar fulltime gewerkt en had die nachten geen oog dicht gedaan, ik heb uit eindelijk nog 5 uur gewerkt. (wel geprobeerd dus.) en toen de laatste 3 uurtjes mocht ik naar huis toe.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:41

Ik ben net naar huis gegaan... blaasontsteking..

Voelde het vanmorgen al maar wilde niet afbellen, heb me de hele dag goed gehouden maar tijdens het een-na laatste ritje brak het me op.
Strakjes naar de dokter, gelukkig vonden ze het niet erg, kan gebeuren.. (al baal ik als een stekker, niet minder omdat ik nu een leerling moest afbellen...)

edit: ik kan dus nog lopen (is normaal mijn criterium) maar aangezien ik om de haverklap naar het toilet moet en dus met behoorlijk wat pijn op de motor had gemoeten leek dit de beste oplossing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:59

Ik vind het pas irritant dat als je ziek bent en je toch gaat werken, omdat je loyaal wilt zijn aan het bedrijf en je baas. je doodleuk krijg te horen, als je vraagt of je naar huis mag omdat je niet kan functioneren en zit te bibberen vd koorts 'nou liever niet, je blijf maar gewoon tot 6 uur'
dan blijf ik de volgende keer als ik me niet zo heel ziek voel maar wel beroerd, gewoon thuis.
makkelijk met je personeel omgaan? dan ga ik makkelijk met de baas zn centen om Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-08 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:00

Share schreef:
Ik vind het pas irritant dat als je ziek bent en je toch gaat werken, en als je dan bibberend van de koorts je probeer te doen en je vraagt of je naar huis mag omdat het echt niet gaat je doodleuk krijg te horen, nou liever niet, je blijf maar gewoon tot 6 uur. nou sorry dan blijf ik de volgende keer dat ik me niet zo heel ziek voel maar wel beroerd gewoon thuis. makkelijk met je personeel omgaan? dan ga ik makkelijk met de baas zn centen om Lachen

dat heb ik idd ook wel eens gehad, volgens mij hebben mijn collega's er toen wat van gezegd, want 20 minuten later kon ik naar huis..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:14

Dat is idd ook niet alles, gelukkig werkt dat bij ons niet zo.
Al had mijn vorige baas daar wel een handje van, maar ergens kan ik me dat ook wel voorstellen, was in een super met allemaal schoolmeiden die als ze geen zin hadden ook gewoon niet gingen.
Ik heb daar respect leren krijgen voor het werk en ook geleerd om me niet zomaar ziek te melden. Dat doe ik dan ook niet en ik ben die mensen er best heel dankbaar voor, moet er niet aan denken zo iemand te zijn die om de haverklap afbelt omdat ie 'ziek' is..(oftewel: geen zin heeft.. )

edit: typo

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:38

om even antwoord te geven op de reacties n.a.v mijn post:
op kantoor werken heeft weinig zin omdat ik voor kantoor ook dik 100 km moet rijden voor ik er ben.

ik heb inmiddels 4 jaar terug een autoongeluk gehad en ben net 1 jaar klaar met revalideren, vooral mijn schouder en bovenlijf hebben een klap gehad, ook is mijn coordinatie en geheugen slecht, kantor lang achter de computer en stil zitten is ook niet fijn, ik ben eigenlijk afgekeurd voor 60 % , mocht max 16 uur werken, maar vind maar een leuke baan die fysiek niet zwaar is voor 16 uur.
ik moet wel mijn vaste lasten betalen, en dat gaat niet lukken met de krap 900 euro die ik dan over kan houden, dus eigenlijk ben ik wel genoodzaakt meer te werken, toen kwam deze baan op mijn pad, werk 36 uur maar werk mijn atv dag eigenlijk altijd.
vaak van 6 - 6 zonder pauzes, zit fysiek dus al een jaar op mijn top te werken, maar vind het werk erg leuk...
wat moet ik dan gaan doen....
de fysio begon ook al gelijk over max 3 dagen werken ( die kent me al heel lang) maar dat is eigenlijk geen optie

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:52

Weet je arbeidsdeskundige van deze baan? Pffff ga even een technisch verhaal ophangen. Als jij een urenbeperking hebt en mogelijk ook nog beperkingen hebt ten aanzien van je fysieke belastbaarheid en je hebt deze baan aangenomen zonder dat met de AD te overleggen, kan je grote problemen krijgen. Mocht jij namelijk ziek worden door dit werk en je baas wil op basis van de Wet Amber je op laten hogen naar 80-100%, gaat dit niet. In feite ben je dan onverzekerd. Als je baas hierachter komt, was je in feite ongeschikt voor de arbeid bij aanvang van je dienstverband. Hij kan je dan ontslaan. Ik hoop dat je een en ander hebt doorgesproken met je AD.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:10

Haha, ik zou vaak. Op m'n werk zou ik het niet snel doen. Maar op school wel..

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:54

nikka: in overleg met hem ben ik omgeschoold naar fotograaf omdat terug naar de zorg geen optie was..
inmiddels vraag ik me wel af wat zwaarder is..
mijn huidige baas wist van mijn "beperking"bij aanvang, maar ik was vrijwel klachtenvrij toen ik daar begon. ik ben nog niet thuis geweest voor mijn schouder / nek , maar het uit zich nu dus in scheefstaan heup en knieen,grrrr

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:58

Heb je ook het aantal uren met hem besproken? Ben je geschikt voor voltijds werken in aangepaste arbeid? Als dit zo is moet je als dit zo doorgaat toch nog eens contact opnemen met het UWV of je bedrijfsarts. Misschien zijn er aanpassingen mogelijk. Je werkt jezelf over de kop en daar is uiteindelijk niemand mee gebaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:08

Ik meld me niet ziek als ik niet ziek ben.. vind dat een beetje levensmoe.. Draag verantwoordelijkheid voor je eigen daden.
Ik stap ook, maar ik zit Maandag gewoon weer op Kantoor!

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:26

ik zit op het moment thuis terwijl ik niet echt heel ziek ben

2 maanden geleden verliep mijn contract en ik kreeg 1 jaar verlenging maar daarna moest ik weg

ik heb reuma en tja dat is niet altijd te verbergen al doe je nog zo goed je best dus tegen mijn manager had de directie al gezegt dat ik door mijn reuma weer een jaar contract zou krijgen
maar hadden er niet bij gezegt dat ik daarna weg moest dit was mijn derde en laatste tijdelijke contract want daarna moeten ze je in vaste dienst nemen

ik nog naar de directeur of ik echt niet nu in vaste dienst kon komen
want ook al had ik last en moest ik met mijn linker hand schakelen ik kwam toch

de andere dag moest ik dan boven komen en werd het me verteld over het jaar contract
de reden dat ik daarna weg moest waren ze heel vaag over want ja je weet toch als je een cotract voor bepaalde tijd tekend dat je weg moet

ik werk partime in de haven en dan is het gewoon heel moeilijk een nieuwe baan te vinden dus heb daar jaar contract aangenomen met zoiets zodra ik wat anders vind ga ik weg

dat heb ik gedaan en na 3 weken heb ik een nieuwe baan gevonden dat verbaasde me natuurlijk dat het zo snel ging

dus heb gelijk op gezegt en 1 juli begin ik daar

nu op het moment heb ik een soort van duo baan we werken allebei part time overlappen elkaar 1 dag maar mijn collega werkt zo heel traag die zit er al 20 jaar en vind het allemaal wel best

ik werk nog redelijk door en mijn baas geeft mij dus extra dingen te doen wat weer scheven gezichten trekt waardoor madam dus nog langzamer gaat werken

nadat ik opgezegt heb kreeg ik een brief van pz of ik geen vrije dagen meer op wilde nemen
en als klap op de vuurpijl werd me wel nog even gevraagd of ik extra wilde komen werken op maandag om de ontstane achterstand in te halen

nou echt niet dus en mijn collega nam ook nog doodleuk 2 dagen vrij

en vorige week vrijdag was ik al niet lekker maar ging toch naar m'n werk doordat ik niet op schoot en de kinderen niet op schoten wat ik 2 minuten te laat bij de bso waardoor ze de taxi miste en toen had ik het helemaal gehad

ik heb me ziek laten melden door mijn man
heb de kinderen naar school gebracht en ben me boos gaan maken in het huishouden was ook wel nodig
en het weekend had ik een wedstrijd gewoon voor de gein want met reuma en prednison heb je niet echt meer de kracht
en ik ben vrij bang aangelegd omdat ik zo bang ben om te vallen

rij nu sinds 2 weken op een grote pony en het gaat nu beter

maar ben deze week nog heerlijk thuis gebleven

volgende week nog 3 dagen werken en dan begin ik bij m'n nieuwe baas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:30

Share schreef:
Ik vind het pas irritant dat als je ziek bent en je toch gaat werken, omdat je loyaal wilt zijn aan het bedrijf en je baas. je doodleuk krijg te horen, als je vraagt of je naar huis mag omdat je niet kan functioneren en zit te bibberen vd koorts 'nou liever niet, je blijf maar gewoon tot 6 uur'
dan blijf ik de volgende keer als ik me niet zo heel ziek voel maar wel beroerd, gewoon thuis.
makkelijk met je personeel omgaan? dan ga ik makkelijk met de baas zn centen om Lachen

Zoiets heb ik ook gehad toen ik als postbode werkte. Had mijn vinger gebroken (van mijn rechterhand, en ik ben rechts)
Aan de telefoon afgesproken dat ik iets vervangends kon gaan doen. Maar toen ik daar kwam werd er gewoon van me verwacht dat ik post ging ingooien en rondbrengen. Ik kon echt geen bundel vasthouden en die brievenbussen die steeds tegen je vinger terugklappen waren ook geen pretje. Heb me na die dag ziekgemeld, ik had het er helemaal mee gehad.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:49

KiWiKo schreef:
Faye........... het is nu niet zoals ik het wil, absoluut niet..... maar het is even niet anders....... tis nu inleveren voor haar en voor mij....... gelukkig hebben we het wel heel goed samen en kunnen we er goed over praten en denken en is er ruimte voor haar om te ventileren .......

maar ideaal is het niet.........

en daarom kan ik ook heel, heel naar reageren als mensen zich onterecht ziekmelden.

Ik heb respect voor je!!!
Vind het knap dat je het vol houd Ja

ik erger me ook aan mensen die zich om elke scheet ziekmelden !

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:44

Je ziekmelden als je eigenlijk wel kan werken vind ik echt niet kunnen. Vooral als je je een beetje ziekjes voelt doordat je gewoon teveel hebt gefeest. Echt een klote instelling vind ik dat.. Scheve mond Als je echt ziek bent oké, maar als je je gewoon niet helemaal lekker voelt moet je gewoon werken. Hoe zou je het zelf vinden als je een eigen bedrijf(je) had dat iedereen zich maar te pas en te onpas ziek zou melden?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:51

Ziek melden als je eigelijk niet ziek bent. Ik doe het wel is.. maar dit doe ik alleen tijdens stage. Ik heb zo de balen van mijn stage en het is elke dag het zelfde. ik weet dat j het niet kan maken maar met een vooruitzicht van: nog tot en met kerst op die afdeling werken.. BAAAAAAAAAAAAAAAHBAH het is ook een stuk demotivatie. Ik loop stage in een verzorgings huis terwijl ik voor verpleegkunde aan het studeren ben. Ik ben tot 12 uur mensen uit bed aan het vissen, of uit hun eigen ontlastig. afdeling van zwaar dementerende ouderen. Niet mijn ding. al helemaal niet ommdat ik een opleiding in het ziekenhuis doe. dit is mijn enige buitenstage.. Dus ik voel me eigelijk alles behalve schuldig als ik "ziek" of ziek ben.. ik weet dat het niet kan maarja Nagelbijten / Gniffelen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:34

ik meld me alleen ziek als ik niet buiten het toilet kan. En dan nog ga ik meestal gewoon naar kantoor en zie dan wel hoe het gaat. En dan lig ik ook daadwerkelijk de hele dag onder een dekentje op de bank. Voel me anders zo schuldig...

Kim, wel heftig wat je verteld over je medewerkers met hartklachten. Maar wat ik me dan afvraag: hoe pak je klaplopers aan? Als iemand belt dattie ziek is/overgeeft ofzo, en je vermoed dat het onzin is en het is de zoveelste keer, hoe maak je dat hard zodat je iets hebt om iemand erop aan te spreken? Lijkt me nog heel moeilijk hoor, om als werkgever met zulke mensen om te gaan. En om nou een sterfgeval te faken vind ik wel heel erg ver gaan

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:39

Frequentverzuimers laten beoordelen door bedrijfsarts. Geen medische reden voor frequent verzuim, dan frequent verzuim gesprekken gaan voeren. Duidelijke afspraken maken met evaluatiemoment. Bij keer op keer geen verbetering, ontslagtraject opstarten. Als je goed dossiervorming hebt gedaan is dit mogelijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:40

ben trots op die meiden hoor, en echt he........ ze zijn er als ik ze nodig heb......... en eigenlijk zijn ze beiden officieel niet in staat te werken, maar ze willen persee........ thuis zitten is niet hun ding, en ze voelen zich gruwelijk verantwoordelijk .......

mensen die lopen te meuten die betaal ik zowizo minder uit 70% van het gemiddelde van de laatste 3 maanden, ik bel elke dag op hoe het gaat en of het al beter gaat (op zn allerliefst, zeer geintresseerd en vooral de vraag mijdend waneer ze weer gaan beginnen Lachen ) Ik zet de arbo er verscherpt op, ik maak zelf huisbezoeken met een bosje bloemen natuurlijk...... en als het mij te gek wordt dan worden ze de eerste dag dat ze beter zijn ontslagen Lachen

Ik werk met korte contracten, half jaar + jaar en dan onbebaalde tijd....... in die 1,5 jaar weet je wel wat voor een vlees je in de kuip hebt Lachen

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:51

Jaimyliefje schreef:
Kijk, je werkt bij de Albert Heijn dus ik vind dat dat (voor één keertje dan) wel kan.
Maar had je nou een andere baan, leraar, dokter of iets anders in die richting, dan zou ik het echt not done vinden!

Het kan zowiezo niet. Maakt niet uit waar je werkt.

Ik werk zelf bij Albert Heijn en krijg vaak van dit soort ziekmeldingen. Mensen moeten van mij gewoon komen proberen, mogen daarna nog naar huis als het echt niet gaat. Dit doe ik wel alleen bij de mensen waarvan ik weet dat ze al thuis blijven als er een scheet dwarszit.

Ik zou het nooit doen en heb er zelfs nog nooit aan gedacht, Vind het te triest voor woorden. Geen enkel idee wat ze de collega's aandoen en staan geen moment stil bij de kosten die het met zich meebrengt. En wat zou je doen als het een collega van je is waarvoor jij je vrije dag op moet geven?

Kansloos vind ik het. Succes met de 'grote mensen wereld'!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:24

Ja, dat moet niet gekker worden. Alsof er gradaties zijn met wat voor baan je hebt of je je ziek kan melden te pas en te onpas! Dat vind ik echt schokkend! Lekker moraal heb je dan zeg! Bah!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:01

Loeser schreef:
Jaimyliefje schreef:
Kijk, je werkt bij de Albert Heijn dus ik vind dat dat (voor één keertje dan) wel kan.
Maar had je nou een andere baan, leraar, dokter of iets anders in die richting, dan zou ik het echt not done vinden!

Ik werk zelf bij Albert Heijn en krijg vaak van dit soort ziekmeldingen. Mensen moeten van mij gewoon komen proberen, mogen daarna nog naar huis als het echt niet gaat. Dit doe ik wel alleen bij de mensen waarvan ik weet dat ze al thuis blijven als er een scheet dwarszit.

Ik zou het nooit doen en heb er zelfs nog nooit aan gedacht, Vind het te triest voor woorden. Geen enkel idee wat ze de collega's aandoen en staan geen moment stil bij de kosten die het met zich meebrengt. En wat zou je doen als het een collega van je is waarvoor jij je vrije dag op moet geven?

mooi verwoord Afgod
Blijkbaar wordt er niet over na gedacht dat er collega's gebeld worden om in te vallen, laat staan de kosten die het met zich mee brengt. Kansloos is het juiste woord

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:08

Loeser schreef:
Jaimyliefje schreef:

dan staan ze direct te schreeuwen dat het oneerlijk is en dat ze zelf vrij hebben die dag, en dat hun collega vast niet zo ziek is als dat ze het zegt....

ja wat kan de grote mensen wereld toch oneerlijk zijn.... jij bent de onschuldige en iedereen is tegen jou... Zij zijn groot en ik is klein!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:07

Ik ben niet vaak ziek, maar als ik ziek ben. Ben ik echt heel lang ziek;

Maar dat ik vind echt niet kunnen, maakt niet uit wat je doet, als je nou nog naar school gaat of als je werkt.
Ik vind dat echt not done.