ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:35

Het zou alsnog best ADD kunnen zijn hoor Menino! Dat is ook feitelijk iets lichamelijks, aangezien je een gebrek hebt aan (als ik het goed zeg) Melatonine.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:40

Ik heb niet heel erg moeite met het maken van zinnen, al moet ik soms wel een zin 3 keer lezen voor ik door heb wat er staat!

Ik moet nu weer omhoog in de dosis ritalin, hebben we vanmorgen besloten. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:45

Haha ik zit volgens mij aan de absolute max... 4 x 20 Nagelbijten / Gniffelen

Ohja, ik moet weer trouwens! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:58

Rock schreef:
Het zou alsnog best ADD kunnen zijn hoor Menino! Dat is ook feitelijk iets lichamelijks, aangezien je een gebrek hebt aan (als ik het goed zeg) Melatonine.

naja...

Het gaat zegmaar gepaard met andere klachten (haaruitval, hoofdpijn...) Dat zijn wel typisch van die hormoon-dingen.. En concentratie-verlies is eigenlijk ook een symptoom daarvan... Maargoed, over 2 weken gaan ze weer bloed testen... Als daar nog niets uitkomt, ga ik het toch maar eens aankaarten.. (als ik durf Clown )

't is namelijk wel zo erg; dat ik nu va school af moet omdat ik zo slecht gepresteerd heb Clown (en dat is echt geen gebrek aan wilskracht.. Het lukt gewoon niet.. Verdrietig En inhoudelijk is het ook echt niet te moeilijk voor me ofzo)

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:02

Ik ga nu naar 3 x 2 tabletten per dag, ze wil me eigenlijk naar Concerta hebben, maar dat wordt niet vergoed door de verzekering.

Menino, de symptomen die jij hebt op school had ik ook heel erg last van! De wil was er zeker, maar het lukte me gewoon niet!
Ook speelde het mee dat leraren zeiden dat ik het niet kon, en dat ik de Havo niet eens zou gaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:23

Fair schreef:
Ik ga nu naar 3 x 2 tabletten per dag, ze wil me eigenlijk naar Concerta hebben, maar dat wordt niet vergoed door de verzekering.

Menino, de symptomen die jij hebt op school had ik ook heel erg last van! De wil was er zeker, maar het lukte me gewoon niet!
Ook speelde het mee dat leraren zeiden dat ik het niet kon, en dat ik de Havo niet eens zou gaan halen.

Ja dat is dus wel vervelend! Hoe heb je het met school gedaan dan?

Ik zit nu in 3 VWO, maar ben in de 2e ookal blijven zitten (en dat was eigenlijk gewoon m'n eigen schuld.. School boeide me toendertijd echt niets, dom dom).. Dus ik mag/kan nu niet nogmaals blijven zitten.. En Havo zit er ook niet meer in.. Moet nu dus MBO gaan doen (terwijl ik van het gymnasium afkom Bloos )

En het is zo frustrerend als mensen dan zeggen van ' laatste periode, nog even je schouders eronder' ... Net alsof ik niet mijn best doe Tong uitsteken Maar ik kan echt uren naar m'n boek staren zonder dat ik door heb wat er staat Clown Dus dan is de conclusie dat je ' gewoon niet geleerd hebt' ookal snel getrokken... Dromen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 07:23

Menino het klinkt allemaal heel bekend wat je zegt over school...
Zeker met Frans enzo. dat kon ik echt niet leren al die stomme woordjes.. :s

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:34

zeer herkenbaar dat eindeloze staren in je boek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:47

Heb ooit 1,5 uur bij huiswerkbegeleiding gezeten voor een rijtje van 20 woordjes Frans... Geen succes...

Maar stuur mij in Frankrijk op pad, en ik kom (meestal) wel waar ik wezen moet... Het verhaal van mijn man en ik die afgelopen zomer in een sjiek Frans restaurant wat wilden eten zal ik achterwegen laten, voor mijn geloofwaardigheid Schijnheilig

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 19:12

Haha VERTEL!!!!

nee ik kan ook als ze niet te snel praten hele franse gesprekken verstaan. Het zelf praten gaat wat minder maar kan gerust mn brood bestellen bij de bakker en dan kom ik echt wel verder dan une baquette... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:21

Nou... Wij wilden gezellig romantisch uit eten... Mijn moeder heeft een jaar in Frankrijk gewoond, dus die had voor ons gereserveerd bij een restaurantje...

Wij komen daar, niemand te zien... Heel voorzichtig de eetzaal binnengelopen, waar wat mensen zaten, maar geen bediening...

Wij stonden daar wat ongemakkelijk... Uiteindelijk komt er een serveerster aan. In zéér ingewikkeld Frans legde ik uit dat er gereserveerd was... Zij bracht ons in rap Frans naar ons tafeltje en vroeg of we wat wilden drinken. Ze bracht ons de wijnkaart, en mijn man bestelde een flesje. Ze wilde mij ook inschenken, maar ik was zwanger, dus ik wilde geen wijn. Leg dat maar eens uit in het Frans! Clown Gelukkig had ik voor mijn eindexamen Frans op het VWO dat zinnetje geleerd, omdat ik toen zwanger was van onze oudste. "Je suis enceinte," zei ik, en toen begreep ze inderdaad dat ik geen wijn zou drinken (hoewel dat voor een Frans iemand heel maf blijft aan de reactie te merken).

Vervolgens vertelde ze ons wat de 'plate du jour' was... Ergens in het verhaal verstond ik 'poisson' maar voor de rest... Verward

Toch op de bonnefooi maar dat besteld... Nu moet je weten dat mijn man nog slechter Frans spreekt dan ik... En dat ik een behoorlijk moeilijke eter ben, dus dat was al wat Nagelbijten / Gniffelen

De eerste gang was inderdaad vis (hoera! dat had ik goed verstaan!!) en daarna kwam parelhoen. Oeps... Parelhoen? Ik eet geen parelhoen! Bloos! Toch maar netjes opgegeten, want ik had het tenslotte besteld, én ik had toch geen idee hoe ik moest vragen wat het was en uit te leggen dat ik dat liever niet eet (je moet je bedenken dat er dus gewoon een mini-vogel op je bord ligt, en dat je dan geen flauw idee hebt of het nou een kuiken, een duif, een kwartel, of wat dan ook is)... Het was érg lekker hoor Haha!

En daarna een toetje, met sterke drank erbij ROFL geen wijn, maar wel cognac? Die heeft mijn man dus maar opgedronken.

En daarna nog kaas, waarvan ik hóópte dat hij niet van rauwe melk gemaakt was, want ik was het zinnetje 'au lait cru' totaal kwijt in de verwarring.

Uiteindelijk kwam de rekening, en wij wilden wel een fooi geven (we hadden het haar nu niet echt makkelijk gemaakt). Dus ik half stotterend iets in de trant van 'doe maar 70'...

De serveerster schudt haar hoofd, en wijst naar de prijs... Ik nog een keer proberen uit te leggen, maar we kwamen er niet uit.

MANAGER ERBIJ! ROFL die me uiteindelijk wist te vertellen dat in Frankrijk de fooi al bij de prijs in zit! Bloos

Uiteindelijk zijn we tot aan de deur begeleid, en toen we bij de auto waren hebben we ons letterlijk suf gelachen! ROFL Huilen van het lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:12

Haha oh wat een ramp zeg!

Zo heb ik er ook nog wel een gehad in Frankrijk. We waren een weekendje weg met mijn ouders en schoonouders en mijn ouders hadden toen een RAnge Rover.
Dus mijn pa moest daar de blubber uitproberen. Dus wij mee. Mn schoonpa in de auto, schoonzusje en mijn vriend. Rijdt mn pa ons vast in de middle of nowhere....

Dus ik met schoonzusje geprobeert een van de weinige auto's aan te houden. Ondertussen schoonpa naar een huisgelopen maar was niemand thuis. Maar er stond een schep en een plank dus die meegenomen want dat werkt makkelijker.

Na een tijdje kwam er een auto aan en die stopte. Ik in gebrekkig frans uitgelegd wat het probleem was (zag hij zelf ook wel als er een auto tot aan de wielkasten in de blub staat.

Die man beloofd ons touw te gaan halen om ons eruit te trekken. Wij blij.

Ondertussen nog blijven proberen en we hadden hem er net uit toen de man met touw terug kwam.

Loop ik met mijn schoonpa terug naar dat huis om die schep terug te brengen BLIJKT HET VAN DIE MAN TE ZIJN...
We schaamde ons echt dood. En leg dan maar eens uit hoe je aan die schep komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:14

Rock schreef:
Nou... Wij wilden gezellig romantisch uit eten... Mijn moeder heeft een jaar in Frankrijk gewoond, dus die had voor ons gereserveerd bij een restaurantje...

Wij komen daar, niemand te zien... Heel voorzichtig de eetzaal binnengelopen, waar wat mensen zaten, maar geen bediening...

Wij stonden daar wat ongemakkelijk... Uiteindelijk komt er een serveerster aan. In zéér ingewikkeld Frans legde ik uit dat er gereserveerd was... Zij bracht ons in rap Frans naar ons tafeltje en vroeg of we wat wilden drinken. Ze bracht ons de wijnkaart, en mijn man bestelde een flesje. Ze wilde mij ook inschenken, maar ik was zwanger, dus ik wilde geen wijn. Leg dat maar eens uit in het Frans! Clown Gelukkig had ik voor mijn eindexamen Frans op het VWO dat zinnetje geleerd, omdat ik toen zwanger was van onze oudste. "Je suis enceinte," zei ik, en toen begreep ze inderdaad dat ik geen wijn zou drinken (hoewel dat voor een Frans iemand heel maf blijft aan de reactie te merken).

Vervolgens vertelde ze ons wat de 'plate du jour' was... Ergens in het verhaal verstond ik 'poisson' maar voor de rest... Verward

Toch op de bonnefooi maar dat besteld... Nu moet je weten dat mijn man nog slechter Frans spreekt dan ik... En dat ik een behoorlijk moeilijke eter ben, dus dat was al wat Nagelbijten / Gniffelen

De eerste gang was inderdaad vis (hoera! dat had ik goed verstaan!!) en daarna kwam parelhoen. Oeps... Parelhoen? Ik eet geen parelhoen! Bloos! Toch maar netjes opgegeten, want ik had het tenslotte besteld, én ik had toch geen idee hoe ik moest vragen wat het was en uit te leggen dat ik dat liever niet eet (je moet je bedenken dat er dus gewoon een mini-vogel op je bord ligt, en dat je dan geen flauw idee hebt of het nou een kuiken, een duif, een kwartel, of wat dan ook is)... Het was érg lekker hoor Haha!

En daarna een toetje, met sterke drank erbij ROFL geen wijn, maar wel cognac? Die heeft mijn man dus maar opgedronken.

En daarna nog kaas, waarvan ik hóópte dat hij niet van rauwe melk gemaakt was, want ik was het zinnetje 'au lait cru' totaal kwijt in de verwarring.

Uiteindelijk kwam de rekening, en wij wilden wel een fooi geven (we hadden het haar nu niet echt makkelijk gemaakt). Dus ik half stotterend iets in de trant van 'doe maar 70'...

De serveerster schudt haar hoofd, en wijst naar de prijs... Ik nog een keer proberen uit te leggen, maar we kwamen er niet uit.

MANAGER ERBIJ! ROFL die me uiteindelijk wist te vertellen dat in Frankrijk de fooi al bij de prijs in zit! Bloos

Uiteindelijk zijn we tot aan de deur begeleid, en toen we bij de auto waren hebben we ons letterlijk suf gelachen! ROFL Huilen van het lachen

haha nou ik was wsl ook niet verder gekomen dan je ne parle pas francois bien, excuse moi, je ne voudrais pas un vine... Ofzo Bloos ...

Weet nog wel dat we een keer gedropt werden, op zo'n kamp vlakbij luik.. en we dus om half 1 's nachts bij een franse mevrouw aanbelden.. Die ons doodleuk vertelde dat we een stuk over de snelweg moesten gaan lopen (daar verstonden wij iig Verdrietig ).. Zijn we heel verantwoord in de berm gaan lopen, gingen de batterij'en op van zaklamp Clown ..

Uiteindelijk leek dat we verkeerd gelopen waren, omdat belgen er een iets andere definitie op na houden... Betreft ' bruggen Clown Clown ' (we moest bij een brug naar rechts.. Brug jaja Tong uitsteken )

maar ach,, nu we het er toch over hebben.. Had gisteren frans toets.. Vandaag frans toets.. Weet niet of ik erover wil praten.. Bloos iig geen voldoendes... Verdrietig

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 18:41

Zo moet dit even kwijt maar had voor mijn digitaal portfolio (waar ik zo voor zat te stressen) twee keer een 8!!!
Een voor de presentatie en een voor mijn portfolio zelf.
Daar ben ik dus vanaf.

Woensdag krijg ik te horen welke tests ik moet gaan doen bij het GGZ. Ben benieuwd.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 18:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:48

Spannend Lau!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:49

ik heb het waarschijnlijk.

het is nog niet helemaal vast te stellen, aangezien ik er nog geen testen voor heb gedaan.

ze willen bij mediant nou bij mij uitzoeken wat mijn stoornis(sen) zijn

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:22

een paar weekies geleden is bij mij dus officieel ADD geconstateerd,
maar ik weiger ritalin te slikken voor iets waar ik al 14 jaar mee heb kunnen leven, wel met tegenslagen natuurlijk..

Ik vind het drugs,

Wat is jullie mening over ritalin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:24

Ik slik het wel, en graag ook. Dan maar 'drugs' het helpt mij functioneren. Ik heb 3 kinderen waarvoor ik verantwoordelijk ben. Ik kan me het niet permiteren om al mijn ADHD problematiek gewoon te hebben. Medicatie is niet zaligmakend, maar mijn ADHD is dusdanig problematisch dat ik niet goed zonder medicatie kan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:27

Jaimyliefje schreef:
een paar weekies geleden is bij mij dus officieel ADD geconstateerd,
maar ik weiger ritalin te slikken voor iets waar ik al 14 jaar mee heb kunnen leven, wel met tegenslagen natuurlijk..

Ik vind het drugs,

Wat is jullie mening over ritalin

mijn mening over ritalin.

het zal het probleem nooit helemaal kunnen onderdrukken.

maar voor sommigen heeft het wel een goede werking die echt heel druk kunnen zijn.

ik word er wss wel op getest

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:28

ik weet gewoon niet wat het effect ervan is,
kun je me er wat over vertellen?
Het ergste is nog wel dat ik nu wanneer ik bijvoorbeeld bezig ben op school ik alles merk wat met mijn stoornissen te maken heeft, eerst probeerde ik eroverheen te kijken en te doen of het niets was, ik dacht dat ik gewoon een aanstelster was..

Ik heb ook gehoord van vis olie gel tabletten en dat dat heel goed werkt? (ik ben meer van de homeopathie en dergelijken..)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:30

Jaimyliefje schreef:
ik weet gewoon niet wat het effect ervan is,
kun je me er wat over vertellen?
Het ergste is nog wel dat ik nu wanneer ik bijvoorbeeld bezig ben op school ik alles merk wat met mijn stoornissen te maken heeft, eerst probeerde ik eroverheen te kijken en te doen of het niets was, ik dacht dat ik gewoon een aanstelster was..

Ik heb ook gehoord van vis olie gel tabletten en dat dat heel goed werkt? (ik ben meer van de homeopathie en dergelijken..)

als je ADHD hebt en je slikt ritalin, ben je overdag heel rustig, maar dan heb je wel dat het savonds die drukte eruit komt, je onderdrukt het dan.

dat is het nadeel, want die drukte moet er hoe dan ook toch echt uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:33

Zonder Ritalin heb ik absoluut geen overzicht, geen concentratie, ik kan geen goede gesprekken voeren, ik kom zéér ongeïnteresseerd over, ik zie gigantisch op tegen álle taken die ik moet doen (denk aan huishouden)...

Mét Ritalin kan ik hoofd- en bijzaken onderscheiden, zie ik de logische volgorde in bijvoorbeeld wassen/afwas/stofzuigen, ben ik véél minder opvliegerig, ga ik met mijn kindjes naar buiten, ben in geíntersseerd in anderen...

Toen ik voor het eerst begon ermee, heb ik een dag héél erg gehuild, omdat ik me voor het eerst in mijn leven normaal voelde, voor het eerst in mijn leven voelde hoe het was om niet voor élke stap te moeten vechten, hoe het voelde om óverzicht te hebben...

Niet te omschrijven dat gevoel.

En dat het dan later op de dag terugkomt, daar heb ik geen last van hoor sommige mensen hebben meer last van rebounds dan anderen, maar de H in mijn ADHD is niet héél hevig. Mijn rebounds bestaan voornamelijk uit concentratieverlies. Dus ik ben het absoluut niet met Ketaki eens.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:37

Bij mij ADHD kun je de H ook weg laten, ik heb ADD.
Het voelt heel vreemd dat jij alles omschrijft waar ik last van heb ik de eerste drie regels van je post, ik word er bijna bang van. Sterker nog, ik had verwacht dat bepaalde dingen aan mezelf lagen..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:39

Rock schreef:
Zonder Ritalin heb ik absoluut geen overzicht, geen concentratie, ik kan geen goede gesprekken voeren, ik kom zéér ongeïnteresseerd over, ik zie gigantisch op tegen álle taken die ik moet doen (denk aan huishouden)...

Mét Ritalin kan ik hoofd- en bijzaken onderscheiden, zie ik de logische volgorde in bijvoorbeeld wassen/afwas/stofzuigen, ben ik véél minder opvliegerig, ga ik met mijn kindjes naar buiten, ben in geíntersseerd in anderen...

Toen ik voor het eerst begon ermee, heb ik een dag héél erg gehuild, omdat ik me voor het eerst in mijn leven normaal voelde, voor het eerst in mijn leven voelde hoe het was om niet voor élke stap te moeten vechten, hoe het voelde om óverzicht te hebben...

Niet te omschrijven dat gevoel.

En dat het dan later op de dag terugkomt, daar heb ik geen last van hoor sommige mensen hebben meer last van rebounds dan anderen, maar de H in mijn ADHD is niet héél hevig. Mijn rebounds bestaan voornamelijk uit concentratieverlies. Dus ik ben het absoluut niet met Ketaki eens.

en alles wat jij nou vertelt, heb ik dus ook hoor.

ik wil alleen niet aan de ritalin gaan.

echt niet.

maar ja, het is maar net waar je voor kiest