Ernstige depressie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Ernstige depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:29

@ pollewoppy, ken je idd ook uit het andere topic, daar voelde ik me idd ook niet meer thuis omdat ik toch meer symptomen van een hele ernstige depressie heb/had. Vandaar dat ik toen zelf een topic geopend heb.

Het is voor jou nu zaak om snel proffesionele hulp te krijgen en daarbij wellicht AD om weer met je hoofd boven water te kunnen komen. Zorg dat je niet te diep wegzakt (wat bij mij is gebeurd waardoor ik uiteindelijk op de crisisopvang heb gezeten en dat is niet prettig). Heel goed van je dat je je bed toch weer uitgekomen bent, dat betekent dat je nog niet heel erg diep bent gevallen. Zolang je jezelf uit bed kan houden is dat enorm positief.
Verder is het goed dat je toch blijft eten, ik ben enorm afgevallen en eet nog steeds niet zoveel als vroeger maar zolang ik nog 50 kilo weeg vind ik het best.

Ik heb vandaag voor het eerst beeldende therapie gehad. Ik heb mijn chaotische hoofd met al die liedjes in mijn kop getekend (als ik gespannen ben en druk dan krijg ik steeds liedjes in mijn hoofd, het zelfde stukje van het liedje wordt dan dwangmatig steeds weer herhaald. Gek word ik ervan. Het zijn ook steeds weer andere liedjes die ineens in mijn hoofd opduiken).

Verder denk ik dat ik veel aan de therapieen ga hebben, vind alleen sommige meiden die er zitten nogal 'aanwezig'. Ze overschreeuwen zichzelf en doen stoer. Ik word dan steeds stiller, want zelf ben ik dus helemaal niet zo. Ik wil wel graag bij de groep horen maar ga mezelf echt niet in allerlei bochten wringen daarvoor...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:31

Ik gebruik naast mijn medicijnen (Efexor) ook oxazepam.
Die probeer ik alleen niet standaard te gebruiken. Ik mag er 3x daaags één, maar neem ze eigenlijk alleen voordat ik bijvoorbeeld naar de bedrijfsarts moet, zodat ik net even iets rustiger ben.
Ik kreeg ze ook voor 's avonds, voor voor het slapen, maar daar hielp het bij niet voor. Vandaag heb ik temazepam (ach ja, al die pammen Knipoog ) gekregen in de hoop dat ik daar wel van kan slapen.
Ik ben benieuwd. Ben in ieder geval weer gesloopt na vandaag en hou goede moed dat ik vanacht eens meer dan 2 - 3 uur slaap...

De efexor helpt mij trouwens goed. Het vlakt me wel af in mijn emoties, maar dat is bij mij juist wel even goed, gezien de erge woede aanvallen die ik had. Het is jammer dat ik daardoor ook wat minder geïnteresseert ben in andere mensen, maar dat is dan maar zo. Mensen die dichtbij je staan en om je geven begrijpen dat wel...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:36

@ Laetitia:
Ik heb inderdaad ook wel over jou gelezen. Heftig vond ik dat, dat kan ik me nog wel herrinneren.

Proffesionele hulp is op gang gezet. Donderdag krijg ik een uitgebreid psychologisch onderzoek om te bepalen welke hulp het meest geschikt is. Zoals je in mijn bovenstaande reactie kan lezen zit ik inmiddels (sinds begin juni) aan de AD. Dat was gewoon ook echt nodig. Ik had toen nog vertrouwen in mijn bedrijfsmaatschappelijkwerker, maar die heeft me helaas veel te lang zelf laten 'zwemmen' of beter gezegt bijna laten verzuipen.
Hij heeft me in de vakantie (ik zit in het onderwijs) gewoon 6 weken laten aanmodderen. Maar wist ik veel...
Ik dacht inderdaad dat ik het zelf 'gewoon' maar weer positief moest gaan zien. Maar dat hield ik helaas geen 6 weken vol. Doordat ik zelf bij de bedrijfsarts en de huisarts aan de bel getrokken heb is er nu wel echt actie ondernomen.
Via de huisarts loop ik inmiddels ook al bij een SPV-er. Dus de goede weg is hopelijk weer ingslagen...

Wel fijn dat je een goed gevoel over je therapie hebt. Ik kan me wel voorstellen dat van die overheersende types vervelend is. Dat is ook niet zo mijn manier...
dat van de liedjes in je hoofd herken ik niet in de vorm van liedjes, maar wel gedachten die door je hoofd blijven spoken. Vaak zelfs chaos. Ik kan die gedachten niet loslaten en blijf maar malen. Ik kan het ook niet stopzetten en word er knettergek van...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:41

hier meld zich nog ene..

heb voor 5 jaar terug 'n moeilijke periode doorgaan, doordat ik uit huis gezet ben door me moeder zonder verklaar bare reden. (ouders waren al gescheiden me paps woonde al 3 maanden al op zich zelf wat mijn geluk was) zou dat betreffende weekend naar m'n vader gaan, had me spullen al klaar, maar was me moeder het blijkbaar niet mee eens, dus vloog moederlief naar boven om te kijken wat ik boven gedaan had, toen ze onder kwam, kwam me van alles achter na gevlogen..
nou goed, was rond 4/5 uur toen, en ben toen naar de manege "gevlucht" (letterlijk Bloos!) iets waar ik normaal 10 min over deed liep ik toen 20 min over...
nou goed, daarna hele boel gezeik geweest hoe wat en waarom maar goed.. woonde daarna ongeveer 'n jaartje bij me vader (miss iets langer) toen ik op 'n dag 'n smsje van me vader kreeg of k niks gehoord had op school, nou had zelf al 'n heel raar gevoel dus zo nieuwsgierig als ik was belde ik me vader op (moesten sowieso w8en op 't zusje van 'n vriendin van me toen) en lang verhaal kort bleek me moeder midden in de nacht uit huis gegaan te zijn en in 'n straat bij 'n bushalte tenval gekomen is waardoor ze Hersenletsel opgelopen heeft.. hier is ze uiteindelijk 17 februarie 2005 aan overleden Boos!
hierdoor heb ik toen m'n examens niet kunnen doen *helaas Boos!
ben daarna gelukkig wel aan genomen op de school waar ik nou zit, maar hier begonnen de problemen eigenlijk al(weer) had nergens zin in voelde me niet goed en noem maar op..
ben toen mede door m'n toenmalige Mentor en via m'n huisarts terecht gekomen bij de Mondriaan Divisie kinderen & jeugdigen.. hier ben ik tot vorig jaar voor de zomervakantie in behandeling geweest, en voor 2 jaar terug ongeveer, toen we pas daarmee bezig waren was er zelfs al spraken van Opname.. nou dit is gelukkig niet meer van toepassing geweest nadat ik van de een op de andere dag 180 graden veranderd was.. op school ging het goed, had 'n hele leuke klas super leraren waar ik 't goed mee kon vinden.. dus eigenlijk allemaal toppie, tot voor vorig jaar 't nieuwe schooljaar weer begon. vermoed zelf dat in de zomervakantie er 'n knop bij me om gegaan is waardoor ik helemaal nergens meer zin in had..
mede door goede begeleiding van m'n mentoren en leerlingbegeleidster ben ik gaan rennen en gaan zoeken voor weer onder behandeling van de Mondriaan zorggroep te komen, heb hier wel vanaf December tot mei (!) op moeten w8e voordat ik pas een 1e intake kreeg bij hun.. onder tussen gaat alles hier heel erg met pieken en dalen.. de ene dag bruis ik van de energie en de andere dag slaap ik bij wijze van de hele dag...
de stemmingswisselingen komen mij op dit moment zelf heel erg bekent voor.. ik tik ook al voor de kleinste dingen uit, heb ruzie met me vader om de kleinste dingen (maar ook omdat hij niet "ziet" dat ik ziek ben, omdat ik van buiten (en andere mede lot genoten Knipoog) er gewoon "gezond" uit zie.. terwijl er in m'n bovenkamer niet alles tikt zoals 't hoord te tikken, heb vaak genoeg met een mes op m'n kamer gezeten heb ook tijdje aan Automulatie?? gedaan, alleen maar om m'n kwade gevoel kwijt te geraken... heb vaak uit woede tegen muren en kasten lopen slaan, wat resulteerde uit 'n gekneusde hand..
heb sinds vorig jaar ook 'n nieuw paard, wat nog jong is (6jaar oud) heb ik sinds vorig jaar ook maar heel weinig mee gedaan, paardje is super lief, probeerd me altijd aan het lachen te maken door de gekste fratsen uit te halen Clown
maar de laatste tijd heb helemaal geen zin, het is dat ik af en toe afspraken heb die ik zo goed als na kom.. en verder eigenlijk niks..
voel me soms compleet nutteloos 'n hele niksnut.. terwijl ik WEET dat IK het anders kan, en het zeker anders KAN gaan.. mede doordat ik laat weten aan 'n mentor +leerlingbeleidster dat ik WIL maar niet kan, proberen hun me met man en macht hier uit te helpen...
over 2/3 weken begint me nieuwe jaar weer en hoop dit jaar m'n diploma in handen te kunnen nemen, waar ik uiteindelijk 4 jaar Bloos! over gedaan heb (terwijl het eigenlijk een opleiding van maar 2 jaar is Bloos)

sow Bloos, sorry beetje erg lang verhaal, maar alles in 5 jaar tijd kort samen gevat Bloos
dus denk dat er idd ook wel genoeg mensen zijn met problemen en depressies, waaronder ik ook hoor...
het slecht slapen en het slecht inslapen komt me ook bekent voor.. zelf lig ik de laatste tijd vaak 1 tot 2 uur lang wakker.. wat ik dan wel doe om mezelf beetje af te lijden zodat ik beetje moe wordt is dat ik muziek met me foon ga luisteren en spelletje ga spelen op me telefoon...
maar sinds zaterdag avond, voel ik me meer dood dan levend.. ga sinds 3/4 dagen om 10 uur naar bed, val rond 11 uur in slaap en sta de volgende dag rond half 10/ 10 uur of half 11 weer naast me bed, maar voel me nog even levenloos als daarvoor...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:50

bahbahbah! ik moet de fluoxettine in water uit elkaar laten vallen en dan opdrinken.. nou VRESELIJK!
ben nou ook mega misselijk, moe, voel me heel raar en alles klint gek Verward

neverstop; k weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar iig hel veel sterkte!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:57

het is idd niet niks in 'n korte tijd zeg maar.. maar ik weet dat het ook anders kan Lachen en daar probeer ik ook beetje aan vast te klampen.. als laatste hoop wil ik nog niet zeggen, weet ff niet hoe ik 't anders moet zeggen..
maar ben er sinds zondag avond zelf aan 't denken om morgen (wil morgen eventueel vragen of het mogelijk is dat ik ook aan de AD kan, het is niet dé oplossing maar 'n klein symptoom bestrijding, maar het kan me misschien wel helpen om er voor 'n tijdje "normaal" doorheen te komen)
heb als eens AD gehad, was toen ik pas bij me vader woonde en 'n HA hier om de hoek had, maar steeds als k daar kwam schreef hij me AD voor Bloos! en dat als kind zijnde van 13/14 heb er toen 1 van gehad, me vader heeft toen dr tijd gezien hoe suf ik daar van was (weet ook niet meer welke dat zijn geweest) maar heb daarna nog 1 x voorgeschreven gekregen maar niet gehaald, omdat vaderlief vond dat ik dr niet aan moest beginnen omdat ie me gezien had toen ik er maar 1 van had gehad, en daarop zijn we bij 'n andere HA terecht gekomen die me zeer goed geholpen heeft tot de dag van vandaag Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:46

even snel een vraag Lachen
heeft iemand van jullie een idee wat ik moet doen?
ik ben nou alleen thuis (ouders zijn naar verjaardag) ik heb toenstraks de fluo genomen, maar voel me mega beroerd en schrik overal van, ben gewoon mega gestresd!
ik dacht laat ik een oxazepam nemen..
maar nou vraag ik me af, of ik er 1 moet nemen of zoals altijd 2?
op 2 reageer ik meestal zonder dit erbij niet, dus wat zouden jullie doen??

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:36

Neem er 2 voor de zekerheid. Hoop dat het nu wat beter gaat, en bel je ouders even op hun gsm om te vragen of ze eerder thuis kunnen komen omdat het niet goed gaat.

Verder afleiding zoeken, bokken of tv kijken...

Succes!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:51

mijn ouders zijn al weer thuis Lachen
heb er 2 genomen en voel me wel ietsje rustiger Ja

moet nou naar bed, maar ga in bed nog even muziek luisteren, als ik wakker blijf en mijn mp4 aan kan zetten Knipoog
denk dat ik als ik lig, ook meteen slaap haha Tong uitsteken

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:17

Bij Oxazepam mag je toch geen andere medicijnen? Dat is mij verteld..

Oxazepam en Fluoxetine heeft bij mij beide geen effect.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:12

Bij mij werd de oxazepam voorgeschreven naast de Efexor die ik al gebruikte. En daarna kreeg ik er nog temazepam bij om te slapen...

Ik hoop dus dat het wel mag Knipoog en dat mijn huisarts weet wat hij doet Clown (daar heb ik overigens alle vertrouwen in)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:21

ik denk dat het wel mag, anders zou m'n psychiater het niet zeggen, en de huisarts van pollewoppy.. dat denk ik iig Tong uitsteken

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:07

Daar houden we het maar bij dan he daphne? Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:44

Oxazepam mag gewoon naast andere medicijnen hoor. Ik slik seroxat en seroquel en zo nodig oxazepam. (was vandaag heeeeeeeeeeeel hard nodig...jezus wat was ik gespannen tijdens de therapieen. Ik trilde helemaal. Eten lukt nog steeds niet goed. Bekeek mezelf vanmorgen in de spiegel en begin mijn ribben te zien...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:51

Eten wil bij mij ook niet goed. Heel herkenbaar dus.
Ik heb vandaag de bibberitis. Zit te trillen als een gek. Heb vandaag het onderzoek, dus ben ook al behoorlijk gespannen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:31

pff, meis zou toch proberen te eten.. ookal verdeel je 't over paar keer per dag..
PW kan idd bij jou van de spanning zijn ivm je onderzoek. hoop voor je dat dr iets positiefs uit komt Lachen
ben zelf gister bij de HA geweest, hele rits bloed laten prikken omdat hij 'n vermoede heeft dat ik de ziekte van Pfeiffer heb (ben heel erg moe, ga vroeg naar bed en slaap bijna 12 uur lang Bloos!) Iets wat ik eigenlijk Nou niet kan gebruiken, aangezien ik over 2/3 weken weer naar school moet...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:31

Proberen te blijven eten is inderdaad heel belangrijk. En het lukt bij mij gelukkig redelijk. Scheelt hierin ook dat ik een lieve zorgzame vriend heb. Dat helpt er echt aan mee. Hij zorgt ervoor dat ik in ieder geval blijf eten.

Het onderzoek vandaag was slechtes het eerste deel...
Een heel heftig, emotioneel slopend gesprek gehad. Het heeft zeker wat opgeleverd, maar realiseer me daardoor ook dat ik nog een hele lange weg te gaan heb.
Volgende week moet ik o.a. het schriftelijke deel van 9.30 - 15.00 uur... Word al moe als ik er aan denk. Eigenlijk wel goed dat dat niet ook nog eens vandaag was. Na het gesprek had ik dat echt niet meer getrokken.

@ Neverstop: Hopelijk heb je niet de ziekte van Pfeiffer.
Wanneer krijg je de uitslag?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:06

pfoeh Pollewoppy, is niet niks als ik 't zo lees.. Scheve mond
lijkt me best wel zenuwslopend vanzo vroeg tot in de middag.. vind 'n uur al lang Nagelbijten / Gniffelen
ja daar dacht m'n HA dus ook aan, heb gister laten prikken en kan ik maandag voor bellen dan weten ze de uitslag...
lig ook bijna hele dag op de bank Scheve mond ben net gister even bij me paardje geweest Boos! (staat gelukkig lekker op de wei Lachen )

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 04:41

Zo ik ben alweer ruim een uur wakker en van ellende maar even achter de computer gegaan. Normaal doe ik dat liever niet, omdat ik het niet de beste manier vind om weer in slaap te komen.

Sinds de slaaptabletten van de huisarts gaat het slapen iets beter, alleen steeds maar tot een uur of 3 / half 4. Nou ja, gisteren natuurlijk ook een zware dag gehad dus eigenlijk verbaast het me niet zo.

Door alle emoties van gisteren lijk ik nu wel wat verdoofd...
Al ben ik bang voor wat er na het onderzoek gaat gebeuren. (Waarschijnlijk o.a. gesprekken met een psycholoog) Bang in de zin van: Wat gaat er allemaal loskomen en hoe moet ik daar dan in vredesnaam mee omgaan. Ik wil er nu nog maar even niet aan denken...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:03

hmm, is ook niet echt leuk he dat je niet goed door kunt slapen.. neem aan dat de tabletten ook maar 'n tijdje zullen werken he, en resulteerd dat je natuurlijk rond 3 half 4 wakker wordt Scheve mond
heb zelf ook 'n tijdje gehad dat ik vaak rond die tijd wakker werd (maar had denk ik 'n hele andere reden Knipoog)
snap ik best dat je er nou nog niet aant wilt denken, het zal zeker allemaal los komen, maar hun willen je proberen te helpen die dingen te leren verwerken en er leren mee om te gaan...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:49

Dat is helemaal waar. Ik kan ook bijna niet wachten tot een volgende gesprek, want het moet eruit. Het zit erg hoog merk ik. Maar het is zo vermoeiend dat het de hele dag door je hoofd maalt. Ik weet niet wat ik er mee moet en pas na het onderzoek kom ik in behandeling bij waarschijnlijk een psycholoog. (Het onderzoek moet uitwijzen wat de beste behandelmethode is).

Gelukkig kan ik dinsdag wel weer naar de SPV-er, daar even mijn hart luchten. Het is dus gelukkig niet zo dat ik tot na het onderzoek niks heb zeg maar...

Ben vandaag weer even op stal geweest. Is zonder auto erg lastig (gelukkig heb ik zelf geen paard). Even de spulletjes klaar gemaakt voor de Gelderse Kampioenschappen morgen. Dat deed me wel even goed. Eigenlijk ga ik altijd mee als groom, maar ik heb van de week al besloten het niet te doen.
Nu ik weer thuis ben besef ik dat het een goede keuze is, want na dit ochtendje (eigenlijk heel relaxed en zonder drukte) ben ik alweer kapot...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:21

Detour, ik heb het GOUD besteld !
Dinsdag kan ik het ophalen !
Ben benieuwd.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:29

Pollewoppy snap best dat je er "bang" voor bent vooral omdat je zelf merkt dat 't je zo hoog zit en je zoveel bezig houdt..
maar komt vast goed Lachen
ben er de 1e keer ook heel goed uit gekomen Lachen
hoop er nou ook weer goed uit te komen, zeker ook omdat ik weet hoe 't wél kan gaan..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 05:42

Dank je neverstop Knipoog
Met jou komt het ook wel weer goed Lachen

Ik ben inmiddels mijn bed maar weer uitgegaan. Tot 3 uur geslapen, daarna nog een beetje gedommeld en vanaf 5.00 uur weer klaar wakker. Word er helemaal niet goed van. Ben maar aan het nadenken en piekeren over wat er allemaal naar bovenkomt.

Het ene moment voel ik me leeg en komt er niks (wat ik dan helemaal niet erg vind) en het andere moment, zoals nu weer, komt er zoveel naar boven. En ik weet simpelweg niet wat ik er mee moet. Ik kan er nu ook gewoon nog niks mee. Dinsdag gelukkig wel weer naar de SVP-er. Moest eerst maandag, maar hij kon niet. Ach, een dagje later is wel te overzien. Maar ik merk echt dat ik deze gesprekken nodig heb, juist omdat ik zelf nu totaal niet weet wat ik met al mijn gevoelens, gedachten en herinneringen aan moet. Ik begin me steeds meer te realiseren hoe mijn jeugd me gevormd (en vooral geteked) heeft en nu dusdanig belemmert dat ik niet meer functioneer. Dat vind ik ook eng. Eng in de zin van, wat zal er veel moeten veranderen. En dat zal ik zelf moeten doen... Ik zal moeten leren dingen anders te zien, dingen anders aan te pakken dan hoe ik het eigenlijk mijn hele leventje al doe... Uiteindelijk zal het er makkelijker van worden hoop ik dan maar, maar die weg is nog zo lang...

Omdat het onderzoek nog niet is afgerond loop ik nog niet bij een psycholoog (waar het waarschijnlijk wel op neer gaat komen). Eigenlijk kan ik gewoon niet wachten, want dit breekt me echt op.

Ik heb zoveel vragen, onzekerheden over hoe nu verder, dat er gebeurt waar ik me zo probeer tegen te verzetten, maar het wil niet. Gisteren heb ik namelijk zo goed als de hele dag op bed gelegen, niet geslapen, maar gewoon op bed liggen, om alles maar te 'ontvluchten'. Mijn vriend was niet thuis, dus kon het ook Knipoog Maar dat is juist wat ik zo hard probeer te voorkomen, maar ik kan me er niet toezetten om eruit te komen en wat te gaan doen. 's Avonds zijn we dan heel even bij vrienden langsgeweest naar hun nieuwe huisje kijken, maar ik kan gewoon niet enthousiast doen. En daar voel ik me dan zo schuldig om.
Op dagen zoals gisteren ook, als mijn vriend dan (toen hij thuis kwam) begint te praten, is me dat eigenlijk al te veel. Dan denk ik: Waarom vertel je dit? Ik kan het gewoon niet opbrengen om te luisteren.

Vrijdag een gigantische huilbui gehad door alle losgekomen emoties. Dat luchtte wel eventjes op. Soms zou ik willen dat ik wat vaker gewoon even een potje kon janken...

Ga nu eerst een goeie vriendin maar weer eens mailen. Bellen zal ik nu nog maar niet doen. Het scheelt wel om lieve vrienden om je heen te hebben die naar je luisteren en er voor je zijn. Ik kwam daar laatst nog een mooie uitspraak over tegen waar ik me dan maar een beetje aan vasthoud:

"Vrienden zijn als een lantaarn langs een donkere weg, ze maken de weg niet korter, maar wel een beetje lichter"

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:18

meis, het zou best kunnen dat je als je de intake e.d achter de rug hebt je idd bij 'n psycholoog terecht komt.. (haha zo heb ik 's bij 'n vrouwelijke psychologe gelopen als noodoplossing voordat ik pas onder behandeling kwam te staan, maar deze dame kwam nie verder met me Bloos maar ik mocht haar ook nie zo)
dat het onrustig in je bovenkamer is snap ik ook heel goed, gaat het hetzelfde eigenlijk..
het ene moment is 't lekker rustig kwa denken en 't andere moment wordt ik gek van het piekeren Boos!
heb vorige week zelfs nog 'n hendig vette huilbui gehad, waarom?? geen idee.. had 't blijkbaar even nodig..
meestal op zo'n momenten wéét je wie je échte vrienden zijn en wie niet.. merk het zelf heel erg, de mensen waarvan ik d8 (van school) dat 't me vrienden waren laten niks maar echt niks meer van zich horen en dan zeggen ze we zijn/blijven vrienden..
Yea Right!! Zij zijn groot en ik is klein!
zo'n mensen ben ik liever kwijt dan rijk Knipoog!