20 x ja beantwoord volgens de test op pagina 1.
Wist ook niet dat het een naam had.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:lijstje is altijd heel handig ja maar heb daar nu gaan tijd meer voor vind ik..
*gaat stofzuigen*
en idd, men vind mij perfectionistisch, ehm, ikzelf herken dat helemaal niet..
maar ze zeggen dat aan dingen niet begin omdat het 'toch niet helemaal lukt' , en dat zal dan perfectionistme zijn?
Citaat:Ik kan me ontzettend zorgen maken als het niet nodig is. Ik kan m'n gedachten dan zeer moeilijk stopzetten en ik laat me wel eens in m'n eigen gevoel en gedachten meeslepen zodat ik me uiteindelijk wanhopig voel. Is er iemand die dit herkent? Ik vraag me af in hoeverre dat te maken heeft met gevoelig zijn
Jakary schreef:Langs onlangs op een site over kinderen die HSP zijn als 1 van de kenmerken, dat ze zich niet graag vuil maken
Mijn moeder vertelde onlangs nog dat ik steeds als er een vlekje op m'n kleren was, begon te huilen en andere kleren wou aandoen.
_Jennifer_ schreef:Marigold schreef:lijstje is altijd heel handig ja maar heb daar nu gaan tijd meer voor vind ik..
*gaat stofzuigen*
en idd, men vind mij perfectionistisch, ehm, ikzelf herken dat helemaal niet..
maar ze zeggen dat aan dingen niet begin omdat het 'toch niet helemaal lukt' , en dat zal dan perfectionistme zijn?
Ik denk dat dat toch een beetje perfectionisme is, je begint er niet aan omdat je "bang" bent dat het niet helemaal lukt. Maar soms is het niet erg, als iets niet helemaal lukt!
Ik zelf ben vreselijk perfectionistisch. Een 6 vind ik wel leuk, maar heb toch echt liever een 7,5 of hoger!
En ook met andere dingen, ben ik heel vaak de enige die niet 100% blij is met mijn resultaat (maar ook niet altijd hoor! Ik heb ook wel eens gewoon dingen dat ik superblij ben met het resultaat). Terwijl ik ook wel weet dat niet alles in een keer perfect kan zijn.
Karin schreef:Ik lees hier trouwens ook best veel dingen die ik niet direct in verband breng met HSP, maar meer met 'heel sterk de controle willen houden over de dingen'. Wat overigens wel kan samengaan.
Freaken als iemand te laat is heb ik niet, behalve als ik ergens écht op tijd moet zijn. Voor de zekerheid ruim ik dan altijd een kwartier extra in - niet zozeer uit controlfreak-oogpunt, gewoon efficiency. Ben zelf ook wel eens iets te laat en ik vind het ook prettig als mensen dan rekening hebben gehouden met wat uitloop. Mijn zusje doet het ook en als wij met elkaar afspreken om ergens naartoe te gaan, dan gaat dat dus altijd prima.
Cyntje schreef:Zitten jullie ook al lang van te voren voor een afspraak klaar?
Karin schreef:Cyntje schreef:Zitten jullie ook al lang van te voren voor een afspraak klaar?
Nee, helemaal niet. Ik ben juist altijd op het laatste moment nog van alles aan het doen waardoor de andere partij uiteindelijk op mij moet wachten.