Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:34

Als we niet ziek mogen worden waarom betalen we dan iedere maand bakken met geld van ons loon daarvoor?

Sorry jongens, hier heb ik geen trek in.
Ik vond dit een leuke uitklaap om ervaringen met elkaar te delen en elkaar er weer bovenop te helpen (zodat het onze bazen niks meer kost Boos! ) maar ik heb geen zin om me hier ook nog te moeten gaan verdedigen.

Doei, doei

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:41

iK ben een goede baas........ in signaleer en pak op......

ik heb een werkneemster door prive omstandigheden in mijn huis gehad 3 maanden lang, ik leen een werkneemster 5000 euro omdat ze eindelij in haar eigen woning gaat wonen, ik leen een werkneemster een bus uit zodat ze makkelijk kan verhuizen/// ik zorgt ervoor dat mijn d e werknemers die het het meest nodig hebben hun uren draaien............

kortom ik ben een hele goeie wergever......... maar ga me niet naaien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:44

Wat heeft dit nou met het onderwerp van het topic te maken? Wie zegt appelflap dat ik mijn baas naai????? Wie zegt dat ik dit speel, dat dit nep is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:48

ik heb ook werknemers die echt ziek zijn, die spaar ik....

maaar mijn 'meisjes" komen elke dag binnen en iki kan gezichgen lezen............. en als ik lees dat iemand er doorheen zit gaat diegene de ziektewwet in

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:07

He Kiwiko, je klinkt wat gefrustreerd... En ik begrijp je laatste post niet helemaal.
Op internet kun je niet nagaan wie 'echt' ziek is en wie niet en int echt is dat soms ook erg grijs.
En er doorheen zitten kan een ieder gebeuren. Zelfs mensen die het hardst roepen dat hun dat niet zal gebeuren ookal hebben ze te horen gekregen dat ze kanker hebben, zoals ik een jaar terug. En ik heb flink doorgebikkeld hoor, ben na een paar weken weer aan het werk gegaan, maar moest een paar weken geleden (een jaar na diagnose) toch echt toegeven, bijna onder dwang dat ik het toch echt niet langer trok. Het besluit nemen even niet te gaan werken was voor mij vele malen moeilijker en erger dan het besluit dat ik daarvoor elke morgen nam om wel naar het werk te gaan.
En ik denk dat sommige mensen zich hier aangevallen voelen, omdat (in ieder geval voor mij) de stap naar de ziektewet een hele grote kan zijn.

*edit*
Weetje, de een kan een kilo dragen en de ander een ton. Ik ben het met je eens dat soms een glas water int gezicht / schop onder de kont nodig kan zijn, maar je kunt niet een ieder over een kam scheren.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:45

@ Kiwiko:Lijkt me dat je als werkgever jezelf verzekerd tegen werknemers die in de ziektewet komen??? Of kan dat soms niet? Een eigen bedrijf met personeel brengt nou eenmaal risico's met zich mee...Wat nu als je werknemer ziek word door bijvoorbeeld een lichamelijke ziekte??

En daarnaast wil ik even voor mezelf kwijt dat ik dus juist NIET ziek thuis wou komen te zitten, juist omdat ik mijn werk zo leuk vind en het niet op wilde geven. Ik ging door en door, tegen alle signalen van mijn lichaam in. Zo uitgeput dat ik jankend op de plee zat, mijn lichaam die niet meer kon. Maar ik wilde niet opgeven, wilde gewoon deel uitmaken van het team en GEWOON lekker 40 uur werken.

Het is me helaas niet gelukt en ik voel me er nog steeds enorm kelote over...zeker omdat ik nu dus mijn ontzettend leuke functie kwijt ben...

Daarnaast is iedereen anders, ik vind niet dat je kan oordelen over iets wat je zelf niet kent of hebt meegemaakt.

Hoe voel jij je als je maanden niet slaapt? Als je niet kan vreten en alleen maar kan kotsen dagenlang? Heb je weleens meegemaakt dat je zo in paniek bent dat je denkt dat je dood gaat?

Juist mensen met burn-out hebben vaak hart voor de zaak, willen niet opgeven en gaan maar door.

Daarnaast liggen klachten van burnout en depressie heel erg dicht bij elkaar en ligt het vaak ook in het verlengde van elkaar.

Mentaal ziek zijn is nu eenmaal veel ingewikkelder dan lichamelijk ziek zijn. Waarom denk je dat psychiaters jarenlang moeten studeren? Net als een chirurg??

Ik hoop echt voor je dat jij het niet zult meemaken, want het is niet leuk. Ik vind het iig erg knap van je dat je al je moeilijkheden zo makkelijk kan overwinnen. Daar ben ik zelf wel jaloers op!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:34

@ Kiwiko ik vind je post werkelijk ongepast! En niet horen in een topic waarin men elkaar steunt. Waarom zou ik mijn baas naaien dan doordat ik in de ziektewet zit? Kom op zeg, wat weet jij van mij? Heb jij gezien hoe ik me letterlijk zo kapot heb gewerkt dat ik er letterlijk bij neerviel??? Nee dacht het toch niet! En een schop onder mijn kont, denk je nou echt dat ik in de ziektewet wilde???? Nee ze hebben me dr letterlijk in moeten zetten omdat ik nog steeds door wilde werken! Ik heb mijn lijf kapot gewerkt, heb verschillende lichamelijke uitvalsverschijnselen en dan kom jij hier even doodleuk verkondigen dat wij een schop onder onze kont nodig hebben??? Wat een arrogantie! Nee ik ben weg hier zolang er zulke kwetsende en belachelijke pmerkingen worden gemaakt over iemand waarvan je de persoonlijke achtergrond niet weet....

Ik weet wel wie er hier een heeeeeele grote schop onder dr kont moet hebben....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 08:07

hohoho dames is zeg nergens dat JULLIE niet ziek zijn.......... zeg ik echt nergens.

denk je dat ik er niet doorheen zit?? heb tijden gehad dat ik OOK niet kon, dat ik het allemaal niet meer wist en dat ik veel te veel dronk om te verdoven, mijn huis EN mijn leven een grote bende was......... maar ik ging wel door, moest wel want ik heb een kind waar ik verantwoordelijk voor ben EN een zaak waar veel gezinnen afhankelijk van zijn....... dan MOET je door en kan je niet zeggen....... ik ben overspannen, dus ik kom even een tijdje niet....

Ik loop nu ook bij een peut, gelukkig een hele goeie.........

vorig jaar september knakte het bij mij, ben toen wel een paar dagen thuis geweest en een week in therapie intern bij een bedrijf.........

Ik zeg alleen dat overspannen zijn vaak misbruikt wordt.

Ik weet precies wanneer het niet goed met mij gaat, ik ga mezelf en mijn leefomgeving verwaarlozen...... dan moet ik weer wat vaker naar Yvonne.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 08:39

Ik weet bijvoorbeeld nu al dat ik over een maand echt die man met die hamer tegenkom Lachen

Ik heb vrijdag een hele belangrijke audit gehad op de zaak, hangt het voortbestaan van de zaak vanaf. De auditor was helemaal tevreden en dat is een pak van mijn hart... wij hebben er ook gruwelijk hard aan gewerkt. (dus dat is al een "drukpunt" minder......... ik ben nu aan het verhuizen naar mijn nieuwe huis.... heb ik het ook gruwelijk druk mee....... maar dat is ook over een paar weken helemaal klaar........... en dan??? IEKS dan heb ik rust Lachen Lachen

en dan, dan komt die man met die hamer........... kan je donder op zeggen... heb dus al een weekje al incl geboekt en dubbele afspraken met yvonne

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:59

Nou je klinkt nu al wat genuanceerder. Maar je eerste post hier zijn bikkelhard en ik vind het niet gepast op die manier....

En jij klinkt ook op het randje als ik het allemaal zo hoor....

Er zullen best ergens mensen zijn die dit hele gebeuren uitbuiten, maar dat zijn echt niet de mensen die zo keihard werken er weer uit te komen, en weer gelukkig te worden. Dus het schoot mij gigantisch verkeerd hoe je hier binnenkwam....

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:14

Oooooh, maar nu lees ik het heel anders Kiwiko!
Ja, die audits zaten er op mijn werk ook aan te komen... HKZ? Of zit je niks niet in de zorg?

Een topic als deze vind ik heel waardevol, zo lang het niet verzand in 'zielig gezeur', maar in iets opbouwends, steun vinden bij elkaar, elkaar moed inpraten, ervaringen delen, tips geven.
En achja, soms zal daar ook wel eens een schop onder de kont voor nodig zijn cq duwtje in de goede richting Knipoog

Die man met de hamer kom ik ook wel eens tegen. Van de week zou ik mijn vervanger even helpen met het maken van de roosters. Uiteindelijk heb ik (natuurlijk) weer veel te veel gedaan, met iedereen gekletst en was ik pas uren later thuis dan de bedoeling was. De volgende dag kon ik alleen maar slapen Slapen
Kom op, van die paar uurtjes werken! Dat iriteert me dan wel hoor...

Goed van je Kiwiko, dat je vooruit kijkt en zo goed weet in te schatten wat je nodig hebt. Ik werd ook pas 'ziek' tijdens mijn vakantie...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:03

en nu even een leuk berichtje Haha!

na heel de week niet gereden te hebben omdat ik me zo duizelig voelde ben ik vandaag weer opgestapt
lekker in de buitenbak gereden
met opstappen even de kriebels maar het ging super
geeft weer een goed gevoel Haha!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:24

hahahaha gijs Clown Je komt er ook zo mooi eventjes tussendoor Tong uitsteken

Fijn dat je weer wat leuks hebt meegemaakt Lachen
Zulke momenten moet je zo vaak mogelijk zien te pakken!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:03

Super! En dit vasthouden!

Ik heb ook heerlijk gereden, beest hard aan het werk gezet ( en mezelf dus ook haha) en ze liep op laatst top. Beetje jammer dat ik erna duizelig van vermoeidheid was maar ga lekker vroeg op bed en dan zijn we er morgen wel weer.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:10

ik heb vandaag ook weer lekker paard gereden..

enne over dat onnodig thuis zitten,
ik sleep me erheen en ik sleep me overal door, maar ik zit achter de kassa en als ik dan constant moet janken schiet het niet op he. maar ook als ik me zwaar poedersuiker voel en er zijn geen tranen, ga ik wel!
natuurlijk zijn er zielepeuten die om het minste geringste thuis blijven, maar de mensen die hier zitten balen er van dat ze niet door kunnen gaan..
ik vind het verschrikkelijk als ik af moet bellen.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:15

Lekker Gijs!!! Dat het maar veel vaker mag voorkomen!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:19

Ik ben vandaag terwijl ik de hele nacht niet had geslapen toch naar stal gegaan en mijn paarden losgehad en daarna even met ze in de bak gespeeld in t zonnetje, was echt even genieten Lachen

Kiwiko: ik herken heel veel van je verhaal, ik heb ook een hele waslijst met tegenslagen gehad en ging altijd maar door en juist toen ik het even wat rustiger had vorig jaar was het muntje op. Ik heb nu officieel een zware burnout met depressieve klachten en mijn arts zegt dat ik waarschijnlijk al eerder overspannen ben geweest maar toen gewoon door ben gegaan en daardoor nu zo met alle toestanden zit. Als ik nu zo je berichtjes lees denk ik dat je zelf ook aardig met alles in je maag zit, probeer er toch wat aan te doen, want je kunt het niet blijven wegdrukken weet ik helaas uit ervaring.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:48

Alet schreef:
Oooooh, maar nu lees ik het heel anders Kiwiko!
Ja, die audits zaten er op mijn werk ook aan te komen... HKZ? Of zit je niks niet in de zorg?

..

inderdaad DE HKZ audit, en aangezien de langst werkende op de zaak er pas een half jaar zit (ikke *LOL* was het echt effe knijpen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:51

paardrijden heb ik geen energie voor......... ik lig om 8 uur s'avonds al in mijn bedje Lachen

@ Sjorsie....... ik weet zo ongeveer wel wanneer ik weer een terugslag krijg, en neem dan mijn maatregelen........ Ga wat vaker naar de peut Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:58

Dat is goed Kiwiko, jij kent jezelf en je lichaam dus goed! Dat is iets wat ik nog moet leren, te weten wanneer het eraan zit te komen en meteen maatregelen nemen.

Vandaag heb ik ook even een lekker stapritje gemaakt! het was mooi weer, dus druk op de hei. Ben enorm opgelucht dat mijn paardje kreupel was van de mok en het niet weer zijn schouder was. Hij loopt nu weer veel beter en is weer blij! En ik dus ook, zag de bui alweer hangen hoor na een jaar lang revalideren en wandelen...

Trouwens de aannemer die ons appartementencomplex zou opknappen is ook zelfstandig ondernemen maar nu wel overspannen thuis...dus ik denk dat als je echt niet meer kan je uiteindelijk toch ook even moet toegeven. Soms kan je gewoon niet meer...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:09

maar als ik thuis ga zitten......... ik heb 37 man op de loonlijst... een stuk of 30 zzpers aan het werk.......... EN 140 hulpbehoevende clienten...

de zaak draait wel door, ik heb goede mensen op kantoor zitten......... maar ik kan dat gewoonweg niet. Die verantwoording ligt bij mij........

Nu heb ik het wel makkelijker als toen ik nog in de paarden werkte, ik sta gewoon bij mezelf op de loonlijst Lachen

Toen ik nog in de paarden werkte was een dag niet werken een dag geen geld.......... door verschillende oorzaken ben ik 2006 3 maanden uit de running geweest.......... kan je niet meer inhalen qua geld kan ik je verzekeren Lachen

Kan je je tegen verzekeren hoor ik iedereen dan roepen......... ja tuurlijk 250 per maand, moet ik doorberekenen in mijn les prijs Lachen Lachen en dan komt een half uurtje les toch wel zeker op een euro of 25 Lachen Lachen

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:48

Het probleem alleen bij een echte burn out is dat mensen al zover over de eigen grenzen zijn gegaan. Dat je niet meer weet waar die grens ligt. En dat je lichaam zo heftig gaat reageren dat je bij het minste al helemaal ontregelt raakt.

Dat is wat ik nu ga leren reele eisen stellen aan mezelf, mezelf beter leren kennen, leren wat mijn krachten zijn, wat mijn valkuilen zijn en vooral wat mijn draagkracht is.... En dan ga ik naar de toekomst kijken, wat wil ik, wat kan ik enz. Dus ja hard gewerkt wordt er zeker, en trouwens ik werk er ook nog bij 4 dagen van 7 uur dusse dat is al met al behoorlijk pittig...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:31

gut, ben vandaag erg naar uit therapie weggegaan........

nog even naar de zaak geweest, daar even alles doorgenomen en mooi om 3 uur naar huis gegaan..........

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 18:46

KiWiKo schreef:
gut, ben vandaag erg naar uit therapie weggegaan........

nog even naar de zaak geweest, daar even alles doorgenomen en mooi om 3 uur naar huis gegaan..........

dit hoort een therapeut te voorkomen...., wel vervelend voor je Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:06

ik volg een andere soort therapie Lachen Lachen en soms dan moet ik even door een dal heen............. en dat laat ik dan ook gewoon gaan...........

morgen bent ik weer helemaal het vrouwtje Lachen