Hairextensions/Weave laten zetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Hairextensions/Weave laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:17

http://www.rafinas.nl/ Lachen

Ik ben er niet zelf geweest, maar ik hoorde dat ze daar echt alle soorten human en synthetisch verkopen.

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:21

ik heb zelf ook regelmatig weave-haar erin Lachen kan het zelf ook zetten... laat het altijd door een vriendin doen... koop een pak haar (lees: 45 euro gem. ) en dan word het aan mn eigen haar vastgenaaid...
laat het zo'n ehmm maand/2 maanden in zitten en dan heb ik er genoeg van en haal ik het er weer uit... om een maand later vriendinlief te bellen en te vragen of ze het er weer in wilt zetten haha

en zo gaat het dus beide kanten uit... Clown

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:23

@Quellian: Super,bedankt! Probeer het morgen gelijk ff te vinden (alleen geen idee hoe ik er moet komen!)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:25

jen_: dat is inderdaad ideaal! Bij mij kostte het inzetten 12 euro per baan (en heb er 7) en dat dan elke 2 mnd Haha!

Annelous: wat ken je in Utrecht?

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:25

Ik kocht ze eerst bij rafina's
Die 100% human hair zou ik niet kopen want die is zo chemisch behandelt dat ze na een paar dagen al als stro aanvoelen(en eruitzien).
Ik ga nu eens dat indiaans haar van http://www.indiangold.nl bestellen.
Ik heb trouwens altijd de wefts en die lijmt me moeder er zelf in met speciale extensionslijm...

Hier trouwens wat informatie over welk haar het meest geschikt is
http://worldhair.nl/nl/winkel/extra/

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:57

Ik hoor de laatste tijd best vaak van mensen dat ze de extensions zelf zetten. Vaak blijft het dan niet zo lang zitten als bij de kapper, maar het is natuurlijk wel een heel stuk goedkoper.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En die me kan vertellen hoe je dat dan doet en waar je de spullen daarvoor kunt krijgen?

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:12

@Quellian: De uithof, Centraal station en die straat met de oude gracht

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:56

Dan ken je in elk geval de belangrijkste delen van Utrecht Clown

Het is redelijk dichtbij het centrum, maar ik weet niet zo goed hoe ik het je moet uitleggen... Maar als je even op routenet kijkt (of via 92920v hoe je er met de bus komt), dan moet het zeker wel lukken Ja

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:25

het is natuurlijk wel heel belangrijk hoe je met je extantions/weave omgaat... je moet er zuinig op zijn want anders is het idd binnen de kortste keren net stro... ik heb de afgelopen 5 keer gewoon hetzelfde haar hergebruikt zeg maar... nu is het toch wel wat touwerig geworden dus wel aan vervanging toe.. maargoed die (max) 50 euro heb ik daar nog wel voor over Vork

het is allemaal best gemakkelijk... je moet er wat handigheid in kweken om er mee om te gaan.... je hebt wel in ene keer een mega bos haar voor je gevoel en evt. een heel stuk langer.

daarbij ben ik altijd al handig geweest met haren.. geen kapstersopleiding o.i.d. gevolgd maar het gaat me allemaal gemakkelijk af ( ik knip niet hoor da vink net iets te eng Tong uitsteken ) er is me een keer voorgedaan hoe de weave in elkaar zat toen mocht ik het proberen en het zat gelijk netjes en goed strak. ( ik lijm het niet maar naai het vast) toen een vriendin het ook geleerd waarvan ik weet dat zij die handigheid ook wel in haar vingers heeft.

zo doe ik het : koop een pak haar (1 pak is genoeg voor mn hele hoofd) knip die in stukken want het is 1 hele lange strook haar zeg maar... doe ze altijd dubbel zodat ik niet "80" van die banen op mn hoofd heb maar 4 en dat laat ik (gratis) zetten door die vriendin... na 2 maanden zit het nog helemaal goed hoor maar heb er dan geen zin meer in ofzo Clown

heel boekwerk onderhand Koe

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:43

Foto's? Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:52

@ Jen_: ik dacht idd ook wel 'dat kan ik ook!'. Ben ook wel handig met zulke dingen, maar je moet het wel een keer gezien hebben, tot een paar dagen terug wist ik niet eens hoe het precies in z'n werk ging Haha! Maar mijn mams heeft er wel vertrouwen in en vroeg of ik het binnenkort een keer bij haar wil zetten. Vriendin zei dat ze het niet aan durfde om het bij mij te doen, maar we zien wel.

Beetje baggerfoto van gisteravond. Het had de hele dag op een staart gezeten, dus vandaag dat het boven zo plat zit en onder zo 'wild'. Ik vind trouwens wel dat het snel pluist. Het was namelijk niet mijn eigen kleur en heb het de avond van het zetten ook geverfd en nu is het al redelijk stro, onderaan vooral. Ga vragen of vriendin er een stuk af wil halen en of ze het in laagjes wil knippen (had ze al wel aan de zijkanten gedaan).

Afbeelding

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:35

als je extensions laat zetten, kan je die dan eigelijk ook hergebruiken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:42

Volgens mij wel, als je er nieuwe waxjes aan zet.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:00

dat ligt ook aan de haarkwaliteit....meestal is het hoe duurder de haren hoe beter de kwaliteit...

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:21

Ligt inderdaad aan de kwaliteit, het ene haar is het andere niet.
Erin zetten is heel makkelijk:
Je lijmt het randje(met speciale extensionlijm) en plakt het op je eigen haar en dan kan je het best telkens 2 op elkaar lijmen zodat je niet teveel onder elkaar krijgt.

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:04

@Quellian: ja erg he! studeer en nog maar pas vandaar;) maar ben al ff op onderzoek uitgeweest en weet het geloof ik al te zitten!!
Heb jij op die foto hierboven een weave of extensions?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:02

Foto is weave. Heb inmiddels ook een foto gemaakt van de voorkant met m'n mobiel, maar krijg m ff niet op de pc Bloos

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:46

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:15

oh ik vind het er wel natuurlijk uitzien! vooral als je het bijgesneden hebt want de onderste puntjes lijken wel een beetje gespleten..
Heb niet helemaal terug gelezen maar heeft dit een vriendin van je gedaan?(geen kapper oid?) want vind het er netjes uitzien, jeukt het niet?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:49

Nee een Surinaams meisje (die normaal als kapster werkt) heeft het gedaan. Er gaat nog wel een stuk af en het moet nog in laagjes.

En ja, soms jeukt het vreselijk Haha!

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:18

hahah dat hoor je van heel veel ja, hoelang blijft dat er meestal in dan?

Een vriendin van mij had een weave in curacao laten zetten, bleek het achteraf in nederland paardenhaar te zijn geweest Nagelbijten / Gniffelen , tzag er niet echt mooi uit

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:41

Zelf zetten zou ik niet aan beginnen. Dan maak je je haar echt kapot. Het is mijn werk en ik zet ze ook niet bij mezelf. Extensions zetten ziet er makkelijk uit maar is echt een vak appart. De kleinste fouten kunnen je haar kapot maken. Als het waxje iets te schuin gezet word breekt je haar. Word het waxje te dicht op dehoofdhuid gezet breekt je haar. Je moet ze strak in lijnen zetten. Als je er zelf mee gaat prutsen kan ik je nu al wel vertellen dat dat echt een zooitje gaat worden.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:43

Breitling schreef:
Zelf zetten zou ik niet aan beginnen. Dan maak je je haar echt kapot. Het is mijn werk en ik zet ze ook niet bij mezelf. Extensions zetten ziet er makkelijk uit maar is echt een vak appart. De kleinste fouten kunnen je haar kapot maken. Als het waxje iets te schuin gezet word breekt je haar. Word het waxje te dicht op dehoofdhuid gezet breekt je haar. Je moet ze strak in lijnen zetten. Als je er zelf mee gaat prutsen kan ik je nu al wel vertellen dat dat echt een zooitje gaat worden.

Zou ik zelf ook nooit aandurven nee, en dan nog, wat een gepruts.. Maar kunnen die extensions die jij zet ook hergebruikt worden?

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:30

Mijn schoonzus heeft een kapsalon, hoor ik vandaag dat ze ook extensions doet sinds een week!, jammer genoeg wil ze ze niet buiten werktijd bij mij zetten :s

Breitling ik las dat jij ze ook zet? Waar zit jou zaak?

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:54

Ik heb hair wave laten zetten Haha!
New look hair wave is kunsthaar maar heb 5 jaar garantie op mijn haar, gaat het lelijk worden krijg ik direct nieuw haar van hun.Meisje daar doet nu al 2,5 jaar met haar haar en ziet er nog als nieuw uit ik vindt het er mooi uit zien teminste niet zo als dat haar van amanda van de Kooi dat was zo pluizig en lelijk door het stylen.Dit is super mooi haar klit amper en voelt net egt je moet t 2 x per dag doorborstellen en ik heb dan van Guhl heerlijk antiklit spray waar je haar niet vet van wordt!!! dus kunsthaar hoeft niet nep of lelijker te zijn hoor ik ben er erg blij mee.Hiervoor had ik van graet lengs extensions koste me 600 euro en vondt t helemaal niks deed alles zoals t hoorde super zuinig ermee maar werdt al snel lelijk en dof ik blijf bij me wave vindt het er veel natuurlijker uitzien bij mij dan

Knipoog