Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:18

Ik heb nu vier weken sonja gehad en daarin heb ik toch zeker minimaal 3 of 4 keer per week kaas op brood en nog eens kaas in salades.
Mag 1 keer per week een ei bakken, koken of in een gerecht verwerken. Dus voordat mensen gaan zeggen van je mag zus en zo niet van sonja, lees eerst even het boek door Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:19

Daarom zeg ik dus ook je levensstijl aanpassen, gezonder eten, dagelijks bewegen.
Ook is er een groot verschil tussen verschillende dieëten

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:21

Skipper schreef:
Las weer ergens in een onderzoek dat dat water drinken voor afvoeren van afvalstoffen helemaal niet zo nuttig was Verward

Weet nu ook niet meer wat ik moet geloven zoveel verhalen altijd Haha! Clown

Van SB vind ik het goed dat ze mensen een juist eetpatroon aanleert met gezonden dingen, voldoende variantie en regelmatig eten. Echter de hoeveelheden zijn in mijn ogen gewoon te weinig. Als je het gaat uitrekenen qua calorieen ook en ik vind dat ze te hoog in de koolhydraten zit, wel voldoende laag in vetten. Maar ik zou graag meer eiwitten zien.

Maar anderen vinden het voldoende, dan moeten ze het gewoon doen! Bij mij is het feit dat zodra ik onder de 1500 kal per dag ga zitten elke dag voor periode (al is het maar een week), dus zeker ook met Sonja, mijn stofwisseling gewoon super snel stilvalt met alle gevolgen van dien. (niet afvallen, aankomen, etc) bij mij helpt dus alleen voldoende gezond eten (minimaal 1800 kal) en meer bewegen.

Zwelgje, heb jij nog tips om wat meer eiwitten binnen te krijgen? Zit zelf te snel te laag hierin.

Goed bron van eiwitten is tonijn. Gewoon uit blik (naturel). Tomaatje d'r bij en wat sla, blikje tonijn eroverheen en eventueel wat olijfolie en smullen maar.
Als ik hard getraind heb dan neem ik altijd een eiwitten shake (kan je bij sportwinkels krijgen). Beetje mixen met water of magere melk en je hebt meteen je dagelijkse behoefte binnen.
Voor mij is een blikje tonijn ook een snack zeg maar, als ik trek heb dan neem ik een blikje en eet die zo op.
Maar zoals hierboven al meerdere malen wordt verteld is het van belang dat je je levensstijl omgooit en daar ook de rest van je leven mee verder kan.
Ik kan met het grootste gemak zeggen dat ik niet snoep en dat ik daar ook makkelijk kan afblijven en dat ik gezond eten nou eenmaal vele malen lekkerder vind. Ik word misselijk van friet of andere gefrituurde troep, ik houd niet van aardappelen en ben geen zoetekauw (met uitzondering van chocola Vingers aflikken ).
Dus voor mij is het makkelijk om dit vol te houden maar er zijn genoeg mensen die 'verslaafd' zijn aan bepaalde voedingsstoffen en dan wordt het lastig om dit af te zweren.
Wat ik wel iedereen kan adviseren is om ervoor te zorgen dat je geen calorierijke snacks in huis haalt, dan hoef je ook niet in de verleiding te komen om te snaaien. Zorg voor kerstomaatjes en anders snack groentjes. Heerlijk om te snaaien Haha!
Als er bij ons een doos belgische bonbons staat...dan is die ook binnen no time op hoor. Ik koop gewoon geen snoep, kan ik het ook niet pakken Knipoog

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:07

Cyntje schreef:
Ik heb nu vier weken sonja gehad en daarin heb ik toch zeker minimaal 3 of 4 keer per week kaas op brood en nog eens kaas in salades.
Mag 1 keer per week een ei bakken, koken of in een gerecht verwerken. Dus voordat mensen gaan zeggen van je mag zus en zo niet van sonja, lees eerst even het boek door Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Sonja schrijft toch echt 20+ kaas voor en 1 ei per week is niks. Ik eet er 2 op een dag. dus 14 per week, en elke dag minimaal 4 broodjes met kaas en plakjes ei. Ei bij het avondeten, door de sla etc. Ik heb het boek echt wel in handen gehad en dat is niet wat Sonja goedkeurt.

Ik ben al mijn hele leven met mijn stofwisseling bezig, zoals gezegd alleen niet vanwege overgewicht maar heb me er inmiddels echt wel in verdiept..
Laatst bijgewerkt door ladymagic op 17-01-08 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:12

ladymagic schreef:
Cyntje schreef:

Sonja schrijft toch echt 20+ kaas voor en elke dag een ei op brood zie ik ook niet staan....

Sonja schrijft 30+ kaas voor*zit nu aan d'r italiaanse bol met 30+ kaas*, en ei komt deze week ook, volgens mij morgen of zaterdag.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:16

missmiekie schreef:
Sonja schrijft 30+ kaas voor*zit nu aan d'r italiaanse bol met 30+ kaas*, en ei komt deze week ook, volgens mij morgen of zaterdag.

Ja dat is dus nog steeds maar 1 ei per week en geen vette kaas.
Van mijn hele post gaan jullie alleen maar hier op in?
Ik heb helemaal geen zin om een discussie te voeren over hoeveel je wel en niet mag bij Sonja, dat was ook de bedoeling van mijn post niet en het was bedoeld ter ilustratie dat Sonja gewoon niet heilig is en dat het voor ieder mens anders werkt.
Eet smakelijk!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:18

ladymagic schreef:
missmiekie schreef:

Ja dat is dus nog steeds maar 1 ei per week en geen vette kaas.
Van mijn hele post gaan jullie alleen maar hier op in?
Ik heb helemaal geen zin om een discussie te voeren over hoeveel je wel en niet mag bij Sonja, dat was ook de bedoeling van mijn post niet en het was bedoeld ter ilustratie dat Sonja gewoon niet heilig is en dat het voor ieder mens anders werkt.
Eet smakelijk!

Whaha, jij verandert gewoon je hele post, vanwege mijn reactie. En dank je, het smaakt fantastisch, heb al tijden niet zo genoten van m'n eten Haha!
En waarom ik alleen op dat deel inga, omdat het enige is wat ik tot nu toe van jou gelezen heb(heb nl niet alles doorgelezen, weinig zin in)
Oh, trouwens, mij zul je absoluut niet horen zeggen dat Sonja heilig is, ik wilde er vroeger ook niet aan, maar aangezien ik het nu toch eens goed zat ben(mijn gewicht), heb ik alles maar even omgegooid en ben iki hiermee begonnen. Ik zeg niet dat ik dit mijn hele leven ga doen(of volhouden, of weet ik het.), maar het is wel een goede opstap om je levensstijl om te gooien, naar iets gezonders!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:20

Ow god, wat gebeurt hier?
Ik voeg een regel tekst aan mijn post toe om nog wat te verduidelijken en dan zou ik mijn hele post wijzige vanwege jou? Zoals je ziet staat jou gequote zin er nog steeds in, dus waarom al die drukte?
Ik dacht mee te doen aan een discussie over voeding maar word aangevallen op 1 regel?
Niet de hele wereld draait om jou en ik verander al helemaal geen posts om wat jij zegt.
Sorry maar dit gaat echt nergens over.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:21

ladymagic schreef:
Ik voeg een regel tekst aan mijn post toe om nog wat te verduidelijken en dan zou ik mijn hele post wijzige vanwege jou? Zoals je ziet staat jou gequote zin er nog steeds in, dus waarom al die drukte?
Ik dacht mee te doen aan een discussie over voeding maar word aangevallen op 1 regel?
Niet de hele wereld draait om jou en ik verander al helemaal geen posts om wat jij zegt.

Misschien even normaal reageren? Verward Jij vindt SB helemaal niets, en dat is je goed recht, ik vind alleen niet dat je moet zeggen dat ze helemaal niets voorschrijft, en blabla, terwijl je het boek nog niet eens ECHT doorgelezen hebt. Dat heeft namelijk helemaal geen nut.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:22

missmiekie schreef:
Whaha, jij verandert gewoon je hele post, vanwege mijn reactie. En dank je, het smaakt fantastisch, heb al tijden niet zo genoten van m'n eten Haha!
En waarom ik alleen op dat deel inga, omdat het enige is wat ik tot nu toe van jou gelezen heb(heb nl niet alles doorgelezen, weinig zin in)
Oh, trouwens, mij zul je absoluut niet horen zeggen dat Sonja heilig is, ik wilde er vroeger ook niet aan, maar aangezien ik het nu toch eens goed zat ben(mijn gewicht), heb ik alles maar even omgegooid en ben iki hiermee begonnen. Ik zeg niet dat ik dit mijn hele leven ga doen(of volhouden, of weet ik het.), maar het is wel een goede opstap om je levensstijl om te gooien, naar iets gezonders!

Dat jij Sonja Bakkert moet je zelf weten, ik heb er niks over gezegd, maar misschien had je dan eerst mijn post onderaan de vorige pagina eens moeten lezen voor je zo reageert. Dat jij geen zin hebt om het hele topic door te lezen is niet mijn fout.
Ik heb nergens gezegd dat ik Sonja niks vind.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:27

missmiekie schreef:
ladymagic schreef:

Misschien even normaal reageren? Verward Jij vindt SB helemaal niets, en dat is je goed recht, ik vind alleen niet dat je moet zeggen dat ze helemaal niets voorschrijft, en blabla, terwijl je het boek nog niet eens ECHT doorgelezen hebt. Dat heeft namelijk helemaal geen nut.

Laatste reactie:
Ik heb
a) niet gezegd dat ik Sonja niks vind
b) geen commentaar op jou gegeven dat jij het wel prettig vind
c) de boeken echt wel doorgelezen, sterker nog ze staan hier op de plank, en ik gebruik haar gerechten gerust (eierkoek met klop klop en aardbeien komt je misschien bekend voor?)
d) waar staat dat ze niets voorschrijft, ik heb het gehad over de calorie iname wat gewoon een feit is.
e) ik heb alleen maar in mijn eerste post staan dat wat ik eet (dus elke dag en ei en kaas etc.) niet door Sonja goedgekeurd wordt, niet dat je het niet mag eten van Sonja, maar zeg nou zelf 1 ei per week is nou niet echt veel te noemen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:27

*denkt dat dit weinig nut heeft*

Ik heb vanaf blz 9 meegelezen, dus ook jou post gelezen, ik denk echter (net zoals jij zegt), dat alle dieeten(etc) per persoon anders werken. Als ik hetzelfde zou eten, zoals jou, dan zou ik kilo's aankomen, denk ik. Ik vind SB een gezonde manier, misschien wat aan de weinige kant, maar dat is logisch, omdat het ook de bedoeling is dat je afvalt. Maar je eet wel heel regelmatig, kleine hoeveelheden, veel afwisseling.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:30

Dat bedoel ik ook.
En dat was ook mijn eerste post inderdaad, maar ik vond het gewoon heel vervelend aangevallen te worden op dingen die ik niet gezegd heb.
Vandaar mijn reactie.
Zoals we allebei zeggen het is voor iedereen anders en jij vindt dit prettig, dat is toch geweldig dat jij een eetpatroon hebt gevonden waar je je op dit moment prettig bij voelt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:34

Mij lukt het niet om dikker te worden, maar dat komt omdat ik buikpijn krijg van vet eten.
Van het ziekenhuis moet ik 15 kilo aankomen, maar ik moet er al tegen eten om op gewicht te blijven. na een ziekenhuisopname (klaplong) ben ik 5 kilo afgevallen en dat is er nooit meer bij gekomen.

Maar wat ik dus doe (helpt misschien ook wel voor jullie) is erg weinig vet eten en veel bewegen, want dat is ook goed voor de spijsvertering.
Ik doe bijvoorbeeld maar zeeeer zelden kaas op brood (wel vruchtenhagel Tong uitsteken). Verder eet ik veel rijstwafels enzo, en kook ik regelmatig vegetarisch en zonder kaas, room en dat soort dingen. Niet met VEEL kaas, room e.d.
Op internet heb ik een kookschrift: http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift ... chrift.jsp
Een heleboel van die recepten zijn behoorlijk vetarm (want ik moet ze ook nog kunnen eten).
Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:36

ik word altijd een beetje bang van het feit als mensen zeggen ik mag dit niet eten van het dieet en wauw ik mag morgen een hard gekookt ei hebben!!
Je mag alles hebben maar niet te veel.
eeen frietje is niet erg ook geen hamburger maar eet het niet elke week.
daarom ben ik tegen dieet omdat je het niet zal mogen.
je mag alles maar je moet oppassen.
Juist omdat je zo gaat afwegen wat je eet ben je er te veel mee bezig en werkt het op een gegeven moment alleen maar tegen je,het word een beheersing van je leven.
en eten is een bijzaak van je leven en hoort je leven niet in te vullen.
En ik ben ervan over tuigd dat een dieet dat met je doet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:38

Nou, ik durf het lekker wél hardop te zeggen: Ik vind Sonja Bakker NIKS Tong uitsteken

Shoot me Haha!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:39

Barmat schreef:
Nou, ik durf het lekker wél hardop te zeggen: Ik vind Sonja Bakker NIKS Tong uitsteken

Shoot me Haha!

Dat is je goed recht Haha!
*poef*

*kuch*

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:50

ik vond de methode Sonja ook een hele tijd niets, maar dat had meer met mezelf te maken, ik zag er als een berg tegenop en dacht dat ik het niet kon. Voor Sonja heb ik altijd respect gehad, ze flikt het wel.
Nu ik lekekr bezig ben en het goed gaat vind ik de methode ook prima en gaat het me prima af.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:53

Ik was ook van plan om te beginnen met Sonja, maar nu zit ik helaas weer aan de prednisolon. Dus in plaats van afvallen komen er waarschijnlijk een paar bij, ik voel me net een opgeblazen biggetje...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:13

14 eieren per week is echt niet gezond

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:20

Cyntje schreef:

Denk niet dat je dat zo kunt stellen, dat ligt natuurlijk aan verschillende factoren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:32

Cyntje schreef:

wel voor de potentie Vork

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:35

listiglistje schreef:
Cyntje schreef:

wel voor de potentie Vork

Ja haha, maar das weer een ander verhaal ROFL

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:43

SB ben ik ook geen fan van, maar ik denk dat het wel degelijk een heel stuk gezonder is dan wat de meeste mensen met veel overgewicht hiervoor aten.
Als je komt van een leefpatroon zoals Cyntje (toch?) of menig ander die het niet zo hard durft te zeggen: ofwel vooral snacks en géén fatsoenlijk patroon dan is SB een hele grote stap naar een gezonder leven.
Ik ben iemand die, als ik zou SB-en wel degelijk zou zeggen "mag niet van Sonja". Puur en alleen zodat ik niet met mezelf in discussie zou hoeven gaan. "Mag niet van Sonja" kun je makkelijk er een punt achter zetten dan achter welk "maar...als" dan ook.
Reden dat SB het voor mij niet gaat doen is dat ik onregelmatig werk en vegetarisch leef. Daarnaast mag ik geen bladgroenten, dus het is echt onverenigbaar.

Eieren vind ik heerlijk, 1 ei per week zou een straf zijn.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:58

Je hersenen kennen het woord niet niet. Dus mag niet (friet, chocola, vul maar in) werk averechts. Zeg maar eens tegen een kind van 3 of 4 bij iets engs: niet bang zijn en kijk wat er gebeurd. Zowel Patty Harpenau, Allen Carr als Dr. Phil schrijven om die reden geen dieet voor. Sonja kent dit principe ook en zegt dus niet dat iets niet mag: ontzeg jezelf niets. (je kunt iemand natuurlijk wel vertellen wat je wél kan eten).