Mag 1 keer per week een ei bakken, koken of in een gerecht verwerken. Dus voordat mensen gaan zeggen van je mag zus en zo niet van sonja, lees eerst even het boek door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skipper schreef:Las weer ergens in een onderzoek dat dat water drinken voor afvoeren van afvalstoffen helemaal niet zo nuttig was
Weet nu ook niet meer wat ik moet geloven zoveel verhalen altijd![]()
Van SB vind ik het goed dat ze mensen een juist eetpatroon aanleert met gezonden dingen, voldoende variantie en regelmatig eten. Echter de hoeveelheden zijn in mijn ogen gewoon te weinig. Als je het gaat uitrekenen qua calorieen ook en ik vind dat ze te hoog in de koolhydraten zit, wel voldoende laag in vetten. Maar ik zou graag meer eiwitten zien.
Maar anderen vinden het voldoende, dan moeten ze het gewoon doen! Bij mij is het feit dat zodra ik onder de 1500 kal per dag ga zitten elke dag voor periode (al is het maar een week), dus zeker ook met Sonja, mijn stofwisseling gewoon super snel stilvalt met alle gevolgen van dien. (niet afvallen, aankomen, etc) bij mij helpt dus alleen voldoende gezond eten (minimaal 1800 kal) en meer bewegen.
Zwelgje, heb jij nog tips om wat meer eiwitten binnen te krijgen? Zit zelf te snel te laag hierin.
Cyntje schreef:Ik heb nu vier weken sonja gehad en daarin heb ik toch zeker minimaal 3 of 4 keer per week kaas op brood en nog eens kaas in salades.
Mag 1 keer per week een ei bakken, koken of in een gerecht verwerken. Dus voordat mensen gaan zeggen van je mag zus en zo niet van sonja, lees eerst even het boek door![]()
ladymagic schreef:Cyntje schreef:Ik heb nu vier weken sonja gehad en daarin heb ik toch zeker minimaal 3 of 4 keer per week kaas op brood en nog eens kaas in salades.
Mag 1 keer per week een ei bakken, koken of in een gerecht verwerken. Dus voordat mensen gaan zeggen van je mag zus en zo niet van sonja, lees eerst even het boek door![]()
Sonja schrijft toch echt 20+ kaas voor en elke dag een ei op brood zie ik ook niet staan....
missmiekie schreef:Sonja schrijft 30+ kaas voor*zit nu aan d'r italiaanse bol met 30+ kaas*, en ei komt deze week ook, volgens mij morgen of zaterdag.
ladymagic schreef:missmiekie schreef:Sonja schrijft 30+ kaas voor*zit nu aan d'r italiaanse bol met 30+ kaas*, en ei komt deze week ook, volgens mij morgen of zaterdag.
Ja dat is dus nog steeds maar 1 ei per week en geen vette kaas.
Van mijn hele post gaan jullie alleen maar hier op in?
Ik heb helemaal geen zin om een discussie te voeren over hoeveel je wel en niet mag bij Sonja, dat was ook de bedoeling van mijn post niet en het was bedoeld ter ilustratie dat Sonja gewoon niet heilig is en dat het voor ieder mens anders werkt.
Eet smakelijk!
ladymagic schreef:Ow god, wat gebeurt hier?
Ik voeg een regel tekst aan mijn post toe om nog wat te verduidelijken en dan zou ik mijn hele post wijzige vanwege jou? Zoals je ziet staat jou gequote zin er nog steeds in, dus waarom al die drukte?
Ik dacht mee te doen aan een discussie over voeding maar word aangevallen op 1 regel?
Niet de hele wereld draait om jou en ik verander al helemaal geen posts om wat jij zegt.
Sorry maar dit gaat echt nergens over.
missmiekie schreef:Whaha, jij verandert gewoon je hele post, vanwege mijn reactie. En dank je, het smaakt fantastisch, heb al tijden niet zo genoten van m'n eten![]()
En waarom ik alleen op dat deel inga, omdat het enige is wat ik tot nu toe van jou gelezen heb(heb nl niet alles doorgelezen, weinig zin in)
Oh, trouwens, mij zul je absoluut niet horen zeggen dat Sonja heilig is, ik wilde er vroeger ook niet aan, maar aangezien ik het nu toch eens goed zat ben(mijn gewicht), heb ik alles maar even omgegooid en ben iki hiermee begonnen. Ik zeg niet dat ik dit mijn hele leven ga doen(of volhouden, of weet ik het.), maar het is wel een goede opstap om je levensstijl om te gooien, naar iets gezonders!
missmiekie schreef:ladymagic schreef:Ow god, wat gebeurt hier?
Ik voeg een regel tekst aan mijn post toe om nog wat te verduidelijken en dan zou ik mijn hele post wijzige vanwege jou? Zoals je ziet staat jou gequote zin er nog steeds in, dus waarom al die drukte?
Ik dacht mee te doen aan een discussie over voeding maar word aangevallen op 1 regel?
Niet de hele wereld draait om jou en ik verander al helemaal geen posts om wat jij zegt.
Sorry maar dit gaat echt nergens over.
Misschien even normaal reageren?Jij vindt SB helemaal niets, en dat is je goed recht, ik vind alleen niet dat je moet zeggen dat ze helemaal niets voorschrijft, en blabla, terwijl je het boek nog niet eens ECHT doorgelezen hebt. Dat heeft namelijk helemaal geen nut.
Barmat schreef:Nou, ik durf het lekker wél hardop te zeggen: Ik vind Sonja Bakker NIKS
Shoot me
Cyntje schreef:14 eieren per week is echt niet gezond
Cyntje schreef:14 eieren per week is echt niet gezond
listiglistje schreef:Cyntje schreef:14 eieren per week is echt niet gezond
wel voor de potentie