Borstvoeding, hoe lang?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Borstvoeding, hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:21

Meetje22 schreef:
Rock schreef:
Onze kraamzorg bij de eerste vond ik toendertijd geweldig, maar die we bij de tweede hadden die was écht super!!

Helaas kregen we na een paar dagen een ander, en die was wat minder. Voor m'n meisjes was ze prima hoor, alleen... Pffff...

Op je kraambed een religieuze discussie hebben is nou niet echt waar je op zit te wachten. Zij was zo ontzettend streng gelovig dat ik het gewoon echt niet meer grappig vond.

Laat me raden?
Een baby gekregen maar je was niet eerst ff snel getrouwd Haha! Haha!
Ik word zoiezo al moe van religieuze discussies, laat staan als je net bent bevallen en die nacht ervoor een paar keer uit je bed moest om de kleine te voeden of te troosten.

Niet eens! Maar het kwam er op neer dat 'elk kind een kind is van God' (neuj, het is MIJN kind!!) en dat 'zolang we maar de weg van De Zoon volgen, we in elk geval niet naar de verdoemenis gaan...'

Moet je bij mij mee aankomen! Ik ben paganistisch!! Haha!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:59

Rock schreef:
Meetje22 schreef:
Laat me raden?
Een baby gekregen maar je was niet eerst ff snel getrouwd Haha! Haha!
Ik word zoiezo al moe van religieuze discussies, laat staan als je net bent bevallen en die nacht ervoor een paar keer uit je bed moest om de kleine te voeden of te troosten.

Niet eens! Maar het kwam er op neer dat 'elk kind een kind is van God' (neuj, het is MIJN kind!!) en dat 'zolang we maar de weg van De Zoon volgen, we in elk geval niet naar de verdoemenis gaan...'

Moet je bij mij mee aankomen! Ik ben paganistisch!! Haha!

Ja dan is dat echt helemaal jouw ding....................................NOT Haha!
Ach ja, iedereen mag zijn eigen mening hebben maar om die nou bij iemand op te dringen....
Daarnaast verzieken ze wel je kraamtijd en niets ter wereld is zo gevaarlijk als een boze nieuwbakke mammie ( die ook nog eens lijd aan stuwing) Haha! Whoosh!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 11:07

haha ja die stuwing was idd niet baspaald fijn, en dan die hormonen er nog bij Haha!

discussie was bij mij ook snel adgelopen hoor pf..idd mijn kind, die kerel pakt al genoeg kinderen af Tong uitsteken

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:53

Xantaatje schreef:
Ohhh ik wil bij jou werken Haha! Nee hoor we waarderen dit altijd heel erg als de gezinnen zo gastvrij zijn. Je kan zo een leuke tijd er van maken dan. En tja zoals zij werkt daar kan ik alleen maar achter staan, dus dikke pluim voor deze collega Knipoog

Wij hadden ook bijna elke dag croissantjes en roombroodjes enzo Ja
En de laatste dag hebben we haar een taart gegeven, omdat ze zo'n geweldige hulp was (had ik zelf de dag ervoor gehaald, mijn eerste uitje) Ik stond echt met tranen in mijn ogen toen ze weg ging Bloos

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:58

Ja ik vond het ook zo erg dat ze wegging. Ik heb haar een boek kado gedaan, ze las heel graag. Ze zorgde zo goed voor mij en de baby, echt heel lief. En zo super met de BV.
Ik heb haar daarna nog 2 x opgezocht met Sylvie, vond ze erg leuk!

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:29

odetteke schreef:
Xantaatje schreef:
Ohhh ik wil bij jou werken Haha! Nee hoor we waarderen dit altijd heel erg als de gezinnen zo gastvrij zijn. Je kan zo een leuke tijd er van maken dan. En tja zoals zij werkt daar kan ik alleen maar achter staan, dus dikke pluim voor deze collega Knipoog

Wij hadden ook bijna elke dag croissantjes en roombroodjes enzo Ja
En de laatste dag hebben we haar een taart gegeven, omdat ze zo'n geweldige hulp was (had ik zelf de dag ervoor gehaald, mijn eerste uitje) Ik stond echt met tranen in mijn ogen toen ze weg ging Bloos

Hup gauw nog een kindje hoor, ik kom eraan Haha! Haha!

Oh ja ik ken dat en dan hou ik het dus zelf ook niet droog he Huilen Maar heerlijk dat ze zo gewaardeerd wordt hoor, dat ontbreekt er zo vaak aan omdat de mensen alles maar voor lief nemen. Zeker met de nieuwe landelijke protocollen, zijn de mensen er echt niet vriendelijker op geworden helaas

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:55

Leuk dat er zulke goede ervaringen zijn! Dinsdag komt de kraamzorg alvast even bij ons kijken, dus ik ben benieuwd.
Overigens vandaag weer wat meegemaakt op mijn werk Wij hebben geen aparte ruimte voor bv/kolven. Dus nu krijg je een deurhanger, zodat je die op kan hangen als je aan het kolven bent ( we hebben allemaal eigen kantoren ).
Raden wat er op die hanger staat...........Ja hoor........ Koe Koe Ech weer door een vent uitgekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:57

erleyne schreef:
Leuk dat er zulke goede ervaringen zijn! Dinsdag komt de kraamzorg alvast even bij ons kijken, dus ik ben benieuwd.
Overigens vandaag weer wat meegemaakt op mijn werk Wij hebben geen aparte ruimte voor bv/kolven. Dus nu krijg je een deurhanger, zodat je die op kan hangen als je aan het kolven bent ( we hebben allemaal eigen kantoren ).
Raden wat er op die hanger staat...........Ja hoor........ Koe Koe Ech weer door een vent uitgekozen.

Hahaha geweldig!!!!!!!!!!!! ROFL

Ach ja, ik noem mezelf ook regelmatig melkfabriek of melkkoe als ik borstvoeding geef... En met kolven helemááál! Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 17:58

haha ik heb een vermoeden Tong uitsteken

ik hoop dat ik de volgende keer ook weer zo'n leuke kraamhulp krijg. die ik nou heb gehad heeft een andere baan, wij waren haar laatste gezin

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:36

erleyne schreef:

ROFL oh wat erg slaan die man Clown

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:19

Tja, wat is normaal. Ik denk dat je moet doen waar je je prettig bij voelt.
Ik moest ivm medicijnen na 2 weken stoppen met BV. Mocht ik een volgende krijgen zal ik het zeker weer proberen.
Heel veel succes iig.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:38

sandr0 schreef:
Ik lees veel verhalen hier van mensen die slechte ervaringen hebben met borstvoedin ggeven in t ziekenhuis. Ik kan beide keren de verpleging alleen maar een dikke pluim geven. Zo wel bij mijn zoon als dochter werden ze binnen een half uurtje na de bevalling al bij me gelegd en werd er gekeken of ze wilde drinken. Het ging vrij makkelijk maar kreeg wel tips om t zo prettig mogelijk ook voor mij te laten zijn. Mijn kids zijn allebei in een ander ziekenhuis geboren. Ze mochten ook inj een bedje naast mij slapen en dat vond ik wel erg prettig. Koos je er toch voor dat je je kindje in de babay kamer wilde laten slapen dan was dat ook geen probleem. Ze kwamen t kindje dan brengen om te drinken bij de moeder. Beide ziekenhuizen stimuleerde het geven van borstvoeding. Ik persoonlijk vond t echt ideaal hoor. Altijd bij je en gelijk op temperatuur Haha!

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Bij mij was het in het ziekenhuis ook helemaal super. De eerste nacht heeft ze bij me op de kamer geslapen, maar omdat ik zo moe was, heeft ze de overige twee nachten op mijn verzoek op de babykamer geslapen. Tegen de tijd dat ze moest drinken, legden ze haar bij me.
Ze hebben me veel advies gegeven over het voeden.

Ook het CB hier vind ik erg prettig. Ze laten erg veel over aan de moeder en wanneer ze echt betuttelend advies hebben, leg ik dat gewoon naast me neer.

Daphne heeft trouwens de eerste maanden ook heel veel gespuugd, maar omdat ze de fles niet accepteerde en ze de aangemengde johannesbroodpitmeel nauwelijks wilde eten hebben we gewoon veel op haar gelet, haar veel laten drinken en ze had de hele dag een slabbetje om en alsnog dagelijks meerdere schone shirtjes aan. Gelukkig was het tegen de tijd dat we met vaster voedsel begonnen vrij snel over.
Het CB kwam trouwens met het idee johannesbroodpitmeel te geven.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 15:48

Duur van borstvoeding
Mensenkinderen zijn er ook voor ontwerpen om minimaal 2,5 jaar moedermelk als onderdeel van hun dieet te hebben, waarbij veel aanwijzingen aangeven dat zes tot zeven jaar de werkelijke fysiologische duur van borstvoeding is, ongeacht wat je culturele opvattingen mogen zijn. Ik kan je verwijzingen geven voor mijn onderzoek op dit gebied, als je meer hierover wilt lezen.