Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:22

nooit 100 procent nee. maar jij gaat met die jongen naar bed en dan weet je dat de kans aanwezig is dat je zwanger kan raken!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:23

Miryamk schreef:
Maar dat mensen met een verstandelijke handicap geweldige mensen zijn zegt toch niks over hun vermogen een kind op te voeden? Ik heb 2 kinderen en weet daarom uit eigen ervaring dat het een lijdensweg kan zijn Haha! Daar moet je wel stevig voor in je schoenen staan!

Ik weet ook heel goed wat het is om een in mijn geval dan 1 kind te hebben Clown
Maar wat doe je die mensne aan als je tegen ze zegt jullie mogen geen kinderen krijgen?
Ze zijn dan qua verstand niet helemaal bij maar ze hebben we degelijk gevoel!
en nogmaals het is geen aanval ik ben alleen benieuwd hoe mensen daar dan over denken Knipoog het schijnt namelijk dat sommige mensen zich best aangevallen voelen hier

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:24

lottehorse schreef:
nooit 100 procent nee. maar jij gaat met die jongen naar bed en dan weet je dat de kans aanwezig is dat je zwanger kan raken!

Als we zo gaan beginnen, dan moet je dus aan geheel onthouding doen. Dan weet je het zeker dat je niet zwanger kunt worden.

odetteke

lottehorse schreef:
geen zelfstandig wezen nee! maar je geeft het geen kans. het is een kind net als jou en mij die ook een kans verdient in de maatschapij. mogen we dat zomaar weg doen? als je zelf op hebt gelet had het hele kind er niet hoeven te zijn.

Zoals al vaker gezegd, je kan niet elke zwangerschap voorkomen Knipoog
Je pleit voor geheelonhouding dus?

Hermelijn

lottehorse schreef:

En je doet alles om niet zwanger te raken (pil, condoom) en nog ben jij een van die 0.01% die zo ontzettend vruchtbaar is dat het niet helpt. Waarom zou je dan een kind moeten opvoeden?
Inderdaad, laten we dan maar allemaal aan geheelonthouding doen tot je zeker weet dat je een kind wil Clown Seks alleen voor de voortplanting!

MISTRAL94

tamorka schreef:
Miryamk schreef:
Ik vind dat het belang van het kind zwaarder moet wegen dan dat van de moeder.

Nou, dat vind ik toch echt van niet! Waarom is het kind belangrijker dan de moeder?

MISTRAL94 schreef:
Iets wat dood is groeit niet, aangezien dit wel groeit kun je dus van leven spreken. Dan wel in een andere vorm maar het leeft wel. Het hartje klopt iig

Dan ben je zeker ook tegenstander van medische experimenten met dieren. Want hun hart klopt niet alleen, ze hebben ook nog een bewustzijn, anders dan zo'n embryo of foetus.

Dit heeft niets te maken met de discussie waar het nu over gaat Verward

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:25

ja mischien wel! of je moet gewoon het kind ook een kans geven als je dan toch zwanger word. als ik zwanger word ookal ben ik nog 16 dan hou ik het kind! je kan nooit zegen van go het is niet mijn schuld dus ik doe het weg wie heeft hier nou sex gehad? je zelf toch zeker!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:25

@Tamorka ik vind dat het nemen van een kind een zware verantwoording is, als er mensen zijn die die verantwoording niet aankunnen kunnen ze beter in belang van het (ongeboren) kind de zwangerschap afbreken of aan de prikpil ofzo. De maatschappij zit er ook niet op te wachten om al die kinderen op te vangen waar je bij voorbaat al van kon zeggen dat de thuissituatie verre van verantwoord was.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:26

odetteke schreef:
lottehorse schreef:
geen zelfstandig wezen nee! maar je geeft het geen kans. het is een kind net als jou en mij die ook een kans verdient in de maatschapij. mogen we dat zomaar weg doen? als je zelf op hebt gelet had het hele kind er niet hoeven te zijn.

Zoals al vaker gezegd, je kan niet elke zwangerschap voorkomen Knipoog
Je pleit voor geheelonhouding dus?

Dat is zo maar het merendeel van de jeugd gaat te makkelijk met anticonceptie om Knipoog
Was het van de week niet in het nieuws dat er meer zwangerschappen waren geconstateerd tussen de 10 en de 14 jaar oud?

Morris

Mistral, ik denk wel dat het met de discussie te maken heeft. Want alles valt en staat toch met goede anticonceptie? Of ben ik nu gek.

tamorka

_Scarlet_ schreef:
Een kind is weerlozer dan de moeder. Een kind kiest niet voor dit leven, een moeder kiest om het geboren te laten worden. Dan heb je een grote verantwoordelijkheid tegenover het kind om het een fatsoenlijke opvoeding te geven..

In geval van abortus heeft de moeder helemaal niet voor het kind gekozen. Daar draait het nu juist om. En het hebben van een kind is een zware verantwoordelijkheid waar je dingen voor moet opofferen. Daar moet je voor GAAN. En als je er niet helemaal achter staat, dan doe je dat niet en doe je het kind hopeloos tekort.

Hoeveel ouders zijn er niet, die zogenaamd kinderen wilde omdat dat leuk was voor "erbij" en het hebben van kinderen is toch zo vanzelfsprekend? EN dat zijn vaak dus geen beste ouders die hun kids te kort doen. En die hebben dan nog zelfs de keuze gemaakt voor een kind.

Hoe moet dat dan met iemand die een kind moet grootbrengen terwijl ze het nooit gewild heeft? Heeft een kind daar baat bij?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:27

_Scarlet_ schreef:
lottehorse schreef:

En je doet alles om niet zwanger te raken (pil, condoom) en nog ben jij een van die 0.01% die zo ontzettend vruchtbaar is dat het niet helpt. Waarom zou je dan een kind moeten opvoeden?
Inderdaad, laten we dan maar allemaal aan geheelonthouding doen tot je zeker weet dat je een kind wil Clown Seks alleen voor de voortplanting!

Geen seks voor het huwelijk Vork Duivel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:28

Morris schreef:
Mistral, ik denk wel dat het met de discussie te maken heeft. Want alles valt en staat toch met goede anticonceptie? Of ben ik nu gek.

Sorry hoor maar ik snap die medische expirimenten daar gewoon niet bij. Wat heeft dat te maken met abortus en anticopceptie?

Miryamk

Nou ik ben wel gehuwd maar hoef toch echt geen kinderen meer Clown

tamorka

lottehorse schreef:

Ja nou? Wat wil je daar mee zeggen? Dat je dan maar geen seks moet hebben?

MISTRAL94 schreef:
Ik weet ook heel goed wat het is om een in mijn geval dan 1 kind te hebben Clown
Maar wat doe je die mensne aan als je tegen ze zegt jullie mogen geen kinderen krijgen?
Ze zijn dan qua verstand niet helemaal bij maar ze hebben we degelijk gevoel!
en nogmaals het is geen aanval ik ben alleen benieuwd hoe mensen daar dan over denken Knipoog het schijnt namelijk dat sommige mensen zich best aangevallen voelen hier

Mensen kunnen misschien denken dat ze RECHT hebben op kinderen, maar ik vind dat kinderen FUNDAMENTEEL RECHT hebben op ouders die ze volwaardig kunnen opvoeden, beschermen en groot kunnen brengen. En dat weegt bij mij weer iets zwaarder.

paix

dat zeg ik ook weeer niet Knipoog is ook zeker niet wat ik bedoel! maar als je toch zwanger raakt blijft hte toch je eigen schult! of niet? en ik vind dat abortus op sommige momenten ook best mogen als je verkracht bent bijvoorbeeld vind ik dat het gewoon mag

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:29

MISTRAL94 schreef:

Hm toch wel. Het is een vergelijking. WAnt hoe kun je eigenlijk een wezen dat nog niet zelfstandig is volwaardig vinden en een dier minder waard, snap je?

Morris

MISTRAL94 schreef:
_Scarlet_ schreef:

Geen seks voor het huwelijk Vork Duivel

Daar sluit ik het mee af, voor vandaag Haha! (wij gaan nooit trouwen, Bloos , maar reken erop dat er wel gesext wordt Pling )

MISTRAL94

Miryamk schreef:
Nou ik ben wel gehuwd maar hoef toch echt geen kinderen meer Clown

Ik heb wel seks voor het huwelijk gehad *LOL* en voor mij geldt dat dat huwelijk er nooit zal komen Clown

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:30

Miryamk schreef:
@Tamorka ik vind dat het nemen van een kind een zware verantwoording is, als er mensen zijn die die verantwoording niet aankunnen kunnen ze beter in belang van het (ongeboren) kind de zwangerschap afbreken of aan de prikpil ofzo. De maatschappij zit er ook niet op te wachten om al die kinderen op te vangen waar je bij voorbaat al van kon zeggen dat de thuissituatie verre van verantwoord was.

Exactly my point!!!!!

Hermelijn

tamorka schreef:
_Scarlet_ schreef:
Een kind is weerlozer dan de moeder. Een kind kiest niet voor dit leven, een moeder kiest om het geboren te laten worden. Dan heb je een grote verantwoordelijkheid tegenover het kind om het een fatsoenlijke opvoeding te geven..

In geval van abortus heeft de moeder helemaal niet voor het kind gekozen. Daar draait het nu juist om. En het hebben van een kind is een zware verantwoordelijkheid waar je dingen voor moet opofferen. Daar moet je voor GAAN. En als je er niet helemaal achter staat, dan doe je dat niet en doe je het kind hopeloos tekort.

Hoeveel ouders zijn er niet, die zogenaamd kinderen wilde omdat dat leuk was voor "erbij" en het hebben van kinderen is toch zo vanzelfsprekend? EN dat zijn vaak dus geen beste ouders die hun kids te kort doen. En die hebben dan nog zelfs de keuze gemaakt voor een kind.

Hoe moet dat dan met iemand die een kind moet grootbrengen terwijl ze het nooit gewild heeft? Heeft een kind daar baat bij?

Ben ik het absoluut mee eens hoor. Ik reageerde op Tamorka op de vorige bladzijde, die zich afvroeg waarom de rechten van het kind zwaarder wegen dan de rechten van de moeder, alleen ik was wat te langzaam Clown

Miryamk

Seks tijdens het huwelijk, da's pas erg Haha!

Morris

O, ja, en het risico van het misschien toch zwanger worden??? In mijn geval, zal het kindje gewoon mogen komen.
edit: en nu ben ik echt weg, bye

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:31

MISTRAL94 schreef:
Dat is zo maar het merendeel van de jeugd gaat te makkelijk met anticonceptie om Knipoog
Was het van de week niet in het nieuws dat er meer zwangerschappen waren geconstateerd tussen de 10 en de 14 jaar oud?

Ja klopt. /En het toont aan dat er eigenlijk een minimum leeftijd gesteld zou moeten worden aan geslachtsgemeenschap. Want dit leidt tot meer abortussen en daar ben ik dus weer tegen. Het toont aan dat ze minder verantwoording kunnen dragen voor seks en de consequenties daarvan en er DUS niet aan toe zijn. Laat ze maar wachten, ze kunnen het wel inhalen als ze mentaal wat volwassener zijn. Het zal ze echt niet schaden om te wachten. MAar niet wachten kan WEL schaden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:32

tamorka schreef:
MISTRAL94 schreef:

Hm toch wel. Het is een vergelijking. WAnt hoe kun je eigenlijk een wezen dat nog niet zelfstandig is volwaardig vinden en een dier minder waard, snap je?

Ik ben onwijs gek met dieren absoluut maar toch zijn dieren en mensen niet met elkaar te vergelijken. Ik ben tegen de dierproeven die betrekking hebben tot make-up ed. maar dierproeven met betrekking tot de medische wetenschap is toch maar goed (hoe erg ook voor de dieren) dat ze er zijn. Het heeft tenslotte al heel wat mensen levens gered hierdoor.