Ongezond melk versus limonade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rijlaarsdam

Re: Ongezond melk versus limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:53

dit topic even vlug doorgelezen, maar nu vraag ik me af is dan alles wat van melk gemaakt is slecht volgens de bronnen of alleen puur melk.? en waarom dan ?
gr.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:56

De gemiddelde internetgebruiker kan helaas de goede en slechte artikelen echt niet onderscheiden. Dat is voor iemand uit het vakgebied vaak al lastig zat. Je moet weer reviews op gaan zoeken van het artikel, kijken wat de auteur nog meer gepubliceerd heeft, in welke context etc.
Het komt nog regelmatig voor dat 'serieuze' wetenschappers (perongeluk) valsspelers als bron aanhalen. Bovendien, welke wetenschapper heeft met de tegenwoordige publicatiedruk nog tijd om alles tot op de millimeter te controleren. Dat zijn er helaas maar weinig, zeker op vakgebieden waarvoor veel aandacht bestaat van de media en het publiek. het onderzoeksinstituut moet immers ook scoren voor de financiers Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:02

Zoals al regelmatig gezegd is alles met mate geen slecht idee.
Vis is "gezond" maar te veel geeft te veel nitriet en daardoor een verhoogde kans op maagkanker. Daarom zie je in de aziatische landen meer maagkanker. Daar is echter weer minder botontkalking en lactose intolerantie e.d omdat men daar weer minder melk drinkt. Zo heb je altjd wat. Veel vlees, geeft vaak een extra dosis hormonen en een mogelijk snellere rijping van het individu. Oftewel alles met mate en beter iets te weinig dan iets te veel eten op de noodzakelijke dingen na.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:59

Citaat:
bloedarmoede door ijzertekort, allergieën diarree, koliek, krampen, maagdarmbloedingen, sinusitis, huidaandoeningen, acne, verhoogde frequentie van verkoudheden en griep, artritis, diabetes, oorinfecties, osteoporose, astma en auto-immune ziekten.

Ik hebmeer dan de helft van deze aandoeningen en mijn hele jeugd buikpijn (en bloedarmoede) gehad door melk. Kreeg ook nog warme melk tegen de buikpijn... Zodra ik melk uit mijn dieet bande ben ik erg opgeknapt wat de buik betreft, maar de rest is helaas niet weggegaan...
Ben trouwens zeer summier met vlees en vis en groot soja fan.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:06

ook hier heeeel veel buikpijn, diarree, krampen en acnee door melk... als kind hield ik er al niet van, maar moest het toch af en toe drinken, ik denk dat de pijn die volgde ook de reden was dat ik er niet van hield, maar dit nog niet kon definieren.
daarbij komt dat het ook eigenlijk idioot is dat wij als volwassenen nog melk drinken en dan ook nog eens van een 'ander'. in dierenwereld houdt het melkdrinken op een gegeven moment gewoon op en wordt er geen melk meer gedronken door de kinderen(dieren). ik ben er heilig van overtuigd dat dat alleen al bewijst dat melk op latere leeftijd niet goed is.

ik drink nu helemaal geen melk meer, net zoals (prik)limonade, daarvan heb ik ook jarenlang met kalchten rondgelopen die ik niet kon plaatsen, tot ik het minder/niet meer dronk en dan ineens weer wel....buikpijn, diarree en ontzettende krampen dagenlang na 1 glas prik

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:08

erleyne schreef:
De gemiddelde internetgebruiker kan helaas de goede en slechte artikelen echt niet onderscheiden. Dat is voor iemand uit het vakgebied vaak al lastig zat. Je moet weer reviews op gaan zoeken van het artikel, kijken wat de auteur nog meer gepubliceerd heeft, in welke context etc.
Het komt nog regelmatig voor dat 'serieuze' wetenschappers (perongeluk) valsspelers als bron aanhalen. Bovendien, welke wetenschapper heeft met de tegenwoordige publicatiedruk nog tijd om alles tot op de millimeter te controleren. Dat zijn er helaas maar weinig, zeker op vakgebieden waarvoor veel aandacht bestaat van de media en het publiek. het onderzoeksinstituut moet immers ook scoren voor de financiers Knipoog

Het is een feit dat bedrijven die bv sojaproducten produceren wetenschappers inzetten om de nadelen van melk te vinden, en de voordelen van soja. Dat schept inderdaad niet een eerlijk beeld en zo gaat het wel vaker. Veel wetenschappelijke onderzoeken worden gedaan om in de reclames voor een bepaald product te kunnen zeggen dat wetenschappelijk is aangetoond dat het goed is. Zo is hier bv een reclame op TV over een bepaald soort water waar je van zou afslanken als je dat een uur voor de maaltijd drinkt. Tja, dat vult gewoon de maag en elk ander water zou exact hetzelfde effect hebben, het verminderd de eetlust. geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig, maar men hecht grote waarde aan wat acteurs in doktersjassen zegegn in de reclame... En als je exact op de tekst let, weet je dat je genept wordt. "Houd de tanden wit" wordt er gezegd en men denkt "maakt de tanden wit". Dát is niet zo.
De mooiste nepperij is van een wasmiddel waarbij ze laten zien hoe het jodium laat verdwijnen in water. Nu is dat simpel, jodium lost ook op in water zonder enig toevoegen van wasmiddel of wat dan ook...
Het is belangrijk om het doel van het onderzoek onder ogen te houden en idd wie het uitgevoerd heeft. Zo kun je van onderzoeken van TNO uitgaan dat ze neutraal zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:10

Ik heb trouwens ook geraffineerde suiker uit mijn dieet geschrapt en goede resultaten behaald wat gewrichtklachten betreft. Niet weg, maar wel minder. Als ook vermoeidheid.
Verder eet ik weinig vet. Enige vet dat ik binnen krijg is margarine en olijfolie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 19:13

Tegelijk doet de melk gewoon onderzoek op nadelen van soya, zo gaat het gewoon. Eerst onderzoek je jou eigen voordelen, en dan de andere hun nadelen.
Vind je die niet, moet je gewoon zorgen dat je genoeg nadelen hebt van de substituent. Of dingen verzinnen Lachen

Economie,

en ik geloof wel dat wetenschappelijke onderzoeken sommig toch neutraal zijn, mede omdat ze door beide partijen vergeleken worden, en dan nog is door neutraal partij

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:11

Tja, de meeste soja is genetisch gemanipuleerd, dacht ik, en daar zijn de effecten nog niet van bekend. Noemen jullie het soya? Nou je we weten wat we bedoelen.

Ik kan hier gelukkig ook geitenmelk krijgen en dan wel van de geitenboer, van gewone Portugese geiten, niet mee gerommeld, wel schoongemaakt (wordt gecontroleerd door coöp). Krijg ik in mijn eigen fles mee... Maar ik ben geen melk drinker, ik gebruik het alleen voor mijn ontbijtgranen.

Limonade is hier citroen met water en suiker.

Wat julie bedoelen, van siroop, zit wel vol met smaak, geur en kleur stoffen (hoewel dit per merk verschilt), maar gezien het feit dat je het flink verdunt met water, denk ik dat het uiteindelijk niet zo erg is als frisdrank.