Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:32

Ik heb verschillende (gedwongen) hulpverleners gehad, en omdat ik niet wilde, heb ik soms daar gewoon 3 kwartier gezeten en niks gezegd, en soms alleen maar zitten liegen, die sukkels trapte er nog in ook ROFL

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:41

dessie schreef:
En omdat ik niet wilde, heb ik soms daar gewoon 3 kwartier gezeten en niks gezegd

Ik heb dit ook gedaan aan het begin van mijn interne behandeling. Wij hadden dus groepstherapie en 1x in de week (soms wat minder) één uurtje individueel met de hoofdpsychiater van onze groep (er waren vier groepen) en je had ook nog een PBer die als hij dienst had in het woonhuis ook een gesprek met je kon hebben, als je het wilde.

Met mijn hoofdpsychiater heb ik heel vaak gewoon daar gezeten een half uur, en als ik niet wilde praten, naja dan niet, ik wilde best praten, maar niet waar ik over moest praten, ik weet dat ik het vaak gehad heb over het saaie interieur van zijn kantoor en over dat de planten water moesten krijgen.

Na ongeveer 2 maanden begon ik pas uit mijn stille rol te komen, en wilde ik meer praten. Bij ons waren er taken, en je kon je daarvoor op geven, maar je moest wel gekozen worden door de gemeenschap, ik had me op gegeven voor een taak die inhield dat ik de bestellingen maakte, -samen met mijn Senior die mij dat leerde- s'avonds om tien uur een rondje lopen door het woongebouw om te kijken als alles netjes was opgeruimd en schoon is, als dat het geval was konden wij dat doorgeven aan de staff, zo niet, konden wij de mensen die er voor verantwoordelijk waren uit hun bed halen, of s'ochtends niet aan het ontbijt beginnen voor het opgeruimd is. Later kwam er weer een verkiezing, en dan was mijn Senior klaar, werd ik de Senior en moest er een Junior voor de taken gekozen worden, ik als Senior moest mijn Junior opleiden. 1 keer in de week hadden wij huisoverleg, dit gebeurde tijdens de lunch in een apart kantoor, dus niet bij de rest van de gemeenschap, samen met de hoofdpsychiater van de jeugdafdeling, daar bracht je dan samen met alle andere senioren-junioren van andere taken verslag uit over hoe het gaat binnen de gemeenschap en wat er gedaan moet worden of veranderd.

Door deze taak was ik veel losser gekomen en verantwoordelijker geworden, waardoor ik kon gaan inzien, dat ook ik iets kan betekenen voor mensen en dat ik ook waarde heb. Ik raakte erg gehecht aan mijn taak en was ook heel goed bezig, ik was dan ook blij dat iedereen tevreden over het uitvoeren van mijn taak kon spreken. Ik kon zelfs trots zijn op mezelf. Twee weken nadat mijn taak erop zat, moest ik met ontslag.. door dat ik was terug gevallen, had ik dingen gedaan die niet volgens de regels waren. Ik moest met ontslag. Ik moest mijn thuis verlaten.. zo voelde het, die plaats bracht veiligheid voor mij, en ik zat er al 8 maanden, ik had er leuke mensen ontmoet, mensen die begrijpen wat je bedoeld en accepteren het als je een dagje minder lekker in je vel zit.
Sowies wist ik wel dat ik toch wel eens weg zou moeten, maar kwam eerder dan verwacht. Gelukkig kreeg ik de kans om afscheid te nemen, van mijn groep, de andere 3 groepen, de staff en het huis. Vooral mijn hoekje (mijn deeltje in de kamer met mijn bed en spulletjes). Uiteindelijk heb ik daar zoveel geleerd, maar het uitbrengen in de praktijk daar val ik nog dagelijks over. Bloos

Sorry voor het lange verhaal.

gapbdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:09

Tja, ervaring met een hulpverlener heb ik niet, en heb er eigelijk ook niet de behoefte aan.

Maar ál, dan zou ik er een willen die het idd niet uit het boekje doet, en al helemaal niet een die je de hele tijd aan zit te gapen alsof je geestelijk niet 100% bent omdat je aan AM doet, of een die je gaat forceren om dingen te vertellen die je niet kan vertellen. Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:33

Sorry dat ik tijdje niet had gereageert, jullie zijn ook zo hard gegaan Nagelbijten / Gniffelen

Go jij! Go jij! Maar ik ben aangenomen !! Haha! de 30e augustus beginnen Haha!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:37

wow wat een topic hierover.. heb het nog niet helemaal doorgelezen..

Ik heb het ook gedaan.. ben er al zeker een anderhalf jaar mee gestopt.. maar bij mij was het dan ook niet echt heftig.. het valt me op dat er toch stiekem nog veel mensen zijn die dit doen/deden..

Vanaf gister begin ik een stage psychiatrie, meteen op een heftige groep.. zag al 2 jonge meiden die heel hun armen onder hadden zitten met oude littekens.. was wel even slikken.. Maar het gaat me wel lukken dnek ik Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:38

Ik wens je veel suc6, knap dat je het al 1.5 jaar mee bent gestopt. Hoe ben jij gestopt dan ? Misschien een tip voor ons.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:41

Uh nou eigenlijk heb ik belooft aan mijn vriend het nooit meer te doen.. Ik zag wat voor een verdriet mijn moeder ervan had.. dat deed me zoveel pijn..

1 keer ben ik terug gevallen.. toen heeft mijn vriend mij betrapt.. ik zal echt nooit meer die blik in zijn ogen vergeten.. hij schrok zo enorm.. en vanaf toen heb ik het echt nooit meer gedaan..

Maar zoals ik al zei het ws bij mij niet echt heftig ofzo.. niet dagelijks.. echt wanneer ik me rot voelde.. en niet eens echte sneeén, maar meer met scheermesje krasje of met eigen nagels..

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:50

Oke, ik maak meestal letters in me zelf, je bent er lang mee bezig, en je hebt maar een klein lettertje. en het deed zeer.. dus dat helpt bij mij, kheb nu al wat littekens van letters, maarja dat vind ik beter dan krassen, dan kijken veel mensen meer op dan een paar lettertjes.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:30

Ik maak woorden in mijn armen. Bloos Zoals 'hate you'' en ''I want to die' de naam van mijn vriendin staat ook in mijn arm. Dit was gekomen na een ruzie waarin zij zei dat ik niet van haar hield, toen was ik zooo kwaad en boos en teleurgesteld in mezelf want blijkbaar liet ik het dus niet goed genoeg zien, en toen heb ik heel groot haar voornaam in mijn arm gesneden. En het gaat niet meer weg, want het is echt heel diep, maar dat doe ik met alles, bij mij moet het heel diep zijn omdat ik het anders niet meer voel. Ik heb nooit gekrast, wel heel erg gekrabt en zo. Krassen geeft mij geen voldoening op de een of andere manier, beetje raar of zo.

Mijn vriendin kan er goed mee omgaan, omdat ik haar ken van mijn interne therapie, zij was mijn groeps&kamergenootje, ze weet dus ook mijn verhaal en wist al hoe ik was, zij heeft ook geautomutileerd maar doet dat nu niet meer, sinds ze bij mij woont, waar ik me dan weer schuldig over voel, zij doet het niet meer, sinds ze bij mij woont, maar sinds zij bij mij woont ben ik niet gestopt.. en dan schaam ik me wel voor mezelf.

Ik vind het echt zo goed dat mensen er mee gestopt zijn en willen stoppen en echt hun best doen!! Super gewoon als je gestopt bent en door probeert te gaan met je leven. Ik heb daar wel bewondering voor.

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:25

Waar ik het ook zo van kan krijgen is die afbeelding van, it's down the road, not across! Ik heb altijd across gedaan en geloof me het bloed even hard als down!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:27

Leentj schreef:
Waar ik het ook zo van kan krijgen is die afbeelding van, it's down the road, not across! Ik heb altijd across gedaan en geloof me het bloed even hard als down!

Ja, dat klopt. Maar dat bedoelen ze er niet mee geloof ik. Achter die zin hoort iets achter.. iets wat er niets mee te maken heeft..

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:36

MelOdYs_Star schreef:
Leentj schreef:

Ja, dat klopt. Maar dat bedoelen ze er niet mee geloof ik. Achter die zin hoort iets achter.. iets wat er niets mee te maken heeft..

ik zal de afbeelding eens zoeken.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:37

Leentj schreef:
Ik zal de afbeelding eens zoeken.

Oke, dat is goed.

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:43

Moderatoropmerking:
Aanstootgevende afbeelding verwijderd

hopen dat ik hem erop krijg

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:43

Jah, het is gelukt:)

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:47

Leentj schreef:
hopen dat ik hem erop krijg

OMG wat erg. Zo een plaatje. Gewoon te triest voor woorden.
Laatst bijgewerkt door Ann op 18-09-07 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto url verwijderd.

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:50

Jah , echt é.. Heeft nog ooit in een topic gestaan, en mensen vinden dat hilarisch...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:18

Leentj schreef:
Jah , echt é.. Heeft nog ooit in een topic gestaan, en mensen vinden dat hilarisch...

Nou ik vind het alles behalve hilarisch. Best kwetsend, maar goed, kan ook aan mij liggen,

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:13

Die afbeelding.. Idd triest.

Vandaag was ik erg vrolijk het heeft misschien
nogal een rare reden.. Maar ik heb mijn enkel dus
vanmiddag gekneust onder gym, op de of andere
manier word ik daar vrolijk van, iig vind ik het
niet erg.
Nagelbijten / Gniffelen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:50

Sorry dat ik er zomaar tussendoor kom vallen als niet-automutileerder...
Ik heb 2 jaar in een instelling gezeten waar ik dit zag bij medepatienten.
1 ervan heeft haar armen en benen ook vol littekens zitten en zegt intussen dat ze zich niet meer schaamt, maar dat het bij haar hoort.
Een andere heeft bijtplekken (polsen doorgebeten enzo) en draagt het liefst (half) lange mouwen, maar ze schaamt zich er verder niet voor...
Ik moet zeggen dat sinds ik een film (her secret pain?) heb gekeken die over automutilatie gaat, ik er meer begrip voor heb.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:51

@Lor1_1984 ; Bedoel je de film Painful Secrets?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:54

dessie schreef:
Ik heb verschillende (gedwongen) hulpverleners gehad, en omdat ik niet wilde, heb ik soms daar gewoon 3 kwartier gezeten en niks gezegd, en soms alleen maar zitten liegen, die sukkels trapte er nog in ook ROFL
Moet ik ook eens gaan proberen xD .
Nouja, ik hoef gelukkig nu niet meer die gesprekken enzo, ik had er toch niets aan.
Maar ik zat het afgelopen jaar op dramatherapie, en daar probeerden ze heel erg de waarheid uit je te "peuteren", maar dat lukte ze nooit bij mij.. Bloos

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:58

MelOdYs_Star schreef:
@Lor1_1984 ; Bedoel je de film Painful Secrets?

Dat zou maar zo kunnen, ik meende me hem nl te herrinneren als her secret pains oid. Knipoog
Ik vond het een goede film en de meiden van mijn afdeling herkenden er heel veel in van hun eigen snijgedrag...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:00

Hebben jullie die film op de afdeling zelf gezien? Wij mochten dat niet hoor, zulke films kijken, ik zou er echt neigingen van krijgen bijvoorbeeld, en ik was dan niet de enige geweest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:03

Wij mochten het eigenlijk ook niet, maar deden het gewoon, omdat de begeleiding op de hoofdafdeling zat. Knipoog
Er was idd 1 meisje bij dat heel sterk de neiging kreeg om te automutileren.
Toen zijn we met z'n 4en (zo groot was onze groep) op de gang gaan slapen met alle scherpe dingen achter slot en grendel enzo.
Hielden we gewoon een soort van slaapfeest.
Maar dat was om dat meisje tegen zichzelf te beschermen, plus dat áls ze het zou doen, er een groepsgesprek zou komen waarin ze moest vertellen hoe en wat.