Nog meer bokker met coeliakie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Re: Nog meer bokker met coeliakie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:25

Teffmeel heb ik hier ook nog liggen. Ga ik maandag mee aan de slag.
Ik heb vandaag duitse biefstuk met aardappelpuree en boontjes gegeten. En tussen de middag mn sandwichspread opgemaakt *jammie*

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:59

Teffmeel zonder iets heb ik cake van gemaakt, wordt heel donker, net chocoladecake. Maar na 3x bakken vond ik het niet meer zo lekker.. Toen mocht ik een tijd geen suiker en andere dingen.
Nu pak ik de kant en klare bakmeel. Moet olie/boter en water en gist enzo bij. Ipv suiker doe ik rijststroop.
het is erg lekker brood, vooral als je een tijd die kant en klare droge hap hebt gegeten haha!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:05

wennie schreef:
Annemiek; is dat de pannekoekenmix van Orgran? Die is lekker Lachen Wel meer melk/ water toevoegen dan op de verpakking staat.

Horse: Van welk merk is dat? Handig voor op t werk Haha!

Ja inderdaad van Orgran, en inderdaad je moet veel meer melk toevoegen, het is een Australisch merk, misschien maken die pannenkoeken op dezelfde manier als Amerikanen? Ofwel hele dikke pannenkoeken en waarschijnlijk dus ook dik beslag (heb nooit Amerikaanse pannenkoeken gemaakt), ik kan nl uit zo'n Orgran pak tochwel tussen de 15 en de 20 pannenkoeken halen ipv de 8 tot 10 die op het pak staan. Ga de volgende keer wel experimenteren met extra kaneel toevoegen, ik ben gek op kaneel en die smaak mag wel wat sterker van mij. Ik eet ze over het algemeen trouwens met honing.
Heb jij ze trouwens wel eens gemaakt met water ipv melk? En hoe smaken ze dan?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:27

Ik heb ze ook met melk gemaakt. Heb wel de naturel smaak een keer met water gedaan maar die vond ik erg droog.

Ik ben gisteren uit eten geweest. Pan&Koek in Ankeveen kan prima GV pannenkoeken leveren, echt super Haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:43

Ik kan helaas ook niet tegen melk, maar met naturel sojamelk gaat het ook prima!

Ik heb nu een pak pannenkoekenmix van Schar staan. Onee, dat is geen speciale pannenkoekenmix, gewoon een soort meel. Maar daar zit alleen mais en suiker in volgens mij..

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:19

De pannenkoekenmix van LePoole is ook erg lekker.
Ik heb ook een hele poos soja gebruikt en vind het een priam vervanging

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:05

Horse_ schreef:
Vond trouwens uit dat er nu ook eiersalade is die wij mogen. Surinaamse eiersalade in een tube. Lekker pittig en handig!

Ik heb hem inmiddels in de koelkast liggen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 20:37

Hij is echt lekker neem nu iedere week een tube mee met de boodschappen Vingers aflikken

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:56

Ik heb hem ook geproefd inmiddels :p en hij is idd erg smakelijk.
Weet iemand toevallig ook een selleriesalade die GV is?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:40

Nee helaas. Bijna geen enkele kant en klare salade is GV dus denk dat dat erg lastig word.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:07

Jammer, maar gelukkig is er in ieder geval 1.
Ben vandaag naar Zaailing geweest dus weer even flink wat sorten meel gekocht Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 15:28

Ik heb pas een paar zakken weggegooid. Ben altijd te lui of moe om iets te bakken Bloos

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:47

Hallo!
Mijn broer heeft sinds een paar jaar Coeliakie.
Sinds zijn 20e ongeveer.. Altijd slecht en onregelmatig eten is waarschijnlijk de oorzaak waardoor zijn lichaam erg zwak raakte...
Komt verder ook niet in de familie voor.
Maar vind het geweldig om dit allemaal even te lezen, is namelijk soms best lastig als hij onverwachts bij ons op visite komt!
Dan heb ik weer geen naturel chips in huis..grrrr.
En wel handige tips voor eten! Hij besteld trouwens bij de Mac altijd een bigmac zonder brood! Krijgt hij er bestek bij en kan hij lekker peuzelen!
Ik houd dit even in de gaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:51

Blacknestor: Apart, want ook in het vlees van de burger zitten gluten...

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:54

Oh is dat zo? Hij heeft er volgens mij nooit echt last van...
En toen ik nog bij de macdonalds werkte kwamen er wel meer mensen die een glutenvrije big mac enzo bestelden... Is wel paar jaar geleden dat ik daar werkte, maar volgens mij zijn de burgers niet verandert...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 16:02

Ik heb ook begrepen dat een losse hamburger niet meer GV is. Vroeger wel schijnt.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:10

Even een stipje, ben ook een gluutje met tarweallergie. Behalve darmklachten krijg ik ook eczeem op m'n handen die ontzettend jeukt en lang (3 weken) aanhoudt. 'Even sjoemelen' heb ik snel afgeleerd.

Ik vind het Teff brood ook het lekkerst. Quinoa brood vind ik ook wel oké. Schar mix B en Bioculinair veranderen bij mij stee(n)vast in bakstenen. :S

Mijn Teff meel bestel ik trouwens bij http://www.dehoopklarenbeek.nl/web/index.php?p=productMore&iProduct=153, voor € 3,75 in plaats van € 6,25. Lachen Ze hebben daar ook gist met broodverbeteraar (Fermipan super heet het) waardoor je brood net iets langer vers blijft, ook een aanrader!!

Verder bezoek ik regelmatig de glutenvrijewebshop.nl. Waar kopen jullie je spullen?

Voor mensen die wel tegen GV tarwemeel kunnen: ik zag laatst bij de C1000 heerlijke afbakbroodjes liggen in allerlei variaties! Enthousiast gekocht, kon ik er weer mee terug. Had niet goed gekeken of ze ook tarwezetmeelvrij waren. Kreeg wel netjes m'n geld terug, het meisje achter de kasse wilde alleen wel even goed de prijs controleren want de kassa gaf wel een heel hoog bedrag aan. Koe

Waar ik zelf recent achter ben gekomen, is dat ik soms ook reageer op glucosestroop en maltodextrose. Deze kunnen van tarwe gemaakt zijn. Ik lees hier dat veel mensen ondanks hun dieet nog steeds vrij moe zijn, misschien kun je hier eens op letten? Bij mij heeft het geholpen!

Ook moet ik er steeds aan denken dat ik mijn handen was als ik voer of paardensnoepjes vast heb gepakt (en dan iets wil eten). Dat is natuurlijk ook van granen. Dacht ik eerst helemaal niet bij na!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:35

Ik dacht dat de losse burger bij de meeste Mac's nog wel GV is. Maar denk dat als je het even vraagt dat ze het best weten, het is een amerikaans bedrijf en die zijn veeels te bang dat iemand een klacht in dient.

Ik kan maar heel beperkt GV tarwemeel hebben. 2 broodjes zou nog net lukken dus bedankt voor tip. Glucosestroop ed. wil ik pas uit mn dieet halen als over 1 a 2 jaar blijkt dat mn dieet zoals het nu is echt niet werkt.

Ik koop mijn eten vooral bij de Super de boer. Af en toe ga ik naar een gespsialiseerde winkel zoals de glutenvrijshop of zaailing.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:18

Ik heb geen coeliakie, ben erop getest geweest maar heb wel lactose intolerantie. Als ik dit zo allemaal lees ben ik wel blij dat ik dat er ook niet bij heb Lachen Ik heb lactose intolerantie al sinds ik klein was maar ze hebben het dit jaar pas ontdekt. Ik wist al dat ik niet goed tegen melkproducten kon (ik kreeg namelijk diarree) maar als je dan hoort dat je nooit geen melk meer mag drinken (dus ook geen shakes, mc flurrys, ijsjes, wafels, slagroom,...) een hel voor een zoetebek als ik! Knipoog Ik ben dus volledig overgeschakeld op soja en eet elke dag rijst (heb ook spastische darm). Haha!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:06

Kerutabs helpen heel goed bij een lactose intolerantie. Bij een allergie overgens niet.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:04

Ik haal om makkelijk te doen die Liga's Eerst Stap: lactose en glutenvrij. Zitten er 2 in een pakje. Zijn ook best lekker, maar vullen niet zo heel erg..

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:12

Ik neem dan vaak snack a jacks, maar heb hetzelfde probleem, t vult niet echt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:14

e_horse: er zitten in de liga eerste stap koeken wel sporen van gluten!
Zie de site...

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:20

Woensdag teamuitje, we gaan met z'n alle lunchen. Spannend want de vorige keer ging t helemaal mis. Neem voor de zekerheid maar wat eten mee Lachen

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:17

nielsd schreef:
e_horse: er zitten in de liga eerste stap koeken wel sporen van gluten!
Zie de site...

Ik las toevallig op een andere site dat veel mensen wel het risico durven nemen omdat het om babyvoeding gaat.
Daar zijn de controles over het algemeen erg streng op. Dat er sporen van gluten in kunnen zitten zal de fabrikant er waarschijnlijk alleen op zetten om zichzelf in te dekken tegen eventuele schadeclaims.
Ik heb een recept gevonden voor een (kwark)taartbodem met liga eerste stap dus die ga ik binnenkort maar eens proberen Vingers aflikken