Meer mensen met een Whiplash?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CynthiaV

Re: Meer mensen met een Whiplash?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:19

khirshanta schreef:
Toch een beetje vreemd, wij kunnen het minst, en van alle Bokkers zijn we het meest opgezweepte volkje Clown
Haha!

Over een week ga ik een merrie uitproberen, ze is ontzettend lief en zet geen stap verkeerd. De perfecte combinatie voor mij Knipoog

Het is ook niet de bedoeling dat ik die nekkraag de hele dag ga dragen (daar ben ik toch te ijdel voor Knipoog ) maar meer voor die momenten dat het zo'n pijn doet om mijn hoofd omhoog te houden dat ik niet meer weet wat ik moet doen.

Ik ben trouwens in het revalidatiecentrum ook bij een ergotherapeute geweest en ze had best wel wat logische tips OK dan!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:29

Saar4 schreef:
atreyuevita schreef:
Citaat:
Tip: ik ben onder behandeling bij een Neuropsycholoog! Die kan echt in kaart brengen hoe het in je koppie zit que informatieverwerking en zo en het bevalt super!

Bij welke neuropsycholoog loop jij als ik vragen mag?

Ik loop stage als neuropsycholoog en ik zie heel veel whiplashpatiënten. Bij neurologische scans is meestal niks te zien maar met neuropsychologisch testonderzoek worden wel degelijk functietekorten aan het licht gebracht. Ik kan een bezoekje aan de neuropsucholoog ook zeker aanraden. Ook in verband met eventuele juridische/verzekeringskwesties is het altijd handig als je een rapport hebt liggen waaruit blijkt dat er echt wel wat mis is met je en dat je je niet aanstelt.

Bij Praktijk Neuropsychologie in Waalre (NL)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:34

mynique schreef:
@ tavanta wat doe je dan met dubbelen lijnen? veel stellingen?

Beter laat dan nooit, ben ff veel afwezig Haha!

Maar ik longeer in de gewone bak en doe veel stelling links/rechts, rechte lijnen, op twee hoefslagen en zo, en veel overgangen. We proberen ook achtjes te draven maar dat is nog best lastig soms Clown
Maar ik merk wel dat ze met rijden ook lichter is. Ik doe de lijnen tussen de voorbenen, naar het bit en dan laag op de longeersingel. En dan rond en laag met zo veel mogelijk lengte.
Ze loopt dan echt super relaxed en ontspannen over de rug.
Ik heb een half jaar geleden een les van Lammert Haanstra gehad en ik was goed bezig zei hij Cool nog wel een paar tips gekregen. Is absoluut een aanrader.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:58

trutje schreef:
khirshanta schreef:
Toch een beetje vreemd, wij kunnen het minst, en van alle Bokkers zijn we het meest opgezweepte volkje Clown
Haha!

Over een week ga ik een merrie uitproberen, ze is ontzettend lief en zet geen stap verkeerd. De perfecte combinatie voor mij Knipoog

HIHI hij is leuk Khirshanta Haha!

Trutje ben je al bij die merrie wezen kijken en was het wat?

Het is al even stil hier in het topic, maar hoe is het met iedereen???

Ik heb vrijdag op zaterdag weer een slaapdienst gedraaid, nou ben nu dus nog steeds kapot. Ook eigenlijk niet goed denk ik als je maar 25% werkt dat je dan gelijk een hele dienst draait, maar ja we hebben zoveel te korten dat ik het l*llig vind om die ene dienst in de week niet te werken en alleen af en toe een paar uurtjes kom. Daar hebben ze niks aan.

Zit er trouwens over te denken om via mijn bedrijfarts een baantje op kantoor te krijgen. Zodat ik regelmaat krijg en ik werk 27 uur dat ik dus ook maar echt 3 dagen hoef te werken (op kantoor kan je 9 uurs diensten draaien). Bij ons op de groep werken zoveel verschillende diensten dat ik vaker moet komen om aan mijn uren te komen, omdat de langste dienst die we hebben 7,5 uur is *zucht*

Hoe denken jullie daarover. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Mijn idee was dan om maandag-woensdag en vrijdag te werken, dat ik elke keer een dag er tussen heb om mijn dingetjes te doen en mijn rust te nemen... Daar komt bij als ik geen avonddiensten meer draai mijn sociale leven ook weer wat rustiger wordt. Nu werk je 2-3 avonden in de week en heb je ook nog je visite's en verjaardagen...

Sorry voor het verhaal, maar ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en anders of jullie mee willen denken of dit misschien iets is...

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:26

hoi smookey: ja het was even rustig op het topic, maar het is ook vakantietijd, misschien daardoor ?
Dat van dat kantoorbaantje is wel een goed idee, alleen houd er wel rekening mee dat ook dat erg zwaar kan zijn als je een whiplash hebt , ik kan erover meepraten hoor ! Je moet in ieder geval zorgen dat als het je lukt op kantoor te gaan werken dat je buro goed is aangepast enz enz... maar dat kan je met de bedrijfarts overleggen, dat is namelijk wel erg belangrijk.Via de bedrijfarts komt er dan iemand om je werkplek aan te passen dat is wel fijn hoor.
Ik werk ook steeds met een dag ertussen, dan heb je tijd om een beetje bij te komen dat werkt wel. Maar het blijft erg zwaar om lang achtereen achter de Pc te zitten hoor.
Houd me op de hoogte hoe het afloopt met je eventuele kantoorbaan , en als je vragen hebt , stel ze gerust.
Ik hoop dat het met iedereen verder goed gaat !

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:26

Ja dat kan best en denk dat iedereen op een gegeven moment ook zijn verhaal heeft gedaan en dus weer hier komt als er iets is gebeurt (leuk of niet leuk).

Ja bedankt. Nee lang achter een PC zitten kan ik ook niet hoor. Het lijkt me ook zwaar. Hoop alleen dat als ik regelmatig werk en dus voor mezelf een week programma kan instellen dat het dan wat rustiger wordt... Ik heb ook veel last van alle geluiden die mijn cliënten maken, alle vragen die ze stellen en als ze druk zijn, dan kan ik ze wel *PIEP* je snapt me wel denk ik Knipoog

Ja een goede werkplek is zeker belangrijk, vooral de stoel, dat ik wel lekker kan zitten. Baal een beetje dat ik pas over 2 weken te recht kan, wil gewoon wat weten *zucht*

Bedankt voor je reacties in iedergeval Popika. Ik zit echt alle mogelijkheden af te gaan waardoor ik weer sneller aan het werk kan gaan... Ik kan daardoor weleens dingen rooskleuriger maken als dat ze zijn Knipoog

Hoe is het met jouw nu?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:00

Hee allemaal Haha!

Ik wilde net eventjes een berichtje achterlaten, maar er waren al een paar mensen voor geweest Knipoog

Smookey: Ik denk wel dat het rust geeft, maar idd, het kan vermoeiend zijn zo lang te zitten, en een comp scherm kán voor whiplashers voor meer hoofdpijn zorgen. Probeer in ieder geval om het half uur een paar minuten rond te lopen als het lukt. Lachen

Donderdag ga ik naar de dokter, constante hoofdpijn, duizelig, constant de afdruk van waar ik net heb gekeken zien... Dus hij gaat weer lekker Tong uitsteken

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 23:06

Hé Lizanne,

Ja denk laat ik het topic even warm houden en had jullie hulp even nodig Haha!

Wat balen zeg, gaat dus niet echt lekker...

Ja das wel een goed idee, ben benieuwd wat m'n bedrijfarts ervan zegt. Hopelijk vind hij het ook een goed idee en kan ik via hem binnen de organisatie overstappen...

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 23:07

Lizanne heb even in je rpofiel zitten kijken, zie dat je een andere collage hebt gemaakt. Hij is echt super leuk Knipoog

Hoe is het met mennen?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:20

Hoi Allemaal,

Ik begin zelf steeds meer te denken dat ik miss een whiplash heb??
Misschien kunnen jullie ''iets'' met mn verhaal..
heb van jongs af aan al problemen met contacten leggen
concentratie en wat moeite met mezelf verwoorden.
nu heb ik 4 jr terug een auto ongeluk gehad
waarbij ik (door black-out) met 80 km/pu
achterin een stilstaande mercedes gereden ben..
toen had ik iets hoofdpijn en voelde ik me wat stijf
maar wilde niet naar ziekenhuis want vond dat niet nodig..
(ben erg angstig v andere mensen enz..)
Na het ongeluk kreeg ik steeds vaker;
stipjes te zien, hoofdpijn, stijve nek/schouders
tintelingen in arm/vingers en ergere concentratie problemen
en ook vreselijk moe.. kan uren slapen en ook dan nogsteeds
moe zijn als ik weer wakker ben..
Laatste half jaar ben ik echt op.. uitgeput
nergens zin meer in, vergeetachtig, geen zin meer in alles,
erg emotioneel soms en vooral moe heel moe..
mijn bloed is op alles getest en niets te vinden.
bloeddruk en hb waren ook prima.

Zijn dit aanwijzingen tot een (mogenlijke) whiplash
en kan ik dit misschien meenemen in mn verhaal
naar de dokter?

Grtjss en Bedankt vast

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:29

Nogsteeds op de rem Tong uitsteken

Ze was hard op weg met het bit, maar de reacties bleven té tegendraads. Bovendien was ik tien minuten bezig het bit in te krijgen. Alles nagekeken, bit zat perfect, rubber geprobeerd: uitgespuugd omdat het zo goor was (heb het zelf ook eens in gehad, en wilde niet aan rubber beginnen omdat het zo goor is, maar ja, toch maar eens proberen) enkel gebroken en dubbelgebroken trensje geprobeerd, werd alleen maar erger.
Het is absoluut onmogelijk dat ze teveel in de mond getrokken werd, dus dan toch maar geprobeerd om het bit eruit te halen.

Bit eruit, bakstukken naar onder geschoven en geprobeerd, en meteen al een stuk beter resultaat. Ze is nu voor de tweede keer bitloos gegaan, en omdat ze in de wei af aan het stompen was, de weg op (op terrein was gif gespoten), ging al heel aardig. Ze denkt af en toe eigen baas te zijn, maar het gaat net zoals de eerste paar keer met het halster: stront eigenwijs en grensverkennend. Zo te zien komt het wel goed, maar de eerste tijd vooral veel de weg op met de lange lijnen. Dank je Lachen

Belgengek: zou best kunnen, symptomen verschillen, en er is geen vast 'beeld'. Je bent dus wel naar de dokter geweest? Heb je toen iets gezegd van een ongeluk? Het lijkt mij dat het anders wel een optie zou zijn voor een dokter, dus dat hij al iets over whiplash had kunnen zeggen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:30

Belgengek, je sympthomen komen me wel bekent voor, je kan het je arts altijd voorleggen.

Smookey, pas wel op met kantoorwerk dat heb ik ook gedaan in mijn reintegratietraject maar het was heel zwaar en ik werkte maar een paar uurtjes. Je hebt een statische houding en daardoor ging bij mij alles vastzitten, misschien kan je het een dagje proberen?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben nog niet met de merrie wezen rijden. Ze hebben daar nu ponykamp en dat is me toch een beetje te druk;)

Met mij gaat het redelijk, ik heb weer eens een nieuwe therapeut Haha! Dit keer voor Cesartherapie, ik ben er nu 2 keer geweest en ze denkt in ieder geval heel goed mee dus dat is al heel hoopvol.
Ook zijn we bezig met het inrijden van onze ruin, we moeten toch langzaam beginnen dus kan ik ook mooi opbouwen. Gelukkig is hij echt een koele kikker dus gaat alles tot nu toe lekker rustig Tong uitsteken

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:33

Ik loop bij een internist voor vreemde buikklachten,
die heeft vorige week een ct scan laten maken en uitgebreid bloedonderzoek en gastroscopie enz..
moet 23e uitslag ophalen, dacht kan misschien haar voorleggen?
Met duizeligheid ed ben ik wleens naardokter geweest maar
die schoof altijd op mn extreem lage bloeddruk en hb.
maar dat is nu weer goed dus vandaar.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:41

Gewoon met de internist overleggen, die heeft daar wel verstand van. Mijn huisarts zei ook dat het spierpijn was en dat het vanzelf wel weer over ging, dat was 6,5 jaar geleden Haha!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 01:00

°schaapachtig lachje° wedden dat ik donderdag ook te horen krijg dat ik echt niets aan mijn hart heb (ik heb het voorgevoel van wel), en dat het allemaal gewoon vermoeidheid is? Tong uitsteken

Soms lijken doktoren erg kortzichtig. Je gaat toch niet met gewoon spierpijn naar de dokter? Clown

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:52

Meld me ook weer eens.
Ik kan 4 september naar de neuroloog, omdat mijn rug/nekklachten sinds het ongeluk alleen maar erger worden.
Hebben jullie ook dat je afspraken direct op moet schrijven omdat je het anders direct vergeet?
En wat moet ik verwachten bij de neuroloog, wat wordt er gedaan?

Ik rijd trouwens wel nog paard, maar dit enkel een kwartier, hooguit half uurtje heeel rustig aan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:55

ik heb gister een ongeluk gehad, is iemand met 50 km/u achterop geknald

wat waren bij jullie de eerste klachten en hoelang na het "ongeluk" kregen jullie er last van?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:03

Smookey schreef:
Zit er trouwens over te denken om via mijn bedrijfarts een baantje op kantoor te krijgen. Zodat ik regelmaat krijg en ik werk 27 uur dat ik dus ook maar echt 3 dagen hoef te werken (op kantoor kan je 9 uurs diensten draaien). Bij ons op de groep werken zoveel verschillende diensten dat ik vaker moet komen om aan mijn uren te komen, omdat de langste dienst die we hebben 7,5 uur is *zucht*

Hoe denken jullie daarover. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Mijn idee was dan om maandag-woensdag en vrijdag te werken, dat ik elke keer een dag er tussen heb om mijn dingetjes te doen en mijn rust te nemen... Daar komt bij als ik geen avonddiensten meer draai mijn sociale leven ook weer wat rustiger wordt. Nu werk je 2-3 avonden in de week en heb je ook nog je visite's en verjaardagen...

Sorry voor het verhaal, maar ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en anders of jullie mee willen denken of dit misschien iets is...

Ik werk drie dagen administratief, is voor mij echt het max. Dit gaat prima maar ik heb wel een aangepaste werkplek. Zit veel op mijn "balstoel" zodat ik me niet vast kan zetten en inderdaad, steeds ff lopen (naar de koffieautomaat en zo)
Maar je kan altijd voorstellen het eens te mogen proberen al zul je er in het begin denk ik toch nog moeite mee hebben als je het niet gewend bent.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:36

hoi allemaal, eindelijk heb ik weer tijd gevonden om eens een berichtje te plaatsen.
ik ben gister weer bij de chiropractor geweest en die kon mij doodleuk vertellen dat ik bijna weer terug bij af was. ik had de vakantie gehad en kon niet eerder terecht. ik veel last gehad, maar had niets bijzonders gedaan. hopelijk heeft ze nu alles weer een beetje los gekregen en zakken de klachten weer af. zo niet dan heb ik weer een probleem want dan heb ik een serieuze, heftige terugval en dat hoop ik van niet. ik had de planning om weer te gaan rijden in de vakantie, maar ja daar is dus niets van gekomen, daar baal ik wel ontzettend van.

hoe was jullie vakantie eigenlijk?

ik las net iets over kantoorwerk? het is idd heel lastig om het fulltime te combineren met een whiplash. ik kan het ook niet. ik werk 32 uur maar zou eigenlijk minder moeten werken. helaas kan ik mijn baas niet overtuigen om minder te gaan werken. ik krijg als het goed is over 3 weken mijn nieuwe aangepaste stoel, hopelijk gaat het dan wat beter.
mijn bedrijfsarts kwam ook met de mededeling dat ik veel afwisselend werk moest gaan doen, vaak van je werkplek weg en je nek niet proberen te blokkeren.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:39

Angelstears schreef:
ik heb gister een ongeluk gehad, is iemand met 50 km/u achterop geknald

wat waren bij jullie de eerste klachten en hoelang na het "ongeluk" kregen jullie er last van?

ik had alleen iets gevoelige spieren. helaas werd dit steeds erger. in de loop van de week na het ongeluk begonnen de klachten steeds meer de overhand te krijgen. mijn HA na enkele dagen al direct over "de klap in de nek syndroom" want een whiplash vond ze zo'n modewoord. tja voor mij is er geen verschil met wat zij uitlegde over haar syndroom en een whiplash.

hoe gaat het verder met jou nu dan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:09

mijn nek en schouders zijn gevoelig, maar weet niet of dit spierpijn is of dat het echt klachten kunnen zijn

ik weet ook niet of ik echt voorover ben geklapt, zag hem aankomen en toen was het boem

gister op mijn werk (werk 40 uur op kantoor) was mijn concentratie zo goed als weg en had ik vage hoofdpijn

vandaag veel spanning in mijn schouders naar mijn nek toe en weer vage hoofdpijn
als ik morgen nog op deze manier last heb ga ik even afspraak maken bij de dokter

mijn grootste redding is mijn trekhaak geweest (nutteloos ding want mijn auto is zo licht dat ie toch niets mag trekken)
als ik geen trekhaak had gehad, had mijn auto meer schade gehad en had ik nu niet aan het werk geweest (volgens de mensen van de garage)

maar ik word van alle kanten goed in de gaten gehouden op klachten en vooral op vergeetachtigheid en mijn concentratie
heb het ook gemeld bij mijn baas, dat ik wel wil blijven werken maar dat ik af en toe wat afwezig kan zijn (zo voelt het aan bij mij, ineens ben ik "weg")

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:29

Angelstears, als je gisteren aangereden bent op deze manier, dan is het niet echt aan te bevelen om te gaan werken.
Juist omdat de kans op een whiplash aanwezig is, wordt aangeraden om vooral de eerste week heel rustig aan te doen. Doe je dit niet, dan heb je meer kans op blijvende klachten.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:15

Ben laatst bij mijn arboarts geweest, jezus wat een hufter.
Moest van hem maar naar de psycholoog, dit kwam namelijk allemaal vanuit het mentrale gedeelte.
Dank je wel dus, weer een die vind dat het tussen de oren zit.
Op dit moment gaat het steeds slechter op t werk.
Ben vaak totaal beroerd, slik op dit moment per dag 800 mg ibuprofen en 6 X 500/10 paracetamol met codeine, en dan nog is het niet te houden.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:35

Hallo allemaal,

@ Avelienvd, wat vervelend dat je BA je niet begrijpt en nog vervelendar dat het niet goed met je gaat!!! Heel veel sterkte.

@ Lizanne, jammer dat het met dat bit niet werkt. Maar bitloos is toch geen verkeerde optie? Dus voorlopig nog veel trainen dus...

@ Belgengek, inderdaad leg de optie eens voor aan je HA, weet hij wel van je ongeluk?

@ Angelstears, het is al gezegd, maar doe het inderdaad even heel rustig aan!!! En ga naar je HA, hij kan je veel meer vertellen als wij hier via het net... Sterkte ermee!!!

Over het vastzitten had ik nog geeneens aan gedacht. Ik werk niet full-time, ik werk 27 uur, omdat meer dus niet meer lukt. Ik werkte voor mijn "ongeluk" wel full-time.
Het ideale ervan leek mij dat ik dus echt 3-4 dagen vrij heb in de week wat ik nu dus niet heb met die wisselende diensten en diensten van verschillende uren. Wij hebben dus ook een dienst van 5 uur (schiet dus niet echt op). Heb vrijdag op zaterdag slaapdienst gehad en ben dus nu nog steeds kapot, das dus erg zwaar voor mijn lijf, terwijl als ik dagdiensten draai (en dus aardig kantoorwerk doe dan) ik er minder last van heb en ik na 2 dagen alweer ga herstellen. Ik loop dan inderdaad wel veel, even wat drinken halen en als er cliënten thuis zijn, die vragen ook nog weleens wat aan je dat je even moet gaan kijken.

Ik weet het ook niet, het is echt moeilijk. Baal er gewoon van dat het een tijd echt goed is gegaan (lees 2-3 jaar) en ik nu dus alweer 4 maanden thuis zit (niet voor de volledige 100% maar toch). Boos! Boos! Boos!

Kan wel janken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:36

ik heb morgen om 8 uur een afspraak bij mijn huisarts
daarna zal ik hier even een update geven