Tienermoeders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Tienermoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:03

djuraolisa schreef:
ja pcies ik geef jullie ook wel gelijk maar dan heb ik vast wel een full time baan;)

Meiske als je werkt als 16 jarige verdien je echt geen r*k....Als je niet zwanger bent zet dit plan van je dan aub nog een paar jaar in de vriezer....

Calice

een kind opvoeden kost van zijn geboorte totdat ze uit huis gaan gemiddeld een ton (€100.000)

echt waar meis wachter er gewoon nog een paar jaartjes mee totdat jullie een stabiele toekomst hebben en je je kindje veel meer kan bieden.. het is toch veel leuk dat je ook leuke dingen met hem/haar kan gaan doen dat dat je op alles nee moet zeggen... of dat je ook leuek kleertjes kan kopen enz. enz.
Laatst bijgewerkt door Calice op 04-06-07 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Junip

djuraolisa schreef:
ja pcies ik geef jullie ook wel gelijk maar dan heb ik vast wel een full time baan;)

En wanneer ga jij dan voor je kindje zorgen?

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 11:03

oh ja dat ik ongesteld ben geworden..Boos!

Jelle1236

djuraolisa schreef:

Zou ik eerst wel een degelijke opleiding volgen en dat bedoel ik NIET kinderachtig!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:04

djuraolisa schreef:

dat lijkt me dan goed nieuws!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:04

djuraolisa schreef:
nee waarom moet ik nieuws hebben..Tong uitsteken

Je bent dus zwanger maak ik hieruit op.
Je doet zo geheimzinnig! Knipoog

Als het zo is hoop ik gewoon het beste voor je en anders dan raad ik aan om nog even te wachten. Knipoog

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:05

djuraolisa schreef:

He dat is mooi Haha! dan ben je niet door je pil heen zwanger geworden!!

Otje

Cayenne het klopt wel dat ze steeds duurder worden ... maar je kan het ook zo gek maken als je zelf wil he Knipoog

maar idd, met aandacht vul je geen kindermaagje

en wat djuraolisa betreft ... ik heb zelf 4 dames hierzo, waarvan 2 (bijna) uitgepuberde exemplaren ... ik ga niet zeggen wat je moet doen, je hebt al ouders en ik wil je er niet bij als kind Knipoog

Maar ondanks alle (felle) tegenreacties ben ik erg benieuwd wat je verwacht hoe je ouders zullen reageren? Ik heb namelijk zelf het idee dat je daar (heel terecht) erg tegen op zie en dat je hoopte hier wat steun te krijgen of lotgenoten te vinden.

Die lotgenoten zijn er ook wel, zelfs hier op bokt, maar ik weet niet of ze op dit topic zullen reageren.

Enne zie je niet tegen de bevalling op dan? Tenslotte ben je nog niet volgroeid met je 16de en als volwassene vond ik het al geen lolletje zo'n kindje uitpoepen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Otje op 04-06-07 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

djuraolisa schreef:

Echt waar!

Wellicht dat je er nog goed over na kunt denken. Ja

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:06

Jeminee, wat een geschreeuw hier over en weer. (Als jullie tegenover elkaar gestaan hadden, was het oorverdovend geweest. Nagelbijten / Gniffelen)

Ik ben het met de meesten eens dat het geen verstandige keuze is en ik begrijp ook niet helemaal waarom dit topic geopend werd, maar goed. Ik denk dat dit meisje meer geholpen is met reacties als 'ga met iemand praten', 'een kind krijgen brengt dit en dat en dat met zich mee', 'waarom wil je dit nu al', enz. Ik vind het wel wat ver gaan om te zeggen dat ze niet spoort en dat soort dingen meer.

Ik zal niet zeggen dat ik het hele verhaal geloof of toejuich ofzo, maar om haar de grond in te trappen.. Ik denk dat dat alleen maar averechts werkt.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 11:06

nee ikzei net toch dat ik ongesteld ben geworden, hoe bedoel je hoe wil je voor het kind zorgen nou gewoon denk dat ik dan avond school ga doen, gewoon de dag zelf bij mijn kindje en savonds even naar school toe,

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:07

djuraolisa schreef:
nee ikzei net toch dat ik ongesteld ben geworden, hoe bedoel je hoe wil je voor het kind zorgen nou gewoon denk dat ik dan avond school ga doen, gewoon de dag zelf bij mijn kindje en savonds even naar school toe,

zo werkt het niet, een avond opleiding is wel meer dan "even naar school" en er moet overdag ook het een en ander gebeuren...

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:07

djuraolisa schreef:

volgens mij ging het over het full-time werken, als je dat doet en je doet ook nog avondschool wordt het wel moeilijk om je kind de aandacht te geven die jij het graag wilt geven.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:08

djuraolisa schreef:

En wie betaalt die school?
En wie zorgt er in de avond voor je kind?
En wanneer maak je je huiswerk?
En, en en en....

*zucht* het is als praten tegen een betonnen paal....

Chessiej

Het is echt niet zo makkelijk als het lijkt hoor.. Zou er in iedergeval heel goed over na denken. Ik vind je te jong maar het is je eigen beslissing.. Maar ik zou het niet doen, een kind kost duur, je heb er veel geld voor nodig en een kind moet aandacht hebben! Stel je voor dat het een huil baby is? Dan ben je mischien ineens niet zo blij meer omdat het veel huilt.. Maar ja.. Beetje raar dit allemaal

MamboBeach

Djesseka schreef:
Jeminee, wat een geschreeuw hier over en weer. (Als jullie tegenover elkaar gestaan hadden, was het oorverdovend geweest. Nagelbijten / Gniffelen)

Ik ben het met de meesten eens dat het geen verstandige keuze is en ik begrijp ook niet helemaal waarom dit topic geopend werd, maar goed. Ik denk dat dit meisje meer geholpen is met reacties als 'ga met iemand praten', 'een kind krijgen brengt dit en dat en dat met zich mee', 'waarom wil je dit nu al', enz. Ik vind het wel wat ver gaan om te zeggen dat ze niet spoort en dat soort dingen meer.

Ik zal niet zeggen dat ik het hele verhaal geloof of toejuich ofzo, maar om haar de grond in te trappen.. Ik denk dat dat alleen maar averechts werkt.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Dat is geloof ik de standaardzin in ieder topic tegenwoordig, waarom reageer je dan?
Als je het niet begrijpt? Bedoel dit niet vervelend maar lees dan even!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:10

@TS: Wat is nou precies je motivatie om nu al aan een kind te beginnen?

Welke voordelen zijn er?

Waarom kan je niet even wachten tot je een diploma hebt, een huis en het geld?

Ik denk, dat als je alles op een rijtje hebt, je nog veel meer kunt genieten van zo'n kleine spruit. Als je nu voor een kind kiest, dan zul je uiteindelijk toch in een moeilijke tijd komen. Je bent zelf nog jong, je vriend is nog jong en je omgeving zal deels reageren zoals mensen hier op Bokt. Dat maakt het niet gemakkelijker Om nog maar niet over de kosten etc te beginnen Knipoog

Kan je niet beter gaan naar school gaan, genieten van je vrijheid en sparen?

Je wilt je kind alles bieden neem ik aan, zorg dan ook dat je het kunt bieden Knipoog

Lest

djuraolisa schreef:

Heb je al wel een middelbaar school diploma?

Calice

als het allemaal zo makkelijk was dan zou er nu ook al een kindje in mijn buik groeien Knipoog .

als jij je huiswerk moet doen (geloof me een avondopleiding is zwaar) dan ligt je kindje misschien wel op de achtergrond te huilen... en moet je constand van je werk af waardoor je langer bezig bent.. verder is de gemeente tot jou 25e verplicht om je een opleiding ana te bieden (je moet een diploma behalen) en met een kindje erbij is dat niet makkelijk.

een vriendin van mij heeft op haar 18e een kindje gekregen en geloof me ze heeft het echt niet altijd makkelijk... het was bij haar een ongelukje en ze had de kracht om het te houden (wat ik heel kanp vind)

maar begin er zelf niet aan op 16 jarige leeftijd

esilep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:11

Meisje laat me je een goede raad geven,
Ik ben nu zelf 19, en begin nu pas echt met leven. Er valt nog zo veel te ontdekken! Ik ga in oktober naar Nieuw-zeeland en azie vooreen jaar en ben daarna van plan om uitgebreid te gaan studeren. Er zijn zo veel mogelijkheden voor je open!
Ik denk ook niet dat het eerlijk is voor je kind dat wanneer je 18 bent, je kind in de weekende alleen thuis moet zijn omdat jij aan het feesten bent, en geloof me, daar heeft iederejong volwassene behoefde aan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:11

djuraolisa schreef:

Wie past er 's avonds op het kindje dan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:12

wow vind dit wel een moeilijk topic, en veel te vroeg je ziet het leven veel te roos, het is moeilijker dan je denkt hoor

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:12

djuraolisa schreef:

en waar haal je het geld vandaan dan om voor je kindje te zorgen? als je ook nog een eigen huis wilt en een opleiding Nagelbijten / Gniffelen en wie zorgt er dan s'avonds voor je kind?

Wat zeggen je ouders hierover?? Zij zijn tot je 18de in principe de baas over jouw kind!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-06-07 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 11:13

school dat hoeft pas over 2 3 jaar dan he,, mijn ouders zijn svonds thuis of me vriend, gewoon het meeste op school