drugsgebruik.. ja/nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: drugsgebruik.. ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:20

Ik heb een keer geblowt, nooit meer.
Ik was er zo misselijk van, ik hou het voortaan bij een biertje.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:32

Ik nog nooit en zou het ook never nooit willen!

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 12:35

Citaat:
XTC gebruik is vaak wel te zien hoor. Iets gespannen kaak, vergrote ogen, soms een wat vreemd gezicht... stinkmodder van XTC is dat je je erna altijd zo verrot voelt.

ja klopt dit zie je duidelijk aan iemand.. alhoewel in sommige gevallen iemand van zich zelf al hele grote ogen heeft en hyper kan zijn.. mijn laatste feest was MOH.. ik heb nog nooit zoveel mensen die drugs gebruikt hadden gezien.. ik zelf had niets op.. toch wel appart als je geen drugs gebruikt je tot 8 uur smorgens lekker door kan gaan en ondertussen zitten al degeen die wel drugs hebben gebruikt een beetje vaag in de gangen en op de wc.. die zijn gewoon helemaal kapot.. zelf heb ik ook heel lang gebruikt, nu zag ik hoe ik er ook 3 jaar lang heb bij gelopen.. wat verschrikkelijk zeg.. ik hoopte voor die mensen dat ze hun thuis nog zouden halen.. zag er allemaal zo slecht uit..

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:11

dat lijkt me idd echt geen fijn gezicht om te zien

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:14

Wafel schreef:
Eefske schreef:
Ik drink alcohol. Een van de meest gevaarlijke harddrugs.

Nou als dat zo zou zijn kunnen ze net zo goed de rest ook legaliseren toch ? Haha!

Dit zou niet zo zijn. Dit ís eenvoudig weg zo. En veel mensen hebben niet door wat de gevolgen van alcohol zijn en hoe gevaarlijk het is. Alcohol valt onder de harddrugs en eigenlijk is het dus heel raar dat je het gewoon in de supermarkt kan kopen. Maar ik als 'gebruiker' heb er geen problemen mee.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:16

Ik heb het nog nooit gebruikt, ik ga het ook niet doen, ik ben niet over te halen Tong uitsteken Ik vind het zo triest als je weer imand zo stoned als een garnaal in de rondte ziet lopen.. getverm, ik houd daar gewoon niet van.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:19

ik blow, 1 joint per avond ofzo lekker voor de ontspannig (vrij gestessed) ik voel me niet verslaaft ben pas op vakansie geweest geen enkel probleem met niet blowen Lachen

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:20

ik vraag me af waar de grens ligt tussen af-en-toe gebruiken en daar geen (blijvend) letsel aan overhouden en iets-meer-dan-af-en-toe te gebruiken en daar wel letsel aan overhouden.

Mijn vriend blowd en gebruikt XTC, ik gebruik niets, blowen mag ie wel als ik erbij ben (ala..ik vind het niet leuk, maar tis zijn leven) maar XTC gebruiken als ik erbij ben vind ik te ver gaan.

Hij blowd (denk ik) zon 4x per week, wat voor een 'schade' ondervin je daarvan (op de lange termijn) ?? Het zelfde voor XTC, af en toe een pil, daar ga je niet 'dood' aan, maar dat je de volgende dag mega mega brak bent zeg toch genoeg? Kan nooit goed voor je zijn.

En dat mijn vriend kwaad word als hij het van mij niet mag gebruiken als ik erbij ben (XTC) zegt voor mij al genoeg, als hij er zo goed zonder kan, waarom kan hij dan niet mijn mening respecten en het gewoon een ander feestje nemen? (achteraf heeft hij niets genomen hoor...dus hij is toch wel lief Clown )

Aan de ene kant ben ik wel benieuwd wat het met je doet, maar aan de andere kant vind helemaal niets, en dat laatse gevoel is toch sterker bij mij.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:26

als t moet kan ik aan allerlei oliebol kome van xtc pille tot snuifzooi....maar blijf ervan af ....al gaat me vriend aan de drugs dan kan hij verwachte dat hij de deur ziet...want hoef geen gozer die oliebol gebruikt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:30

buster4ever schreef:
als t moet kan ik aan allerlei oliebol kome van xtc pille tot snuifzooi....maar blijf ervan af ....al gaat me vriend aan de drugs dan kan hij verwachte dat hij de deur ziet...want hoef geen gozer die oliebol gebruikt

Dat dacht ik vroeger ook...haha, maarja dan kom je de 'droomvent' tegen, blijft hij te 'gebruiken'....en in principe gebruik ik ook, want ik drink ook alchohol (harddrugs). Ala ik drink in hooguit één keer per week, en dan niet tot ik er zat van word, maar het is óók drugs.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:54

Ik heb het nog niet gebruikt, maar zal zeker niet uitsluiten het ooit te proberen, en ervaren hoe het is om iets te gebruiken.
Ik drink wel alcohol maar ik vind dat niet klinken als drugs eigenlijk..
Drink zeker elk weeekend alcohol.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:55

Ik heb wel eens een paar keer geblowt, maar opzich voelde ik er niet veel van... nu doe ik dat niet meer, vrienden van mij zijn daarna aan de harddrugs gegaan en ik heb ze kapot zien gaan, en zelf zou ik dat echt niet willen, dus heb ik het niet meer gedaan Lachen

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:20

sokje87 schreef:
Wafel schreef:
Dus beter een shot heroine dan maar

Wat is dat nu weer voor doms? Het is gewoon een feit dat alcohol een van de meest gevaarlijke en verslavendste harddrugs is. Daar praat ik andere drugs niet mee goed, maar het is een feit, klaar. Lachen
Nu heb ik het natuurlijk niet over een glaasje wijn oid, maar dat begrijp je zelf ook wel denk ik?

Heb van 2 verschillende bronnen.

Wil alleen maar zeggen dat alcohol niet direct het gevaarlijkste is. Op lange termijn wel.

Wat is momenteel de gevaarlijkste drug voor Nederland en Europa?

,,Op lange termijn zijn alcohol en tabak het gevaarlijkst voor de gezondheid. Er zijn ook de meeste mensen aan verslaafd. Alleen al in Nederland kampen 1,6 miljoen mensen met alcoholproblemen, tegen 35.000 drugsverslaafden. Dodelijke ziekten zijn terug te voeren op het gebruik van alcohol en tabak. Bij heroïne en cocaïne schuilt het gevaar meer in de sociale bijverschijnselen zoals gevaar voor aids, geldgebrek en criminaliteit. Niet dat ik die middelen prima vind. Integendeel, ze kunnen heel verslavend zijn. Maar het is bekend dat een groot aantal mensen drugs gebruikt, maar zonder problemen functioneert omdat ze voldoende geld hebben. Probleemgebruikers hebben vaak niet genoeg geld en belanden eerder in de criminaliteit.''

En het verslavendste is zeker weten alcohol niet !

Er zijn drugs waar je veel sneller aan verslaafd bent zo als Heroine. Alcohol zal vast de meest gebruikte zijn en ongezondste die veel gebruikt word dat zeker. EN tabak ook natuurlijk.

Een onderzoek van het wetenschappelijk magazine The Lancet stelde een top20 op van de meest gevaarlijke genotsmiddelen, beginnend met de meest schadelijke

Most dangerous drugs
Research recently published in the medical journal The Lancet rates the most dangerous drugs (starting with the worst) as follows:

1. Heroin
2. Cocaine
3. Barbiturates
4. Street methadone
5. Alcohol
6. Ketamine
7. Benzodiazepines
8. Amphetamine
9. Tobacco
10. Buprenorphine
11. Cannabis
12. Solvents
13. 4-MTA
14. LSD
15. Methylphenidate
16. Anabolic steroids
17. GHB
18. Ecstasy
19. Alkyl nitrates
20. Khat

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:43

Ik doelde op dat onderzoek. Lachen Dan had ik toch gelijk als ik zeg dat het bij de meest gevaarlijkste/verslavendste drugs hoort?

Natuurlijk is het niet te vergelijken met heroine, maar verslavend is het zeer zeker wel.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:58

Het ligt er maar helemaal aan vanaf welke kant je het bekijkt over gelijk kun je dus nooit spreken Vork

Ik vind het alleen beetje kort door de bocht om zo alcohol als gevaarlijkste te noemen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:56

meid begin er alsjeblieft niet aan, mijn ervaring is als iemand er niewgierig naar is, is de stap heel erg klein. Ik heb er geen ervaring mee en zal er ook nooit aan beginnen maar wel heb ik een broertje die verslaafd is geweest en nog erger mijn pleegbroertje heeft onder invloed van exstacy zelfmoord gepleegd. Je begrijpt drugs hebben in ons gezin heel erg veel kapot gemaakt. Weet je het schijnt heel erg lekker te zijn heb ik me laten vertellen maar als je weet hoeveel risico je neemt omdat het zo vreselijk fout kan gaan waarom zou je dan aan die rotzooi beginnen. Ik zeg niet dat jij het doet hoor begrijp me niet verkeerd maar ik vindt echt dat de kick het risico niet waard is

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:06

sokje87 schreef:
Ik doelde op dat onderzoek. Lachen Dan had ik toch gelijk als ik zeg dat het bij de meest gevaarlijkste/verslavendste drugs hoort?

Natuurlijk is het niet te vergelijken met heroine, maar verslavend is het zeer zeker wel.

En tja over heroine gesproken. mijn broertje vertelde me dat junks liever geen heroine gebruiken maar een of ander aftreksel van cocaine. Dat stoppen ze in een waterpijp en noemen ze beesen of zoiets. Maar omdat het ontzettend duur is nemen ze dan maar genoegen met heroine.
Ze moeten stoppen met die koffieshops belachelijk dat je hier gewoon wiet kan kopen, tenslotte mag je die rommel ook niet zelf maken toch. En ja dan kommen ze met slappe smoesjes ja maar dan krijg je straat dealers nou hoe zit het dan met pillen coke en nog erger, ook maar legaliseren dan.
Maar ja zolang wiet export produkt nummer1 is in Nederland kijken ze wel uit het te stoppen tenslotte komt er mega veel belatingen binnen in de staatskas dankzij de zelf kwekers in Nederland.
Voor het oog van de EU rollen ze af en toe een kweker op en zetten ze die met veel bombarie uit hun huisvandaan, zo van kijk ons eens zie je wel dat we het wel aanpakken. Leg me dan eens uit waarom wel growshops en coffeeshopsa toestaan.
Ieder weldenkend mens wet toch dat dat wel heel erg vreemd is.
Gelukkig zijn ze in het buitenland wel op de hoogte van het dubbele beleid in Nederland, ze noemen ons niet voor niets bananenrepubliek
Sorry voor mijn heftige antwoord en meschien niets met je vraag te maken, maar mijn pleegbroertje begon met een jointje, kwam in coffeshops drugsgebruikers tegen en de rest weet je.
Als je nooit drugs gebruikt zal je ook nooit met dat soort mensen in aanraking komen en is de kans dat je verslaafd raakt ook een stuk kleiner

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:33

barbara1970 schreef:
Ze moeten stoppen met die koffieshops belachelijk dat je hier gewoon wiet kan kopen, tenslotte mag je die rommel ook niet zelf maken toch. En ja dan kommen ze met slappe smoesjes ja maar dan krijg je straat dealers nou hoe zit het dan met pillen coke en nog erger, ook maar legaliseren dan.
Maar ja zolang wiet export produkt nummer1 is in Nederland kijken ze wel uit het te stoppen tenslotte komt er mega veel belatingen binnen in de staatskas dankzij de zelf kwekers in Nederland.
Voor het oog van de EU rollen ze af en toe een kweker op en zetten ze die met veel bombarie uit hun huisvandaan, zo van kijk ons eens zie je wel dat we het wel aanpakken. Leg me dan eens uit waarom wel growshops en coffeeshopsa toestaan.
Ieder weldenkend mens wet toch dat dat wel heel erg vreemd is.
Gelukkig zijn ze in het buitenland wel op de hoogte van het dubbele beleid in Nederland, ze noemen ons niet voor niets bananenrepubliek
Sorry voor mijn heftige antwoord en meschien niets met je vraag te maken, maar mijn pleegbroertje begon met een jointje, kwam in coffeshops drugsgebruikers tegen en de rest weet je.
Als je nooit drugs gebruikt zal je ook nooit met dat soort mensen in aanraking komen en is de kans dat je verslaafd raakt ook een stuk kleiner

Hier ga ik wel mee akkoord. Misschien is Wiet inderdaad niet schadelijk, maar het zet wél de deur naar andere drugs wagenwijd open. Alle verslaafden zijn ooit begonnen met wiet.
En misschien lost het niet alles op maar de intentie is er toch. Want, als coffeeshops legaal zijn, dan denken 12 jarige kinderen! dat het wel oké Moet zijn.

Bij ons in België is wiet helemaal illegaal, wil dat zeggen dat er hier minder gebruikt? Geen idee, misschien wel maar de stap is toch een stuk groter!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:42

Ik drink met uitgaan en soms een wijntje thuis met mama.
Ik rook niet en gebruik ook geen koffie.

Ik heb 2 maand lang een paar keer per week geblowd maar dat vond ik niet echt iets. Ik merkte niks op 1 keer na, dat was echt beschamend. Huilen van het lachen

Ik wil nog wel natuurlijke drugs uitrpoberen aan chemicalien en coke en heroine enzo begin ik never nooit.

Dingen op mijn te doen lijst: Van paddo's een omeletje bakken, Spacecake bakken en salvia(een plant, krijg je korte psychedelische trips, het is compleet legala en er zijn nog geen nadelen of bijwerkingen van deze plant gevonden!)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:44

Nooit van me hele fiets leven. Me ex wou dat ik spacecake voor hem ging maken ik zeg zo ik ga niet van dat soort troep gebruiken. Ik hoorde trouwens dat als je cocaine ofzo iets gebruikt je er gelijk aan verslaafd ben.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:22

80% van de softdrugsgebruikers stopt voor zijn 30e met drugs gebruiken zonder ooit harddrugs te hebben gebruikt. En het aantal drugsverslaafden is in Nederland lager dan in andere West-Europese landen. (Ja, ik heb laatst een discussie moeten houden over of drugs wel of niet gelegaliseerd moeten worden Clown )
En tja, je kan ergens anders ook net zo goed mensen ontmoeten die drugs gebruiken en dan in dat circuit terechtkomen, daar heb je echt geen coffeeshop voor nodig helaas...

En dat kinderen denken dat wiet helemaal niet zo schadelijk is als het legaal is valt wel mee denk ik (als er veel voorlichting wordt gegeven enzo) en ik denk dat veel jongeren het alleen maar interessanter en stoerder vinden als het echt illegaal is eigenlijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:52

Ik heb gisteren weer eens een keer geblowt.
Had maar 3 heisjes nodig en was de rest van de avond wasted...
Had het rond half 7 gedaan en ik werd sloom hangerig en begon erg te trillen.

De vriend van me waar ik bij was die blowt veel meer en heeft die avond nog wel een stuk of 3 joints gehad voordat ik weg ging (rond half 10), hij ging toen naar de shop om nog meer wiet te halen.

Het was wel weer eens grappig, maar ik vind het niet iets om vaak te doen.
Het slaat bij mij altijd erg hard aan, en de omstandigheden moeten echt perfect zjin wil ik het echt de moeite waard vinden.

Heb dan toch liever een hasj joint, daar word je tenminste alleen maar grappig van en niet zo ontzettend sloom. Heb de hele tijd alleen maar op de bank gehangen en had ook niet echt zin om te praten ofzo.

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 00:38

Ik heb een aantal keer wiet gehad, en een keertje hasj. Van beiden heb ik niet echt veel gemerkt, behalve dat ik slaperig werd. Doe mij maar gewoon een biertje o.i.d Haha!

De laatste keer dat ik drugs had gebruikt, stond ik in een afgelegen bushokje.. ik had het gevoel dat ik telkens achterover werd gedrukt, heel eng! Ik ben het dus ook niet van plan om het nog eens vaker te doen, zonde van mijn geld, en ben veels te bang om verslaafd te worden, aan mijn rookgedrag ben ik al genoeg geld kwijt Vork Harddrugs ga ik echt never nooit gebruiken, heb er al een paar bijna onderdoor zien gaan, echt geen pretje.

Ik heb het mijn ouders een tijdje geleden gewoon verteld, natuurlijk vonden ze het niet echt leuk, maar ze weten dat ik het niet vaker ga doen door die laatste keer.. vonden ze toch wel een geruststelling Knipoog

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:35

Ik gebruik zo om de maand / 2 maanden wel eens wat.
Meestal komt het vanzelf dat vrienden zeggen van, doe je ook mee?
Naja, als ik me goed voel doe ik dus mee.
Laatst had ook een vriendin van me heroíne in der drankje gehad. die lag dus op de IC

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:42

Heroine in dr drankje? Dat lijkt me sterk. Was het geen GHB oid?