Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:18

Ik las in de folder al iets over zetpillen ik denk ow nee he daar zit ik echt niet op te wachten Tong uitsteken

Gelukkig!!!!

Het komt zeker dichtbij, maar ik maak mij er eigenlijk niet echt druk om.

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:42

schijnen ze soms wel te geven ja, maar wilde ik ook niks van weten haha

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:22

Ikke wel hoor, ideaal die zetpillen, maar ik had dan ook extreem veel pijn en kon geen tabletjes slikken Knipoog

Ik wil je iniedergeval heel veel succes wensen en dat alles maar voorspoedig zal verlopen!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:14

Als je echt veel pijn heb en je kan geen pillen slikken dan moet je wel! Maar ja liever niet denk ik dan Knipoog

Thanks voor jullie medeleven! Ik heb vandaag in het ziekenhuis het meisje ontmoet want tegelijk loopt met mij, haar beugel ging er maandje eerder in, zij wordt ook 8juli aan haar bovenkaak geopereerd en daarna aan haar onderkaak. Ze was wel aardig dus ik zei al nou misschien liggen we volgende week wel naast elkaar!

Ik moet 's morgens om 8:30 in het ziekenhuis zijn maar wordt pas rond 13:00 geopereerd, echt lang wachten en dan moet je nuchter blijven..

Het is voor mij de eerste keer ziekenhuis.. echt een raar idee!

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:27

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Met mij wel redelijk.

Ben gisteren bij de Gnatoloog geweest in het UMC heb daar 2.30 uur gezeten pff uiteindelijk met 2 artsen. Conclusie is nu dat ze contact opnemen met de chirurg die me wil gaan opereren en mijn orthodontist, want de orthodontist heeft de slotjes in april er al in gezet we gingen er gewoon vanuit wat dat alles goed zou verlopen en de verzekering geen probleem was aangezien ik er echt last van heb en pijn. Maar opeens kregen we een brief dat mijn verzekeraar niks wil vergoeden. Ze hadden mijn foto's nog geen eens gezien helemaal niks. Orto heeft toen met mijn verzekeraar gepraat en uiteindelijk heeft de verzekeraar mijn door ververwezen naar de Gnatoloog en als hij iets voor me kan doen zonder operatie dan word niks vergoed en kan hij niks voor me doen dan wordt de operatie wel vergoed.

Nu wordt ik binnenkort gebeld wat ze beslist hebben. Operatie is sowieso wel nodig om mijn kaak en alles op de goede plek te houden met een beugel gaat dat niet, want ik heb eerder een beulgel(s) gehad maar alles is weer terug gegroeid. Dit is helaas voor de verzekeraar geen reden. Maar ik heb ook pijn en last en de gnatoloog die twijfelt of het nou daar door komt of door mijn spieren en hij zat ook aan fysio te denken, maar hoe en wat dat ga ik nog horen.

Ik hoop dat alles vergoed wordt.

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:40

Kun je niet wachten tot eind van het jaar en dan van verzekering wisselen. Ik had in eerste instantie ook dat het niet vergoed werd. Gelukkig was het toen bijna eind van het jaar. En nu tadaa!!! nieuw bekkie en alles vergoed.

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:09

nou kom net van de kaakchirurg en hij kan me niet verder helpen.. de pijn in mijn kin en lip kunnen nog verbeteren en anders heb ik gewoon pech..

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:05

Zo dan,..dat is geen leuk bericht!
Daar ben je mooi klaar mee dan, wat nu?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:20

Nou dat meen je niet meis? Wat nu?

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:27

nu niks.. wist heus wel dat hij er niks aan kan doen nu, maar zou het fijn vinden als een orthopeed ook een keer kan toegeven dat het gewoon helemaal niet goed is gegaan bij de operatie.. altijd maar hun eigen werk verdedigen, terwijl ik er wel achter ben dat het niet normaal is dat ik nog zoveel pijn heb..
afwachten maar ff..

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 23:08

Hoi hoi!!!

Hier nog even een berichtje, morgen is voormij de bigday! Mijn eerste operatie. Ik moet al om half 8 's morgens de deur uit. Ik wordt rond 1u geopereerd, duurt ongeveer 2u hopelijk mag ik 's avonds lekker naar huis! As maandag eerste afspraak bij ortho om te leren aandraaien.

Jullie horen nog van mij, Kusje

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:30

nou meid zet hem op en hou ons op de hoogte.
hopelijk gaat alles volgens het boekje en ben je snel weer op de been.. Succes OK dan!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 22:40

jeeee Party!!

ik ben weer thuis. alles is goed gegaan. moest jammer genoeg wel een nachtje blijven slapen. zwelling en pijn vallen gelukkig wel mee.
alleen doet dat ding in mijn mond veel pijn.
ik laat gauw weer iets van me horen.

ps: de foto's zijn gemaakt

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:20

fijndat het goed is gegaan.. zal idd wel ff wennen zijn ja zo´n ding in je mond..
sterkte

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:52

Hier een verslagje!

Dinsdag ochtend was ik om half 9 in het LUMC. En om 9u werd ik opgenomen. Ik snel ff een joggingbroek aan gedaan en toen ging ik met me moeder in de wachtruimte zitten. Ik zou rond 13u pas geopereerd worden dus had van alles bij me om te tot die tijd te vermaken. Ik had mijn laptop nog niet opgestart of ik werd al geroepen, ze kwamen me al halen! Dus snel operatieoutfit aan, bloeddrukhartslag meten, uitplassen en hup daar was de arts al om me mee te nemen. Bij de ok aangekomen heb ik nog geen 5min op de holding gelegen. Ze sloten wat apparatuur aan en toen ging ik meteen de ok in.

Daar ben ik zeker nog kwartier wakker geweest want infuus en alles moest nog worden gedaan. Gauw overgeklommen op die tafel , dat was heeeerlijk warm met die dekens om me heen! Allerlei plakkers op je lichaam en praatje gemaakt en alles bekeken. Wel interessant om te zien allemaal!
De operatie heeft 2u geduurd. Van die middag zelf herinner ik niet veel, ik was super moe kon steeds me ogen nog geen 5min open houden. Heb bijna alleen maar geslapen. Ik had steeds maar bloedneuzen en mijn mond liep ook elke keer vol dus mijn bed lag steeds helemaal vol. Uiteindelijk tegen de avond kwam mijn vriend langs toen ben ik even wakker geworden. Heb me gelijk helemaal leegegespuugd, mijn maag zat vol bloed echt vies!! Toen kreeg ik ook meteen te horen dat ik niet naar huis mocht dus dat was echt balen. Over de nacht in ziekenhuis zal ik maar niks zeggen ..

Gelukkig mocht ik de volgende ochtend op controle bij de kaakchirurg en kan ik naar huis. Thuis heb ik vooral veeeel geslapen!! Eten is een ramp, drinken gaat inmiddels al beter. De bruispijnstillers vind ik geen succes, het is niet vies maar die poeder blijft in je keel kriebelen en drinken gaat al niet super! Mijn gezicht is gelukkig niet zo erg dik geweest, dat viel reuze mee. De zwelling neemt nu al aardig af, mijn gezicht begint nu te verkleuren dat is nog erger! Allemaal blauwe plekken ... Ik probeer af en toe foto´s te maken van hoe het er uit ziet dan kan ik het goed vergelijken, heeeel charmant!

Dinsdag as voor het eerst aandraaien, daar zie ik ontzettend tegen op! Mijn bovenkaak doet nog steeds veel pijn en als ik heb gegeten, vloeibaar, dan is het meteen weer geirriteerd. Ik heb ook geen gevoel meer in mijn tandvlees boven, wel in mijn kaak en lip. Dit vind ik ook beetje vreemd... Ik heb ook echt veel hechtingen, sowieso op de plaats van mijn verstandskiezen, en stuk of 10 in mijn bovenlip. Als ik lach dan trekt dat en doet echt pijn... Dus kan niet echt goed lachen en mond open doen..

Zo dit was het weer even, tijd voor een tukje haha!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:00

Om gelijk ook even weer in het topic te reageren en antwoord te geven op je vraag Megan_ Lachen

Afgelopen Donderdag voor de aller aller aller laatste keer moeten happen Lachen en m'n tanden zijn gereinigd, dus aanstaande Donderdag, 17 Juli, gaat mijn beugel eruit, ik vind het zo spannend, er worden zowel boven als onder spalkjes (draadjes) achter m'n tanden geplaatst en dan ben ik klaar bij de ortho Haha!

Jeetje wat ging dat bij jou snel allemaal zeg, voelde je je er wel prettig bij? Dat ze ook nog even snel infuus moesten aanleggen ed.? Bruispijnstillers had ik precies hetzelfde probleem, doe mij dan toch maar de zetpillen hoor haha. Je wordt vast nog paars, blauw, rooiig, en als laatste geel hahaha, dan heb je alle kleuren wel zo'n beetje gehad.

Gevoel komt met de tijd terug, bij mij is ook al het gevoel weer terug gekomen, het voeld alleen nu nog vreemd natuurlijk omdat je net bent geopereerd.

Sterkte en houd ons op de hoogte

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:38

Vandaag heb ik telefoontje gehad van de Gnatoloog. Nou heel verhaal niet echt leuk, maar zal het even uitleggen.

Ik heb al sinds 3 maanden slotjes aangezien de ortho er gewoon vanuit ging dat alles probleemloos zou verlopen en dat mijn verzekeraar alles zou vergoeden. Wat helaas niet door ging. Mijn verzekeraar heeft mij eerst door gestuurd naar de Gnatoloog in het UMC (2 weken geleden). Die zei duidelijk tegen mij aangezien alles elke keer wel terug groeit in mijn oude stand (heb eerder beugels gehad) dat een operatie nodig is om alles op zijn plek te houden. Hij zei vervolgens dat dit geen reden is dat de verzekeraar dit gaat vergoeden. Ik heb ook last van mijn kaakgewrichten en daardoor vind de gnatoloog dat ik eerst een plaatje (onderin) moet gaan proberen 3 maanden lang elke nacht in. Probleem is dat ze de draad van mijn slotjes eruit gaan halen dus alles groeit weer terug en heb voor niks 3 maanden slotjes gehad. Nu is de vraag of dat plaatje helpt het zou kunnen helpen bij de pijn van mijn kaakgewrichten, maar de stand van mijn kaken blijven het zelfde en ik heb een over/onderbeet.
Stel dat het niet zou helpen na die drie maanden dat plaatje dan wil de verzekeraar heel misschien de operatie vergoeden, maar dan mag ik weer helemaal opnieuw beginnen met de slotjes Verdrietig

Nu gaan we er achter aan want ben het hier totaal niet mee eens!

Naar een andere verzekeraar overstappen lijkt mij ook niet handig teminste volgens mij zit je met elke verzekeraar met het zelfde probleem of niet?

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:18

heb ook eerst zo´n onderbitje gehad had het zelfs ook overdag in en haalde niks uit voor mijn gewrichten allemaal geldverspilling want dit verzekerde ook mijn verzekering niet
ik zou je beugel houden van verzekeraar wisselen en dan de operatie aanvragen om het feit dat je kaakklachten hebt niet om het feit dat je tanden terug gaan zonder de operatie.. hoop dat het gaat werken uiteindelijk..

megan hoe gaat het met jou, je bent bij der ortho geweest nu toch?

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:42

Mijn beugel is eruit *doet een vreugdedansje* Lachen ..Eerst werden de spalkjes geplaatst wat een hoop tijd in beslag nam, daarna werd m'n beugel 'n soort van doorgeknipt, het duurde zo'n 5 seconden en toen was in één keer heel m'n beugel eruit, alleen de banden zaten nog om m'n kiezen, was een kwestie van doorknippen en eruit trekken..
En wat voelde dat raar zeg, zo zonder beugel..M'n tanden zijn nog gereinigd en als laatst gepolijst dus ik heb nu zo'n gaaf gebit, maar jee, wat lijken m'n tanden grooot Lachen

Ik ben er helemaal blij mee, lijk gelijk weer een stukje ouder en volwassener Lachen Overigens kan m'n moeder niet stoppen met kijken naar me en ik kan niet stoppen met lachen haha.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:58

Gefeliciteerd! Eindelijk de eindstreep bereikt !!!

Ik wil wel graag een foto van je mooie gebit hoor, ben erg benieuwd hoe je nu bent! Maar hoe snel na de operatie is dan je beugel er uit gegaan, vrij snel toch? Verward

Ik ben bij de kaakchirurg op controle geweest. En bij de ortho. Alles was goed, wonden genezen mooi, zwelling is weg, gele plekken zijn zo goed als weg, nu elke dag aandraaien : AU! Dat is echt een rot gevoel, en de spleet tussen mijn tanden wordt mega groot.... Ik moet waarschijnlijk een weekje aandraaien. As maandag weer naar de ortho dan weet ik meer.

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:00

lijkt me ook pijnlijk ja dat aandraaien ...

gefeli waterolivia, en idd je tanden lijken echt mega hahaha dat had ik ook Haha!

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:00

Pling of dees dies beter nog Pling

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:05

Dankje Haha!

Ik heb alleen nog geen foto's van mezelf hoe ik er nu uitzie, maar zodra die er is PB ik je er ééntje hoor Lachen

Maart ben ik geopereerd, dus 4 maandjes na de operatie en mijn orthodontist had gezegd ongeveer 6 maanden dus 2 maanden eerder, wat ik helémaal niet erg vind Lachen

Wat fijn dat alles voorspoedig gaat bij je! Ik kreeg ook even tijdelijk een spleet tussen m'n tanden hoor maar dat komt allemaal weer bij, geen zorgen Knipoog

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:04

Ik zal ook nog wat foto's plaatsen straks, voor de liefhebber Lachen

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:32

*LOL*
al moet ik toegeven dat ik ook nog steeds niks hier heb neergezet Bloos