Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:50

vossieman schreef:
bietjuhh schreef:
ik ben 15 jaar.. en ben 1.62 en weeg 32 Boos!
Sorry dat ik het zeg ben je wel is naar een dokter geweest want dit is niet goed en probeer goed te eten jij moet echt aankomen, Zelf ben ik niet te dik niet te dun maar dit vindt ik echt slecht

ben met slokdarm afwijking geboren eet genoeg.. en ben al 6x in een jaar in ziekenhuisen

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:56

ik ben dus 16 jaar, ongeveer 1.77 lang, en weeg nu ongeveer 53 kilo,

een paar maanden geleden woog ik maar 49 kilo en dat vond ik dus veel te weinig, ik had er verder geen last van, ik eet genoeg maar ik beweeg best wel veel. toch krijg je altijd nog reacties van andere dat je een anorexiak*t bent en zo'n soort onzin allemaal.
dat word me soms ook allemaal even te veel.

daarom ben ik 3 maanden geleden ook aan de pil gegaan, omdat ik bijna nooit ongesteld werd. in de 3 jaar dat ik al ongesteld was, was ik in totaal maar 15 tot 20 keer ongesteld geworden, dat is ongeveer 1 x in de 4 maanden. en dan was ik maar 2 dagen ongesteld, zonder pijn nog meestal ook, en dat is natuurlijk niet gezond. nu ben ik weer van mijn moeder moeten stoppen, omdat ze zei dat het te slecht voor me was. maar het probleem is nu, dat ik al mijn kilo's weer kwijt raak.

ik weet niet echt middeltjes of voedsel om bij te kome dus als iemand misschien een tip heeft?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:37

Djilan schreef:
Ik loop 9 pagina's achter Knipoog Maar ik herken het probleem. Ik heb daarover een keer een interview gegeven in de Vriendin (link staat in mijn profiel)
Ik ben zo'n 1.80m en weeg rond de 58kg. Kan eten wat ik wil en kom niets aan.

Sommige mensen zeggen wel dat het zo fijn is als je alles kan eten zonder aan te komen, maar zij vergeten dat je dus een veel duurder leven hebt want je moet meer eten kopen dan andere mensen Scheve mond

Huh ben jij 1.80?? Wauw, dat zou je niet zeggen als je naar de foto's in je profiel kijkt. Je paarden zijn fijngebouwd en volgens mij niet echt groot, maar je past er perfect op! Ik heb dezelfde lengte en gewicht als jij maar ik zou daar zeker niet zo mooi oppassen.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:06

Das wel poedersuiker ja,
Ik val momenteel alleen af en ik ben 1.78 en weeg momenteel 56. Maar voel me goed. Knipoog Sterkte ermee!

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:11

dan voel ik me nog dik met me 178 en 63 kilo. Clown en ben 23 jaar
en tegen mij zeggen veel mensen dat ik al dun ben!
nou ik vind het niet erg hoor zolang ik maar niet dunner of dikker wordt! Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:15

Ik meld me ook even....
Ik ben 1.78 en weeg wisselend tussen de 50 en 53 kg.
Helaas weet ik wel waar het aan ligt... Heb een hersenbeschadiging en moet telkens als ik wat eet overgegeven. Mijn evenwichtsorgaan is beschadigd en ik ben continue wagenziek.
Inmiddels ben ik 40 jaar, en nog steeds een gratenpakhuis....zoals ik vorige week in de stad werd genoemd.
Heb dus maat 34/36 maar in mijn smaak is er niks te vinden. Ben nu in de leeftijd dat ik superlage heupbroeken en "te korte" t-shirts niet zo leuk meer vind.

Ik heb tijden lang astronauten voeding gehad. Daar zitten een bult kalorien in en je drinkt het makkelijk weg. (bij mij kwam het er toch nog weer uit, dus hielp het niet) maar misschien een mogelijkheid?

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:08

C_hristel schreef:
Ik wel ontbijten, maar altijd lang leve de mac, soms ook gwn nog na mijn avondeten Haha!

Haha ik ken het!!

De grote M is mijn grote Maatje!! haha daar sta ik dag en nacht voor klaar!!
Als ze ooit de Mac bezorgdienst uitvinden zal t helemaal fout gaan Clown

ik besta voor 80% uit Mac

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:15

ik zou eerlijk gezegd liever te dun zijn dan te dik,want kben nu ook veel te dik,echt lelijk gewoon Clown maarja voor jullie is dat natuurlijk andersom;)

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:39

afvallen is makkelijker dan aankomen kan ik je vertellen Knipoog

liesz53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:56

Dat kan ik me dus echtniet voorstellen
Je kunt toch de hele dag door eten als je wilt aankomen.
Maar je kunt niet de hele dag zonder eten.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:01

op een gegeven moment zit je echt vol! en zoals ik heb een snelle stofwisseling dus het helpt gewoon niet.

liesz53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:06

nou, als je echt wilt aankomen.
dan ga je toch elke dag naar de mac.
en ookal zit je vol. gewoon dooreten.
vecht ervoor.
dat zeggen ze toch ook tegen mensen die willen afvallen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:06

Ik ben 1.64 en 48 kilo ongeveer.
Maar het is niet dat ik super dun ben ofzo Clown
In verhouding klopt het wel.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:44

Ik kan makkelijker een dag niet eten dan een hele dag door eten..

Ik merk het wel als ik 3 dagen achter mekaar friet op heb, of 2 x zoals vandaag. Alleen is dat er bij mij meteen weer af..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:48

Ligt allemaal aan je schildkleir. Als die snel werkt. Kun je eten wat je wilt, maar je blijft dun en licht. Werkt hij langzaam ja dan ben je nou eenmaal wat voller en moet je meer moeite doen om af te vallen.

Helaas is mijn zus gezegend met de eerste.

Ik ben 1.70 en weeg 65 kilo. Het lieft mag er 7 kilo af, maar dat gaat echt niet lukken.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:52

liesz53 schreef:
nou, als je echt wilt aankomen.
dan ga je toch elke dag naar de mac.
en ookal zit je vol. gewoon dooreten.
vecht ervoor.
dat zeggen ze toch ook tegen mensen die willen afvallen

Jij bent duidelijk niet te dun.. Ik snap op zich dat onbegrip wel maar word er moe van, het is niet zo simpel als 'gewoon veel eten'. Ik eet echt héél erg veel, maar aankomen zal ik nooit erg doen. Misschien als ik een jaar of 30 ben maar eerder niet. Ben nu ook tevreden met mijn gewicht, maar soms heb ik wel eens last van doorligplekken op m'n heupen enzo.
Maar je kunt zeker niet zeggen dat je dan maar 'gewoon' door moet eten. Na 2 pizza's zit het echt vol maar je blijft net zo dik/dun. En elke dag naar de MC? Dunne mensen kunnen ook een hartaanval krijgen van een te hoge bloeddruk...

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:58

En van bijvoorbeeld MacDonalds voedsel kom je ook niet aan, er zitten geen voedingsstoffen in!!
Als je vol zit zit je ook echt vol, dan kan er geen eten meer bij, als je dat wel doet wordt je gewoon misselijk van al dat eten (maar dat is volgens mij bij ieder mens zo)
Mijn schildklier is trouwens ook wel eens nagekeken, daar is niets mis mee hoor, het kan wel zo zijn dat je dun of dik wordt van een schildklier die te snel of te langzaam werkt maar dan heb je ook last van andere klachten. Bij een gezond mens speelt erfelijkheid volgens mij een grote rol, de ene heeft gewoon een andere lichaamsbouw dan de andere en de ene heeft wel aanleg om snel aan te zetten en een ander niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:01

Ik heb het over een normaal werkende schildkleir. Dus niet te snel of te langzaam.

gewoon langzaam is voller
gewoon snel is dunner

liesz53

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:02

nee, ik ben ook geen dun iemand.. maar stevig en groot.
oke, elke dag mac is nou ook beetje overdreven.
maar kijk.. wat is nou veel eten..
voor de een is dat meer als de ander..
Ik ben ook bijna nooit vol als ik eet, dat is nou het nadeel.
daarom begrijp ik ook niet dat mensen aankomen moeilijker vinden als afvallen.
Maar wat me ook opvalt..
Dunne mensen eten vaak veel langzamer dan "normale' of dikkere mensen..
dat heeft er denk ik ook mee te maken

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:08

Haha, nou ik in ieder geval niet want ik heb hier altijd als eerste mijn eten op, was vroeger al zo, iedereen kreeg een zakje chips en wie had het als eerste op..... Paula ja.
Veel eten vind ik als gewone lunch 1,5 pizza, 4,5 wrap enzovoort. En ja dat werk ik allemaal naar binnen....

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:31

er is onderzoek gedaan naar de hoeveelheden die mensen eten:
dunne mensen bewerken dat ze veel eten (mer dan de gemiddelde zwaardere mens). daaromzeggen ze ook ik kan eten wat ik wil en ik kom niet aan.
in feite lusteren deze dunnere mensen beter naar hn lichaam en zitten ze gewoon sneller vol.
Dikkere mensen etenecht veel meer. En dan zijn er natuurlijk de uitzonderingen die echt wel kunnen eten wat ze willen. maar de mensen die beweren dat ze eten wat ze willen slaan vaan maaltijden over of eten in hun ogen veel, wat voor de dikkere mensen gewoon is!

snappen jullie t nog ? Clown

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:42

Nou ik weet in ieder geval zeker dat ik wel echt veel eet, want ik ben niet de enige die dat van mezelf zegt Tong uitsteken Het zit gewoon in onze familie, mijn broer kan ook eten wat hij wil, en dat is ook enorm veel. Maarja ik eet ook elke dag een zak chips en veel tussendoortjes, heb gewoon na een uur niks gegeten te hebben weer hartstikke honger.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:34

Kellieeh schreef:
afvallen is makkelijker dan aankomen kan ik je vertellen Knipoog

wat een domme uitspraak zeg voor afvallen is heel wat meer motievatie nodig dan voor aankomen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:15

Ik eet hier net zo veel als de rest van de familie. Op het werk krijg ik ook altijd extra eten, want dan kom je tenminste aan.. Ik eet het wel op. maar om nu te zeggen dat ik dan echt dik word :S

Ik snoep de hele dag, eet veel, maar ik kom niet aan.. Ik vind het niet vervelend.. Alleen iedere keer die vraag of ik anorexia heb?!? Uhm nee, ik ben gewoon meer spieren en mens dan vet, sorry, daar kan ik niets aan doen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:17

Ik vind deze topic ergens bekrompen beetje zielig doen als je mager of dun bent.

Je kunt beter te dun zijn dan te dik