Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariel89 schreef:ik zal binnenkort ook wel formulier toegezonden krijgen (dat komt toch gewoon vanzelf als je 18 bent geworden?)
En ik vul dan ook gewoon in dat k donor word...
Mizsz_Kitty schreef:heb op de een of andere manier het idee dat ze minder voor me zouden doen.......precies t zelfde geld dus voor me pa.
Shadow0 schreef:Mizsz_Kitty schreef:heb op de een of andere manier het idee dat ze minder voor me zouden doen.......precies t zelfde geld dus voor me pa.
Ik vraag me af: waarom denk je dat de artsen liever een ander leven willen redden dan het jouwe? Ik vind dat eigenlijk onlogisch, want artsen willen toch het liefst hun patienten redden. Zo'n arts heeft met jou te maken, maar waarschijnlijk niet met de persoon die jouw orgaan zou krijgen.
Daarnaast kan een arts geen informatie over donorstatus opvragen voordat zeker is dat de dood onafwendbaar is: dus pas nadat de artsen hebben vastgesteld dat er niets meer te doen is.
Mizsz_Kitty schreef:ik gaf alleen maar een voorbeeld, is toch duidelijk zo:P
avanoort schreef:Ik ben geen donor.
benangelique schreef:overigens vind ik ook dat mensen die geen donor willen zijn, zelf ook geen recht hebben op een donororgaan.
hup, iedereen verplicht donorschap!
Bonaire schreef:Huid is in principe helemaal niet zo erg als mensen hier denken. Ze 'schrapen' een vrij klein deel weg en 'rekken' dat uit. Met 10 X 10 cm. kunnen ze iemand met ernstige brandwonden helpen!
Miryamk schreef:Goede voorlichting zou ook fijn zijn voor de mensen die nu ook al donor zijn en voor twijfelaars. Tuurlijk kan je dan tot de conclusie komen dat je er niks voor voelt!