Dan heb je geluk gehad! Nee, hier mag ik het helemaal zelf betalen.
Idd, die extra dagen vanwege de KS...Achteraf had ze best een dag eerder weg kunnen blijven. Bij het douchen heeft ze me ook niet geholpen, dat lukte me zelf wel. Het was echt alleen voor de baby en het huishouden, maar dat was nou ook zo veel weer niet.
Ik kreeg een rekening van 133,40 (eigen bijdrage) en kreeg 125,- vergoed (had ik zelfs al op mijn rekening staan voor ik de rekening van de kraamzorg kreeg).
Ik had 44 uur kraamzorg maar ze is maar 37 geweest. Was ook niet langer nodig, ik was zelf weer goed mobiel en beeb deed het goed dus ze zei zelf al dat ze ook wel weg kon blijven. Waar ik dus wel aan toe was want wilde hem zelf uit zn wieg halen als ie wakker werd en zelf in bad doen, maar zij was me altijd voor en vergat ook Albert. Ik was diegene die zei van nu moet Albert hem even in bad doen...
Hmmm nee alle zin in sex is weg hoor. Sta nu ook nog niet te springen. Maar een jaar.... jee das wel erg lang maar dat kwam vanwege lichamelijke problemen las ik, niet alleen door geen zin.
Ik heb een rekening gehad van 160 euro...Vond ik nog behoorlijk veel eigenlijk.
Wat stom dat die KV alles deed Maaike...De eertse keer badje heeft bij ons een stagaire gedaan, maar daarna heeft hubbie het gedaan en daarna ik. Wat ik wel irritant vond, was dat de stagaire meteen naar Fabio rende als hij huilde. Zij wilde echt heel graag veel doen met hem. Maar dat wilde ik uiteraard ook! Op het laatst zei ik dan ook dat ze hem moest laten huilen in plaats van meteen oppakken.
Oh hier vond ik het best goed. Ze maakte elke dag de wc en douche schoon. Heeft boven en beneden gezogen en ons bed verschoont. De was en vaat deed ze ook en als het nodig was eten koken. Had niet verwacht dat ze zoveel zou doen!
Ik heb Robin 2x zelf in de tummytub gedaan en Albert 1x het badje, de overige 5x heeft zij gedaan Waarom hij elke dag in bad moest snap ik ook niet, doe hem nu nog maar 2x per week (anders krijgt hij zo'n droog huidje).
Ik was blij dat ik geen stagaire had, ons huis is niet zo groot En leek me ook niks aan.
ik had alletwee de keren echt hele lieve hulpen. dikke tranen dat ze weggingen. heb zelfs gevraagt of ze niet tegen vergoeding hier wilde blijven wonen hahah. maar dat wilde ze niet !!! raar toch........
Op zich was het wel handig met een stagaire, want daardoor hebben ze dubbel zo veel werk gedaan Én gezogen, én gedweild, badkamer elke dag, wc elke dag, eten voorbereid, gestreken enz. Dat was wel handig. Alleen praatte het meisje zo hard, daar kon ik echt niet tegen. Dan kwamen ze me smorgens ontbijd op bed brengen terwijl Fabio nog sliep, en dan begon ze te tetteren op de rand van het bed. Fabio sliep overal doorheen, maar ik kon het echt niet hebben.
Maar ze bedoelde het goed, ze waren allebei heel aardig. Ik moest ook wel even slikken toen ze definitief weggingen Ik had toen wel echt het idee van, ze zijn lang genoeg geweest. Ik was er echt aan toe om het zelf te gaan doen.
Ik heb wel bij de bevalling een verloskundige in opleiding gehad. Er waren al zoveel geweest om even te voelen waarom de ontsluiting niet door wilde zetten, toen ze kwam vragen of ze ook even mocht heb ik laten weten dat ik dit niet wilde. Heb haar na de bevalling nog wel mijn excuus aangeboden, zat er op dat moment al zo doorheen. Ze was zo ontzettend lief ze was om 3 uur al klaar met werken maar is tot na mijn bevalling gebleven Mariella is om 20 voor 8 geboren. Dus dat was echt super
Wat een leuk topic ik haak alleen wel een beetje laat in
Ik heb niet alles gelezen maar er een beetje doorheengescrold
Bevallen ja al 2 keer Tis niet iets wat ik elke dag zou willen doen, maar als ze de onsluitingsweeen weglaten dan wel haha.
Bij mijn zoontje nu inmiddels ruim 3, ging het allemaal erg snel, na een halve dag rommelen kwam in net op tijd in het zh huis aan om mijn broek nog uit te trekken De vraag is alleen even wanneer begin je met tellen als je zijnde je bevalling, op het moment van regelmatige weeën of van het moment van breken van de vliezen? Ik had om 16.00 regelmatige weeën en 3 cm onsluiting en om 19.00 was ik in het z.h binnen een kwartier mocht ik gaan persen, daar heb ik wel iets langer over gedaan, drie kwartier, hij had een opgeslagen handje en daarom wou die er niet zo goed uit, en daarom ook een flinke knip gehad, maar dat kon ook echt niet anders.
Bij onze dochter ging het eigenlijk ook snel alleen was ik voor mijn gevoel veel te vroeg in het zh maar ja dat wou hubbie, die wou niet meer met mijn in de auto met 10 cm onsluiting omdat de vk had gezegd bij onze eerste dat hij gelukkig geen stoplicht tegen had anders had die het zelf moeten doen Dus werd ik met enigzins regelmatige weeën al meegesleurd haha, ik kwam daar met 4 cm, ik balen, maar goed gestript en vw doorgeprikt waaruit bleek dat ze in het vw had gepoept moest ik worden overgebracht, daar was ik om 11.30 en om 12.50 had ik volledige onsluiting, mocht gaan persen en om 12.58 is ze geboren Ik dacht gebeurd me niet weer dat ik de beeb er niet uit krijg haha, wel wat ingescheurd maar das wat snel over.
Zowel bij mijn zoontje en bij mijn dochtertje 2 verschillende kraamhulpen gehad, dus dat vond ik wel jammer, was je net 4 dagen aan de 1 gewend, kwam de ander weer. De laatste die ik gehad heb was echt wel de beste, die deed echt alles, kon wel janken dat ze wegging. Ook elke dag in bad, maar moest het wel zelf doen ik heb van de 4 kraamverzorgsters geen 1 gehad die het na de 2e dag zelf deed, altijd 1 van ons. Nog steeds gaan ze alle dagen in bad, vindt het toch vies de hele dag in een luier, dat gaat echt mega stinken , vindt het heerlijk om ze allebei lekker fris op bed te hebben. Maar das ieder zijn eigen natuurlijk hé
Ik hoefde allebei de keren niets bij te betalen. En zin in sex was hier wel weer na een week of 6 bij de eerste maar toen had ik ook een chinees vlechtwerk van hier tot Tokio, bij de 2e had ik na 4 week echt wel weer zin, wel eerder maar hubbie niet
Ik had ook de eerste keer een super kraamhulp, ze deed ook echt alles. Ik kon heel goed met haar opschieten, ze was ook ongeveer in mijn leeftijd, dus dat klikt dan toch al beter. Bij de jongste had ik een kraamhulp die bijna in de fut ging, was wel een heel verschil, totaal andere aanpak en... ze deed ook veel minder. Al met al was ze niet slecht of zo, maar bij de eerste heb tranen met tuiten gehuild en bij de tweede was ik blij dat de tien dagen om waren en ik mijn eigen dingen weer kon doen!
Gek is dat hé dat je met de 1 veel meer hebt dan met de ander, terwijl ze wel hetzelfde geleerd hebben. Ik heb niet echt een slechte gehad van alle vier kraamhulpen hier , maar de laatste was toch wel hier favoriet. De anderen waren of goed met mij en iets minder met de baby of net andersom.
Uffie, jij hebt echt 2 turbobevallingen gehad zeg!
Ik was best bang dat ik het niet met de KV zo kunnen vinden. Maar toen ze aanbelde, was ik eigenlijk gewoon heel blij dat er iemand kwam die waist wat ze moest doen met zo'n kleintje Ik ben al na 3 dagen na mijn KS naar huis gekomen, en hubbie had die daggen niet veel geslapen. Dus het huis was niet opgeruimd enzo. Ik was het liefst weer terug naar het ziekenhuis gegaan De KV was heel aardig en open, ik heb een hele fijne kraamweek gehad.
Het enige jammere vind ik achteraf dat we best veel bezoek hebben gehad die eerste week. En dat het bezoek ook lang bleef hangen terwijl ik rechtop sliep zo ongeveer. Achteraf vond ik dat ronduit aso Dat zou ik bij een volgende zeker anders doen. Dan komt er buiten de directe familie en beste vrienden niemand in de eerste week. Nu kwamen er mensen die nog nooit in dit huis zijn geweest, en we wonen er toch al bijna 3 jaar
Ja als ik het zo terug lees en een paar dagen na de bevalling heb ik idd erg veel "geluk"gehad, maar op het moment dat ik er in zat, had ik toch liever iets anders gedaan hoor Ik ben denk ik ook 1 van de weinigen die de 1e makklelijker vond dan de 2e, na mijn eerste kindjes ging ik liever bevallen dan naar de tandarts, na de 2e niet meer hoor
Ja na de tijd van kramen kom je er pas achter hoe makkelijk het is dat je hulp hebt, en hoe je het liever anders had gezien, ik kan er ook niet bij hoor dat mensen tot na 22.00 blijven hangen, die weten of niet wat kleine kindjes zijn of zijn gewoon erg ego. Ik vondt het wel zonde dat ik in mijn kraamweek niet zoveel bezoek kreeg, en de dag dat zij wegging liep het storm, toen ging het voor mij storm lopen, hubbie weer aan het werk, een peuter en een beeb van 8 dagen. Als ik het ooit nog over zou doen zou ik na de kraamhulp weg is hubbie vrij laten nemen, en een kraamfeest in 1x alle visite
trouwens Marloes die mensen hebben wel erg lang gewacht voor een house warming party
Haha idd! Dat waren tantes die ik anders alleen op de verjaardag van mijn oma zag. Heel lief dat ze kwamen, alleen waren ze op een gegeven moment met elkaar aan het praten en hubbie en ik zaten half onderuit te vechten tegen de slaap Dan denk ik ook, ga lekker in de auto naar huis kleppen.
Een kraamfeest lijkt me niet zo leuk, alhoewel je er dan wel in 1 keer vanaf bent. En dan vooral van het "verplichte" bezoek. Vriendinnen vond ik heel leuk, maar ooms en tantes is toch wat anders.
Ik vond het in het begin ook niet fijn om mijn beebje meteen aan iedereen op de arm te geven. Heb ik wel gedaan af en toe, maar dat zat me niet lekker. Nu vind ik dat niet meer erg, nu hij al bijna 3 maanden is. Maar zo klein..
Heb jij echt een weeënstorm gehad Uffie? Dat schijnt heel zwaar te zijn. Ik heb wel flinke weeën gehad, maar ik heb ook pijnstilling gekregen, en daarmee ging het wel redelijk. Ik had gerekend op een weeënstorm, omdat ik ben ingeleid, maar die heb ik niet gehad. Bij mij wilden de weeën ook niet goed doorzetten.
Das heel herkenbaar dat je je mannetje niet uit handen wil geven hoor Tis idd leuk als er visite komt die je zelf ook leuk vindt, niet dat ooms en tante's niet leuk zijn hoor maar je snapt me wel hé Toch blijf je je best doen om aandachtig te blijven luisteren terwijl je elkaar aankijkt en je weet genoeg.
ja dat idee van er in 1x vanaf zijn lijkt me heerlijk
Ik heb bij beide kindjes idd een weeenstorm gehad van meer dan 2 uur aansluitend, bij de 1e keer wist ik niet wat ik kon verwachten en was het toch anders, en hij was goed in gedaald dus "stortte" hij niet zo in het geboortekanaal, bij de 2e was het echt wel ff anders, niet ingedaald en zij "stortte"(zoals de gyn dat zo mooi zei naar beneden in 1x en daar had ik zo'n pijn van, maar ja nu weet ik daar niet zoveel meer van, maar toen vond ik het wel hel.
Maar bij jou kwamen de weeën wel maar de onsluiting niet, of waren de weeën niet sterk genoeg? heb je ruggeprik gehad. Ik las laatst ook iets van een soort van zelf te doseren pijnstilling, ik had er nog nooit van gehoord, jij wel?
Dat laatste heb ik gehad En ik kan je zeggen : het was heerlijk Het heet een PCA-pomp, en er zit morfine in. Je krijgt een afstandsbediening, en je kunt zo vaak drukken als je zelf wilt. Alleen komt er maar 10 keer peruur dacht ik wat uit. Ik werd er wel knetterstoned van Dus hubbie moest regelmatig op het knopje duwen. Het schjnt dat maar 5 ziekenhuizen in Nederland dit hebben. Ze hebben het mij vrij snel aangeboden, daar ben ik ze nu nog dankbaar om.
Ik ben met 40 weken eerst gestript, en de dag erna ingeleid. Het rommelde al wat, en ik had toen ik in het ziekenhuis kwam 1 cm. Dius het infuus erin, maar het schoot niet op. Ik had rond 14:00 smiddags, dus na 3,5 uur aan het infuus, pas 3 centimeter. Later op de middag viel bij elke wee de hartslag weg van mijn zoontje. Ik kon me er door de morfine echt niet druk om maken Om 21:00 savonds had ik nog maar 6 centimeter. Maar door het wegvallen van de hartslag moesten ze ingrijpen, en heb ik toen een KS gekregen.
Liggend waren mijn weeën niet sterk genoeg, dus ik moest zitten van de verpleging. Maar zittend kon ik ze zo slecht opvangen, vreselijk. Uiteindelijk ben ik toch in bed gaan liggen en hebben ze het infuus wat hoger gedraaid. Maar de weeën werden steeds zwakker zodra het infuus terug werd gezet.